Perustan hyväntekeväisyysjärjestön !

Ihan mielenkiinnosta aloin tuossa ynnäileen yhteen summia, kun mietin et miks ihmiset ei usko, että kaikki avustusrahat menee kohteisiinsa.
Olen nimittäin aikas skeptinen juuri samaisen jutun kans.

Ja perustan ajatukseni siihen, että jos en ole jo alkujaan varakas miljoonikko, niin minun ja muiden tappijäsenten, täytyy ansaita elatukseni järjestön leivissä.

No alkajaisiksi.
Valitsen teeman joka ei vaadi tavaroiden ja materiaalin kuskausta Afrikkaan, sillä silloin pitää mukaan tuoda logistiikkaketju jonka kustannukset on hyvin äkkii 500 000ekee.

Vaan aloitan ihan puhtaasti vaiks järjestön joka lupaa raha-apua, vaikka Ouagadougoun köyhille naisille. (tavoitehan pitää olla sydäntäsärkevä ja mahdollisimman kaukana, ettei lahjoittajat pääse paikan päälle arvioimaan tuloksia)

Ihan säädyllisellä aplkalla, olen toiminnanjohtaja, palkka 30 000 ekee kuussa, välillisten kustannusten kanssa se tuplaantuu (eläke, sosiaaliturva jne) eli 60 000.
No mä vastaan vain ideoinnista ja suhteiden luonnista.
Tarvitsen toisenkin toimijan.
Jonkun joka osaa tehdä sivut ja hoidella mainostamisen.
Toinen 60 000.
Sit me tarvitaan taloudenhoitaja ja ihminen joka vahtii pankkitilit, sijoittaa, patistaa jäseniksi liittyviä, hoitelee vuosimaksut ja maksuliikenteen, anoo valtionavut jne... kolmas 60 000.

Sit me tarvitaan toimista ja sen vuoksra on jotain 12 000 vuodessa.Siihen tietoliikenne, lämpö, vesi, puhelimet, puhelinmaksut jne...materiaalikulut.Sanotaan toinen 12 000.

31

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tähän lisätään laitteiden ja koneiden arvot. Jopa auto jota tarvitsemme suhdetoiminnas... äkkii joku 40 000.Toki voimme vähentää arvon verotuksessa, mutta alkukulu sekin.

Käytämme ehkä mainostoimistonkin palveluja, tarvitsemme kaikenlaisia vapaaehtoisia, jotka juoksevat asioillamme.Laskemme tälle varovaisella arviolla 10 000.
      Tarvitsemme muita järjestöjä ja panostamme mainostamiseen heidän sivuillaan ja jakelemme mainoksia.
      Tää on halpaa ja lehtimainoksiin ei aleta ollenkaan.

Mitäs jää tulopuolelle?

• Valtionapuja vois olla realistinen odottaa vaikka 10 000 vuodessa.
        Kamppanjamme tuottavat vaikka 10 000 ihmisen arsenaalin, joilla on hyvä halu avata kukkaronsa.
        Kolmekymppiä vois olla hyvä ajatus, tekee 300 000 vuodessa.
        Kun siitä maksellaan kaikenlaiset verot ja muut, voidaan olettaa, että 250 000 suoranaisia kuluja ja valtion verot ja muut menot, ehkä 50 000, olis 300 000 ja voittomarginaali siis .....?
        10 000.
        Se saa Ouagadougou...jos saa...

Ikävä kyllä, suurimmaks osaks järjestöjä pyörittävät ihmiset näkevät järjestön tapana ansaita palkkansa.
        Noi luvut oli hihasta vedettyjä ja pomoporukkaa vain kolme...siltikin, realistisesti laskettuna...kulut ovat suuremmat kuin tulot ja kaikkien kulujen jälkeen, avustuksiin menevät summat on surkeen pienet...
        Tuohon kun hikena lobataan, lehtimainostetaan, myydään tuotteita jne...niin...päätelkää itse..

• Ok, ekaks ajattelin, että nyt olet keksinyt hyvän jutun ja minä pyrin apulaisvaratoiminnanjohtajaksi, mutta vähän noita uusia postauksia luettuani, taidan vetäytyä.

