Varmuuskopiot ? Lumia 800 mallin käyttöikä

isopaskala

Miten Lumia 800 mallilla otetaan varmuuskopiot ?
Mikä on puhelimen käyttöikä ?
Mulla entinen puhelin Nokia E55 toimi hyvin tasan 2 v sen jälkeen se ei enään käynnistynyt.

11

4395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyttöikää lyhennetty

      Eipä sitä käyttöikää varmaan tiedä edes Nokia vielä, kellään kun ei sitä ole vielä kahta vuotta ollut.

      Kuitenkin tuntuu että kaava on nykyään se että kun ostat uuden puhelimen kytkyllä kahden vuoden sopimuksella, se kestää juuri sen verran että juuri sopimuksen loputtua puhelin on entinen japitää taas ostaa uusi.

    • Käyttöikä on yksilöllinen. Minulla yksikään Nokian puhelin ei ole hajonnut.

      • tirrikäränen

        Näin on. Sama vika, ei ole ehtinyt hajota kun on kadonnut jonnekin junaan tai pudonnut taskusta :D. Nykyisistä vanhin on 2005 ostettu 1610 tjsp joka toimii kuin junan vessa ja akku on yhä alkuperäisessä kunnossa. Siinä on yks prepaidi varalla.

        Kyllä noista akku laukeaa ennenkuin itse puhelin. Nyt näyttää olevan akut halpoja mutta joku vuosi sitten esim. n73:n akku (ei tarvike) maksoi satasen kun olis pitänyt vaihtaa niin ostin mieluummin uuden puhelimen :D Mitään tarvikeakkuja en viitti käyttää kun niissä on riski että posahtaa taskuun just munien vieressä.

        Lumia 800:n akun kestävyys varmaan on sitä normiakkujen kestoa eli max 3 vuotta niin vaihtoon menee. Ja kun sitä ei itse voi vaihtaa niin ehkä tulee uuden puhelimen osto taas siinä vaiheessa ajankohtaiseksi. Ja varsinkin jos akun turpoaminen rikkoo koko puhelimen. Ehkä nokialla on suunniteltukin näin, akku turpoaa ja puhelin hajoaa = uus puhelin.


      • Kysyvää
        tirrikäränen kirjoitti:

        Näin on. Sama vika, ei ole ehtinyt hajota kun on kadonnut jonnekin junaan tai pudonnut taskusta :D. Nykyisistä vanhin on 2005 ostettu 1610 tjsp joka toimii kuin junan vessa ja akku on yhä alkuperäisessä kunnossa. Siinä on yks prepaidi varalla.

        Kyllä noista akku laukeaa ennenkuin itse puhelin. Nyt näyttää olevan akut halpoja mutta joku vuosi sitten esim. n73:n akku (ei tarvike) maksoi satasen kun olis pitänyt vaihtaa niin ostin mieluummin uuden puhelimen :D Mitään tarvikeakkuja en viitti käyttää kun niissä on riski että posahtaa taskuun just munien vieressä.

        Lumia 800:n akun kestävyys varmaan on sitä normiakkujen kestoa eli max 3 vuotta niin vaihtoon menee. Ja kun sitä ei itse voi vaihtaa niin ehkä tulee uuden puhelimen osto taas siinä vaiheessa ajankohtaiseksi. Ja varsinkin jos akun turpoaminen rikkoo koko puhelimen. Ehkä nokialla on suunniteltukin näin, akku turpoaa ja puhelin hajoaa = uus puhelin.

        Miten yhteystiedot saa kopioitua tietokoneelle? Eli ns. osoitekirja?


    • kumma vehje

      1-2 viikkoa ja huoltoon.

    • Osoitetietoja ei tarvitse välttämättä kopioida tietokoneelle vaan WP7 käyttää Windows live pilvipalvelua. Eli jos olet sinne kirjautunut kännykällä niin osoitetiedot kopioituvat sinne ja pääset niihin aina käsiksi esimerkiksi tietokoneen selaimella.

      • Mike Rosoft

        Näin on. Itse käytän Windows Live Mail -ohjelmistoa ja molemmat osoitekirjat (Hotmailin ja Gmailin) synkkaa puhelimen kanssa. Samoin kalenteri. Ei tartte räpeltää selaimen kanssa.


      • Yrni
        Mike Rosoft kirjoitti:

        Näin on. Itse käytän Windows Live Mail -ohjelmistoa ja molemmat osoitekirjat (Hotmailin ja Gmailin) synkkaa puhelimen kanssa. Samoin kalenteri. Ei tartte räpeltää selaimen kanssa.

        Näyttää siltä että yksi puhuu äidistä ja toinen tyttärestä!

        Muuten niitä yhteystietoja on useammaisia! Puhelinrekisteri ja e-mail rekisteri.
        Kaveri alussa kysyi, miten ositerekisterin puhelimesta saa varmuuskopioitua PC:lle?
        Tätä samaa tässa itsekkin ihmettelen. 2-vuotta sitten perus Nokialainen pisti pillit pussiin lennolla Lontoo Helsinki. Sim kortin tiedot sain mukaan mutta niitä oli vain 20% koko määrästä.


    • Museooon

      Eikös toi ole jo ihan aatamin aikainen laite!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5148
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3367
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1333
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      938
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe