Hyviä perusvinkkejä. Vapaaehtoistyö esimerkiksi, täytettä ansioluetteloon. Suomessa ei sentään vaadita tyäpaikkailmoituksissa että hakijoiden oltava hakuhetkellä työsuhteessa. Toki ihan laillista olisi Suomessakin. Täällä toimitaan oikeastaan kierommin, pitkäaikaistyöttömien hakemukset menee silppuriin eikä hakija kuule paikasta koskaan mitään.
http://www.youtube.com/watch?v=WhmgtrL0jvk
Pitkäaikaistyöttömät, mallia jenkeistä
19
182
Vastaukset
- Illuusiot rapisevat
Näinhän se menee työttömälle jää aika pitkälle ne murut mitä lattialle jää. Kaiken omistavat sanelevat ehdot tyyliin, koska omistamme kaiken täällä maassa me päätämme kuka saa syödä miten paljon. Kaiken omistavat syövät ensin, sen jälkeen AY-demarit ja lopuksi mitä lattialle pudonneita muruja jää pitkäaikaistyöttömät.
Työvoimapolitiikka on myös aika pitkälle pelkkää nöyryyttämistä, jossa pitkäaikaistyöttömän itsetunto pyritään murtamaan, jotta hänestä olisi mahdollisimman vähän harmia niille, ketkä syövät kaiken ensin. Hyvänä esimerkkinä vaikkapa se, että saadakseen ruokaa pitkäaikaistyöttömän on kymmeniä kertoja kirjoitettava KELAN lappuihin työtön, työtön työtön.... Lisäksi myös muita nöyryyttämiskeinoja on keksitty aikamoinen arsenaali. Tavoitteena on pitkäaikaistyöttömän itsetunnon täydellinen nujertaminen ja usein se onnistuu.
Vapaaehtoistyö ei auta jos rahaa ei enää ole muuta kuin Ruokaan ja asumiskuluihin palkattomaan työhönkin osallistuminen aiheuttaa kuluja. Suomessa esimerkiksi minimisosiaaliturvan ostovoima on höylätty euroopassa huonoimmalle tasolle. Nöyryyttäminen ja syrjiminen yleensä tuhoaa pitkäaikaistyöttömän terveyden 1-3 vuodessa. Tämäkin on järjestelmän tietoinen tavoite, koska henkilö, jonka terveys ja itsetunto on tuhottu on harmiton voittajiaan kohtaan.- vinkkejä4456
"minimisosiaaliturvan ostovoima on höylätty euroopassa huonoimmalle tasolle."
En kyllä tätä ihan heti niele, onko laittaa jotain linkkiä? Briteissä asuu jo suurin osa työttömistä sinkuista 2-4 henkilön kimppakämpissä. - Hyviä peruslinkkejä
vinkkejä4456 kirjoitti:
"minimisosiaaliturvan ostovoima on höylätty euroopassa huonoimmalle tasolle."
En kyllä tätä ihan heti niele, onko laittaa jotain linkkiä? Briteissä asuu jo suurin osa työttömistä sinkuista 2-4 henkilön kimppakämpissä."Briteissä asuu jo suurin osa työttömistä sinkuista 2-4 henkilön kimppakämpissä."
Heitäpä linkki. Tai voltti. - vinkkejä4456
Hyviä peruslinkkejä kirjoitti:
"Briteissä asuu jo suurin osa työttömistä sinkuista 2-4 henkilön kimppakämpissä."
Heitäpä linkki. Tai voltti.Ei ole suoraa linkkiä antaa, mediassa siellä paljon tästä kyllä kirjoitellaan, ei ihmetellen vaan koska on suosittua työttömien keskuudessa. Työttömät sinkut asuvat joko vanhempiensa nurkissa tai kimppakämpissä/vuokrahuoneissa. Siellä ei sossu maksele kenenkään yksiön vuokria kuten täällä.
Tässä jotain kuvaa kimppakämppien suuruusluokasta, 2,5 miljoonaa käyttäjää pelkästään tällä saitilla. Asuin Cambridgessä muutaman vuoden joten tiedän mikä todellakin on systeemi. Kannnattaa vuokrata 4h k ja laittaa 3h vuokralle, itse asut ilmaiseksi. Tämäkin suosittua. Ihme että ei vielä suomessa.
http://www.spareroom.co.uk/ - Illuusiot Rapisevat
vinkkejä4456 kirjoitti:
"minimisosiaaliturvan ostovoima on höylätty euroopassa huonoimmalle tasolle."
En kyllä tätä ihan heti niele, onko laittaa jotain linkkiä? Briteissä asuu jo suurin osa työttömistä sinkuista 2-4 henkilön kimppakämpissä.http://fi.wikipedia.org/wiki/Sosiaaliturva
"Suomi on sosiaaliturvamenojen osalta alle Euroopan keskitason - suuruusluokaltaan Britannian ja Italian tasoa kun sosiaalimenot lasketaan prosentteina bruttokansantuotteesta. Työkyvyttömyys- ja perhe-eläkkeiden taso on Suomessa Euroopan alhaisin.[3] Ilman työhistoriaa eläkkeelle kirjoitetut yksinäiset saavat Suomessa verojen jälkeen keskimäärin ostovoimakorjattuna 660 euroa, mutta Tanskassa 851 euroa ja Ruotsissa 900 euroa.[5]
Suomen asukasta kohden lasketut ostovoimakorjatut sosiaalimenot olivat vuonna 2005 muita Pohjoismaita ja Manner-Eurooppaa alhaisempia:
Suomi 6 833 €,
Ruotsi 8 529 €,
Tanska 8 498 €,
Norja 9 525 €,
Saksa 8 498 €,
Ranska 8 044 €,
Alankomaat 8 305 €.
EU15 7 005 €
EU27 (koko EU) 6 087 €
" - ihmetellään yhdessä
vinkkejä4456 kirjoitti:
Ei ole suoraa linkkiä antaa, mediassa siellä paljon tästä kyllä kirjoitellaan, ei ihmetellen vaan koska on suosittua työttömien keskuudessa. Työttömät sinkut asuvat joko vanhempiensa nurkissa tai kimppakämpissä/vuokrahuoneissa. Siellä ei sossu maksele kenenkään yksiön vuokria kuten täällä.
Tässä jotain kuvaa kimppakämppien suuruusluokasta, 2,5 miljoonaa käyttäjää pelkästään tällä saitilla. Asuin Cambridgessä muutaman vuoden joten tiedän mikä todellakin on systeemi. Kannnattaa vuokrata 4h k ja laittaa 3h vuokralle, itse asut ilmaiseksi. Tämäkin suosittua. Ihme että ei vielä suomessa.
http://www.spareroom.co.uk/"mediassa siellä paljon tästä kyllä kirjoitellaan, ei ihmetellen.."
Ihmettelen kuinka brittimedian pitäisi kirjoittaa, jotta se täyttäisi sinun kriteerisi "ihmettelystä"? Ihmettelen myös pitäisikö brittimedian lopettaa kaikki juttunsa kuten sinä: "Ihme, että ei vielä meillä Britanniassa."
Ihme, jos joku vielä ihmettelee, miksi sinä et enää asu ihmeellisen Cambridgen ihmeellisessä peräkammariyhteisössä. - Illuusiot Rapisevat
vinkkejä4456 kirjoitti:
Ei ole suoraa linkkiä antaa, mediassa siellä paljon tästä kyllä kirjoitellaan, ei ihmetellen vaan koska on suosittua työttömien keskuudessa. Työttömät sinkut asuvat joko vanhempiensa nurkissa tai kimppakämpissä/vuokrahuoneissa. Siellä ei sossu maksele kenenkään yksiön vuokria kuten täällä.
Tässä jotain kuvaa kimppakämppien suuruusluokasta, 2,5 miljoonaa käyttäjää pelkästään tällä saitilla. Asuin Cambridgessä muutaman vuoden joten tiedän mikä todellakin on systeemi. Kannnattaa vuokrata 4h k ja laittaa 3h vuokralle, itse asut ilmaiseksi. Tämäkin suosittua. Ihme että ei vielä suomessa.
http://www.spareroom.co.uk/Suomen asumistuki järjestelmä Rankaisee ja nöyryyttää köyhää pienentämällä tukia jos köyhä hankkii halvemman tavan järjestää asuminen kuin mihin tukea alunperin haettiin. Tukea voidaan alentaa tai se voidaan lakkautta kokonaan.
Koko Suomen asumistuki järjestelmä on tosiasiassa pelkkä tulonsiirto verottajan kassasta vuokra-antajille köyhien auttaminen on sivuseikka.
Myös parisuhteesta rangaistaan tai siitä, että jos asunnossasi asuvista joku perheenjäsen alkaa käydä töissä ja tienata liikaa.
Suomi on täynnä typeryksiä, jotka uskovat porvarin sanaan kuin totuuteen vaikka on tieteellisesti todistettu, että nimenomaan varakkaat valehtelevat eniten ja ovat itsekkäimpiä. - ei ole totta
Illuusiot Rapisevat kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sosiaaliturva
"Suomi on sosiaaliturvamenojen osalta alle Euroopan keskitason - suuruusluokaltaan Britannian ja Italian tasoa kun sosiaalimenot lasketaan prosentteina bruttokansantuotteesta. Työkyvyttömyys- ja perhe-eläkkeiden taso on Suomessa Euroopan alhaisin.[3] Ilman työhistoriaa eläkkeelle kirjoitetut yksinäiset saavat Suomessa verojen jälkeen keskimäärin ostovoimakorjattuna 660 euroa, mutta Tanskassa 851 euroa ja Ruotsissa 900 euroa.[5]
Suomen asukasta kohden lasketut ostovoimakorjatut sosiaalimenot olivat vuonna 2005 muita Pohjoismaita ja Manner-Eurooppaa alhaisempia:
Suomi 6 833 €,
Ruotsi 8 529 €,
Tanska 8 498 €,
Norja 9 525 €,
Saksa 8 498 €,
Ranska 8 044 €,
Alankomaat 8 305 €.
EU15 7 005 €
EU27 (koko EU) 6 087 €
""Työkyvyttömyys- ja perhe-eläkkeiden taso on Suomessa Euroopan alhaisin"
En käsitä miten työkyvyttömyyseläke olisi muka niin alhainen Suomessa, minulla vasta vajaa 20 työvuotta takana ja työkyvyttömyys eläkkeeni olisi nyt luokkaa 1700 e/kk
Oman työeläkeotteen saa jokainen netistä sivuilta :
http://www.tyoelake.fi/atlu.aspx?Section=43593 omilla verkkopankkitunnuksilla. - ihmemies ihmettelee
ihmetellään yhdessä kirjoitti:
"mediassa siellä paljon tästä kyllä kirjoitellaan, ei ihmetellen.."
Ihmettelen kuinka brittimedian pitäisi kirjoittaa, jotta se täyttäisi sinun kriteerisi "ihmettelystä"? Ihmettelen myös pitäisikö brittimedian lopettaa kaikki juttunsa kuten sinä: "Ihme, että ei vielä meillä Britanniassa."
Ihme, jos joku vielä ihmettelee, miksi sinä et enää asu ihmeellisen Cambridgen ihmeellisessä peräkammariyhteisössä.jatka itsesi ihmettelemistä, ja sitä miksi yleensä ihmettelet, miksi joku ihmettelee tai ei. Ainoastaan Ihmeellisiä asioita ihmetellään, tavallisia asioita ei:)
- ehkä on, ehkä ei
ei ole totta kirjoitti:
"Työkyvyttömyys- ja perhe-eläkkeiden taso on Suomessa Euroopan alhaisin"
En käsitä miten työkyvyttömyyseläke olisi muka niin alhainen Suomessa, minulla vasta vajaa 20 työvuotta takana ja työkyvyttömyys eläkkeeni olisi nyt luokkaa 1700 e/kk
Oman työeläkeotteen saa jokainen netistä sivuilta :
http://www.tyoelake.fi/atlu.aspx?Section=43593 omilla verkkopankkitunnuksilla.Miten sinun laskennallinen eläkkeesi muka kumoaisi sen, että työkyvyttömyys- ja perhe-eläkkeiden taso yleisellä tasolla on Suomessa Euroopan alhaisin (tosin en tiedä onko väite totta)?
Ja oliko tuo sinun työeläkeotteesi antama eläkkeen taso työkyvyttömyyseläkkeen laskettu taso kuten väitit vai työeläkkeen taso? Kai ymmärrät, ettei ole samasta eläkkeestä kyse? - Lama Kultainen
ei ole totta kirjoitti:
"Työkyvyttömyys- ja perhe-eläkkeiden taso on Suomessa Euroopan alhaisin"
En käsitä miten työkyvyttömyyseläke olisi muka niin alhainen Suomessa, minulla vasta vajaa 20 työvuotta takana ja työkyvyttömyys eläkkeeni olisi nyt luokkaa 1700 e/kk
Oman työeläkeotteen saa jokainen netistä sivuilta :
http://www.tyoelake.fi/atlu.aspx?Section=43593 omilla verkkopankkitunnuksilla.Ei tuossa ollutkaan kyse "Suojatyöpaikkalaisista" tai AY-demareista, jotka ovat varastaneet itselleen pätkätyöläistä tai työtöntä paremmat edut ja eläkkeet.
Tilastojen mukaan suurempi joukko kuin koskaan on tipahtamassa tänä vuonna minimi sosiaaliturvalle ja KELAAN sataa työttömyysturva hakemuksia enemmän kuin koskaan.
Onneksi köyhien määrä kasvaa tässäkin maassa ja teidän vittuilua vastaan onkin pian vastustamassa isompi joukko. Sitä olen odottanut maksun aika tulee vielä porvari sikailijoille ja AY-demareille.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10523558 - ei ole totta
ehkä on, ehkä ei kirjoitti:
Miten sinun laskennallinen eläkkeesi muka kumoaisi sen, että työkyvyttömyys- ja perhe-eläkkeiden taso yleisellä tasolla on Suomessa Euroopan alhaisin (tosin en tiedä onko väite totta)?
Ja oliko tuo sinun työeläkeotteesi antama eläkkeen taso työkyvyttömyyseläkkeen laskettu taso kuten väitit vai työeläkkeen taso? Kai ymmärrät, ettei ole samasta eläkkeestä kyse?Kyllä se on, nimen omaan työkyvyttömyyseläke, otteessa lukee tarkalleen näin:
Työkyvyttömyyseläkearvio
Jos nyt tulisit työkyvyttömäksi, eläkkeesi olisi noin 1.767 euroa kuukaudessa.
Työeläkkeeni on tällä hetkellä n. puolet ylläolevasta laskelmasta, varmaan ylläolevan luokkainen jos tästä eteepäin 65v asti töissä ilman pidempiä taukoja. Kyllä tuo työkyvyttömyyseläke menee ihan eri kaavan mukaan, olisikohan työvuodet/tietty prosentti keskiarvosta indeksillä korotettuna? Ihan perusduunarin palkka minulla eli summan oltava samaa luokkaa muillakin. Minun on vaikea uskoa että tämä olisi EU tasolla huono, pikemminkin Suomessa reippaasti yli keskiarvon. - ehkä on, ehkä ei
ei ole totta kirjoitti:
Kyllä se on, nimen omaan työkyvyttömyyseläke, otteessa lukee tarkalleen näin:
Työkyvyttömyyseläkearvio
Jos nyt tulisit työkyvyttömäksi, eläkkeesi olisi noin 1.767 euroa kuukaudessa.
Työeläkkeeni on tällä hetkellä n. puolet ylläolevasta laskelmasta, varmaan ylläolevan luokkainen jos tästä eteepäin 65v asti töissä ilman pidempiä taukoja. Kyllä tuo työkyvyttömyyseläke menee ihan eri kaavan mukaan, olisikohan työvuodet/tietty prosentti keskiarvosta indeksillä korotettuna? Ihan perusduunarin palkka minulla eli summan oltava samaa luokkaa muillakin. Minun on vaikea uskoa että tämä olisi EU tasolla huono, pikemminkin Suomessa reippaasti yli keskiarvon."Ihan perusduunarin palkka minulla eli summan oltava samaa luokkaa muillakin."
Ota kuitenkin huomioon se, että lainsäädäntö on muuttunut moneen kertaan. Ja käsittääkseni työkyvyttömyyseläkkeissä viime vuosina nimenomaan siihen suuntaan, että ero työeläkkeeseen on pienentynyt. Ennen esim. ns. tulevan ajan vuosikarttumat olivat olivat työkyvyttömän kannalta paljon huonommat kuin nykyään. Eli mitä nuorempana kohtasi työkyvyttömyys, sitä suuremmaksi repsahti ero työkyvyttömyyseläkkeen ja normaalin työeläkkeen välillä. Nykyään kai eläkkeet kertyvät jo 18 vuotiaasta, ennen kertyminen alkoi vasta 23-vuotiaasta vaikka eläkemaksuja työntekijältä perittiin jo ensimmäisistä työsuhteista esim. 15-vuotiaasta eli monta vuotta saatettiin maksaa tyhjästä ennen kuin eläke alkoi oikeasti kertyä. Tehdyt korjaustoimet käsittääkseni koskevat vain lakimuutosten jälkeen työkyvyttömyyseläkkeelle joutuneita ja joutuvia, ei jo sellaisella olleita.
Siksikin työkyvyttömyyseläkkeiden keskitaso ovat selvästi alempia kuin mainitsemasi 1767 euroa. Tuon sivun mukaan v. 2011 lopussa 956 euroa.
http://www.etk.fi/fi/service/keskimääräiset_eläkkeet/262/keskimääräiset_eläkkeet - ehkä on, ehkä ei
ehkä on, ehkä ei kirjoitti:
"Ihan perusduunarin palkka minulla eli summan oltava samaa luokkaa muillakin."
Ota kuitenkin huomioon se, että lainsäädäntö on muuttunut moneen kertaan. Ja käsittääkseni työkyvyttömyyseläkkeissä viime vuosina nimenomaan siihen suuntaan, että ero työeläkkeeseen on pienentynyt. Ennen esim. ns. tulevan ajan vuosikarttumat olivat olivat työkyvyttömän kannalta paljon huonommat kuin nykyään. Eli mitä nuorempana kohtasi työkyvyttömyys, sitä suuremmaksi repsahti ero työkyvyttömyyseläkkeen ja normaalin työeläkkeen välillä. Nykyään kai eläkkeet kertyvät jo 18 vuotiaasta, ennen kertyminen alkoi vasta 23-vuotiaasta vaikka eläkemaksuja työntekijältä perittiin jo ensimmäisistä työsuhteista esim. 15-vuotiaasta eli monta vuotta saatettiin maksaa tyhjästä ennen kuin eläke alkoi oikeasti kertyä. Tehdyt korjaustoimet käsittääkseni koskevat vain lakimuutosten jälkeen työkyvyttömyyseläkkeelle joutuneita ja joutuvia, ei jo sellaisella olleita.
Siksikin työkyvyttömyyseläkkeiden keskitaso ovat selvästi alempia kuin mainitsemasi 1767 euroa. Tuon sivun mukaan v. 2011 lopussa 956 euroa.
http://www.etk.fi/fi/service/keskimääräiset_eläkkeet/262/keskimääräiset_eläkkeet" Ja käsittääkseni työkyvyttömyyseläkkeissä viime vuosina nimenomaan siihen suuntaan, että ero työeläkkeeseen on pienentynyt."
Tarkennus vielä edelliseen: Siis ero eläkekarttumaprosenteissa on pienentynyt ns. työkyvyttömyyseläkkeen tulevan ajan vuosikarttuma-% vs. normaalin työeläkkeen eläkekarttuma-%.
Niin kuin tuosta äskeisen linkin takaa selviää, niin ero keskimääräisen työkyvyttömyyseläkkeen ja vanhuuseläkkeen välillä sen sijaan on kasvamassa entisestään ,mutta se johtunee etupäässä siitä, että työkyvyttömyyseläkkeelle jää entistä enemmän täysin työtulottomia ihmisiä, jotka saavat sitten minimieläkkeen. Vanhuuseläkkeelle jääjissä on entistä enemmän niitä, jotka ovat voineet nauttia 65-68 vuoden välisistä "superkarttumista", joka voi nostaa eläketasoa tuntuvasti. - Rakennemuutos123
ehkä on, ehkä ei kirjoitti:
" Ja käsittääkseni työkyvyttömyyseläkkeissä viime vuosina nimenomaan siihen suuntaan, että ero työeläkkeeseen on pienentynyt."
Tarkennus vielä edelliseen: Siis ero eläkekarttumaprosenteissa on pienentynyt ns. työkyvyttömyyseläkkeen tulevan ajan vuosikarttuma-% vs. normaalin työeläkkeen eläkekarttuma-%.
Niin kuin tuosta äskeisen linkin takaa selviää, niin ero keskimääräisen työkyvyttömyyseläkkeen ja vanhuuseläkkeen välillä sen sijaan on kasvamassa entisestään ,mutta se johtunee etupäässä siitä, että työkyvyttömyyseläkkeelle jää entistä enemmän täysin työtulottomia ihmisiä, jotka saavat sitten minimieläkkeen. Vanhuuseläkkeelle jääjissä on entistä enemmän niitä, jotka ovat voineet nauttia 65-68 vuoden välisistä "superkarttumista", joka voi nostaa eläketasoa tuntuvasti."mutta se johtunee etupäässä siitä, että työkyvyttömyyseläkkeelle jää entistä enemmän täysin työtulottomia ihmisiä, jotka saavat sitten minimieläkkeen."
Näin on. Johtuu siitä, että entistä useampi ihminen jää asemaan, jossa se työura ei ikinä ala, jotain satunnaisia pätkätöitä lukuunottamatta.
Itselleni mene mahdollisuudet jo ennen kuin työura oli kunnolla alkanut, koska viime laman jälkeen saneerattiin elektroniikka teollisuus Suomesta Kiinaan. Molemmat työnantajani ostivat jenkit ja pian ostosten jälkeen tuotanto siirrettiin pois Suomesta. Ei sitä silloin nuorena tajunnut, että alalla ei ole mitään tulevaisuutta kun opinto-ohjaajat ja muut rekrytoijat oli valjastettu kertomaan miten työtä on elektroniikan valmistuksessa melkein ikuisesti. Sitä valitettavasti uskoi sokeasti viisitoista kesäisenä mitä itseä paljon vanhemmat virkamiehet ja henkilöt vakuuttelivat kun mietin mitä rupean tekemään ammattina. Muutamaksi vuodeksi siinä oli töitä sen jälkeen potkut perseeseen vaikka ikinä en saanut muuta kuin kiitosta työskentelystäni.
Sen jälkeen kävin vähän opiskelemassa ja jouduin syvemmälle köyhyyteen, koska suomessa opiskelijat eivät saa sosiaaliturvaa ja normaaliin elämiseen tarvittavat rahat pitää hankkia opintolainalla.
Pääsin erääseen virkamiesammattiin osittain suhteilla. Oli hyvin lähellä, etten päässyt vakituiseksi virkamieheksi juuri kun virkani piti vakinaistaa jouduin mukaan työpaikan sisäisistä riitelyistä johtuvaan oikeudenkäyntiin ja liian rehellisesti kerroin pomoni laiminlyönneistä ja siihen loppui urani virkamiehenä. Valitettavasti minut oli lapsesta saakka kasvatettu olemaan rehellinen kukaan ei ikinä kertonut, että oikeasti pelailemalla ja ajamalla omaa etua härskisti pärjää paremmin idealistisesti luotin loppuun saakka, että olemalla rehellinen lopussa pääsee voittoon.
