Varoitus: Kalasteluviestejä liikenteessä, älä klikkaa

Hei käyttäjät,

Sähköpostikäyttäjillemme on lähetetty huonolla suomella kirjoitettuja viestejä, joissa kerrotaan sähköpostitilan olevan täynnä ja pyydetään klikkaamaan annettua linkkiä. Nämä viestit eivät ole ylläpidon lähettämiä, vaan ns. kalasteluviestejä, joilla yritetään päästä käsiksi tunnuksiisi.

Älä siis klikkaa linkkejä, äläkä koskaan luovuta salasanojasi kenellekään.

Terveisin,
Elina
Suomi24

16

6633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kökkäre

      Kysyivät minultakin kuka olen. Vastasin olevani Kimmo Sasi svenska folkpartietin solutusosastolta ja annoin sen sähköpostiosoitteen.

      • wfwfwf

        :D heh


    • ...

      Jaahah, ja ylläpito sitten poisti rekistöröityneen käyttäjän viestin tuosta yltä.

      Mikä hitto ylläpitoa risoo kiitoksissa, kun nekin poisti!

    • paras olla puskana

      On Elina hidasjärkinen
      Minun nikillä joku paasaa nyttenkin

    • ?

      Mistä moinen provoilu johtuu? Kiusattiinko sinua paljonkin koulussa?

      • Tomi Tyrä

        ei kai ,mutta AKT:ssa saatettiin kiusata.


    • kil

      älä

    • ????????????

      olisin enemmän huolissani siitä että sheriffeinänne toimii ihmisiä joilla ei ole muuta elämää ja he istuvat koneellaan yötä-päivää.norton tai f-secure pitää kalastelut loitolla.ja koska helposti pääsin tänne rekisteröimään ja käyttämään chattia ym torilla (torproject.org)eli anonyymisti niin on selvää että sheriffeillännekin voi olla anonyymi ip.ehdotan suomi24 ylläpito että otatte puhelimitse yhteyttä kaikkiin "vapaaehtoisiin" sheriffeihinne.villi arvaukseni on että löytyy useampi kuin 10 "sheriffin" nikkiä jotka ovat yksi ja sama henkilö.syynä on se että jo noin kymmenen vuoden takaa käytäntö on ollut se että sheriffit(2kpl) suosittelevat uuden sheriffin.no....yhdellä pöntöllä kun on jo ne 2 sheriffin nickiä niin hän voi suositella itselleen ja keksimälleen nikille taas uuden.....etc etc(jne jne).....suomensin jne koska en tiä hiffaako s24 väki .enkkua.no...rakkaudella :hjördis

      • myötähäpeää ...

        Ja tässäpä oivallinen näyte nykynuorten kirjoitustaidosta ! Alkaa olla jo aika alkeellista tikkusuomea.....


      • APINA
        myötähäpeää ... kirjoitti:

        Ja tässäpä oivallinen näyte nykynuorten kirjoitustaidosta ! Alkaa olla jo aika alkeellista tikkusuomea.....

        Mitäh,tuo kirjoitus on kirppuoppia ja samaan gategoriaan kuuluu matematiikka.Tämä matematiikka on siitä erikoinen,että laskutavasta riippuen voi esim,kymmenen litran sankoon saada sopimaan 1000 litraa vettä,samoin on eläkkeitten ja sosiaaliapujen laita.Satanen saadaan matematiikalla tonniksi,kun taas vanhankoulun laskuoppi ei anna mahdollisuutta tällaisiin muutoksiin.Tämä puolestaan johtaa siihen,ettei osata lukea ja ennenkaikkea ei osata laskea tiliä,joka on matematiikan tarkoitus.


    • en tiedä,hör du ?

      Ruotsissa pärjää paremmin englannilla, Suomessa.

    • sakkoa.

      Joillekin saattaa kone jumittua ja vaatii maksamaan 100 euroa. Älkää maksako .
      Se on viirus. Jos koneenne jumittuu menkää hultoon joka putsaa sen.

    • se heli

      Mulle on tullut tollaisia parikin viime aikoina, lähettäjä joku ihan outo ja viestin aiheena jotain sekavaa. Olen poistanut avaamatta, joten en tiedä tarkemmin, mitä niissä olisi ollut. päättelen, että tunnistaisin kyllä asiallisen viestin lähettäjästä tai viestin aiheesta. jotain on roskapostisuodinkin nakannut suoraan roskikseen.

      • m.v.

        java vuotaa ja tulee sellaisiakin lappusia jossa väitettää ettei ohjelmat avaudu ellet asena vaadittua ohjelmaa koneelle. Lappua et saa poistettua muutoin kun palauttamalla koneen aiemmille asetuksille. Samalla tietysti katoaa melkoinen määrä viimeisiä päivityksiä......


    • Hyvä Elina

      Sattumalta osuin tähän keskusteluun. Elinan varsin asiallinen viesti on saanut koko joukon typeriä kommentteja.

      Virustorjunta ei torju kalasteluviestejä. Roskapostisuodatin saattaa torjua. Mutta tärkeintä on että jos tuollainen viesti tulee niin ei pidä klikkailla sen linkkejä. Sitä Elina tähdentää.

    • paras olla puskana

      "Nämä viestit eivät ole ylläpidon lähettämiä,"

      EIVÄT todellakaan ole. Ylläpito kun ei vastaa edes aidoissa ongelmatilanteissa ja vaikka forumeilla taas kerran viljeiltäisiin tappouhkauksia tai herjattaisiin muita käyttäjiä - silloinkaan ylläpito ei vastannut, miksi on näin!

      eipä oo vieläkään vastausta tullut mulle, kun yllä kiroitettiin...ylläpidolta

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      90
      1778
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      118
      1492
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      110
      1005
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      966
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      46
      844
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      728
    7. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      701
    8. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      691
    9. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      32
      676
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      623
    Aihe