Onko nyt näin että työntekijästä ei pääse eroon koeajan jälkeen millään hinnalla.
Kuka määrää työsuhteen perusteettoman potkujen kk palkan enimmäismäärän?
Olen lukenut paljon irtisanomisesta tuotannollisista ja taloudellisista syistä mutta tämä ei tule kuuloonkaan koska työntekijän tilalle pitää palkata toinen.
Työntekijä on hyvin ailaihtelevainen ja tiimityöskentelyssä hyvin negatiivista fibaa purkava ihminen. (ei riitä varoitukseksi)
Muilla työntekijöillä ei ole mitään hätää ja muut viihtyvät pienessä yrityksessä hyvin, ainoastaan yksi jota en älynnyt erottaa koeajalla pilaa tunnelman.
En jaksa enää pitää puhutteluja ja riidellä työntekijän kanssa, me muut teemme työtä iloisesti tiimissä ja hän tekee mitä häntä huvittaa koska muutoin on taas sukset ristissä ja tämä vaikuttaa meidän yrityksen myynteihin.
Oma vikani koska en antanut koeajalla potkuja.
Olen valmis maksamaan 3kk palkan laittomasta irtisanomisesta tälle terroristille, mutta en enempää.
Onko kellään kokemuksia?
Työntekijästä eroon?
8
315
Vastaukset
- rahalla pääsee
Turhaan itket omaa virhettäsi. Yleensä laittomsta potkuista joutuu maksamaan 6-24 kk:n palkan mahdolliset oikeudenkäynikulut. Voit tarjota sopimusta tuolle työntekijälle, halvemmalla pääset. Oma on moksi kun et purkanut sopimusta koeajalla.
- possss
Hei!
Itse olen vähän samassa tilanteessa ja haluaisin myös tietää onko todellakin niin ettei työntekijää pysty sanomaan irti kuin tuotannollisista ja tal. syistä????
Olisi kiva kuulla millä perusteilla ihmisiä on sanottu irti ja onko sitä riitautettu yms.- wrtjertjetj
Yksi työntekijä irtisanottiin pidempään jatkuneiden toistuvien poissaolojen takia. Osa oli sairaslomia, mutta kaikista ei ollut lääkärintodistusta.
Päihteiden väärinkäyttö ja tehtävien laiminlyönti...siinä muita irtisanomistapoja.
Miksette palkkaa ensin tuntitöihin, ehtisitte vähän tutustua työntekijään. - tuhoa9024892
Tiedän yhden tapauksen:
Työntekijä oli normaalisti töissä usean vuoden ajan.
Tämän jälkeen työntekijä sairasteli (sairaalahoidossakin). Tämän jälkeen syystä taikka toisesta oli yhdessä vaiheessa (ei muita poissaoloja, tosin teki töitä vajaakuntoisena) hän oli (ainakin työnantajan mielestä) luvatta poissa 10 päivää ja palasi työpaikalle.
Työnantaja purki välittömästi työsuhteen kun pystyi. Paikallinen luottamusmies (osittain firman miehiä) ei tehnyt mitään. Työntekijä ei ilmeisesti lähtenyt valittamaan työsuhteen purkamisesta rahapulan takia työnsaanti olisi vieläkin vaikeampaa. Olisi hänen kai pitänyt tajuta hakeutua työkyvyttömyyseläkkeelle vaikka toisaalta ei hän niin huonokuintoinen ollut.
- kokemuksella...
Ei ole laiton irtisanominen mikäli ehdotat hänen lähtöä 3 kk erorahalla. Jos hän sen hyväksyy niin kyse on työsuhteen purkaamisesta yhteisymmärryksessä. Firmalle ei tule rekrytointikarenssia mutta ex työntekijälle 3 kk karenssi. Jonka sinä maksat erorahalla kertakorvauksena.Mikäli hän työllistyy heti niin hän saa silti pitää erorahan. Saattaa ollla hänelle houkutteleva vaihtoehto..
- Tämä on totuus
Eiköhän tämä keskustelu vain pahenna tilannettasi jos kerta olet laittomasti irtisanomassa työntekijääsi.
- maksat tai itket ja.
"Olen valmis maksamaan 3kk palkan laittomasta irtisanomisesta tälle terroristille, mutta en enempää."
Et voi määrätä hintaa, pitäisi sinun se kaupan alalla toimivana tietää. - Selkeä tämä
Tee ilmoitus hänestä poliisille. Liiketoiminnan haittaaminen ja työpaikkakiusaaminen, sekä seksuaalinen ahdistelu ja varkaudet.
Lisäksi voit pakoittaa hänet hoitoon mielenterveys- ja huumeongelmien vuoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh811973Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1091705- 1801286
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6666- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472