• No mikä hätä ;)))
        Eks päässy palkoille?
        Toki jo skeksit paremman tavan tehdä profitttiii, ni kerro.
        Mä olen ihan avoin ehdotuksille ,)
        Ja voitashan myö pyytää ennemmänkin kuin toi aika laiha 30 000 vuodes?
        Mites olis stay up palkkiot ;)))

• anja_ninja kirjoitti:

No mikä hätä ;)))
        Eks päässy palkoille?
        Toki jo skeksit paremman tavan tehdä profitttiii, ni kerro.
        Mä olen ihan avoin ehdotuksille ,)
        Ja voitashan myö pyytää ennemmänkin kuin toi aika laiha 30 000 vuodes?
        Mites olis stay up palkkiot ;)))

Ei muuten, mutta listalta puuttui verojuristi! Se me tarvittais kans.

• Teotwawki kirjoitti:

Ei muuten, mutta listalta puuttui verojuristi! Se me tarvittais kans.

No kun...ajattelin et toi meitin talousasiantuntija toimis siinäkin hommas?
        Et se olisi hiukka niinku hajulla, missä mennään verotuksen kaa ja mitä kaikkee meitin pitää maksaa...siis ittellä kun ei ole harmainta hajuu?
        Siis,,,lahjoitusveroo, alvii, vai mitä hittoo?
        Mä olen kato vaan semmonen toiminnan suunnittelija, pistän kamppanjoita alulle, sikäli kun hoksaan?
        Heti kun senkuun palkka on tullu tilille?
        Mitä sä ny niist veroist?

• anja_ninja kirjoitti:

No kun...ajattelin et toi meitin talousasiantuntija toimis siinäkin hommas?
        Et se olisi hiukka niinku hajulla, missä mennään verotuksen kaa ja mitä kaikkee meitin pitää maksaa...siis ittellä kun ei ole harmainta hajuu?
        Siis,,,lahjoitusveroo, alvii, vai mitä hittoo?
        Mä olen kato vaan semmonen toiminnan suunnittelija, pistän kamppanjoita alulle, sikäli kun hoksaan?
        Heti kun senkuun palkka on tullu tilille?
        Mitä sä ny niist veroist?

Emmä muuta kun, että kunnon verojuristi vois olla hyödyllinen, niin ei tarvitsis sitten muuttaa Sveitsiin pakoon, jos massii alkais kertyy tilille ja mitään veroo ei olis maksettu. Se ainakin kertoisi, että mitä kannattaa maksaa, että ei joudu telkien taakse. Keräysvaroja tulisi kuitenkin muutama milli, niin kyllä sillä voisi ainakin osa-aikaisen verojuristin palkata. Niillä on nykyään hirvee kilpailu keskenään, joten niille kelpais kyllä proviisiopalkkainen osa-aikaduunikin.

• Teotwawki kirjoitti:

Emmä muuta kun, että kunnon verojuristi vois olla hyödyllinen, niin ei tarvitsis sitten muuttaa Sveitsiin pakoon, jos massii alkais kertyy tilille ja mitään veroo ei olis maksettu. Se ainakin kertoisi, että mitä kannattaa maksaa, että ei joudu telkien taakse. Keräysvaroja tulisi kuitenkin muutama milli, niin kyllä sillä voisi ainakin osa-aikaisen verojuristin palkata. Niillä on nykyään hirvee kilpailu keskenään, joten niille kelpais kyllä proviisiopalkkainen osa-aikaduunikin.

Olet erittäin tervetullut järjestön johtoportaaseen jos pystyt kertoon....mistä ne muutama milli tulee?
        JA jos Se muutama milli tulee, ni mikä ettei palkattas osa-aikanen juristikin?

• Netti on se juttu: ensin perustetaan yhdistys Ouagadougoun Tuki ry, kaappaamme muutaman kuvan kärsivistä lapsista ja laitamme ne kotisivuillemme. Sitten avaamme veispuukkiryhmän, jossa ilmoitan, että kävelen Oulusta Helsinkiin sukkasilla, jos sivulle tulee sanotaanko vaikkapa 3 miljonaa tykkääjää. Sama englanniksi, niin kattavuus laajenee huomattavasti. Sen jälkeen kerjäämme tukea seuraavasti: maksa tilillemme 10 egee, niin olet mukana tukemassa hyvää asiaa. Helppoa, eikö?

• anja_ninja

Ahaa, juu, just tuota varten meillä on mainoksista ja nettisivuista vastaava ihminen...Siis kaikenlaiset mainonnas, henk koht kirjeist, jäsenasioist je...
        Mutta ooks valmis käveleen sukkasillas?
        Jos oot ni postaan sustamainosvideon Youtubeenkin!
        Hitto, on siel tykätty hullummistakin jutuist?

• anja_ninja kirjoitti:

Ahaa, juu, just tuota varten meillä on mainoksista ja nettisivuista vastaava ihminen...Siis kaikenlaiset mainonnas, henk koht kirjeist, jäsenasioist je...
        Mutta ooks valmis käveleen sukkasillas?
        Jos oot ni postaan sustamainosvideon Youtubeenkin!
        Hitto, on siel tykätty hullummistakin jutuist?

No en tietenkään, mutta me otamme kuvia sukkasillani kävelevästä minästä erilaisissa maisemissa ja viimeisessä kuvassa horjun ja ylitän Kehä I:den Malmin hautausmaan kohdalla, jolloin olemme jo Helsingissä.

• Teotwawki kirjoitti:

No en tietenkään, mutta me otamme kuvia sukkasillani kävelevästä minästä erilaisissa maisemissa ja viimeisessä kuvassa horjun ja ylitän Kehä I:den Malmin hautausmaan kohdalla, jolloin olemme jo Helsingissä.

Ahaaa...haa...ilman muuta.
        Mut entäs jos?
        Kansa haluaa seurata sun tuskaista taivaltas?
        Siellä jossain Pyhännän kohdalla. jalat rakoilla, puoliksi nälkiintyneenä, hoippuen eteenpäin?
        Osaaks näytellä täysin vakuuttavasti, ennekuin livahdat taksiin?

• anja_ninja kirjoitti:

Ahaaa...haa...ilman muuta.
        Mut entäs jos?
        Kansa haluaa seurata sun tuskaista taivaltas?
        Siellä jossain Pyhännän kohdalla. jalat rakoilla, puoliksi nälkiintyneenä, hoippuen eteenpäin?
        Osaaks näytellä täysin vakuuttavasti, ennekuin livahdat taksiin?

No, eikö mun näyttelijän kykyni ole täällä jo tullut todistetuksi? Voidaan ottaa vähän korkealaatuista videoo kanssa. Mulla on toimittajan tausta, joten voin väsätä matkapäiväkirjankin veispuukkiin.

• Teotwawki kirjoitti:

No, eikö mun näyttelijän kykyni ole täällä jo tullut todistetuksi? Voidaan ottaa vähän korkealaatuista videoo kanssa. Mulla on toimittajan tausta, joten voin väsätä matkapäiväkirjankin veispuukkiin.

Kyllä mä luulen että sä menestyisit teatterissakin.Ilman muuta!
        Osaisiks sä mennä siel sit siihen naapurireservaattiin? Ottaan kuvia?

• anja_ninja kirjoitti:

Kyllä mä luulen että sä menestyisit teatterissakin.Ilman muuta!
        Osaisiks sä mennä siel sit siihen naapurireservaattiin? Ottaan kuvia?

Mun tarttis käydä välillä maskissa ja saattaa itseni kurjan näköiseksi ja sitten taas vetää skraka kaulaan ja olla asiallinen ja uskottava toimittaja. Kyllä mä siihen pystyn.

• Teotwawki kirjoitti:

Mun tarttis käydä välillä maskissa ja saattaa itseni kurjan näköiseksi ja sitten taas vetää skraka kaulaan ja olla asiallinen ja uskottava toimittaja. Kyllä mä siihen pystyn.

Nih...mä ajattelin, hups anteeks, ajatushypyn....sijoitin sut jo sinne Afrikkaan, jonnekin, minne ei tietä ole ja niitä kurjannäköisiä ihmisparkoja...joita me tietty autetaan?
        Et sä siel krakaa tartte? Hyvä jos hellehatun? Ja lannevaatteen...

• anja_ninja kirjoitti:

Nih...mä ajattelin, hups anteeks, ajatushypyn....sijoitin sut jo sinne Afrikkaan, jonnekin, minne ei tietä ole ja niitä kurjannäköisiä ihmisparkoja...joita me tietty autetaan?
        Et sä siel krakaa tartte? Hyvä jos hellehatun? Ja lannevaatteen...

Tossa on alla jonkun Sonni-Aapelin kommentti, joten emmä tarvii mitään lannevaatetta!

• Teotwawki kirjoitti:

Tossa on alla jonkun Sonni-Aapelin kommentti, joten emmä tarvii mitään lannevaatetta!

Juu, ei , älä sotke tuohon, hää on kaveri ihan omalla agendallaan.
        Uskonlahkoo ja sillai, no niitähän on nähty, RollsRoyce joka viikonpäivälle ja sillai.
        Mut emmä tuohon lähde, vai kuolaankin.
        En jaksas olla telkkariprofeetta...
        Mut kato, vaiks teit hyvän jutskan tääl Suomessa, asian eteen, ni ei se riitä..jonkun pitäämennä sinne Afrikkaankin ja mieluiten se olet sinä?

• anja_ninja kirjoitti:

Juu, ei , älä sotke tuohon, hää on kaveri ihan omalla agendallaan.
        Uskonlahkoo ja sillai, no niitähän on nähty, RollsRoyce joka viikonpäivälle ja sillai.
        Mut emmä tuohon lähde, vai kuolaankin.
        En jaksas olla telkkariprofeetta...
        Mut kato, vaiks teit hyvän jutskan tääl Suomessa, asian eteen, ni ei se riitä..jonkun pitäämennä sinne Afrikkaankin ja mieluiten se olet sinä?

Ai! Ja mun täytyy nyt sitten uhrautua menemään sinne köyhien keskelle? No, helkuta antaa olla, mutta mä tarviin kyllä viiden tähden hotellimajoituksen. Jukra!

• Ninja_Anja
        Teotwawki kirjoitti:

Ainii kyllähän tuollainen tyhjän toimittaja ihan hyvä on olemassa.

• Teotwawki kirjoitti:

Ai! Ja mun täytyy nyt sitten uhrautua menemään sinne köyhien keskelle? No, helkuta antaa olla, mutta mä tarviin kyllä viiden tähden hotellimajoituksen. Jukra!

Tottakai, tottakai.
        *sormet ristissä seläntakana*
        Sulle on järjestetty majoitus köyhäkylän hienoimpaan hotelliin ja metsästyssafarille viiden päivän retki....
        Lisäks heimopäällikkö tulee luovuttamaan kruununkalleudet henkilökohtaisesti-ei ole ikinä ennen nähnyt valkoista miestä!

• anja_ninja kirjoitti:

Tottakai, tottakai.
        *sormet ristissä seläntakana*
        Sulle on järjestetty majoitus köyhäkylän hienoimpaan hotelliin ja metsästyssafarille viiden päivän retki....
        Lisäks heimopäällikkö tulee luovuttamaan kruununkalleudet henkilökohtaisesti-ei ole ikinä ennen nähnyt valkoista miestä!

Tää on niin tätä! Nyt mä luulen, et mua vedätetään........mut saako sieltä prinsessan
        ja puoli valtakuntaa? Se vois kiinnostaa..........

• anja_ninja
        Teotwawki kirjoitti:

Tää on niin tätä! Nyt mä luulen, et mua vedätetään........mut saako sieltä prinsessan
        ja puoli valtakuntaa? Se vois kiinnostaa..........

Tottakai saa! Sehän kuuluu ilman muuta sopimukseen.Päällikkö on enemmän kuinioloinen voidessaan lahjoitta sinulle tyttärensä, sillä tyttärelle olikin hiukan vaikeaa löytää sopivan ikäsitä puolisoa!
        Älkää näyttäkö tätä teolle...shhh...please suomi24
        http://static.howstuffworks.com/gif/cannibalism-8.jpg
        Ja heimon maat ulottuu suuuuuurelta joelta suuuuuurelle tielle, tietysti

• anja_ninja kirjoitti:

Tottakai saa! Sehän kuuluu ilman muuta sopimukseen.Päällikkö on enemmän kuinioloinen voidessaan lahjoitta sinulle tyttärensä, sillä tyttärelle olikin hiukan vaikeaa löytää sopivan ikäsitä puolisoa!
        Älkää näyttäkö tätä teolle...shhh...please suomi24
        http://static.howstuffworks.com/gif/cannibalism-8.jpg
        Ja heimon maat ulottuu suuuuuurelta joelta suuuuuurelle tielle, tietysti

No sitte mä voin suostua, mutta yhdellä ehdolla ja se on se, että mä saan asua Zimbabwen parhaassa Astoria Palaze Ledra Mariot hotellissa.

• Teotwawki kirjoitti:

No sitte mä voin suostua, mutta yhdellä ehdolla ja se on se, että mä saan asua Zimbabwen parhaassa Astoria Palaze Ledra Mariot hotellissa.

Ei se kato käy, tulee liian pitkä matka sullakohteeseen 1800 km....Kyl sä nyt vaan joudut kohteessa bunkkaamaan siel päällikön majassa ja uuden vaimon vieressä!
        Tuolla!
        http://www.vastavalo.fi/albums/userpics/12698/normal_masaiIMG_2858.jpg
        Muistaisitkos tuoda mulle yhden seepranhännän pölyhuiskaksi...en mä muuta Afrikasta halua ;)

• anja_ninja kirjoitti:

Ei se kato käy, tulee liian pitkä matka sullakohteeseen 1800 km....Kyl sä nyt vaan joudut kohteessa bunkkaamaan siel päällikön majassa ja uuden vaimon vieressä!
        Tuolla!
        http://www.vastavalo.fi/albums/userpics/12698/normal_masaiIMG_2858.jpg
        Muistaisitkos tuoda mulle yhden seepranhännän pölyhuiskaksi...en mä muuta Afrikasta halua ;)

No ei oi kyllä oikein vaikuta Astoria Palaze Ledra Mariot hotellilta, mutta kai se menee paremman puutteessa. Mä tuon sulle miehen sieltä! Kosto elää!

• Teotwawki kirjoitti:

No ei oi kyllä oikein vaikuta Astoria Palaze Ledra Mariot hotellilta, mutta kai se menee paremman puutteessa. Mä tuon sulle miehen sieltä! Kosto elää!

Aijaha, vai elää...*naks*...... ei elä enää...
        Ja kuka on sanonu et mä miehen tartten ;) Se on niin hauskaa oikees elämäs kuin täälläkin, et jos ei puhu jostain, niin kaikki luulee ettei sitä ole ;)
        Mä en puhu monistakaan asioist, mut ei se tee niitä olemattomiks ;)))
        Mut tuo mulle jotain muuta kivaa ;) jookos, sait päällikön tyttären ja kaikkee...stay up palkkiosta puhumattakaan!

• Sonni-Aapeli

Anteeks kun häiritsen teidän keskustelua. Olen 50 vuotias mies ja kun pesän saanti alkaa olla nykyään jo melko kitsasta, niin ajattelin perustaa uskonlahkon. Sillä irtois pesää ja rahaa. Minulle vois ripittäytyä jos on tehnyt jotain tuhmaa. Voisin kädestä? pitäen näyttää mitä ei saa tehdä vaikka se tuntuiskin mukavalta. Ne jotka eivät tarvitse (minun mielestä) synninpäästöä eikä muuta opastusta, niin maksavat minulle kymmenyksensä. Varainhankintaa vois sitten kehitellä ajan mittaan.

• Vais niin, että sitä tungetaan toisten valmiille ajatuksille.
        Ei taida olla mikään eka uskonlahko.
        Muut on ymmärtäneet liittää siihen pettämättömät menestystekijät.
        Saarnaajan palvomisen, moniavio...naisellisuuden, alaikäset morsiot ja jumalan kunniaks vietettävät orgiat ja salaseurat? Lisäks kaiken maallisen omaisuuden lahjoittamisen ja ilamisen työvoiman?
        Et kai sä mikään mamis meinaa olla....

• Sonni-Aapeli,

Ei se avustusjärjestökään ihan uusi ajatus ole. Minulle käy tuosta listasta kaikki muu paitsi moniavioisuus ja yleensäkin avioliitto, sillä enhän silloin olisi lainkaan uskottava syntien anteeksiantaja. Samoin en oikein osaa ajatella tytärtäni nuorempia armahdettavia. Nuo muut kylläkin sopii kuten omaisuuden lahjoittaminen mnulle, ilmainen työvoima ja ennenkaikkea orgiat. Voisin ajaa pahaa pois antamalla tukea edestä ja takaa, alta ja päältä. Idean lahkon perustamiseen sain kun luin jostain, että lapissa oli joskus aikoinaan vaikuttanut muistaakseni Korpela-uskonto. Se oli ollut hyvin pitkälti tällaista. Olisko syntisiä varsinkin sisaria jo tulollaan seurakuntaani?

• No juu juu, point taken...
        Ethän sinä sitten tyhmä mies olekaan?
        Minä kun olen samaa mieltä, että miehellä on tarpeeks tekemista yhdenkin vaimon kanssa ;)

Jaha, vai korpelalaisuus sua kiinnostas ;) arvaan kyllä miksi ;)
        Mutta eihän siinä mitään, laita sä uus uskonlahko pystyyn, niin me voidaan avustusjärjestönä jelpata tuon lähetystyön ja varainkeruunkans...
        Ehkä oliskin hyvä jo sopia että laitetaan kaikki sit fifty sixty
        *tarjoaa kynää ja sopimuspaperia*

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2138
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1786
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      177
      1329
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      231
      803
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      742
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      721
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      720
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      210
      616
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      577
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      42
      532
    Aihe