Yläasteella opon haastattelussa juteltiin, että kyllähän lukiossa on 3v aikaa miettiä tulevaisuutta. Lukion opon kanssa juteltiin, että kyllähän voi pitää välivuoden ja siinä miettiä tulevaisuutta. Intissä oli vuosi aikaa miettiä tulevaisuutta. 5v. miettinyt mitä haluan eikä vieläkään tärppää.
Ei ole oikein mitään mielikuvaa siitä, mitä haluan ammatiltani. Onko kukaan ollut samassa tilanteessa? Onko ammatinvalinta-ohjaajista/psykologeista apua? Nyt on pakko päästä johonkin opiskelemaan. Yhteishaku päättyy 3.4. ja alkaa pikkuhiljaa ahdistamaan.
Pelottaa että teen huonon valinnan ja päädyn opiskelemaan alaa josta en olenkaan pidä. Rohkaisevia sanoja/ neuvoja? :(
Mitenkäs nyt jatkan elämää? Mihin opiskelemaan?
4
153
Vastaukset
- Jaukku20v.
On vaikea päättää valitako ala omien harrastusten joukosta vai kannattaako hommata työ josta maksetaan hyvin ja jolla sitten kustantaa sen "oikean" elämän työn ulkopuolella.
- Älä huoli
Mitä harrastat tai mikä sinua kiinnostaa?
Voithan hakea esim. merkonomiksi tai datanomiksi, ne ovat hyviä koulutuksia jotka eivät ainakaan sulje ovia vaan voit jatkaa siitä mihin vain! Ja asiakaspalvelijoille on aina töitä! :)
Ei kannata hätääntyä, kouluun meneminen ei ole elinkautinen tuomio, ihmiset uudelleenkouluttautuvat ja vaihtavat työpaikkojaan jatkuvasti :) - 23
"Voithan hakea esim. merkonomiksi tai datanomiksi"
Jos aloittaja on käynyt lukion, niin kuin ymmärsin, niin en näe mitään järkeä mennä opiskelemaan ammattikouluun. Hae suoraan vaikka tradenomiksi. - murtsi
Ei kannata hättäillä mun mielest. Jos tuntuu siltä ettei mikään ala tunnu omalta, niin mee vaikka duuniin muutamaks vuodeks niin johan rupee oma ala löytymään ;) Ite menin kirjotuskeväänä(07) töihin ja oon sitä lähtien tehny vaan töitä enkä ees hakenu mihinkään ennen kuin vasta nyt! Eikä oikeestaan ees kaduta! Tietty opiskeluista on aikaa että saa nähdä miten käy jos nyt pääsen tonne kouluun.. Mut mä sanoisin et ei ressiä ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471197
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako190551- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462