Parin päivän ikäinen Allah?-ketju on jo aika pitkä, ja kun se poiki mielessäni uusia kysymyksiä, teen nyt uuden aloituksen sille jatkoksi.
Olen hämmästynyt siitä, että ketjussa useakin kristityksi esittäytyvä kirjoittaja kertoo, että Jumala voi ilmaista itsensä monissa uskonnoissa, ja että ihminen voi tulla Jumalan luo tavallaan monestakin eri portista, ei pelkästään Jeesukseen uskomalla.
Jotkut kristityt taas perustavat iäisyystoivonsa yksin Jeesuksen sovituskuolemaan, ja muut uskonnot näyttäytyvät heille harhaoppeina, eksytyksinä ja vaarallisina taikauskona.
Huipentumana minusta asiaa käsitteli Taneli-pappi, joka ammattitaitoisesti onnistui ilmeisesti yhdistämään nämä kaksi jokseenkin vastakkaista lähestymistapaa.
Jos joku uskonnoton nyt vakuuttuisi uskonnon tarpeellisuudesta ja haluaisi tulla uskoon, miten hänen tulisi uskoa: ainoaan Jeesus-porttiin ja siitäkö käydä sisälle, vai kävisikö jokin muu uskonto yhtä hyvin?
Miten sellaista päätöstä ja valintaa voi tehdä, jos seurauksia ei selvästi kerrota missään sopimuspapereissa? Älkääkä nyt sanoko, että Raamattuhan on sellainen sopimuspaperi: sen valtavan kirjavista tulkinnoistahan koko sekavuus juurikin kumpuaa.
Vai kuinka?
Aika hämmästynyt olen
36
132
Vastaukset
- ...
Sinä et ainakaan ateisti ole. Sitä olen miettinyt monta kertaa.
Mutta mistä ihmeen "portista"se sinun Jumalasi oikein tulee?- ...
iaurwen kirjoitti:
...
Olen ateisti.No ,mutta mutta... miksi kuvittelet että joku on nyt vakuuttunut uskonnon tarpeellisuudesta? MIKSI?
Sait muuten isellesi sopivan neuvon joltain ystävältäsi: lue raamattua. ... kirjoitti:
No ,mutta mutta... miksi kuvittelet että joku on nyt vakuuttunut uskonnon tarpeellisuudesta? MIKSI?
Sait muuten isellesi sopivan neuvon joltain ystävältäsi: lue raamattua.Kirjoitin:
"Jos joku uskonnoton nyt vakuuttuisi uskonnon tarpeellisuudesta"
enkä varsinaisesti kuvitellut mitään. Esitin hypoteesin. Tapahtuuhan sitä liikehdintää uskoon ja uskosta pois, kirkkoon ja kirkosta pois.
Älä nyt hukkaa aikaa täysin toisarvoisiin lillukanvarsiin. Ymmärrätkö ydinkysymykseni aloituksestani? Älä suotta ryhdy arvioimaan ja määrittelemään persoonaani. Olisi kiva, jos keskustelisit aiheesta.
- skottiruutu
Lue Raamattua, älä Koraania. Jeesus on tie, totuus ja elämä,
Olen lukenut kummatkin mutta sillä ei ole ollut muuta merkitystä elämääni kuin kirjallisuuden viittausten ymmärtäminen.
- sinut tietäen
Et sinä mitään hämmästynyt ole. Kunhan näyttelet hämmästynyttä.
Yrität esittää cauhian hämmästynyttä, josko nyt joku uskova ihan cauhiasti masentuisi kun kristityt on allahista noin montaa mieltä. Ja josko ne nyt sitten masennuksissaan luopuisi uskostaan.
Ehei. uusateistin metkut kyllä tunnetaan.
Ihan kuin et tietäisi palstan kirjoittaja-ainesta ja jakaumaa.
Ja ihankuin asia nyt itsessään sinua kiinnostaisi.Kiitos mielenkiinnostasi. Oikaisen vähän: olen oikeasti hämmästynyt, ja olen oikeasti kiinnostunut asiasta.
- :O
iaurwen kirjoitti:
Kiitos mielenkiinnostasi. Oikaisen vähän: olen oikeasti hämmästynyt, ja olen oikeasti kiinnostunut asiasta.
No jatka sitten vaan hämmästelyä.
:O = Hämmästelevä ilme - :G :O :Ö
iaurwen kirjoitti:
:O
Miekin liityn hämmästelemään tänne
- :OOO
:G :O :Ö kirjoitti:
Miekin liityn hämmästelemään tänne
Mä haluan mukaan hämmästelemään! Mitä me nyt sitten tässä hämmätellään, kun pääsi jo unohtumaan?
- Mirka ...
""Huipentumana minusta asiaa käsitteli Taneli-pappi, joka ammattitaitoisesti onnistui ilmeisesti yhdistämään nämä kaksi jokseenkin vastakkaista lähestymistapaa""
Papit on koulutuksen ja ammattinsa osaavia johdattelija, manipuloijia ja aivopesijöitä.
Pappien höpötykset uppoaa täysin herkkäuskoisiin ihmisiin.- pruiiiit
Onko tää nyt iaurwen sitä uusateismii vai vain pelkkä ateistin "ilmavaiva"
- mee vessaan
pruiiiit kirjoitti:
Onko tää nyt iaurwen sitä uusateismii vai vain pelkkä ateistin "ilmavaiva"
Palstan kristitty vakiotrolli taas vauhdissa?
- Teresa
harhaoppeina, eksytyksinä ja vaarallisina taikauskona.
Noup. Siis kerrataampa.
- Jos ET ole evankeliumia kuullut sinut punnitaan tekojesi mukaan.
- Sinulle jolle evankeliumi on julistettu olet valinnan ääressä. Uskoa, luottaa Jeesukseen. Se on ainoa tie nyt sinulle.
- Ihminen se pappikin vain on. Isä ymmärtää kyllä mokat ja niistä kun yli pääsee se vain vahvistaa!
- Raamatun avaa Pyhä Henki. Se auttaa, opastaa ja kertoo vain sen mitä Isä ja Jeesus meille ilmoittavat. Henki tutkii Isän tiedon ja sen meille antaa.
- Kun viesti tulee oikealta lähettäjältä se on selventävä, korjaava, rauhoittava. Sitä ei muuteta matkalla.
- Viesti muualta on taas pelotteleva, alistava, sekoittava, rauhaton. Näin minulle on opetettu ja sen olen oikeaksi todennut.
- Jos haluat elämäsi Jeesukselle antaa se menee abauttiarallaa näin rukoillen
Isä, minä yksin en pärjää ilman sinua. Anna anteeksi syntini/velkani. Kaikki mitä olen vastaasi rikkonut. Korjaa minua. Ota minut suojaasi. Kiitos siitä rakkaudesta jonka saan vaikka en sitä ansaitsisi. Kiitos että annoit ainoan Poikasi sovitukseksi velalleni. Kiitos ja kunnia Jumalalle.
Selvensikö? Siunausta sinulle. Kyllä se siitä aukee.Kiitos Teresa. Selvästi kerroit oman uskosi perusteet.
Minua ihmetyttää tuo Pyhän Hengen osuus Raamatun avaamisessa. Aivan selkeästi siinä käy niin, että eri suuntien kristityt saavat kovin erilaista johdatusta Pyhältä Hengeltä, tai sitten kyseessä ovat kuitenkin monet eri henget, tai, kuten itse ajattelen, mitään henkiä ei ole olemassakaan ja ihmiset tekevät tunteidensa varassa kukin itselleen mieleisiä valintoja.
Ajattelepa vaikka naispappeutta: varmasti on naispappeja, jotka ovat aivan varmoja, että Jumala on heidät tähän työhön kutsunut. Ja sitten on niitä kristittyjä, jotka Raamatusta löytävät syyn vastustaa naispappeutta jyrkästi. Miksei Pyhä Henki puhu heille samalla tavalla, että he voisivat olla sovussa? Esimerkkejä on muitakin, tämä on nyt meidän ajassamme sellainen ajankohtainen.- kuka voi pelastua
"- Jos ET ole evankeliumia kuullut sinut punnitaan tekojesi mukaan."
Kuka silloin voi pelastua? Ihmisen teothan ovat kuin likainen vaate. - Ei tajua
"- Jos ET ole evankeliumia kuullut sinut punnitaan tekojesi mukaan.
- Sinulle jolle evankeliumi on julistettu olet valinnan ääressä. Uskoa, luottaa Jeesukseen. Se on ainoa tie nyt sinulle."
Olen aina ihmetellyt miksi uskovat eivät millään haluaisi antaa ihmisten pysyä tuossa ensimmäisessä ryhmässä. Kyllähän heidänkin matematiikallaan käsittääkseni voi päätellä että useimmiten evankeliumin julistaminen pelkästään huonontaa mahdollisuuksia.
- YAK-42
Minä ihmettelen jatkuvasti näitä opillisia kysymyksiä:
"Jos joku uskonnoton nyt vakuuttuisi uskonnon tarpeellisuudesta ja haluaisi tulla uskoon, miten hänen tulisi uskoa: ainoaan Jeesus-porttiin ja siitäkö käydä sisälle, vai kävisikö jokin muu uskonto yhtä hyvin?"
Uskoon tuleminen ei ainakaan omalla kohdallani tapahtunut oikeaa tietä etsimällä, vaan harjoittamalla käytännössä erilaisia itämaisia oppeja. Olen henkeen enkä niinkään sanaan uskova kristitty, joten tulin uskoon Jumalan kokemisen enkä sanan kautta. Sana aukesi sittemmin ihan itsestään.- YAK-42
Se, mikä minua noissa opillisissa kysemuksessä kuisaa, on ihmisen hallitsemisen halu. Se, että ihminen haluaisi itse kontrolloida uskoon tulemisen prosessiaan.
Uskossa hallitsemisen halusta on kuitenkin luovuttava ja valta on annettava Jumalalle. Kyllä minä kehottaisin etsijöitä vaan astumaan sille tielle, mikä kohdalle sattuu. Jumala pitää johdatuksesta huolen, kunhan etsijä vaan antautuu johdatettavaksi.
Pidän parempana uskon löytämistä vaikka mistä oppisuunnasta kuin sitä, ettei löydä uskoa lainkaan. YAK-42 kirjoitti:
Se, mikä minua noissa opillisissa kysemuksessä kuisaa, on ihmisen hallitsemisen halu. Se, että ihminen haluaisi itse kontrolloida uskoon tulemisen prosessiaan.
Uskossa hallitsemisen halusta on kuitenkin luovuttava ja valta on annettava Jumalalle. Kyllä minä kehottaisin etsijöitä vaan astumaan sille tielle, mikä kohdalle sattuu. Jumala pitää johdatuksesta huolen, kunhan etsijä vaan antautuu johdatettavaksi.
Pidän parempana uskon löytämistä vaikka mistä oppisuunnasta kuin sitä, ettei löydä uskoa lainkaan.YAK-42
Entä kun ihmiset löytävät uskon eri suunnista antautuen Jumalan johdatukseen - ja päätyvät virittelemään pommeja toistensa kulkureiteille, tappelemaan verissäpäin, kantamaan kaunaa ja solvaamaan toisiaan nettikirjoittelussa - koska Jumala on "johdattanut" heitä eri tavalla, vastakkaisiin mielipiteisiin ja käsityksiin?
Miksi niin käy, vaikka ihmiset olisivat periaatteessa ihan vilpittömiä uskossaan ja antautumisessaan?
Nämä ovat seikkoja, jotka tekevät uskomisen tosi vaikeaksi.- YAK-42
iaurwen kirjoitti:
YAK-42
Entä kun ihmiset löytävät uskon eri suunnista antautuen Jumalan johdatukseen - ja päätyvät virittelemään pommeja toistensa kulkureiteille, tappelemaan verissäpäin, kantamaan kaunaa ja solvaamaan toisiaan nettikirjoittelussa - koska Jumala on "johdattanut" heitä eri tavalla, vastakkaisiin mielipiteisiin ja käsityksiin?
Miksi niin käy, vaikka ihmiset olisivat periaatteessa ihan vilpittömiä uskossaan ja antautumisessaan?
Nämä ovat seikkoja, jotka tekevät uskomisen tosi vaikeaksi."... ja päätyvät virittelemään pommeja toistensa kulkureiteille, tappelemaan verissäpäin, kantamaan kaunaa ja solvaamaan toisiaan nettikirjoittelussa ..."
Ei tuon kaltaisia ihmisiä koskaan Jumala johdata, vaan aina ihminen. Voivathan he johonkin uskontoon kuulua, mutta uskossa Korkeampaan he eivät ole. Lähes kaikista uskonnoista löytyy lahkoja ja muita ryhmiä, joissa kumarretaan ihmistä eikä Jumalaa - ja sellaisia tahoja kannattaa toki varoa. YAK-42 kirjoitti:
"... ja päätyvät virittelemään pommeja toistensa kulkureiteille, tappelemaan verissäpäin, kantamaan kaunaa ja solvaamaan toisiaan nettikirjoittelussa ..."
Ei tuon kaltaisia ihmisiä koskaan Jumala johdata, vaan aina ihminen. Voivathan he johonkin uskontoon kuulua, mutta uskossa Korkeampaan he eivät ole. Lähes kaikista uskonnoista löytyy lahkoja ja muita ryhmiä, joissa kumarretaan ihmistä eikä Jumalaa - ja sellaisia tahoja kannattaa toki varoa.Eikö silloin voisi ajatella, että tärkeintä olisi olla kiltti ja ystävällinen toisille, ja että uskominen mihinkään Jumalaan ei ole ollenkaan tärkeää?
- YAK-42
iaurwen kirjoitti:
Eikö silloin voisi ajatella, että tärkeintä olisi olla kiltti ja ystävällinen toisille, ja että uskominen mihinkään Jumalaan ei ole ollenkaan tärkeää?
Vaikka usko lisääkin empatiaa, ei uskossa kiltteydestä ole kyse. Olihan Jeesuskin ainakin fariseusten mielestä varsinainen rettelöitsijä ja samaa voidaan sanoa Lutherista ja monista muistakin kristinuskon merkkihenkilöistä.
YAK-42 kirjoitti:
Vaikka usko lisääkin empatiaa, ei uskossa kiltteydestä ole kyse. Olihan Jeesuskin ainakin fariseusten mielestä varsinainen rettelöitsijä ja samaa voidaan sanoa Lutherista ja monista muistakin kristinuskon merkkihenkilöistä.
YAK-42
Voi minun onnetonta sanavalintaani.
Otetaanpa uudestaan: usko saa ihmiset tekemään joskus kauheita asioita, ja silti he itse varmasti ovat vilpittömästi vain toteuttamassa Jumalansa käskyjä.
Kirjoitat kuitenkin: "Pidän parempana uskon löytämistä vaikka mistä oppisuunnasta kuin sitä, ettei löydä uskoa lainkaan."
Eikö oikeudenmukaisuus, avuliaisuus ja hyväsydämisyys olisi tärkeämpää löytää kuin usko? Mitä uskolla oikein tekee, kun se repii ihmisjoukot vieraiksi toisilleen, käskee leikata vauvoista paloja pois, kieltää ihmistä olemasta oma itsensä, pakottaa naiset synnyttämään rajoituksetta vaikka kohtu repeäisi, lennättää lentokoneita päin pilvenpiirtäjiä ja uhkaa ikuisella kidutuksella?
Onneksi sentään usko ole aina näin paha vaikutuksiltaan. Mutta jumalolentoon kuuliaisesti uskoessaan ihminen luovuttaa harkintavaltansa pois ja voi siten ajautua epäinhimilliseen julmuuteen, jos tämä jumalhahmo häntä siihen tuntuu käskevän.- YAK-42
iaurwen kirjoitti:
YAK-42
Voi minun onnetonta sanavalintaani.
Otetaanpa uudestaan: usko saa ihmiset tekemään joskus kauheita asioita, ja silti he itse varmasti ovat vilpittömästi vain toteuttamassa Jumalansa käskyjä.
Kirjoitat kuitenkin: "Pidän parempana uskon löytämistä vaikka mistä oppisuunnasta kuin sitä, ettei löydä uskoa lainkaan."
Eikö oikeudenmukaisuus, avuliaisuus ja hyväsydämisyys olisi tärkeämpää löytää kuin usko? Mitä uskolla oikein tekee, kun se repii ihmisjoukot vieraiksi toisilleen, käskee leikata vauvoista paloja pois, kieltää ihmistä olemasta oma itsensä, pakottaa naiset synnyttämään rajoituksetta vaikka kohtu repeäisi, lennättää lentokoneita päin pilvenpiirtäjiä ja uhkaa ikuisella kidutuksella?
Onneksi sentään usko ole aina näin paha vaikutuksiltaan. Mutta jumalolentoon kuuliaisesti uskoessaan ihminen luovuttaa harkintavaltansa pois ja voi siten ajautua epäinhimilliseen julmuuteen, jos tämä jumalhahmo häntä siihen tuntuu käskevän.Eipä tuohon voi muuta vastata kuin että Jumala on rakkaus.
Noihin uskon nimissä tehtyihin pahoihin tekoihin vastaan uudelleen, etteivät niiden tekijät ole kumartaneet Jumalaa vaan ihmistä. Ei Jumala teetä ihmisellä syntiä, mutta ihminen sitä voi kyllä toisella teettää vaikka Jumalan sanaan vedoten. - Tutkimattomat...
YAK-42 kirjoitti:
Eipä tuohon voi muuta vastata kuin että Jumala on rakkaus.
Noihin uskon nimissä tehtyihin pahoihin tekoihin vastaan uudelleen, etteivät niiden tekijät ole kumartaneet Jumalaa vaan ihmistä. Ei Jumala teetä ihmisellä syntiä, mutta ihminen sitä voi kyllä toisella teettää vaikka Jumalan sanaan vedoten."Noihin uskon nimissä tehtyihin pahoihin tekoihin vastaan uudelleen, etteivät niiden tekijät ole kumartaneet Jumalaa vaan ihmistä"
Jos kysyt niiden pahojen tekojen tekijöiltä, saat kuulla että ihan tasan varmasti Jumala on heitä käskenyt. Mistä voit tietää ettei niin ole? Tutkimattomat ovat.. jne.
iaurwen sanoi :
Jos joku uskonnoton nyt vakuuttuisi uskonnon tarpeellisuudesta ja haluaisi tulla uskoon, miten hänen tulisi uskoa: ainoaan Jeesus-porttiin ja siitäkö käydä sisälle, vai kävisikö jokin muu uskonto yhtä hyvin?
10:7 Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.
10:8 Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
Johanneksen evankeliumi:
6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä- edesa
"Olen hämmästynyt siitä, että ketjussa useakin kristityksi esittäytyvä kirjoittaja kertoo, että Jumala voi ilmaista itsensä monissa uskonnoissa, ja että ihminen voi tulla Jumalan luo tavallaan monestakin eri portista, ei pelkästään Jeesukseen uskomalla."
Ei siitä pidä olla hämmästynyt.
1. kirje Timoteukselle 4
1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
2 valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty
3 ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan.
4 Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan;
5 sillä se pyhitetään Jumalan sanalla ja rukouksella.
6 Kun tätä veljille opetat, niin olet hyvä Kristuksen Jeesuksen palvelija, joka ravitset itseäsi uskon ja sen hyvän opin sanoilla, jota olet noudattanut.
7 Mutta epäpyhiä ämmäin taruja karta ja harjoita itseäsi jumalisuuteen.
ja
Matt. 7:14
mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
Matt. 22:14
Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."
Olet omassa vaelluksessasi ajautunut tilanteeseen, jossa arvostelit Jumalaa ihmisen mitan mukaan. Sinusta tuntui, että Jumala on tuomiossaan epäreilu, mutta et vastannut mitä ajatuksia sinussa herättää se kun Jeesus sanoo jokaisen tunkeutuvan sinne (taivaaseen) väkisin.
Jumala on myös ajan Herra. Meille mennyt on mennyttä ja eiliseen emme voi vaikuttaa, mutta Jumalalle kaikki on mahdollista. Vaikka en voikaan tarjota mitään selkeää vakaumuksellista oppia miten Jumala asian hoitaa, tyydyn siihen miten Jumala siis joka tapauksessa sen hoitaa.
Galatalaiskirje 1
5 Hänen olkoon kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.
6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
Toisin sanoen, ei ole mitään muuta pelastusta. Kun Taneli kertoi miten Abraham ei uskonut Jeesukseen, niin ehkäpä Taneli ei muistanut, että Jeesus ei vielä ollut edes syntynyt.
Abraham uskoi Jumalaan ja tämän hyvyyteen. Abraham oli se, joka uskoi Jumalan hyvyyteen vankkumattomasti, vaikka saikin Jumalalta niin rajun käskyn, ettei sitä voinut ymmärtää.
Mitä pelastukseen tulee, ja kun olet usein esittänyt ajatuksen etteikö riittäisi kun tsempattaisiin vain kaikki, kuka mitenkin, ja yritettäisiin kauheasti rakastaa ja olla mukavia, niin tuo ei toimi.
Jos se toimisi, lusiferismi olisi se toimiva juttu; omajumaluus ja itse itsensä vanhurskauttaminen. Jumalaa ei tarvittaisi, Jumalalle ei olisi sijaa. Jumalan ristintyö olisi ollut täysin turha. Jumala olisi ollut kaikessa väärässä.
Ei, ei noin. Ihminen tosiaan pelastuu vain yksin armosta. Armo tulee Jumalalta. Hän armahti meidät.
Luuk. 18:19
Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.
"sen valtavan kirjavista tulkinnoistahan koko sekavuus juurikin kumpuaa."
Kun puhutaan luonnosta ja elämän monimuotoisuudesta, kehutaan sen monenkirjavaa diversiteettiä, lajikirjoa ja ihastellaan henkeä salpaavaa värien hehkua, lukemattomia toiminnallisuuksia ja tarkoituksenmukaisia rakenteita.
Luontoon et silti jostakin syystä liitä määrettä 'sekava', ainoastaan Raamattuun. - luminarsku.
Kun itse aikoinani kipuilin monien eri seurakuntien ja käsitysten edessä, sain selkeän sanoman Jumalalta: älä katso oikealle, älä katso vasemmalle, katso eteenpäin. Eli Raamattuun, sieltä löytyy 'sopimuspaperit' vaikka kielsitkin niin sanomasta. Mutta kun ei meillä muuta tietoa ole, siksi ainut ohje on Raamattu. Huolimatta siitä, että ihmisillä on erilaisia käsityksiä: katse eteenpäin. Raamatussa ei ole Allahin tai Višnun eteen menoa, en tiedä mistä pappi käsityksensä on muotoillut mutta Raamatussa sitä ei ole. No niin, tämän jälkeen minun ei tarvitse hämmentyä papin puheista sen enempää, vaan pitäydyn Raamattuun enkä ala haahuilla papin käsitysten perään. Voin tietenkin 'oikaista' häntä, mutta sen ehtivät tehdä jo toiset. Jeesus-tielle pääseminen ei merkitse, että pitäisi tietää kaikki mahdolliset asiat, mikä niistä on oikein vaan se on monesti aluksi pelkkää hapuilua oletko Jumala olemassa, jos olet, osoita se minulle tmv. Jumala tulee osoittamaan mistä portista käydä ja siitä alkaa kristityn kasvu, jossa ei koskaan tulla valmiiksi, koskaan ei tiedetä kaikkea, koskaan ei hallita Raamattua kokonaan. Voidaan mennä harhaan mutta aina on mahdollisuus palata juurille ja aloittaa alusta.
