Työsuhteen purkaminen ja työterveyshuollon lasku

Kuka maksaa???

Työnantajani purki työsuhteeni (laittomasti, mutta ei siitä sen enempää) ja samana päivänä kun työsuhde oli purettu olin käynyt työterveyshuollossa, jossa lääkäri kirjoitti minulle sairauslomaa viikon. Kuka maksaa laskun työterveyshuollolle?
Sairausajan palkkaa en ole saanut koska työnantajan mukaan työsuhde on purettu päättymään heti.

Nyt mietityttää tuo lasku samalta päivältä.. Ketäs sen kustantaa kun en itse vielä edes tiennyt saaneeni potkuja kun työterveyslääkärillä kävin.
Ilmoitin työnantajalle sairauslomastani heti lääkärissäkäynnin jälkeen, ennen seuraavaa työvuoroani ja lääkärintodistus on toimitettu työnantajalle viikon sisällä sen saamisesta.

12

259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten on?

"Ketäs sen kustantaa..."

SE ON "KUKA"!!! No kuitenkin...kukas tämän työsopimuksen purkamisen laittomuuden on todennut? Minusta vähän tuntuu, että et kerro kaikkea oleellista.

• Jälleen kerran

Laittomia potkuja satelee jatkuvasti viattomien työntekijöiden niskaan.... Tuskimpa tässäkään tapauksessa on mitään kummempaa syytä työntekijältä aiheutettu eikä se kai ole edes oleellista ap:n kysymyksessä.

• Erkki_Perkki

"eikä se kai ole edes oleellista ap:n kysymyksessä"

Kyllä muuten on.

• Hyvä kysymys!

^No kun ei ole, jos asiaa ei ole riitautettu.

Minuakin kiinnostaa oikeasti se, kenen kuuluu maksaa lasku jos työsuhde on purettu samana päivänä kun lääkärissä on käyty. :D ei varmaankaan ihan hirveän harvinainen tilanne nääs. :)
      Monihan hakee sairauslomaa koeajalla ja työsuhde puretaan sen takia vaikkei työnantaja sitä ääneen sanokaan! Ja koska monessa työpaikassa pitää mennä työterveyslääkärille niin soppa on valms!

• selkeästi näin

Purku oli laillinen.
      Sinä maksat laskun, koska sen aiheutit.

• käräjille vaan

Jos työsuhde puretaan niin silloin purkupäivä on viimeinen työpäivä ja näin ollen työnantaja maksaa.

• 6 1 5

Eli kuuluisiko siltä päivältä maksaa sairauslomakorvauskin jos on kerta työpäivä??

• 1+12=112?
    • LAKI ja TES

Käräjille vaan! Vittu näitä työnantajia, luulevat että voivat toimia oman päänsä mukaan, mutta onnksi vastaan tulee LAKI.

• Tottakai pitää

Juu pitää tietenkin maksaa sairauslomakorvaus siltä päivältä joka on purkupäivä, uskomatonta että työnantaja näin räikeästi rikkovat näitä perussääntöjä, älkää alistuko heidän vaatimuksiinsa vaan viekää aina tällaiset tapaukset eteenpäin jotta työnantajien seuraavat uhrit eivät joutuis kärsimään niin paljon.

• hae apua

olet pelkkä pummi

• Työnantaja maksaa

Pidä sinä nimimerkki "hae apua" turpasi visusti kiinni kun et osaa muuta tehdä kuin haukkua. Sinä taidat olla se joka antoi potkut tälle keskusteluketjun aloittajalle! Hah hah, tässä se taas nähtiin.
        :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      82
      1985
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      113
      1708
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1296
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      676
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      610
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe