METROPOLIA VIESTINTÄ

panic in my mind

Moi! Onko täällä muita jotka ovat hakemassa medianomikoulutukseen suuntautumisenaan graafinen suunnittelu?
Pitääkö ennakkotehtävien olla täysin puoliammattilaisen tekemiä vai onko mahdollisuuksia päästä pääsykokeeseen hyvällä yrittämisellä? ;) :)

8

1014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poikapda

      Joo-o.
      Et ole tiiraillut hakijoiden määriä tai alinta pisterajaa, jolla pääsisi sisään.
      Metropolian viiestintään hakee reipas tuhatpäinen joukko ja puolet heistä matkaavat juuri siihen graafiseen suunnitteluun ( toiset vaihtoehdot Metropolian viestinnästä siis ovat 3D-animointi ja -visualisointi ja Digitaalinen viestintä).
      Eli kyllä viimeisen päälle hijottuja niiden ennakkotehtävien tulee olla ja kokeessa ei puhuta tuurista, sillä alin pisteraja on siinä 94 pinnassa / 100.

      Itse olen myös olen harkinnut viestintää näin lukion jälkeen etenkin 3D-animointi ja -visualisointi koulutus ohjelmaa. Kuitenkin tässä miettynyt, olenko kouluttamassa itseäni suoraan kortistoon ?
      Onko täällä henkilöitä, jotka osaisivat vastata tämän koulutuksen työllisyys mahdollisuuksista ja palkasta ynm. ?

      • alkuper.

        Jep. kuten ajattelinkin.. :)paljon on hakijoita ja niin vähän pääsee sisään tiedän kyllä. no aina kannattaa yrittää..onneks motivaatiosta ei ole puutetta, taidosta en sitten ole niin varma. mutta onneksi on varasuunnitelmiakin.
        No et sä varmaan työttömäks jää jos sulla riittää innostusta ja se on sitä työtä mitä oikeasti haluat tehdä.


    • DIGI

      Itse pääsin medianomilinjalle Digitaalisen viestinnän puolelle viime syksynä ja samaan aikaan kaveri haki grasulnjalle ja hänet otettiin varasijalta mukaan.
      Also toinen kaveri opiskelee toista vuotta 3D:tä.

      Kyllähän nuo (ainakin grasu, ja etenkin 3D) jonkun verran osaamista vaativat, mutta uskon kyllä yrittämisellä pääsevän ainakin pääsykokeisiin asti :)
      Lisää mahiksia tuo tietty myös se, että (muistaakseni ainakin) sisäänottomäärät käännettiin juuri tuossa meidän haussa ympäri, jolloin grasuja otettiin sisään 34 ja digejä 16, kun vielä sitä edellisen vuonna tilanne oli toisin päin.

      Tämä siis luonnollisesti ainakin tuplaa mahikset päästä sisään, so good luck :D

      • divi1

    • been there, done tha

      Itse olin viime vuonna grasun pääsykokeissa, ja voin sanoa että kyllä siinä tuli alemmuuskompleksi, kun naapureiden tekeleitä siinä tiirailin. Niin siistiä oli jälki, ihan kuin tulostimesta vedetty! Sain todella vähän pisteitä, ja koko koulusta jäi sellainen fiilis että sinne otetaan jo valmiiksi puoliammattilaisia, ja jos on esim. kiinnostunut alasta, mutta ei kovin taidokas piirtää niin ei mitään mahiksia. Mun mielestä toi on sinänsä tyhmää, että digipuolen hakijat joutuvat myös piirtämään pääsykokeissa käsin, eli vaikka olisi kuinka photoshopin mestari, mutta et osaa piirtää, et pääse ikinä sisän.

    • grasuellen

      Itse opiskelen grasua metropoliassa. Oma pääsykoe meni ihan pyrstölleen, mutta pääsin silti sisälle. Yksi työ jäi ihan kokonaan kesken ja muut sain jotenkin sutaitua.. Katsovat siis enemmän sitä onko kehittymiskykyä kun varsinaista lopputulosta. Tsemppiä kokeeseen!

    • eppu2

      missä metropolian tieto- javiestintävalintakoe järjestetään 2.6.2014

      • rgrer

        Ei luoja. Ettekö oikeesti osaa pitää omista asiostanne huolta?


        *
        Niitä paikkoja oli vissiin viis eri. Kokeentekopaikka määräytyy sukunimen mukaan.
        tekniikan ja liikenteen alan valintakoe


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1356
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe