Hei!
Olen siis melkein 12-vuotias tyttö, joka on unelmoinut jo 8-vuotiaasta kanista. Olen keskustellut äitini kanssa kanista, muttä äitini epäilee vielä miten kani/kanit tulisivat toimeen koiriemme kanssa. Olen selvittänyt eräältä kasvattajalta että koirat tottuvat kaneihin suht helposti riippuen koirien ja kanin/kanien luonteesta.
No siis kysymyshän kuuluu sopisiko minulle kani. Asumme äitini ja koirien kanssa suuressa omakotitalossa jossa on luonnollisesti suuri piha! Minulla on itselläni n.29 neliön huone, eli todella suuri! Pitäisin kania AINA kotona ollessani vapaana (paitsi nukkuessani), piilottaisin lamppujen johdot ja muut. Muuten huoneessani suurin osa johdoista on piiloitettu jo muovisilla listoilla :) ! Kania ulkoiluttaisin ainakin 4kertaa viikossa ulkona talvisin ehkä vahemmän ja säästä tietysti riippuen. Rakentaisin varmaankin veljeni tai isäni kanssa kanille/kaneille suuren ulkoaitauksen ja sisällä kanilla olisi suuri häkki. Olen lukenut paaaaljon kaneista ja säästänyt rahaa jo jonkunverran. En tosin ottaisi kania/kaneja ennen kesää. Kesällä minulla olisi loma ja paljon aikaa mahdollisille kaneille/kanille.
Niin olisiko uros kääpiöluppa sopiva ensikani?
Kiitos jo nyt vastauksista! :)
Sopiiko mulle kani?
2
<50
Vastaukset
- Momo
Kuulostaa siltä että olisit valmis ottamaan kanin, mutta muistathan että kanin kuuluu olla vanhempiesi vastuulla.
Kani voi elää jopa 13 vuotiaaksi, eikä sinulla luultavasti ole aina aikaa ulkoiluttaa kaniasi koko ajan. Eli jos kanisi elää vaikka 10 vuotiaaksi, olet jo 22 vuotias ja lähdet opiskelemaan. Mitä käy silloin kanillesi?
Ennen kanin ottoa kannattaa OIKEASTI miettiä tällaisia kysymyksiä.
Etköhän tiedä itsekkin, että oletko valmis antamaan kanille sen koko eliniän kestävän rakastavan kodin.
Jos päädyt ottamaan kanin, se tuo valtavasti vastuuta, mutta kaninomistajana olo on ehdottomasti palkitsevaa! :)- Sibuli
Olen tietoinen että kanit ovat pitkäikäisiä :) ! Olen myös haaveillut isona talossani asuvan pari puputtajaakin ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 891017
- 55722
Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat
https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe35604Ei näytä hyvältä
Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj39536- 31469
Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...48458- 34447
Jos vielä toivot...mies...
Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi41429Olet hurmaava
Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su14421Dina on valittu virkaan Rovaniemelle
Kemijärven kaupunginjohtaja on pyrkinyt pois Kemijärveltä ja näyttää että näin tulee käymään.25418