Koen olleeni kuin Saulus tarsolainen, joka oli uskossaan kiivas. Uskoi olevansa oikeassa ja palvelevansa Jumalaa, kunnes Jumala otti hänet kiinni Damaskun tiellä ja löi hänet sokeudella.
Ananiaan kätten panemisen kautta hänen silmistää tipahtivat ikäänkuin suomukset ja hän sai näkönsä takaisin.
Olen ollut jyrkkä naispappeuden vastustaja, sokea. Mari, sinä olet aukaissut minun silmäni. Katsoin pappisvihkimyksesi, joka oli koskettavan kaunis tapahtuma. Olen kuunnellut haastettelusi, ja tuntuu siltä, että sinun kauttasi kuuluu hyvän paimenen ääni. Olet niin kauniisti puhunut oman ry:si kannanotoista, niissä ei ole ollut katkeruutta eikä vihaa.
Kiitos vielä kerran että aukaisit silmäni.
Jumalan runsasta siunausta sinulle työhösi ja elämääsi.
Kiitos sinulle Mari
37
813
Vastaukset
- Viesti Marille
Myös minä katson vihkimisen ja olen lukenut haastattelujasi, Mari. Sinun puheesi on maltillista ja johdonmukaista ja sinusta säteilee Jumalan rauha. Olet valinnut tehtävän, jossa sinulla on paljon annettavaa lähimmäisille. Pyhä Henki pääsee vaikuttamana kauttasi.
Siunatkoon Kaikkivaltias työsi ja rohkaiskoon sinua kaikissa toimissasi. Siunausta myös perheellesi.
Jumalan rauhaan!
Ystävällisin terveisin eräs varsinaissuomalainen.- SRK-laista oppia...
Nämä SRK:n agenttien viestit vaan huononevat jatkuvasti.
- SERAFIINA
olen katsonut parikin kertaa vihkimyksesi Mari,en ole noin kaunista tapahtumaa aikoihin nähnyt.Haastatelusi kuuntelin ajantasasta.Näistä tuli hyvä mieli,poissa oli kovuus ja katkeruus jota itse olen aina vierastanut.Kaikkea hyvää sinulle ja voimia olla rakkauden apostolina työssäsi,me rikkinäiset ihmiset tarvisemme Jumalan rauhan sanomaa kaiken tämän myllerryksen keskellä.
- elämystäkö?
Onko sinusta vanhoillisestadiolaisena uskon sisältö kiinni jonkun tapahtuman tunnelmasta?
- Silmät aukesi
Uskon sisältö kiinni tapahtuman tunnelmasta? Mitä tarkoitat?
"Niin me puhumme, kuin me uskomme" olen kuullut moneen, moneen kertaan seuroissa. Tapahtumien tunnelmista voi tulkita millaisista uskon tai asenteen perusteista ne nousevat.
Hoitokokouksissa ei taatusti kuulunut hyvän paimenen ääni, silti niitä patriarkat pitävät siunauksellisena. Eikö tässä jos missä voida tapahtuman tunnelmasta tulkita uskon sisältöä?
Millaisesta uskon sisällöstä nousevat kommentit kuten "Ei oman lapsen hyväksikäyttö ole sen suurempi synti kuin mihin jokainen olemme sydämissämme valmiit"?
Millaisesta uskon sisällöstä nousevat ne mustamaalaukset, joita hyväksikäytto tapausten paljastajat saavat osakseen?
Marin lausunnoista huokui tyyneys, rauhallisuus ja luottamus Jumalaan. Ei siinä ollet katkeruutta eikä vihaa. Ei siinä syytelty SRK:n johtohenkilöitä vaan kerrottiin tapahtuneet asiat kaniisti. Hyvän paimenen äänellä.- Hyvän paimenen ääni
Saman olen havainnut Marin kaikista haastatteluista. Jumala on valinnut hänet sananpalvelijakseen -ei Mari valintaa tehnyt. Ilman minkäänlaista vihaa ja katkeruutta, joka puolestaan kaikuu kaikissa SRK:n kannanotoissa. Hyvän paimenen ja rakastavan Taivaan Isän ääni kuuluu Marin puheissa. Se on aivan eri ääni kuin se, mikä kuuluu vl-tuomitsijoiden suusta.
- Evluttilainen
Hyvän paimenen ääni kirjoitti:
Saman olen havainnut Marin kaikista haastatteluista. Jumala on valinnut hänet sananpalvelijakseen -ei Mari valintaa tehnyt. Ilman minkäänlaista vihaa ja katkeruutta, joka puolestaan kaikuu kaikissa SRK:n kannanotoissa. Hyvän paimenen ja rakastavan Taivaan Isän ääni kuuluu Marin puheissa. Se on aivan eri ääni kuin se, mikä kuuluu vl-tuomitsijoiden suusta.
Täytyy sanoa, että Marin olemus ja puhe heijastivat Kristuksen rakkautta.
Tuli väistämättä mieleen Jeesuksen nuhteet fariseusten kovasydämisyydestä ja analogia armotta itse itsensä korottaviin ja kaikki muut tuomitseviin vl-puhujiin ja srk-johtajiin. - Julma uskonto.
Evluttilainen kirjoitti:
Täytyy sanoa, että Marin olemus ja puhe heijastivat Kristuksen rakkautta.
Tuli väistämättä mieleen Jeesuksen nuhteet fariseusten kovasydämisyydestä ja analogia armotta itse itsensä korottaviin ja kaikki muut tuomitseviin vl-puhujiin ja srk-johtajiin.Jumalan Rakkauden ääni vaikeni SRK-laisuudesta 1970-luvulla, eikä ole paranemaan päin vieläkään...
- eräs vl-äitee
Kiitos myös minulta!!
- voi pimeyttä
jos uskon asenne on pedofiilien piilottelu tai henkisen väkivallan hyväksyminen,silloin ollaan pahasti metsässä.Voimme vain rukoilla että tälläiset löytäisivät tien valkeuteen. Onko paatumus jo saavuttanut niin että näissä kauheuksissa ei nähdä mitään väärää.
- Hyvä Mari!
Onnea ja Taivaan Isän runsasta siunausta Sinulle Mari! toivoo perheenisä.
- fgflgf
Työtä on paljon, työmiehiä vähän. Jumala kutsuu jokaista luomaansa ihmistä työhönsä. Papin kutsumus on mielestäni hyvin kaunis ja syvä asia-Missä muussa ammatissa on mahdollista antaa voimansa Jumalan työhön:kohdata ihmistä, ihmiselämän merkittäviin hetkiin tuoda viesti , armollisesta, kaikkivaltiaasta, ihmistä rakastavastaJumalasta. Uskovaisina ajattelemme,että kaikki Jumalan lapset ovat Pyhän hengen pappeja, yleinen pappeus kuuluu kaikille. Yleinen naispappeus suorastaan rehottaa vl- liikkeessä kuin alkukesän voikukkaniitty!
Vaikka Jeesus sovitti kaikkien ihmisten synnit, Paavalikin Jeesuksen kuoltua jaksoi vielä muistella syntiinlankeemuksessa turmeltunutta naista ja korosti, kuinka ensin luotiin mies. Paavali puhui naisesta, kuin tämä olisi miestä hengellisesti alempana, ikään kuin nainen ei voisi ymmärtää hengellisiä asioita, vaan uskon asioitakin hänen tulisi kysyä mieheltä kotonaan. Ja samaisilta raamatun lehdiltä voimme lukea, että nainen voi pelastua synnyttämisen kautta. Jeesus ei koskaan puhunut mitään sen kaltaista.Mutta Jeesus olikin aikaansa edellä ja itse sanoo (tänäkin päivänä): ei ole miestä, eikä naista , ei orjaa... Mielestäni nämä Raamatunkohdat voisi vapauttaa miehet seurakuntaelämään liittyvästä naisrajoittuneisuudesta. Naiset lähtivät viemään viestiä haudalta: Jeesus on ylösnoussut. Jumalalle tuskin on väliä kuuluttavatko naiset tätä evankeliumin ydinsanomaa kirkossa, sisarpiirissä vai kotona. Ei Jumala halua pitää naista tiukan kouransa ikeessä ,( vaan sitä haluaa mies). Miksei mies pysähtyisi myös Pyhältä Hengeltä vaikutetun naisen eteen ja kuuntelisi, mitä Jumala puhuu tämän naisen kautta, miksei mies uskoisi että Jumala voi kutsua myös naisen työhönsä. Ja hänen kutsumuksensa ja uskonnollinen kokemuksensa voi olla aidompaaa ja tuoreempaa kun eräänkin amoitetun sananpalvelijan vanhoilta saarnakaseteilta ulkoaopetellut fraasit ja äänenpainot tai kasoisroolia viettävän pf- veljen lampaille tarjoama ruoka.- hernhutilainen velj´
olet oikeassa ja wtf! lampaanlihan maku kebabissa on hyvä! kaikki muu aiheesta lienee silkkaa patriarkaalista fittuilua. ei pysty käsittää miksei naisen saarna olisi yhtäpitävä meidän kaikkien kanssa??!? luulenpa tosiaan, ja tiedänkin että miesten vastustus näiltä osin perustuu heidän kokemaan alennukseen. että sikäli heitä pännii ko joutuvat alakynteen tässä saarnaamisasiassa. no, mitä sitten? saavatpahan myös vapaita, kun ei tarvi joka pyhä olla "otilla". MOT.
- samura
menkää hoitoon tuollaiset paskan puhujat,ne avat asiattomia viestetejä.jos ihmisellä ei ole muuta kuin rivoiksia mielessä on päässä jo pahasti vialla,
- Naisen ihmisarvo?
VL-miehet on kasvatettu esineellistämään ja alistamaan naiset. Heidän heikko egonsa ei kertakaikkiaan kestä naisen menestymistä, koska heille naisen paikka on nyrkin ja hellan välissä.
- klofrta
Jeesus vieraili Martan ja Marian kodissa ja arvosti naisia.Jotkut miehet vieroksuvat voimakastahtoisia naisia peläten itse varjoon jäävänsä.
- ajatella että näin o
Luukas 24:
Muutamat naiset kävivät varhain aamulla haudalla 23 mutta eivät löytäneet hänen ruumistaan. Sieltä tultuaan he lisäksi kertoivat nähneensä näyn: enkeleitä, jotka sanoivat, että Jeesus elää. 24 Muutamat meistä menivät silloin haudalle ja totesivat, että asia oli niin kuin naiset olivat sanoneet. Jeesusta he eivät nähneet."
> ensimmäiset evankeliumin todistajat!
Matteus kuvaa miten Jumala tahtoi lähettää valtakuntansa työhön naiset ennen miehiä (28)
ennen miehiä:
5 Enkeli kääntyi naisten puoleen ja sanoi: "Älkää te pelätkö. Minä tiedän, että te etsitte ristiinnaulittua Jeesusta. 6 Ei hän ole täällä, hän on noussut kuolleista, niin kuin itse sanoi. Tulkaa katsomaan, tuossa on paikka, jossa hän makasi. 7 Menkää kiireesti sanomaan hänen opetuslapsilleen: 'Hän on noussut kuolleista. Hän menee teidän edellänne Galileaan, siellä te näette hänet.' Tämä oli minun sanomani teille." 8 Naiset lähtivät heti haudalta, yhtaikaa peloissaan ja riemuissaan, ja riensivät viemään sanaa Jeesuksen opetuslapsille.
> Jumala antoi ylösnousemusukon ensin naisten julistettavaksi!
Johannes kirjoittaa:
Tämän sanottuaan Magdalan Maria kääntyi ja näki Jeesuksen seisovan takanaan, mutta ei tajunnut, että se oli Jeesus. 15 Jeesus sanoi hänelle: "Mitä itket, nainen? Ketä sinä etsit?" Maria luuli Jeesusta puutarhuriksi ja sanoi: "Herra, jos sinä olet vienyt hänet täältä, niin sano, minne olet hänet pannut. Minä haen hänet pois."
16 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Maria." Maria kääntyi ja sanoi: "Rabbuuni!" -- se on hepreaa ja merkitsee: opettajani. 17 Jeesus sanoi: "Älä koske minuun. Minä en vielä ole noussut Isän luo. Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo."
18 Magdalan Maria riensi opetuslasten luo ja ilmoitti: "Minä olen nähnyt Herran!" Sitten hän kertoi, mitä Herra oli hänelle sanonut.
ON MYÖS NAISEN TEHTÄVÄ JULISTAA JA OPETTAA YLÖSNOUSSUTT KRISTUSTA.- 45%54
Hieno kirjoitus. Aamen!
- magdalan maria
45%54 kirjoitti:
Hieno kirjoitus. Aamen!
Kirjoitus on todella hyvä, olemme usein vl-naisten kanssa puhuneet tästä kohdasta, että Jeesus ilmestyi kuolemansa jälkeen ensin naisille. Siitä en ole koskaan kuullut saarnatun seuroissa.
Mysö tämä kohta, missä Maria puhuttelee Jeesusta opettajakseen, hän oli myös Jeesuksen opetuslapsi.
"16 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Maria." Maria kääntyi ja sanoi: "Rabbuuni!" -- se on hepreaa ja merkitsee: opettajani." - ahtduk
magdalan maria kirjoitti:
Kirjoitus on todella hyvä, olemme usein vl-naisten kanssa puhuneet tästä kohdasta, että Jeesus ilmestyi kuolemansa jälkeen ensin naisille. Siitä en ole koskaan kuullut saarnatun seuroissa.
Mysö tämä kohta, missä Maria puhuttelee Jeesusta opettajakseen, hän oli myös Jeesuksen opetuslapsi.
"16 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Maria." Maria kääntyi ja sanoi: "Rabbuuni!" -- se on hepreaa ja merkitsee: opettajani."Luther ja kirkon perinteisiin nojautuva opetus on sokaissut monen ymmärryksen.
14 Viimein Jeesus ilmestyi myös yhdelletoista opetuslapselleen heidän ollessaan aterialla. Hän moitti heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet kuolleista nousseena. [1. Kor. 15:5,7]
15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. [Mark. 13:10 ]
16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. [Joh. 3:18,36; Ap. t. 16:31; Room. 1:16; 1. Piet. 3:21]
17 Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. [Ap. t. 5:16, Ap. t. 8:7, Ap. t. 16:18 | Ap. t. 2:4 ] - rabbuuni
ahtduk kirjoitti:
Luther ja kirkon perinteisiin nojautuva opetus on sokaissut monen ymmärryksen.
14 Viimein Jeesus ilmestyi myös yhdelletoista opetuslapselleen heidän ollessaan aterialla. Hän moitti heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet kuolleista nousseena. [1. Kor. 15:5,7]
15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. [Mark. 13:10 ]
16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. [Joh. 3:18,36; Ap. t. 16:31; Room. 1:16; 1. Piet. 3:21]
17 Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. [Ap. t. 5:16, Ap. t. 8:7, Ap. t. 16:18 | Ap. t. 2:4 ]Pääsiäisen tapahtumat kertovat sen, että opetuslapset menivät sisälle taloon, olivat keskenään peloissaan, mutta naiset lähtivät haudalle ja tapasivat siellä Jeesuksen.
- *
Voitte kuunnella osoitteessa www.sansa.fi "Raamattu kanesta kanteen"-ohjelman luennoista Korinttolaiskirjeen 13. luvun tulkinnan, josta tulkinnasta löytyy myös perusteellinen tulkinta naispappeuskysymykseen, joka ei kiellä myöskään naisilta profetoimista. Minä en siis pitäisi sitä minään ratkasevana opin kysymyksenä.
Jo profeetta Joelin kirjasta löytyy:
2:28-32:
- Viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, minä vuodatan Henkeni kaikkiin ihmisiin. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaiset näkevät näkyjä ja vanhukset ennusunia.
Näin teen: palvelijoihini ja palvelijattariini minä vuodatan Henkeni niinä päivinä, ja he profetoivat.
Minä näytän ihmeitä ylhäällä taivaalla, merkkejä alhaalla maan päällä: verta, tulta ja suitsevaa savua.
Aurinko pimenee, kuu värjäytyy vereen, ennen kuin koittaa Herran päivä, suuri ja häikäisevä.
Mutta joka huutaa avuksi Herran nimeä, se pelastuu.- aredffgewgy
Tämä on siis vl opin mukaan kekeisempi opinkohta:
34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. [1. Moos. 3:16; Ef. 5:22; Kol. 3:18; Tit. 2:5; 1. Piet. 3:1]
...
37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. [2. Kor. 10:7]
38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä. - etsivä-xx
aredffgewgy kirjoitti:
Tämä on siis vl opin mukaan kekeisempi opinkohta:
34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. [1. Moos. 3:16; Ef. 5:22; Kol. 3:18; Tit. 2:5; 1. Piet. 3:1]
...
37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. [2. Kor. 10:7]
38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.Naispapit eivät lue Raamattua ja painottavat työnsä muutoinkin johonkin muuhun. Tästä on tutkimusta ja piispa Peurakin on tästä ilmaissut huolensa. Naispappien puheet usein harhailevat ihan jossakin muualla kuin Jumalan sanassa, eivät kaikkien mutta suunta on ollut se sen 23 mitä olen kuunnellut niitä ev. lut. kirkon messuissa. Varsinkin jos vierailen oman seurakuntani ulkopuolella.
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kulttuuri/7838-piispa-peura-kirkon-tyontekijat-tarvitsevat-raamattu-heratysta
Puheessaan Peura viittasi Akavan kirkollisten liittojen jäsenkyselyyn vuodelta 2010, joka osoitti, että mitä nuoremmista teologisiin tiedekuntiin pyrkivistä oli kyse, sitä vähemmän he lukevat Raamattua. Kyselystä käy myös ilmi, että vanhemmat papit lukevat Raamattua ahkerammin kuin nuoremmat, ja että miespapit lukevat Raamattua naispappeja aktiivisemmin.
– Tuloksista näkyy, millaisia työtehtäviä papit arvostavat. Konservatiiveina itseään pitävien mielestä Raamatun lukeminen ja opettaminen on 94 %:lle erittäin tärkeä työtehtävä, kun taas teologisesti itseään liberaaleina pitävistä vain 39 %:lle. Samanlainen on tulos lähetystyön ja evankelioimisen kohdalla, Peura referoi kyselyä.
Liberaalien joukossa on naisten osuus suurempi. Se ei ollut tässä Peuran tutkimuksessa ja en nyt tähän saanut poimittua sitä lähdettä, joten tässä olette nyt valitettavasti vain oman kirjoitukseni varassa kunnes löydän sen lähteen. Väitteidensä tueksi pitäisi yleensä esittää lähdekin. - etsivä-xx
etsivä-xx kirjoitti:
Naispapit eivät lue Raamattua ja painottavat työnsä muutoinkin johonkin muuhun. Tästä on tutkimusta ja piispa Peurakin on tästä ilmaissut huolensa. Naispappien puheet usein harhailevat ihan jossakin muualla kuin Jumalan sanassa, eivät kaikkien mutta suunta on ollut se sen 23 mitä olen kuunnellut niitä ev. lut. kirkon messuissa. Varsinkin jos vierailen oman seurakuntani ulkopuolella.
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kulttuuri/7838-piispa-peura-kirkon-tyontekijat-tarvitsevat-raamattu-heratysta
Puheessaan Peura viittasi Akavan kirkollisten liittojen jäsenkyselyyn vuodelta 2010, joka osoitti, että mitä nuoremmista teologisiin tiedekuntiin pyrkivistä oli kyse, sitä vähemmän he lukevat Raamattua. Kyselystä käy myös ilmi, että vanhemmat papit lukevat Raamattua ahkerammin kuin nuoremmat, ja että miespapit lukevat Raamattua naispappeja aktiivisemmin.
– Tuloksista näkyy, millaisia työtehtäviä papit arvostavat. Konservatiiveina itseään pitävien mielestä Raamatun lukeminen ja opettaminen on 94 %:lle erittäin tärkeä työtehtävä, kun taas teologisesti itseään liberaaleina pitävistä vain 39 %:lle. Samanlainen on tulos lähetystyön ja evankelioimisen kohdalla, Peura referoi kyselyä.
Liberaalien joukossa on naisten osuus suurempi. Se ei ollut tässä Peuran tutkimuksessa ja en nyt tähän saanut poimittua sitä lähdettä, joten tässä olette nyt valitettavasti vain oman kirjoitukseni varassa kunnes löydän sen lähteen. Väitteidensä tueksi pitäisi yleensä esittää lähdekin.En ihan sitä lähdettä löytänyt mitä hain mutta tässäkin on sen suuntaista:
http://www.teologia.fi/tutkimus/uskonto-ilmiona/612-haaveet-ja-todellisuus-teologian-opiskelijoiden-uranvalinta-ja-tyoelama-
Haaveet ja todellisuus – teologian opiskelijoiden uranvalinta ja työelämä
Naisena ja miehenä
Miespyrkijät ovat naisia kutsumuksellisemmin orientoituneita. He pitävät usein tärkeänä sitä, että teologina voivat auttaa ihmisiä Jumalan luo ja julistaa evankeliumia. Naisilla puolestaan korostuu halu auttaa muita ihmisiä sekä tieteellinen orientaatio. Miehiä enemmän heillä korostuu myös kiinnostus uskonnon kulttuurista merkitystä kohtaan ja halu saada akateeminen koulutus.
Mihin ammattiin teologian opiskelijat tähtäävät?
Millaisen pätevyyden antava tutkinto alalle hakeutuvilla on mielessään pyrkiessään teologiselle koulutusalalle? Tutkimus osoittaa, että 61 prosenttia tavoittelee tutkintoa, joka antaisi pätevyyden evankelis-luterilaisen kirkon tehtäviin, miespyrkijöistä peräti lähes kolme neljästä, naisista reilu puolet. Naispyrkijöistä yhä moni on kiinnostunut muihin yhteiskunnan ja kulttuurin tehtäviin pätevyyden antavasta tutkinnosta ja lähes puolet koulun opetustehtäviin pätevyyden antavasta tutkinnosta.
Jos ajatellaan sitä tehtäväjakoa mitä perinteisesti on kirkossa pidetty, sanan julistajan virkaa ja diakonin virkaa, mitenkä tämä perinteinen näkemys suhtautuu tähän teologiseen tiedekuntaan pyrkivien miesten ja naisten painotukseen oman kutsumuksensa suhteen?
"
Miespyrkijät ovat naisia kutsumuksellisemmin orientoituneita. He pitävät usein tärkeänä sitä, että teologina voivat auttaa ihmisiä Jumalan luo ja julistaa evankeliumia. Naisilla puolestaan korostuu halu auttaa muita ihmisiä sekä tieteellinen orientaatio."
Onko perinteinen näkemys sanan julistajan sukupuolesta vanhoillislestadiolaisen liikeen sisällä tätä näkemystä vastaan?
- hjlhjlh
Mikäpä erään taannoin piispaksikin ehdolla olleen veljemme naispappeuskanta oli. Lehdestä voimme kaikki lukea, ettei hänelle olisi ollut ongelma vihkiä naisia papiksi, jos olisi tullut valituksi piispaksi. Onko tämä veli siionin jakamattomassa rakkaudessa, ilmeisesti kovasti puhuvainen edelleen.Eikö tässäkin olisi syytä puhujan pestin eväämiseen samoilla perusteilla kuin Turussa tehtiin. Tällainen toiminta hämmentää kyllä tehokkaasti koko siionia.Mitä se sellainen on, että toisen veljen (passiivista) naispappeuskantaa tivataan ja painostetaan muuttamaan. Ja toinen veli julkisesti on valmis jopa itse siunaamaan naisia papiksi (aktiivisesti). Jos on väärin puolustaa naispappeutta niin miten voisikaan ollai oikein toimia Jumalan sanaa vastaan: jopa siunata nainen papiksi! Mitä tällainen kallis esimerkki meille opettaa muuta kuin, että Srk:n ja seurakunnan jakamattomassa rakkaudessa tehdyt päätökset ovat ihmisten sattumanvaraisten aivoitusten traagisia lopputulemia, jotka eivät kestä kriittistä tarkastelua.Eiköhän aloiteta ne hoitokokoukset ihan sieltä johtotasolta...Tai mielummin ei. Jospa laitettaisiin jäitä hattuun ja käytäisi perusteellinen ja avoin keskustelu aiheen tiimoilta.
- kjefvjm
"Laki" on kaikille sama?
-Ei.
SRK on kaiken arvostelun yläpuolella.
-Kyllä. - Ihan tuo on seleevä
Ihan samahan se on ketä sinne epäuskosten kirkkoon epäuskovasille saarnaamaan päästää.
- miksi kaikki tämä
raamattu sanoo.Itse teistänne nousevat ne miehet jotka väärää opetusta puhuvat.Jos väärää opetusta on ollut jo raamatun aikana kuinka ei olisi tänään,ei ole nöyrää mieltä nähdä sitä missä on menty pahasti vikaan,Jo henkinen väkivalta ei ole Jumalasta eikä lasten hyväksikäyttö vähättelyt.Ei tulla suorana Jumalan kasvojen eteen ja tunnusteta että siionissa on menty hakoteille ja aloitetaan puhtaalta pöydältä. On siunattua etta on ollut ihmisiä jotka oat tuoneet vääryyksiä esille kuten Hurting.Rukoilkaamme että avautuisi silmät heille jotka pimeydessä vaeltavat.
- armonoppilas
2. Piet. 2:14 Himokkain silmin he katsovat naisia eivätkä saa synninteosta kyllikseen. He viekoittelevat ihmisiä, jotka eivät vielä ole varmalla pohjalla, ja ahneudessa he ovat mestareita. Nuo kirotut!
- karenina
Keijo Nissilä olisi ollut valmis siunaamaan naiset papiksi jos hänestä olisi tullut piispa,harmi ettei tullut!
- Nissilän takinkääntö
Niin, ja nyt hän on kääntänyt kelkkansa, kun Marista tuli pappi...
http://freepathways.wordpress.com/2012/04/30/kn-kakkutemppu/
- 10+20
Voi kiitos minultakin sinulle Mari.
Olet ihan oikeassa siinä, että kun johto myöntää tehneesä väärin, niin eikö silloin olisi syytä astua sivuun ja luovuttaa paikkansa toisille, niin vakavista asioista on kyse.
Ja täytyy kyllä ihmetellä sitä pimeyden määrää, mikä srk:n johtohenkilöillä on, kun eivät ole osanneet toimia oikein, kun ovat tienneet että "uskovaiset miehet" raiskaavat alle 10 vuotiaita lapsia. Ei hyvänen aika nähköön. Minä, vaikka en ole niin hyvä uskovainen, olisin kyllä tiennyt mitä tehdä, aivan varmasti olisin tiennyt.
Olet aivan oikealla tiellä Mari. Kiitos että jaksat. Toivomme ja rukoilemme että synninnnisten tekojen puolustajat joutuisivat vastaamaan teoistaan ja eromaan. Sen me tiedämme, että viimeisellä tuomiolla seisomme yksin tekoinemme, ja silloin ei auta selitellä, eikä sanoa, ettei ole osannut toimia oikein. Monesti tälläkin palstalla on sanottu, että kirkon papit, jotka eivät ole vl-pappeja, ovat leipäpappeja.
No, en osaa sanoa siihen mitään, mutta olen aina ollut sitä mieltä, että jos joku nainen haluaa papiksi, on se hänen kutsumusammattinsa, koska se on niin vaikean takana. Ja eritoten täytyy tässä Marin tapauksessa sanoa, että hän jos kukaan on kutsumusammatissa. Sillä jos tavallisen luterilaisen naisen on vaikeaa olla pappina niin se on kaksin verroin vaikeampaa vl-taustaiselle. Vaatii lujaa luontoa ja älykkyyttä ja paneutumista asiaan.
Nyt vain täytyy vl-miespappien miettiä tarkasti, ettei heistäkin tule leipäpappeja.
Kaikkea hyvää Marille. Pidä itses naisena.- up
Up
- perämela
iksi Jeesus ei valinnut kuutta naista ja kuutta miestä alussa ?
kertokaapa onko se minkäänlainen viesti tälle ajalle ja kaikille ajoille ?
entäs Apostolien malli, onko sekään viesti mistään kellekkään enää ?
kertokaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471197
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako190551- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462