Tarvitsen neuvoja siskoni suhteen!

_Henriikka444444_

Hei! Olen parikymppinen nuori nainen, ja vasta nyt lähiaikoina olen tajunnut, että siskoni on mahdollisesti narsisti, tai ainakin omaa jotain narsistisia luonteenpiirteitä.. Aiemmin olen vain ottanut kaikki hänen tekemiset/sanomiset toisesta korvasta sisään, ja toisesta ulos, mutta enää en kestä..

Meillä on ikäeroa yli 10 vuotta, ja eri isät. Silloin, kun siskoni oli teini-ikäinen, hän silloin jo käytti äitiämme hyväksi, eipä oikeastaan muulloin soitellut, kuin silloin, kun hän halusi rahaa lainaan..

Nyt, kun hän on yli kolmekymppinen, hänen asenteensa on vain pahentunut..
Yhteydenottoamme äitiimme tulee ainoastaan silloin, jos hän tarvitsee häneltä jotain palvelusta, ja sama juttu minun kanssa.. N. kuukausi sitten avauduin hänelle asiasta, ja kerroin tekstiviestillä, miltä minusta tuntuu, kun hän on tuollainen.. Siskoni ei tuntunut ymmärtävän asiaa, ja raivostui, kun mainitsin hänen itsekkäästä käytöksestä.. Jos minulle sanottaisiin, että ''etkö nyt ole vähän itsekäs'' niin kyllä rupeaisin miettimään asiaan, että OLENKO OIKEASTI SELLAINEN, mutta kun siskoni ei vaivautunut miettimään ollenkaan, ainoastaan raivosi...
Loppujen lopuksi mulle tuli kauheen syyllinen tunne.. ''Ehkä ei olisi pitänyt mainita asiasta'', ym... Mutta onneksi läheiset ystävät saivat minut tajuamaan, että tein ihan oikein.. En ole ton tekstiviestirumban jälkeen ollut siskooni yhteydessä... Ja mikä pahinta, hän käyttää omia lapsiansa minua ja äitiäni vastaan, ja sitä en hyväksy! Mitä minun pitäisi tehdä, että saisin hänet tajuamaan, kuinka töykeä hän on välillä varsinkin äitiämme kohtaan?! Haluaisin hänen asenteeseen muutokseen, ennen kun äitimme makaa haudassa.. Silloin on jo liian myöhäistä pyytää anteeksi käytöstään...

3

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LK

      No tuota kyllähän jotkut raivostuu jos niitä sanoo itsekkäiksi. Yleensä ihmiset kenen mielestä ekakskin itsekkyys on väärin ja lisäks ketkä on siitä huolimatta itsekkäitä.

      Toisaalta kaikki on itsekkäitä.

      En tiiä. Mut mikä se kysymys oli? Miten saa siskon muuttamaan asennettaan?

      Jos se on aikuinen ihminen niin asennetta voi olla aika vaikea muuttaa, ehkä tekojen kautta helpoiten. Ja toisen toimintaa voi yksinkertaisimmillaan muuttaa yritys ja erehdys tekniikalla. Koitit nyt tuota, ei toiminut, sitten koita jotain muuta ja katso mitä tapahtuu. Ei siinä tarvitse edes olla mitään loogista yhteyttä niillä kunhan lopputulos on vain mieleinen.

    • And the answer is: There's absolutely nothing you can do...

    • Keksi parempaa

      Siskosi ei todennäköisesti ole narsisti. Et kertonut hänestä mitään sellaista mikä erityisesti viittaisi siihen suuntaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      251
      2053
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1238
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1055
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      122
      779
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe