Tukityöllistetyille perustettu oma järjestö THT

orjatyöt loppumaan

Tietoja
Kotisivut osoitteessa http://thtry.fi/, verkkolehti osoitteessa http://kotisivu.tk/
Facebook : https://www.facebook.com/tht.ry

Kuvaus
Välityömarkkinoilla toimiville on perustettu oma järjestö

Välityömarkkinoilla oli huhtikuussa 2011 115 000 henkilöä. Laki edellyttää, että tukityöllistetyn tulee voida luottaa siihen, että hänen työskentelynsä vie kohti vakituista työsuhdetta. Näin ei käytännössä ole. Harjoittelijoilla teetetään asiaankuulumattomia töitä ja varsinkin yhdistykset keksivät lumetöitä tukirahojen tähden. Toisaalta taas esim. kunnat teettävät tukityöllistetyillä ammattilaisten työt ja säästävät näin palkkakustannuksissa. Monet yritykset pyörittävät toimintaansa ilmaisen työvoiman avulla ottamalla aina uudet harjoittelijat tai työllisyystuella olevat entisten tilalle. Yritys ei tällöin ota rahallista tai moraalista vastuuta näistä työntekijöistään.

Tähän asti välityömarkkinoilla olevien etuja ei ole ajanut kukaan. Nyt Suomeen on Italian tapaan (Repubblica degli stagisti) perustettu yhdistys Tasavallan harjoittelijat ja tukityöllistetyt THT ry, joka ajaa välityömarkkinoilla olevien etuja. Kotisivut ovat osoitteessa www.thtry.fi. THT valvoo välityömarkkinoilla olevien yleisiä ja yhteisiä ammatinharjoittamiseen liittyviä etuja, seuraa lainsäädäntöä ja ajaa jäsentensä asioita. Tavoitteena on neuvotella sopimukset, joissa työehtosopimukset koskevat tasa-arvoisesti myös välityöllistettyjä -kunkin alan yleisen työehtosopimuksen mukaisesti.

THT ry ei toimi ammattiliittojen kilpailijana vaan pyrkii yhteistyössä parantamaan myös työllistettyjen työoloja kannustaen heitä järjestäytymään heti työsuhteen muuttuessa vakinaiseksi. Mikään ei myöekään estä olemasta sekä ammattiliiton että THT ry:n jäsen.

11

280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • goooodd

loistavaa...... johan on kyykytystä sallitukkin!!!!!!! töitähän suomessa on vaan vähemmän palkanmaksajia, kun kaikki teettää hommat tukityöllistetyillä työkkärin suosiollisella avustuksella.

• työnlapanen

Täyttä halpa voimaa laptuota tai työnvuoksesta. kusetus maistuu.

• marjaanakkkkkk

Siksi tämä perusutettu jotta tämä halpatyövoima loppuu.

• paskahaisee

Eli liittykää tähän koska tämä ajaa asioitanne eikä laptuote tai työnvuoksi. Ne kusettaa jotta itse saavat rahaa. Katso vaikka henkiölistaa niin niillä ei TES sopimus.paskahaisee

• toimintaanmukaan

Tänne kannattaa ihmisten liittyä ja tulla facebook toimintaan aktiivisesti jotta asioitanne ei poleta. Älkää luovuttako ja miettikö että saahan sitä palkkaa tai rahaa enemmän kuin työmarkkinatuki.

• Up

Nostatusta

• masennuspaikka

sairastuin masennukseen ja pääsin eläkkeellä jos jotain hyvää hakee.
      nyt ei orjatöihin pakoiteta josta ei saa kuin matkarahat.sairasta koko touhu.

• kamelin selkä

kukahan auttais meitä, jotka tekee "oikeita" töitä orjan työmäärällä, koiran kohtelulla ja tukityöllistetyn "palkalla"?? liittokin sylkee vaan päälle?????

• Tärkeä Asia

Nostatusta

• pettynymarja

Itse menin tähän ja olen kypsä kun kyykytetään täysin. Siis miten voi joku kannattaa että ihmisen on mentävä vaikka 35km päästä työnvuokseen töihin jotta menttää työmarkkinatuen. ei mitään nostatusta vaan toivottavasti tämä asiaa alkaa pelaamaan. Kaverini pakotettiin 60km päähän töihin mutta mites menet jos ei autoa ja saat 1050€ palkkatuki rahaa. Nyt asun vanhempien luona näitten ahneitten takia.

Kiitos ja näkemiin

• ?

Niin sitä olen itsekin aina ihmetellyt miten voi Ihmistä näin kovasti käyttää hyväksi Porvariston Juhlaöitä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      79
      1954
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1260
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      697
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      195
      563
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe