Olen nyt käyttänyt Windows8 Consumer Preview´iä siitä lähtien kun se tuli jakeluun. Havaintojani:
* Sisäänrakennettu Pdf-lukija
* Sisäänrakennettu Zip-purku
* Sisäänrakennettu virusturva
Pakettiin sisältyy IE 10 Beta, toimii kuin unelma ja on nopea. Ja se paljon parjattu Metro käyttöliittymä on juoheva ja johdonmukainen käyttää kun juonesta saa kiinni. Onhan noita ohjeita liikkeellä kuinka saa Windows 7:n Käynnistä-valikon käyttöön, mutta minä pysyn Metrossa.
Metro, siinähän on itua!
59
870
Vastaukset
- meto on juna
Olet tainnut seota lopullisesti seikkaillessasi Metroviidakossa
- 23.3.2012
"
* Sisäänrakennettu Pdf-lukija
"
Eikö nuo ominaisuudet ole olleet toimivissa käyttöjärjestelmissä jo monta vuotta sitten? - kasibeta
Metro alkaa pikkuhiljaa sujumaan pienen harjoittelun jälkeen, ehkä se sittenkin on käyttökelpoinen. Isompi ongelma on HP Laserjet 1020 ei suostu toimimaan kasissa, seiskassa pelaa ongelmitta. Onko joku muu törmännyt samaan?
Onpa joku muukin havainnut saman:
http://www.mikropc.net/windows-8/windows 8n iso mutta/a790403- Nooh....
Linuxeissa nuo toimimattomat tulostimet ovat jo niin arkipäivää, ettei niihin viitsitä vaivautua vastaamaan edes alan palstoilla, kun hyvin tietävät ongelman laajuuden!
- kasibeta
Eiköhän kasiinkin valmistu toimivat tulostinajurit ennen pitkää, ainakin ennen kaupallista julkistusta.
- Rakennuslupahakemus
Tuo pdf-lukija on edellä Adobe Readeria, sillä voi myös tallentaa täytetyn nettilomakkeen, hyvä hyvä!
- 'kjZ/~t!
Kokeilin myös. Kuten Ubuntun Unityäkin. Molemmat ovat näköjään sopivia tableteille ja puhelimille. Ei niitä oikeisiin koneisiin voi laittaa.
- Unity floppi
Unity on Linux maailman käyttöliittymien suurin floppi kautta aikain. Suuri siirtymä Minttiin tapahtui jo, on aika herätä todellisuuteen.
- ggggdfgfdgd
Jos tuossa on kasin "valttikortit" niin huonostipa menee. PDF-lukija on tietty tervetullut lisä mutta ei kovin kriittinen. Zip purku on ollut sisäänrakennettuna jo xp:stä lähtien ja virusturvan on saanut ilmaiseksi ennenkin (MSE tai kolmannen osapuolen ohjelmat)
- propagandaa..
Mitä teikäläinen on mahtanut testailla, jos anti on jo keksittyä/käytössä ollutta diibadaabaa? Noilla reffoilla ei kannata kovin sauhuta kasin perään.
"Mitä teikäläinen on mahtanut testailla, jos anti on jo keksittyä/käytössä ollutta diibadaabaa? Noilla reffoilla ei kannata kovin sauhuta kasin perään."
En nyt ihan kernelitasolla ole testailemassakaan, vaan lähinnä käytettävyyteen liittyviä asioita, joista olen esittänyt omia mielipiteitäni. Olen PC:tä käyttänyt since -82, matkan varrella käynyt DOSsit, Win 2:sta kasiin, OS2:t, GEM:it jne. Suhtaudun uusiin asioihin avoimin mielin, en rypyt otsassa. Olen jopa mieltynyt suunnattomasti paljon parjattuun Ribboniinkin, niin miksipä ei Metroonkin.
- .
.
- .
.
- .
. kirjoitti:
.
.
- .
. kirjoitti:
.
.
- .
. kirjoitti:
.
