Elikkä tommoset olis edessä ja alustavassa kartoituksessa oli kohdallani puhetta alan vaihdosta ja mahdollisesta kouluttautumisesta.
Mitähän tuohon suunnitelmaan uskaltaa suunnitella kun sitä sitten ilmeisesti aika pilkulleen joutuu noudattamaan ja kuinka pienistä erheistä paukkuu karenssia?
Jos sovitaan että haen omatoimisesti työtä niin miten työkkäri valvoo että teen niin?
Jossain oli myös että työnhakija on velvollinen ilmoittamaan työvoimatoimistolle työllistymissuunnitelmansa edistymisestä, miten tämä tapahtuu?
Joutuuko aina viikoittain (esim.) ilmoittamaan soitolla tai muulla työkkärille että hain taas töitä mutta ei ole vielä tärpännyt?
Kuinka usein työkkärissä joutuu ramppaamaan?
Työllistymissuunnitelma ja työn haku
6
502
Vastaukset
- rfdfhdhthrttwrtuwutt
Kuinka pienistä erheistä paukkuu karenssia?
Pikkuvirheistä rangaistaan aivanvarmasti.
Jos sovitaan että haen omatoimisesti työtä niin miten työkkäri valvoo että teen niin?
Ei oikeastaan mitenkään
Joutuuko aina viikoittain (esim.) ilmoittamaan soitolla tai muulla työkkärille että hain taas töitä mutta ei ole vielä tärpännyt?
Riippuu iästä. Jos olet nuori tapaamisia on n.1-2 kk välein. Hieman vanhempi 2-4kk.
Lopuksi vielä että saat aivan varmasti kurssi,työharjoittelu ja muuta p*ska tarjouksia. Ja juuri tuota uudelleenkoulutusta tarjotaan aika paljon (ei järkeä jos et pääse työmarkkinatuella opiskelemaan).Kannattaa yrittää välttää noita kaikin mahdollisin keinoin. Työpaikkoja hae yrityksien sivuilta ja soittele kiinnostaviin yrityksiin (mol sivun paikat on aika turhia). - työtöntyötön
Ammatinvalinnan ohjaukseen on aika varattuna ja yhtä kurssia mietin että hakisiko... Mulle on siis karenssi tulossa kun lähdin vakityöstä oma-aloitteisesti.
Saanko mitään korvausta jos pääsen kurssille karenssin aikana?
Olen yli 25 vuotias ja en omaa mitään ammatillista koulutusta, ainoastaan pitkän työkokemuksen. Aika paha on tässä tilanteessa olla koulutusta vastaan...
Miten siitä voisi fiksusti kieltäytyä? - rfdfhdhthrttwrtuwutt
Saanko mitään korvausta jos pääsen kurssille karenssin aikana?
Muistaakseni kyllä mutta en ole varma. Parempi kysyä työkkäristä. Ja ainakin tuo antaisi sellasen käsityksen että sais:
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/130608104123ML
Miten siitä voisi fiksusti kieltäytyä?
No eipä oikein muuten kun hakea sairaslomaa. Itseasiassa sinuna saattaisin harkita koulutukseen menoa ja yrittää päästä opiskelemaan työmarkkinatuella (viiminen vuosi olis kyl sit opintuella).- srp.
Joo, jos on ammattikouluttamaton, niin kanattaa ehdottomasti yrittää fiksusti kieltäytyä kaikenmaailman koulutuksista ja pyrkiä kaikin voimin siihen, ettei työllistymissunnitelmaan kirjata mitään sellaista, joka voisi vaikka vahingossa johtaa töihin pääsyyn (kuten työelämävalmennus). Työvoimakoulutuksen on muuten karenssin uhalla osallistuttava, olisi siitä maininta sunnitelmassa tai ei. Ai niin ja sit vielä ehdottomasti nauhuri mukaan suunnitelman tekoon, ja nauhotat kaikki keskustelut ilkeän natsi työvoimaneuvojan kanssa. Ja jos mahdollista, ota vielä mukaan tukihenkilö ja vaadi että tämä on mukana suunnitelman laadinnassa ja räpsikää vielä kännykameralla kuvia kauheasta natsi-pakotaja työkkärivirkailijasta. Ja luonnollisesti lopuksi voit turvallisesti itkeä tukihenkilön olkapäätä vasten elämän epäoikeudenmukaisuutta ja työllistymissuunnitelmien hirveyttä ja lähteä yhdessä ajamaan oikeusprosessia työvoimahalinnon kamalia kyykyttäjiä vastaan.
