Sain tänään kuulla kuinka paikkakuntamme pankinjohtaja oli kertonut appiukolleni kuinka paljon minulla on lainaa!
Olen pöyristynyt ja vihainen, voinko tämmöstä tapahtua????
Olemme mieheni kanssa suunnittelemassa talon ostoa ja olemme miettineet lainaa ja vakuuksia, johon olemme pyytäneet appivanhemmat takaajiksi.
Appiukkoni oli käynyt paikkakuntamme pankinjohtajan puheilla, (jota hän ei ole koskaan aikaisemmin tavannut) ja kysynyt kuinka paljon minulla on lainaa ja mitä tapahtui? Pankinjohtaja oli kertonut lainasummani ja sen ettei laina ole hänen konttoristaan otettu.
Antakaapa lainoppineet minulle neuvoja, miten toimin asian kanssa.
Nimittäin tämä ei jää tähän!
Pankinjohtaja luovutti lainatietoni
39
1399
Vastaukset
- Täysin oikein
Pankinjohtaja on toiminut täysin oikein, koska lain mukaan takaajalle, tai takaajaksi aikovalle, on kerrottava velanottajan taloudellinen tilanne.
Jos pankinjohtaja ei olisi kertonut teidän taloudellisesta tilanteesta etukäteen mahdolliselle takaajalle, niin hän olisi rikkonut lakia.
"Luotonantajan on aina ilmoitettava yksityistakaajalle sellaisista velallisen sitoumuksista ja muista tämän maksukykyyn liittyvistä seikoista, joilla voidaan olettaa olevan merkitystä takaajalle. Jos luotonantaja on laiminlyönyt ilmoittaa seikan, josta hän tiesi tai hänen olisi pitänyt tietää, ja laiminlyönnin voidaan olettaa vaikuttaneen takaukseen, takaajan vastuuta voidaan sovitella."- erittäin vihainen
siitäkin huolimatta, että me ei olla vielä mieheni kanssa käyneet siitä lainasta keskustelemassa????
Olemme vasta ensi viikolla menossa pankkiin keskustelemaan lainasta ja meidän tilanteesta, kun taas pankinjohtaja oli kertonut ennakkoon, kuinka paljon lainaa minulla on. - erittäin vihainen
erittäin vihainen kirjoitti:
siitäkin huolimatta, että me ei olla vielä mieheni kanssa käyneet siitä lainasta keskustelemassa????
Olemme vasta ensi viikolla menossa pankkiin keskustelemaan lainasta ja meidän tilanteesta, kun taas pankinjohtaja oli kertonut ennakkoon, kuinka paljon lainaa minulla on.Pankinjohtaja ei siis tiedä meidän todellista tilannetta, niin kuin ei appiukkokaan.
Appiukolla oli oma käsitys mitä meillä on velkaa ja kuinka paljon saamme vanhasta asunnosta ja sen pohjan perusteella he ovat keskustelleet meidän lainasta. - Tietääkö vai Eikö?
Pankinjohtaja ei siis tiedä meidän todellista tilannetta, niin kuin ei appiukkokaan.
Appiukolla oli oma käsitys mitä meillä on velkaa ja kuinka paljon saamme vanhasta asunnosta ja sen pohjan perusteella he ovat keskustelleet meidän lainasta."Pankinjohtaja oli kertonut lainasummani ja sen ettei laina ole hänen konttoristaan otettu."
No jopas sattui, sinun nykyinen pankkisi on siis jakanut tietoa uudelle pankille?
"siitäkin huolimatta, että me ei olla vielä mieheni kanssa käyneet siitä lainasta keskustelemassa????
Olemme vasta ensi viikolla menossa pankkiin keskustelemaan lainasta ja meidän tilanteesta,"
No jopas sattui, sinun nykyinen pankkisi on siis jakanut tietoa uudelle pankille?
Erittäin korkeamoraalista toimintaa, he eivät halua toisen pankin saavan noin huonoja asiakkaita?
"Pankinjohtaja ei siis tiedä meidän todellista tilannetta, niin kuin ei appiukkokaan."
No jopas sattui, teidän asianne eivät olekaan niin hyvin kuin olette antaneet pankkinne ja appiukkosi ymmärtää? - olimiteolimutnäiseo
Älä nyt jaa virheellistä tietoa!
Tottakai pankinjohtaja kertoo tilanteesi takaajille, mutta vain silloin kun on saanut siihen sinulta suostumuksen.
Ei pankkisalaisuuksia voi missään tapauksessa kertoa ilman suostumusta. Ei vaikka konttoriin kävelisikin appiukko joka ilmoittaisi omatoimisesti olevansa lainan takaaja.
Jos et ole pankinjohtajan kanssa asiasta sopinut, hän on rikkonut pankkisalaisuutta. - pelisäännöt
edellinen on täysin oikeassa! tuosta löytyy vielä vinkkejä asunnonhankintaan, niin ei tule tälläiset detaljit yllätyksenä silmille:
http://www.investori.com/b/index.php/asunto101/asunnon-hankinta/
- velatonjavaratonyksi
eka vastaaja on vastannut oikein. Takaajaksi pyydetyllä on oikeus kyllä saada ennen nimenantoa ( suostumusta ) tietoa päävelallisen koonaistilanteesta. Sitä en sano, että tarviiko kertoa muuta kuin tuo velkojen määrä tai yleensä arvio siitä miten selviää.
Kaiketi asia on niin, että asutte aika pienellä paikkakunnalla ja kaiketi pankki on OP.
Mut sinäänsä tietty pankkisalaisuus on, mutta takaajalla on myös tiedonsaantioikeus ja niistä veloista kannattaa kyllä pitää takaajat tietoisina myöa lainanmaksuaikana.
Mutta yleisesti... ei taida ap. lla olla jutut hyvin kun tuollein hermostui.Taitaa itsekkin tietää että selviäminen on epävarmaa mutta silti pitää yrittää ajaa polkupyörällä jäiselle moottoritielle.
Minäkin olen laskenut ja suunnittelut montaa asiaa.....- itsensä takuumies
Kyllä tässä on appiukolla enemmän aihetta suuttua kuin aloittajalla. Sokkonako nimi pitäisi laittaa valmiiksi konkurssikypsän henkilön papereihin?
Kuten aloittaja sanoi - toivottavasti tämä ei todellakaan jää tähän. - olimiteolimutnäinseo
Älä nyt jaa virheellistä tietoa!
Tottakai pankinjohtaja kertoo tilanteesi takaajille, mutta vain silloin kun on saanut siihen sinulta suostumuksen.
Ei pankkisalaisuuksia voi missään tapauksessa kertoa ilman suostumusta. Ei vaikka konttoriin kävelisikin appiukko joka ilmoittaisi omatoimisesti olevansa lainan takaaja.
Jos et ole pankinjohtajan kanssa asiasta sopinut, hän on rikkonut pankkisalaisuutta.
- erittäin vihainen
Kysymys ei nyt ole siitä, etteikö hän saisi tietää velkojani ja maksukykyäni vaan siitä, että onko pankinjohtajalla oikeutta mennä keskustelemaan lainoistani, kun en ole niistä itsekkään vielä käynyt keskustelemassa. Siis toistan: Pankinjohtaja ei tiedä mitä olemme suunnitelleet ja mitä summia hakemassa, eikä hän edes tiedä ketä ehdotamme takaajiksi.
Lukekaa mitä kysytään ja vastatkaa kysymyksiin.- Naisen kosto
Jos appiukko on mennyt pankkiin nimenomaan selvittelemään takausasiaa, selittänyt tilanteen ja ilmoittautunut teidän mahdolliseksi takaajaksenne, olisiko pankinjohtajan pitänyt ajaa mies pihalle? Siinä tapauksessa saattaisi olla turha toivoa nimeä paperiin.
Noin kirjoitusten perusteella vaikuttaa myös siltä, että olet aika herkkä keittämään. Niin kauan kuin laina ja takaukset ovat vielä saamatta, olisi ehkä syytä hillitä itsensä. - Ei ole oikein ei
Naisen kosto kirjoitti:
Jos appiukko on mennyt pankkiin nimenomaan selvittelemään takausasiaa, selittänyt tilanteen ja ilmoittautunut teidän mahdolliseksi takaajaksenne, olisiko pankinjohtajan pitänyt ajaa mies pihalle? Siinä tapauksessa saattaisi olla turha toivoa nimeä paperiin.
Noin kirjoitusten perusteella vaikuttaa myös siltä, että olet aika herkkä keittämään. Niin kauan kuin laina ja takaukset ovat vielä saamatta, olisi ehkä syytä hillitä itsensä.Kyllä se pankin oikeus selvittää lainaajan raha-asiat ja muut lainat takaajalle on vasta sitten kun lainaaja on ilmoittanut pankille kuka se potentiaalien takaaja on, jolle nuo tiedot saa antaa!
Tässä aloittajan tapauksessahan appiukko on mennyt pankkiin, ilmoittanut pankinjohtajalle "poikani ja miniäni ovat pyytäneet minua takaajaksi lainalleen, haluan tietää kuinka paljon miniälläni on ennestään lainaa" - ja pankinjohtaja on antanut tiedot!
Jos tuo on sinusta oikein niin kuka hyvänsä voi marssia pankkiin ja saada samalla tavalla tietoja esim. poikansa, tyttärensä, miniänsä, vävynsä raha-asioista. Sanoo vain että on pyydetetty takaajaksi.
Kyllä tuossa on pankkisalaisuutta rikottu ja reippaasti, ja pankinjohtajan saisi tuosta liriin. Ikävä kyllä ei ole aloittajalle mahdollista, koska hän näyttää olevan riippuvainen tuosta pankista ja appiukostaan.
Jos olisi mahdollista saada laina toisesta pankista, ja joku muu takaajaksi, niin kannattaisi haistaa pitkät sekä tuolle juorupankille että appiukolle. - itsensä takuumies
Ei ole oikein ei kirjoitti:
Kyllä se pankin oikeus selvittää lainaajan raha-asiat ja muut lainat takaajalle on vasta sitten kun lainaaja on ilmoittanut pankille kuka se potentiaalien takaaja on, jolle nuo tiedot saa antaa!
Tässä aloittajan tapauksessahan appiukko on mennyt pankkiin, ilmoittanut pankinjohtajalle "poikani ja miniäni ovat pyytäneet minua takaajaksi lainalleen, haluan tietää kuinka paljon miniälläni on ennestään lainaa" - ja pankinjohtaja on antanut tiedot!
Jos tuo on sinusta oikein niin kuka hyvänsä voi marssia pankkiin ja saada samalla tavalla tietoja esim. poikansa, tyttärensä, miniänsä, vävynsä raha-asioista. Sanoo vain että on pyydetetty takaajaksi.
Kyllä tuossa on pankkisalaisuutta rikottu ja reippaasti, ja pankinjohtajan saisi tuosta liriin. Ikävä kyllä ei ole aloittajalle mahdollista, koska hän näyttää olevan riippuvainen tuosta pankista ja appiukostaan.
Jos olisi mahdollista saada laina toisesta pankista, ja joku muu takaajaksi, niin kannattaisi haistaa pitkät sekä tuolle juorupankille että appiukolle.Olisikohan nyt kuitenkin niin että alustavasti lainasta on pankinkin kanssa kerkusteltu ja varattu neuvotteluaika tarkempien yksityiskohtien sopimiseksi koska pankkikin on ehtinyt muista rahoituslaitoksista velat selvittää.
En usko että pankinjohtajalla on kaikkien asiakkaiden taloustiedot saatavilla siltä varalta että appiukko sattuu ohikulkiessaan niitä tulemaan kyselemään. - erittäin vihainen
Ei ole oikein ei kirjoitti:
Kyllä se pankin oikeus selvittää lainaajan raha-asiat ja muut lainat takaajalle on vasta sitten kun lainaaja on ilmoittanut pankille kuka se potentiaalien takaaja on, jolle nuo tiedot saa antaa!
Jos olisi mahdollista saada laina toisesta pankista, ja joku muu takaajaksi, niin kannattaisi haistaa pitkät sekä tuolle juorupankille että appiukolle.Kiitos sulle "ei ole oikein ei", joka ymmärsit oikean poittini.
Muut laskevat jo kuinka huonosti pärjään ja olenko luottokelpoinen jne, kun kysymys ei ole siitä, vaan nimenomaan siitä, että voiko kuka vaan mennä kyselemään toisten lainasummista ja spekuloimaan toisten asioista, mistä heillä ei ole tarkkaa suunnitelmaa.
Ajan olen varannut viime viikolla ja appiukkoni on käynyt toissa viikolla keskustelemassa siellä. Hän oli itsekkin yllättynyt, että oli saanut lainatietoni.
Ja näille minut jo huonoksi ihmiseksi leimanneille tiedoksi, että haen asuntolainaani puhtaalta pöydältä, jota ei rasita kuin 6000 € autolaina.
Kysymys on nimenomaan pankkisalaisuudesta siihen asti, kunnes me olemme mieheni kanssa käyneet ensin keskustelemassa mitä haemme ja mitkä ovat suunnitelmamme ja KETÄ ehdotamme takaajiksi.
Mutta kaikki nämä tiedot on antanut jo pankinjohtaja etukäteen, koskaan ennen meitä näkemättä, saati että olisi keskustellut meidän kanssa sitä ennen.
Meidän paikkakunnalla on pankinjohtajilla muutenkin vähän oudot käsitykset omista päätäntävalloistaan.
Yksi johtaja päätti minun puolestani, että minkä kokoisen asunnon saan ostaa.
Itse olin havittelemassa isompaa ja halvempaa, jota voisin mieleisekseni rempata, mutta pankinjohtaja ei tykännyt kohteesta ja ei hyväksynyt siihen lainaa. Hän ehdotti pienempää, mutta huomattavasti kalliimpaa asuntoa tilalle ja laina olisi heltinyt. Ja nyt tämä...hoh hoijaa....
Taidan pitää kirjani edellisessä asuinkunnassani loppuun asti, sillä tämä osoittaa kyllä kaikkea muuta kuin luottamusta. - Ei ole oikein ei
itsensä takuumies kirjoitti:
Olisikohan nyt kuitenkin niin että alustavasti lainasta on pankinkin kanssa kerkusteltu ja varattu neuvotteluaika tarkempien yksityiskohtien sopimiseksi koska pankkikin on ehtinyt muista rahoituslaitoksista velat selvittää.
En usko että pankinjohtajalla on kaikkien asiakkaiden taloustiedot saatavilla siltä varalta että appiukko sattuu ohikulkiessaan niitä tulemaan kyselemään.Miten niin "muista rahoituslaitoksista"? Aloittaja sanoi "Pankinjohtaja oli kertonut lainasummani ja sen ettei laina ole hänen konttoristaan otettu."
Eli laina oli otettu saman pankin muusta konttorista, joten totta kai tämä pankinjohtaja sen helposti näkee pankin keskusrekistereistä.
Kuten aloittaja nyt (jälleen) on täsmentänyt, niin MITÄÄN, edes alustavia lainaneuvotteluja tai keskusteluja ei oltu millään lailla käyty pankin kanssa. Pankinjohtaja oli tuosta vaan antanut tietoja toisen ihmisen raha-asioista, täysin ilman valtuutusta!
Pitää olla aika hölmö ihminen jos ei tajua että tuossa on todellakin tapahtunut törkeä pankkisalaisuuden rikkominen. Aloittajan kannattaisi viedä asia eteenpäin. Tuollaiset "pankinjohtajat" joilla ei ole alkeellisimpiakaan tietoja siitä miten asiakkaiden tietoja kohdellaan, täytyy saada kuriin. - Esko201
Kiitos sulle "ei ole oikein ei", joka ymmärsit oikean poittini.
Muut laskevat jo kuinka huonosti pärjään ja olenko luottokelpoinen jne, kun kysymys ei ole siitä, vaan nimenomaan siitä, että voiko kuka vaan mennä kyselemään toisten lainasummista ja spekuloimaan toisten asioista, mistä heillä ei ole tarkkaa suunnitelmaa.
Ajan olen varannut viime viikolla ja appiukkoni on käynyt toissa viikolla keskustelemassa siellä. Hän oli itsekkin yllättynyt, että oli saanut lainatietoni.
Ja näille minut jo huonoksi ihmiseksi leimanneille tiedoksi, että haen asuntolainaani puhtaalta pöydältä, jota ei rasita kuin 6000 € autolaina.
Kysymys on nimenomaan pankkisalaisuudesta siihen asti, kunnes me olemme mieheni kanssa käyneet ensin keskustelemassa mitä haemme ja mitkä ovat suunnitelmamme ja KETÄ ehdotamme takaajiksi.
Mutta kaikki nämä tiedot on antanut jo pankinjohtaja etukäteen, koskaan ennen meitä näkemättä, saati että olisi keskustellut meidän kanssa sitä ennen.
Meidän paikkakunnalla on pankinjohtajilla muutenkin vähän oudot käsitykset omista päätäntävalloistaan.
Yksi johtaja päätti minun puolestani, että minkä kokoisen asunnon saan ostaa.
Itse olin havittelemassa isompaa ja halvempaa, jota voisin mieleisekseni rempata, mutta pankinjohtaja ei tykännyt kohteesta ja ei hyväksynyt siihen lainaa. Hän ehdotti pienempää, mutta huomattavasti kalliimpaa asuntoa tilalle ja laina olisi heltinyt. Ja nyt tämä...hoh hoijaa....
Taidan pitää kirjani edellisessä asuinkunnassani loppuun asti, sillä tämä osoittaa kyllä kaikkea muuta kuin luottamusta.Pankki rahoittaa sellaisiakohteita joista he niin sattuessa saavat lainaamansa rahat pois ja jopa korkojen kera.
Näitähän keplottelijoita on joka lähtöön ja naiset tänä päivänä pahimpia. - !!!!!!!
Esko201 kirjoitti:
Pankki rahoittaa sellaisiakohteita joista he niin sattuessa saavat lainaamansa rahat pois ja jopa korkojen kera.
Näitähän keplottelijoita on joka lähtöön ja naiset tänä päivänä pahimpia.Niin tai miehet. Ainakin meidän huushollissa.
- Q_wert
Saa kertoa ennen kuin te olette kaikki suunnitelmat kertoneet,
ei asioilla ole mitään marssijärjestystä,
on vain se että selvitetään asiat jokaiselle osapuolelle.
sitten vielä kun kaikki tieto on kaikilel jaettu neuvotellaan kuinka jatketaan, vai jatketaanko.
Yritit olla epärehellinen, sinun olisi pitänyt toimia fiksummin jotta olisit onnistunut salailemaan asioita. - Vedä vittu päähäsi
Q_wert kirjoitti:
Saa kertoa ennen kuin te olette kaikki suunnitelmat kertoneet,
ei asioilla ole mitään marssijärjestystä,
on vain se että selvitetään asiat jokaiselle osapuolelle.
sitten vielä kun kaikki tieto on kaikilel jaettu neuvotellaan kuinka jatketaan, vai jatketaanko.
Yritit olla epärehellinen, sinun olisi pitänyt toimia fiksummin jotta olisit onnistunut salailemaan asioita.Mitä vittua sinä umpihullu sepustat???????????????????????????
TODELLAKAAN pankilla ei ole mitään oikeutta kertoa jollekin appiukolle, joka sattuu tulemaan ovesta sisään, miten paljon velkaa miniällä on, jos miniä ei ole nimenomaan sanonut pankille, että tätä appiukkoa on pyydetty takaajaksi.
Haista sinä VITTU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- velatonvaraton
hyvä alkaja!
mä luulen, että appiukkosi on tajunnut, että kaikki teidän talousasianne ei mene aivan oikein. Sen on vaoinut huomata jopa sinun omat vanhempasi, että jotain on vialla ja kuka tietää onko kummankin vanhemmat jopa jutelleet asiasta keskenään.
Mutta yleisesti. Jos jollainen on velkaa nyt vaikka 80 000e ja siitä selvitään sen sen perusteella uskotaan, että isompikin lainamenee, niin siinä mennään jo metsään. Pienemmänkin velan, siis jopa tuota 80 000e paljon pienemmästä selviäminen voi olla aivan tuuria.... se o aivan korkeamman käres, että joku selviää vaikka 5000e lainasta.
Ja yleensä... ei niitä haasteita elämässä tarvitse kerätä määräänsä enempää. Jopa puhtaalla velattomallakin elämällä on tarpeeksi haasteita, että asiat sujuu. Ja vaikka tänää kaikki asiat on ok, niin kuka sanoo parin kuukauden päähän ja vuoden saatika kymmenen vuoden päähän. Asiat voi sujua hyvin, mutta kaikki voi mennä pieleenkin.
Yleisesti kukaa ihminen ei ole oikeesti oman elämänsä herra. Vaikka itsellä menee asiat hyvin, niin jopa lähinnaapuri tai naapurikylän puolivallaton ikipoikamies vaikuttaa omilla toimillaan siihen miten yleisesti kaikki toimii. Se on aivan pelkkää matematikkaa, kun kättelet jotain ihjmistä, niin yhdellä kättelyllä kättelet samassa satoja ellet tuhansia ihmisä.
Ja kaiken päälle. Sinä päivänä kun olet velaton ja elämässäsi haluat päästä taas uudenlaiseen elämäntapaa ja myyt asuntosi. Vaikka tilasto sanoo mitä vaan sinun asuntosi arvosta, niin se arvo määräytyy siitä mitä joku toinen on siitä valmis maksamaan ja todellisuudessa - Pystyykö sitä asuntoa ostamaan kukaan - onko joku jolla on vuonna 2040 X-määrä rahaa käteisenä tai saako hän sitä velaksi.
nyt kun on myynnissä joku 40-50 luvun ihmisen asunto hintaan X, niin tää sama asia käydään läpi tässä päivässä ja nyt 70-80 lukulaisten aktiiviikäisten asiat käydään samaan tapaan läpi 2030 ja 40 luvuilla ostajinan on 1990 ja 2010 lukujen välissä syntyneet.
Oravan pyörä on ikiliikkuja. Ei kukaa kriittinen ajattelija tee sitä epäluottomuksena sinulla, vaan kiriittisesti kaikille. Ja eniten tästä liikavelkaisuudesta ja harhauskosta kärsii ne joilla on eniten omaa rahaa, suurin mahdollisuus pärjätä velalla ja onnistua sekä ne joilla ei ole mahdollusuutta muuhun kuin tuettuun vuokra-asumiseen.- erittäin vihainen
Minun vanhempani ovat kuolleet, joten he eivät voi minua auttaa. En edes kysyisi appivanhempiani, jos vanhempani olisivat elossa, apu olisi heiltä kyllä tullut. Ja kun minulla ei ole sisaruksia, en voi apua pyytää heiltäkään.
Älä yritä liikaa ajatella kuinka huono ihminen olen. Tämä kertoo sinusta aika paljon!
Koska minulla on puhtaat paperit ja omaan vakituisen työpaikan ja omaksi ilokseni teen välillä kahta työtäkin, niin en usko, että minua pidetään asioitani huonosti hoitavana.
Lue kysymykset ja voit vaikka ensin miettiä asiaa omalle kohdalles, jos vaikka ymmärtäisit.
Ekalle vastaajalle kiitos asiallisuudesta, vaikka se ei vastannut kysymykseeni. - walkidiotwalk
"
hyvä alkaja!
mä luulen, että appiukkosi on tajunnut, että kaikki teidän talousasianne ei mene aivan oikein. Sen on vaoinut huomata jopa sinun omat vanhempasi, että jotain on vialla ja kuka tietää onko kummankin vanhemmat jopa jutelle....en omaa rahaa, suurin mahdollisuus pärjätä velalla ja onnistua sekä ne joilla ei ole mahdollusuutta muuhun kuin tuettuun vuokra-asumiseen. "
Tän kirjoittaja on kyl TODELLA HARHAINEN TYYPPI!
Täytyy kyllä sanoa, että aina piristää mieltä kun huomaa ettei ookkaan se porukan pimein :)
- velatonvaraton
siis tuolla aiemmin sanoit, ettei pankijohtaja tiedä teidän todellista tilannetta. Pankinjotajan ei tarvitse tietää teidän tilannetta. Niillä on kyllä tilastotietoa useiden satojentuhansien muiden asiakkaiden tiedoita niin omista asiakastiedoista kuin muutenkin tuotettua tietoa ihmisten yleisistä tiedoista.
ja tuohon mitä itse kirjoitin vastaustasi ennen. Se, että sinulla on vanhemmat kuollut, niin ei muuta mitään mitä sanoin. Kukaan muu ei hoida sinun asioitasi kuin sinä itse ja se ei ole asia jossa pankinkaaan tarvitsee myötäillä. Eikä se sinun jelppiminenkään ole vanhempiesi tai sisarustenkaan asia. Se on sinun onnesi ettei sinulla ole sisaruksia, sillä itse tiedän mitä perheissä merkitsee kultaiset lusikat ja mustat lampaat.