.
- .
. kirjoitti:
.
.
- .
. kirjoitti:
.
.
- .
. kirjoitti:
.
.
- .
. kirjoitti:
.
.
- .
. kirjoitti:
.
.
- ...
.
- ...
.
- ...
. kirjoitti:
.
.
- ...
.
- . .
.
- . .
.
- . .
.
- . .
.
- . .
. kirjoitti:
.
.
- Windows 8 metro.
Oma havainto..
-
Laitehallinta: Windows locator.. (vaikuttaa epäilyttävältä)
Käyttöliittymä ja nopeus.. Itsellä on ollut pari kuukautta tuo Windows 8 toisella koneella. Pääasiassa olen viihtynyt vanhan työpöydän puolella ja tuntuisi toimivan seiskaa nopeammin, tuo on itseäni miellyttänyt eniten. Toimii nopeammin kuin samassa koneessa oleva Ubuntu 10.04 Lts jota olen pääasiassa viimeiset pari vuotta käyttänyt. XP joka on koneessa myös on selkeästi alakynnessä.
Metron miellän lähinnä start-valikon laajennoksena, Metro-työpöydällä toimivia sovelluksia ei ole kuin MIcrosoftin omat, niin en ole pahemmin siihen paneutunut.- Aero lähti pois
Saturday, May 19, 2012
Windows 8 Release Preview: RIP, Aero (2003-2012)
Microsoft quietly revealed this week that it will kill off the Aero glass interface in Windows 8 and replace it with a flat, Metro-like Explorer that’s more in line with the company’s current design mantra.
http://www.winsupersite.com/article/windows8/windows-8-release-preview-rip-aero-20032012-143133
Läpinäkyvyysefektit ja aero-käyttöliittymä siis lähtevät pois, ja microsoft luopuu myös sävytetyistä yläpalkeista jotka olivat jo win2000:ssa, ja palaa takaisin nt4/win95 tyyppisiin yksivärisiin palkkeihin ja neliön muotoisiin ikkunan kehyksiin ilman pyöristyksiä. Itse asiassa siihen ei tule edes 3-ulotteisen näköisiä nappeja jotka olivat win95:ssa. Käyttöliittymä hyppää 35 vuotta ajassa taaksepäin ihan samannäköiseksi kuin alkeellisin UNIXin twm. Yksinkertainen ja pelkistetty se tietysti ulkonäöltään on, mutta mitenhän sen pyörittämiseen vaaditaan 1GHz prosessori. 1 MHz pitäisi olla enemmän kuin tarpeeksi tuontyyppisellä käyttöliittymällä.
Kuka jaksaa vielä tämänkin uutisen jälkeen innostua win8:sta? - ei mediantoistoa
"* Sisäänrakennettu Pdf-lukija
* Sisäänrakennettu virusturva"
Win8:sta toisaalta poistetaan sisäänrakennetut media-codecit, eli ei pysty enää katsomaan dvd:tä, elokuvia, tv-lähetyksiä, mp3:sia jne. Niistä tulee maksullisia netistä ladattavia lisäosia.
Kyllä joku acrobat readerin ja mse:n asennus oli nopeampi ja pienempi riesa, kun noiden media codeccien asennus luottokortin kanssa uudelleen aina kun asentaa windowsin.
http://www.tietokone.fi/uutiset/windows_8_yllatys_tv_ja_dvd_katselu_maksulliseksi Mikkis on vastannut Metro-kritiikkiin ja perustelee myös tätä ratkaisuaan. Ehkä siitä voi rivien välistä lukea senkin että nyt ollaan vähän ottamassa riskiäkin?
http://www.everything-microsoft.com/2012/05/18/microsofts-answer-metro-criticism/- .
.
- .
.
- .
.
- ,
,
- .
.
- .
.
- .
.
- .
.
- .
.
- ,
,
- .
.
- .
.
- .
.
- .
.
- .
.