- rfdfhdhthrttwrtuwutt
srp. kirjoitti:
Joo, jos on ammattikouluttamaton, niin kanattaa ehdottomasti yrittää fiksusti kieltäytyä kaikenmaailman koulutuksista ja pyrkiä kaikin voimin siihen, ettei työllistymissunnitelmaan kirjata mitään sellaista, joka voisi vaikka vahingossa johtaa töihin pääsyyn (kuten työelämävalmennus). Työvoimakoulutuksen on muuten karenssin uhalla osallistuttava, olisi siitä maininta sunnitelmassa tai ei. Ai niin ja sit vielä ehdottomasti nauhuri mukaan suunnitelman tekoon, ja nauhotat kaikki keskustelut ilkeän natsi työvoimaneuvojan kanssa. Ja jos mahdollista, ota vielä mukaan tukihenkilö ja vaadi että tämä on mukana suunnitelman laadinnassa ja räpsikää vielä kännykameralla kuvia kauheasta natsi-pakotaja työkkärivirkailijasta. Ja luonnollisesti lopuksi voit turvallisesti itkeä tukihenkilön olkapäätä vasten elämän epäoikeudenmukaisuutta ja työllistymissuunnitelmien hirveyttä ja lähteä yhdessä ajamaan oikeusprosessia työvoimahalinnon kamalia kyykyttäjiä vastaan.
Yrität vissiin olla sarkastinen? Työelämänvalmennuksen työllistämis vaikutus on alle 15%. Sitä ei edes tiedetä kuinka pitkiä sopimuksia on tehty (pätkätyöt onkin tosi hyödyllisiä). Kaveri täyttää omaehtoisen opiskelun ehdot niin parempi se ammatti käydä hakees kiinnostavalta alalta. Hänellä on myös työkokemusta niin on huomattavasti helpompaa itse hakea työpaikkaa (siis kunnon palkallista). Parempi välttää noita työkkärin nakkeja kun ei ne oikeasti toimi.
- Karenssit ja muut
Vaikka olis 5 karenssia niin kyllä, kurssien ajalta SAA työmarkkinatukea ja korotetut osat päälle. Itse olin kahdella eri kurssilla, eipä auttanut työllistymään muutakuin oppi töitä hakemaan ja nyt olen töissä, tosin en sillä alalla mitä kurssit olivat.
Keskeytin opiskelun 17- vuotiaana ja karensseja tulvi, turha oli edes kuvitellakkaan menevänsä työharjoitteluun kun pakko oli hakea kouluun, muuten sen aikanakin tulee karenssi. Juuri siinä elämäntilanteessa kukaan ei olisi pystynyt opiskelemaan missä olin.
Mutta siis, alle 25veet niin kurssin ajalta saa tuet ja EI OLE pakko hakea kolmeen kouluun ym skeidaa. Niin ja tietty yli 25veet myös, mutta alle 25- vuotiaita koskee kaikenmaailman inhottavat kouluunhaku velvollisuudet ym. Typerää että esim. 24-vuotiaskin joutuu hakemaan samoihin kouluihin minne hakee 15-16 kesäiset.
Työllistymis suunnitelmat kuulostaa ja näyttää paperilla niin hienolta ja tärkeeltä, turhia ne on. Ei niillä työllisty vaan sillä, että hakee just sinne töihin mihin haluaa ja pysyy itse aktiivisena, ilman työkkärin painostusta ja "apua":)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471197
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako190551- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462