Niin, se ainut portti Raamatun mukaan on Jeesus. Se miten ilman Jeesusta kuolleille käy, ei kuulu meille, meidän ei tarvitse sitä miettiä. Jos ihminen on vakavissaan etsimässä, se merkitsee sitä, että Jumala vetää ihmistä puoleensa ja Hän kyllä johdattaa oikealle tielle.- häpeällistä
Vastahan sinä olet monena päivänä hehkuttanut rovasti Taneli-pappia ja nyt jo solvaat häntä mielipiteessäsi. Olet kovin epävakaa noissa mielipiteissäsi luminarsku.
- Eläkää toivossa
Koko planeetan asukkaat kohtaavat LOPULTA Kristuksen. "Kukaan ei tule Isän luo kuin minun kauttani, minä olen se ovi"
Se on toinen juttu, miten Jumala tekee sen. Minun pitäisi olla Jumala tietääkseni. Arvelen, että kuoleman jälkeen vielä kaikkia ohjataan sinne.
Ajatuksena olisi, että kaikki saisivat kuulla, koska se helpottaa kotiinpaluuta valtavasti.
Lisäksi ajatuksena on, että ihminen käyttäisi elämänsä hyvään. (Mikä ei tietysti päde kaikkiin kristittyihinkään, en minä itsekään ole elänyt siten, joten varmasti olisi halunnut ja saanut parhaan irti elämästäni, jonka todennäköisesti totean kuoltuan ja kauhistelen kaikkia syntejäni, mutta sovitukseen uskon. Ja kristittynäkin voi epäonnistua. Mutta kannattaa luottaa Jumalaan ja uskoa siihen, että Jeesus oli se, joka sanoikin olevansa. Heikkouskoiset tervetulleita. ) Usein saa lukea että Raamatua voi tulkita monella tavalla. Mutta kun ajattelemme että jokaista asiaa on tulkittava siten että se tekee varsinaiselle asialle oikeutta, tulkinta rajoittuu sopiviin uomiin. Muutenhan asia olisi täysin merkytyksetön, jokainen näkisi sen kuten haluaa ja kaikki olisivat oikeassa.
Tälle "kaikki tiet johtavat vuorenhuipulle"-uskoon eli kaikki uskot johtavat lopulta Jumalan luo ei Raamattu anna hyväksyntää. Raamattu sanoo monissa kohdin selvästi että vain usko Jeesukseen pelastaa ihmisen. Raamatun vastaista eksytystä on väittää muuta.- häpeällistä
iaurwen nämä vakaasti Raamattuun uskovat ja sitä noudattavat, lukevat siis kirjaa, jossa tehdään vakaasti seuraavanlaisia syntejä (synnit suuruusjärjestyksessä):
Viha 474
Valehtelu 206
Pilkka 186
Epäusko 152
Rikos 140
Väkivalta 116
Haureus 106
Ylpeys 102
Riita 88
Himo 83
Herjaus 69
Epäjumalat 66
Murha 56
Katkeruus 53
Portto 53
Petos 49
Juoppous sekä päihtymys 38
Kateus 25
Irstaus 20
Hekuma 16
Ahneus 15
Aviorikos 13
Iva 12
Ilkeys 5
Juoruaminen ja korvaankuiskuttelu 4
Itsekkyys 3
Miehimykset 3
Huoruus 2
Raamattuun vakaasti uskovat ja sen Sanaa totuutena pitävät uskovat myös kaikkiin Raamatun epäjumaliin, jotka he samalla Raamatun Sanaa totena pitäessään tunnustavat myös oikeiksi jumaliksi. Näitä epäjumalia on pitkä liuta Raamatussa:
http://gamma.nic.fi/~cobrat/raamatunajanepaj.htm- kkksksi
Nämä muut, mitä vielä omassa elämässäs teet ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492288- 262043
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271495Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161424- 1211371
- 181055
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107904Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad78886Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333873