Kyllä minunkin epäonnistumiseni siemenet kylvettiin jo lapsuudessa ihan liian liikaa korostettiin kohtuullisuutta ja puurtamista sekä liian vähän opetettiin pelailua ja oman edun ajamista ei noista keinoista miten oikeasti pärjää sanottu sanallakaan ikinä. Ei opetettu, että sopivassa paikassa on parempi luikauttaa pieni valhe kuin kertoa totuus. Liikaa luotin siihen, että itseäni vanhemmat opettavat miten maailmassa oikeasti pärjää ja tulokset sitten ovat tässä.
Siinä sitten meni ne mahdollisuudet nykyään ikää on jo yli kolmekymmentä ja elellään minimisosiaaliturvalla. Nopeasti köyhyys on tuhonnut terveyden ja tulottomuus elämänkontrollin. Todennäköisesti jossain vaiheessa terveys rapistuu niin paljon, että järjestelmän on pakko kirjoittaa työkyvyttömyys paperit viimeistään siinä vaiheessa kun yläkerta sekoaa täysin tai saa jonkun sairaskohtauksen. Veriarvot ovat jo täysin sekaisin. Huvittavaa on se, että muutama vuosi aikaisemmin olin melkein huippu-urheilija. Näin se vain elämä muuttuu kun joutuu köyhyyteen.
Kauniita puhutaan, mutta tarkoitus on kaiketi, että täältä ei enää nousta otetaan sitten vaikka somaleita tekemään työt. Toisaalta kun terveys menee niin huonoksi, että se oikeasti alkaa mennä ei paluuta enää ole muutenkaan.
- Kolmatta vuotta...
Mun sukupolvelle luvattiin, että tulee helvetinmoinen työvoimapula ja ulkomaita myöten pitää haalia jopa lukutaidottomia ihmisiä pelastamaan tämän maan taloutta kun ei jokaiseen avoimeen paikkaan yksinkertaisesti löydy ihmisiä. Sitä odotellessa...
- 6654kk
Olen varmaan samaa sukupolvea kuin sinä, se mitä poliitikot lupaa on yleensä arvotonta. Muutama puolue tätä lupaili kovaan ääneen jotta maahanmuuttokeskustelu pysyy aisoissa, lisää Somppuja ja muita hyödyttämiä suomeen.
Ja se mitä luvattiin koski ainoastaan hoitoalan työpaikkoja. - Kolmatta vuotta...
6654kk kirjoitti:
Olen varmaan samaa sukupolvea kuin sinä, se mitä poliitikot lupaa on yleensä arvotonta. Muutama puolue tätä lupaili kovaan ääneen jotta maahanmuuttokeskustelu pysyy aisoissa, lisää Somppuja ja muita hyödyttämiä suomeen.
Ja se mitä luvattiin koski ainoastaan hoitoalan työpaikkoja.Ei kyllä se lupaus meni niin, että suurten ikäluokkien jäädessä eläkkeelle syntyy jopa satoja tuhansia avoimia työpaikkoja ja kaikille aloille. Pelkästään rakennuspuolella oli jäämässä kymmeniä tuhansia ammattilaisia eläkkeelle ja jokaiselle tarvittiin korvaaja. No suuret ikäluokat ovat eläkkeellä ja maassa on edelleen 300 000 työtöntä. Tästä voimme päätellä, että 1980-luvun alkuvuosina syntyi lähemmäs miljoona suomalaista (sadat tuhannet työllistetyt 300 000 työtöntä). Tämä ei toki kuulosta ihan oikealta, mutta mikä minä olen väittämään herroja vastaan. Odotan nyt, että toiseksi suurimmat ikäluokat jäävät eläkkeelle niin löytyy varmaan mullekin joku paikka.
http://www.youtube.com/watch?v=1H4byTP1q9s
- tietenkin...
mutta niin Suomessakin pääsee töihin se joka on jo töissä kun työnhakijoita verrataan.Tottakai työnantaja ottaa mieluummin sen joka on töissä kuin työttömän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2301945- 841198
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm112998- 84990
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87837- 119764
- 111763
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa93729Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante121681- 23661