- Windows2012
Tuohon voisi lisätä myös:
- Sisäänrakennettu imagetiedoston mounttaus virtuaaliasemaan. Vihdoin myös windowsisssa vakiona.
- Hieman kevymepi kuin Seiska. En tiedä mistä johtuu mutta itsellä ei ole mitään ongelmia suorituskyyn kanssa. AMd Phenom II x 2 @3.6Ghz 16GB ram. 250GB SSD 1GB Sata hdd
Samalla koneella oli myös seiska nopea, tosin välillä takkuili oudosti, esim. mitä tahansa kansiota avatessa kone mietti pitkään mitä tekisi, oli kansiossa sata tiedostoa tai pari.
Työpöytäkäytössä ei metroa tarvitse edes käyttää, sen verran mitä se käy siinä näyttäytymässä kun koneen käynnistää. Taskbariin saa pikakuvakkeet niille ohjelmille joita usein käyttää, tai sitten voi tehdä vaikka uuden toolbarin jonne pistää kaikki haluamansa ohjelmat. Ei ole vaikeaa.
Käyttöliittymä on nyt simppeli ja elegantti.
Hyvästi käynnistävalikko, leave now and never come back!- muutama nappi ei rii
Jos asentaa 2-teraisen kovalevyn täyteen ohjelmia, eli satoja tai tuhansia windows-ohjelmia joita myös käyttää monipuolisesti (sen sijaan että kaiket päivät vain olisi jossain facebookissa tms), niin tarvitaan perinteinen start valikko, johon ohjelmien käynnistyskuvakkeet voi järjestellä loogisesti.
- Win8 FTW!
Myös itse olen ollut erittäin tyytyväinen Windows 8:aan.
Se että voin perinteisten työpöytäohjelmien lisäksi tarpeen vaatiessa ajaa myös kosketusnäytöille ja mobiililaitteille tarkoitettuja ohjelmia, on valtava plussa.
Uusi käynnistysnäkymäkin on erittäin toimiva ja korvaa hienosti käynnistysvalikon.- ....
"Se että voin perinteisten työpöytäohjelmien lisäksi tarpeen vaatiessa ajaa myös kosketusnäytöille ja mobiililaitteille tarkoitettuja ohjelmia, on valtava plussa."
Etenkin kun tuon saa halutessaan myös taustalle. Kun asentaa classic shellin, on win8:ssa tavallinen työpöytä ja start-valikko, eivätkä kännykkäsovellukset turhaan pompi silmille.
- Kasi hyvä, rupu paha
Moderni ui on hyvä. Kasi on muutenkin seiskaa monella tavalla parempi, ei pelkästään nopeampi.
Rupukäyttiksiä ei viitsi edes mainita. - Ui ui
Metro tulee Espooseenkin, hienoa!
- Winnukka 8
Olen samaa mieltä,että jopa tietokoneenkin pitää uudistua ja mitä tulee siihen käynnistä valikkoon niin latasin sen ja parinpäivän jälkeen poistin sen täysin turha koko valikko,kun oppii käyttämään W8 niin huomaa,että kaikki mikä oli ennen käynnistävalikossa löytyy ihan yhtä nopeasti ja selvempänä,kuin ennen vain vähän eri tavalla.Tuskin kukaan ostaisi uutta bemaria jos se olisi ihan samanlainen,kuin vuonna 1993.
- 2+8
Windows 7 on itselleni mieleen. Hetken meinasin sairastua ja kyselin jopa parilta ystävältä mietteitä kasista...Onneksi pieni läppäisy herätti minut tästä kuvitelmasta...
IE ja metro? Ei kiitos. Jos siinä olisi pakollinen valinta, niin ottaisin jopa (Tekee pahaa sanoa) applen tuotteita käyttöön.
Hienoa jos tykkäät, itse matkustelin yli 20 vuotta metrolla ja ei se minulle elämys ollut...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455080Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131604Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481289Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101209- 131143
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171027Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76989Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3925Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah59795Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27773