Tarkoituksena olisi uudistaa mökin sisätiloja ja poistaa väliseinä keittiön ja olohuoneen välistä. Mökkimme on perus mummonmökki/puutarhamökki, mökkialueen kaikki mökit ovat samanlaisia pohjaltaan ja muissa mökeissä tätä seinää ei ole, joten oletan ettei se ole kantava. Seinässä on pari pistorasiaa, joten sähkömiestä tähän operaatioon ainakin tarvitaan, mutta uskaltaisinkohan muuten purkaa seinän itse? Mitä tapaa suosittelette seinän purkamiseen, moottorisahalla vaan kylmästi? :D Mahtaakohan seinän purkamiseen vaikuttaa se, että mökki on lievästi kallistunut?
Tarkoituksena olisi myös uusia sisäkatto. Mökki on vain kesäkäytössä ja ilmeisesti kosteus on saanut talvella ja ajan myötä vanhat kattolevyt pullistelemaan (materiaali vaikuttaisi olevan jotain paperimassaa tai muuta "paisuvaa") ja nyt haluaisimme poistaa nämä ja laittaa tilalle puupaneelin. Miten tällaiset kannattaa poistaa, uskallanko tehdä tämän itse vai onko riskinä, että välikatto romahtaa sisään? Mitähän kaikkea tuon kattolevyn alta edes mahtaa löytyä..
Remonttikokemusta ei minulla juurikaan ole, mutta pora, saha, vasara ym. pysyvät kyllä kädessä jotenkuten. Kannattaisiko vain palkata joku muu tekemään homma? Kiitos neuvoista jo etukäteen :)
Väliseinän purku ja sisäkaton uusiminen mökillä, apuva..?
1
1660
Vastaukset
- Timpermanni 54
no joo, mikäli seinä ei ole harjan suuntainen, se ei ole kantava seinä, tai jos mökki on kovin kapea, ettei kantavaa seinää sikälikään tavita. vaikea sanoa, kun en näe piirrustuksia. Kattolevyt, ilmeisesti huokolevyä, on kiinnitetty puuhun, joten pois vaan, ja panelia tilalle, samalla näkee, onko juoksut kunnolla kiinni.
Mokin vinouskin on korjattavissa.. syy vaan pitää selvittää, painuuko kivijalka, vai onko runko antautunut.
Kyllä noista rempoista selviää normaalijäjellä varustettu ihminen itsekin, siis seinän poisto, jne, mökin oikaisu vaatii jo hieman enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh811973Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1001695- 1801286
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6666- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472