Mutta sinuna minä palaisin vielä työpöydän ääreen miettimään mihin on varaa ja milloin. Maksa nykiyset velat ja laske sitten sen jälkeen uudelleen nyt agendalla olevat tarpeet ja mahdollisuudet toteuttaa niitä.
Ensiviikolla kaikki on paremmin. Meidän rekistetröimattienkään ei enää tarvi täällä ruoskia ihmisiä joiden asiat on pers.... ikalla!- Laitonta silti
Tuo ei muuta sitä, että pankinjohtaja on selkeästi rikkonut lakia. Takaajille pitää antaa tieto lainoista, mutta vasta suostumuksen jälkeen. Ihan siitä vain kenelle tahansa ei saa antaa. Itse ainakin tekisin pankinjohtajasta heti kantelun. Itse tekisin kantelun, vaikka pankinjohtaja ilmoittaisi, että mitään muita lainoja ei ole, sekin tieto nimittäin rikkoo jo lakia.
- velallin-en
Pankinjohtajan kanssako teillä päin pankissa asioidaan?
Itse en ole pankinjohtajaa tavannut. Asiat on silti hoituneet.
Meillä pikku-/keskisuuressa kaupungissa asiat hoidetaan pankin muun henkilökunnan kanssa, tuskinpa johtajan juttusille pääsee edes kauppareissulla ohimennen kyselläkseen toisten velka-asioista.
Vaikken pankinjohtajaa ole tavannut niin asuntolainamme kokonaiskorko on nyt alle 1 % (sisältää pankin marginaalin)- velatonjavaraton
Joo... totta turiset, ei nykyää enää pienen paikkakunnan asiakas törmää edes siihen konttorinjohtajaan ja sekin on ylpistynyt kun siitä tuli yiitys- ja hankalien yksityisasiakkaiden palveluneuvoja.
Nykyään kait op:ssakin on toimistoissa vain palveluneuvojat ja yksi painkinjohtaja vastaa pankin paikallisessa pääkonttorissa 5-6 eri konttorista jotka vain on jollain janalla vain lähekkäin ketjussa.
Joskus kauan sitten tuo nykyinen yritys- ja hankalienasiakkaiten palveluneuvoja oli antanut asiointioikeuksia lainaosastonhoitajalle sillä valtakirjalla että kohtuullisesti saa antaa lainaa, kun on vakuuksia ja asiakas hoitaa asiansa kunnolla.
- Pankissa työskent
pankkisalaisuutta rikottu räikeästi!
Ilmoittaisin OP ryhmän sisäiseen tarkastukseen kyseisestä pankinjohtajasta. Ja kyllä te lainan toisestakin pankista saatte. Sen vuoksi ei kannata arastella ilmoituksen tekemistä. - itsekin takaaja
Pankinjohtajalla ei ole lain mukaan oikeutta kertoa kenenkään raha-asioista, edes lainantakaajalle. Oikeus kertoa tulee vasta sitten, kun lainanottaja on sopinut lainasta ja ilmoittanut takaajan nimen. Eipä sinulla silti taida olla paljon tehtävissä, jos aiot edelleen saada appiukkosi takaajaksi.
- ma7777
Kyllä minulle ainakin näytettiin kaikki poikani velat niin ulosotto kuin muutkin ennenkuin takasin lainan pojalleni. Oli oikein etukäteen printattu paperille. ja pankkineuvoja sanoi, että ovat velvollisia kertomaan lainanottajan todellisen tilanteen takaajalle.
Ja minusta se oli oikein tehty. Takasin lainan siitä huolimatta koska halusin auttaa lastani...- Suostumus
Mikäli poikasi on jo ilmoittanut pankkiin, että olet takaaja, tuo lienee laillista. Mutta se ei ole laillista, jos pankki ei ole tietoa lainan saajalta saanut. Muutoinhan kuka tahansa kadulta pankkiin tuleva ihminen, jopa naapurisi, voi väittää olevansa takaaja ja saada kaikki tiedot.
- itsekin takaaja
Kyllä minäkin tiesin poikani veloista ennenkuin takasin lainan. Hän kertoi ne itse ennenkuin meni pankkiin asioimaan ja ihan saman kertoi pankinjohtaja. Ap:n kysymyksessä on kyse pankinjohtajan toiminnasta eli saako lain mukaan kertoa toisen pankkiasioista. Hehän eivät olleet vielä sopineet pankin kanssa mitään. Ei saa, koska on olemassa pankkisalaisuus.
- poikaotto
No laske tästä haettava lainamäärä sillä elinkustannukset on aina 600 euroa kuukaudessa ja lapsilla 300 euroa kuukaudessa ja nyrkkisääntö, että kolmasosa
tuloista saa kulua lainanhoitoon,luottotiedot ok ja vakuudet ok, niin luotto pitäisi
olla ok, mutta voisi olla hyvä hakee laina toisesta pankista jos alussa heti takkuja, niin ei tule mitään ? - UkkoUkko/
Ei tuo vielä mitään. Minulla on eräs satunnainen etäinen miestuttava, jonka eukko on pankissa töissä, jossa mulla on säästötili ja luottokortti. Tämä eukko on rollinut minun kaikki pankkitiedot kaverilleni. Pankista löytyy osoitetiedot, työpaikka,kuukausipalkka,. sos.tunnus, säästöjen määrä jne. Nyt tämä kaverini on kännipäissään vahingossa möläyttynyt sellaisia asioita, mitä saa vain pankista! Eikä tässä vielä kaikki. On myös toinen etäinen miestuttava, jonka eukko on pankissa töissä, jota en ole edes ikinä tavannut, enkä koskaan asioinut kyseisessä konttorissa (liikepankki). Siinä pankissa on asuntolainani ja samoin kaikki em. tiedot. Samoin tämä miestuttavani möläytti kännipäissään miten paljon mulla on asuntolainaa, vaikka en ikinä ole kenellekkään asiasta maininnut (siis en yhdellekkään ihmiselle). Eikö ole erikoista? Tämä todistaa, että suomessa pankkihenkilökunnan moraali on todella syvältä. Mielestäni he on syyllistyneet rikokseen. Ihmettelen, miten nämä miehet voi seurustella rikokseen syyllistyneen naisen kanssa. Sehän viestittää, että heidän moraali on täysi nolla ja he ehkä (nämä miehet) itsekkin joutuu vielä rikoksen uhriksi. Millaisen tuomion saa pankkisalaisuuden rikkomisesta?????
- pankkisalaisuus vits
vai sillä lailla. Onkos mahdollisesti kyseessä Osuuspankki eli osuuskassa?? Täällähän oli juttua siitä että olivat jossain op maalaiskonttorissa luovuttaneet vanhuksen rahoja ilman valtakirjaa, niin että oli vaan soitettu pankkiin että "nyt tullaan hakeen rahaa", vanhuksen tili oli pumpattu tyhjiin ilman valtakirjaa.
Tyyliin osuuskassa. - wefefedf
eroatte kumminkin,laittakaa rahanne vaikka ulkomaanmatkoihin
- asuntomark jäässä
velkakupla taitaa olla poksahtamassa, tulee rumaa jälkeä
- diibadaaaa
Kestikö teillä kauan kun keksitte tuon velkakuplan.
Mä ainakin tiesin tuon riskin jo 2008 lopussa ja on olemassa niin elävissä kuin kuolleissa niitä joille mainitsin asiasta!- tiedotesiin
taitaa appiukko kuulua pankin johtokuntaan tai sitten vaan on joku vaikutusvaltainen herra maaseudulla.
tiedän monia ns.sisäpiiri kaupppoja yms. joita tehdään ja tiedän että myös hakioiden tietoja ja taustoja on "hirvikämpällä" puitu. näin se vaan on noissa osuuskunnissa ja vastaavissa. ei muuta kun onnea vaan talon hankintaan
- pössipöyssy
osuuskassan asiakkaiden asiat tiedetään joka kylällä tarkkaan.
paikalliset isännät tutkivat naapuriensa lainat ja tilivarat kun ovat nääs hallintohenkilöitä osuuskassassa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882088Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361756- 1801316
- 237766
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
- 65699
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49556
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337492