miten saan hevosen laukkaan ?

annikahevostytteli

Minulla on ex-ravuri ja haluaisin laukata sillä.. Kertokaa vinkkejä siihen, että miten saisin sen laukkaamaan ? Olen koittanut pellolla mennä niiin lujaa sillä kun pääsee mutta ei.. mentiiin LUJAA kiitoravia vain

10

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aa

et oo selkeesti tarpeeks kokenu ex-ravuriin josset saa sitä laukkaa -.-
      annoitko oikeat pohkeet edes?

• annikahevostytteli

No anteeksi vaan mutta ei sitä noin vaan saada laukkaamaan ! =D Ja minulla on ollut ravureita monia vuosia....

• Missi

Laita vasen jalka eteen ja oikee taakse :) mä oon ratsastamas imatran ratsastajis ja siel on opetettu laukkaamaa :) HUOM! EN ASU IMATRALLA! muute pelaatko star stablee? mul on siel monii tyyppejä mut pelaan yleensä vaa yhellä tyypillä :D Kerro vaa nimes nii ja miun nimi on siin pelis
        Jane Rainfall

PS. Ratsastan oikees elämäs imatralla TORSTAISIN!

• _katherine_

Hanki ammattilainen opettamaan hevoselle laukka-avut.

• cdrvtbftu

Onkos ravuri muuten jo ratsukoulutettu? Kuunteleeko pidätteet pohkeet ym.?
      Voisit koittaa (jos mahdollista) mennä maastoon ja pyytää joku toinen laukkaamaan edelläsi koulutetulla hevosella. Meillä ainakin lähti laukkaan toisen hevosen perään. Sitten kehutaan kun nostaa. Hiljalleen älyää avun merkityksen ja oppii laukkaamaan yksinkin.

• koita??!!!!.....!!!!

No..
      vasen pohje taakse ja oikeaa hieman eteen.
      Istut oikein tiiviisti satulassa harjotusravii ja pieni raipan näpäytys,
      ei kevyttä ravii....!
      Laukkaako sun polles tarhassa?
      Jos laukkaa on hvä, nimittäin kaikki ravurit ei ees OSAA? LAUKATA??????
      Mee eka tarhaan juoksutus piiskan kaa ja laita hevosin jalkoihin vauhtia ....koita saada laukkka´maan,

• Missi

ei vaan vasen pohje eteen eikä taakse! ja oikee taakse!

• ex-ravurin hoitaja

Mitä te tuutte tänne toista haukkumaan, ku ette oikeesti edes tiedä miten vaikeita ravurit osaa olla! Ite oon ex- ravurin hoitaja, opettanu sille laukka-avuista hyppäämiseen ja laukanvaihtoihi asti kaikki jutut.

Eli kannattaa mennä johonki aidatulle alueelle, ettei heppa lähe käsistä. Lyhennät sen ravin sellaseks että siel voi istua. Anna vähän ohjaa, istu tiiviisti, anna laukkapohkeet ja maiskuta samalla ku annat laukkapohjetta. Maiskutuksesta ja laukkapohkeesta toi mun hoitsu sen oppi.

Jos heppa ei osaa laukata, mee johonkin aidatulle aluelle ja ota se liinaan. Pyydä liinassa niin kovaa ravia kun se menee, sano samalla laukka ja maiskuta. Tälleen mä opetin sille ensin laukan ennenkö ees yritin selästä. Laukka sanan se mun hoitsu nykyään ymmärtää, jos sanookin ''laukka'' alkaa se jo mennä miltei laukkaa :D

Tsemppiä, kärsivällisyys tuottaa tulosta ;) Muista ettet anna hevosen tehdä niinkuin haluaa, sinä määräät! Tietty tähän kaikkeen vaikuttaa ratsastuskokemuksesi, riittävätkö siis taitosi tähän..

• heppaostos

pyydä joku neuvomaan, esim ratsastuksen opettaja, laita toinen pohje eteen ja toinen taakse (ei liioteltuna) siinä kestää aikansa ennenkuin se oppii, sitten kun se menee laukkaa, palkitse se.

• EX-ravurit......

Opeta maasta käsin liinassa. Mielellään joku mukaan joka osaa... Kaikki löhtee siitä, että hevosta palkitaa=motivoidaan oikeasta suorituksesta. Hevonen on tottunut ajoon ohjasajo olisi myös kova juttu, vaikeaa tosin, jos ei hajua hommasta.
      Ravuria on koko sen elämän ajan "rankaistu" laukasta, ei ihme jos ei laukkaa... Onnea matkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe