Esikoisuudesta

Sosiologia

Saako Esikoislestadiolainen äänestää perussuomalaisia ?
Mikä on liikkeen virallinen kanta.

24

236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhimpia

Kokoomus.

• su

Minä ajattelen, mitä puoluetta he eivät ainakaan äänestä.

-vasemmistoa
      - demareita

ehkä he äänestävät keskustapuoluetta 80%
      kokomusta ja persuja loput 20%

Minä kun olen demari ollut koko ikäni. Lapsuudessa kotona ei politiikkaa paljon puhuttu. Kun on tyhjin käsin maailmaan lähtenyt. Perintöjä ei ole tullut. Velkaa on ollut. Nälkää on ollut. Hiki on työssä tullut. Jumala on mukana ollut.

Loppusuora on auennut. Ei puutetta mistään enää. Toivon rauhaisaa iäisyyttä Toivossa on hyvä elää, sano lapamato.

• teu.

Aivan , ei äänestä vasemmisto ......3%
      kyllä jo monet äänestää SDP. ehkä 25 %
      Kokoomus on mahdillinen ehkä 37 %
      Keskustapuolue ehkä siinä,,.......25 %
      persu ................................................10 %

Vihreät joku
      RKP rannikolla joku ja ne on pois noita ioilta

• teu.

Tämän viestin tarkoitus oi tuottaa asiaa puli esiin , että nykyään meilläkin
        Jokainen äänestäjä saa valita kantansa .
        On pieni Vanhempi klikki joka suosii Kookoomusta , Dinosaurusten ajalta,
        Sitten unohdin Kristillis demarit otetaan vasemmisosta 3 % ja kokoomuks- elta 2 % , silloin tilasto on lähes oikea..

• Holy Bible

Älkää nyt hyvät ihmiset kysykö puoluekantaannekin seurakunnan saarnamiehiltä. Eiköhän tuo kuulu henkilökohtaisiin asioihin. Samoin kuin Raamatun luku ja sen sisäistäminen on henkilökohtaista. Ei ulkoa ohjattua ohjeistamista. Jeesus vapauttaa, eikä kahlitse ihmismielipiteiden orjuuteen ja laumasieluisuuteen.

• su

Kristillisillä uskovaisilla, oli ne sitten lestadiolaisia. lestadiolaisia lahkolaisia, niin kaikilla on ääni oikeus. Ei tarvitse aina olla nenä raamatussa kiini. Yhteiskunta on tärkeä jos on Jumalakin. Tämä palsta keskustelee lestadioláisuudesta, millaista sakkia he ovat.

Mitä tulee Jeesukseen tulee, niin sinut hän on näköjään kahlinnut täysin, että syöä sitä leipääkin välillä raamatun tutkinmisen ja suunsoittosi välissä.

• Holy Bible

Olen aivan samaa mieltä, että kaikilla joilla on äänioikeus, niin sitä on hyvä käyttää. Yhteiskunta on tärkeä, koska elämme siinä. Äänestän itse aina vaaleissa. En vaan millään käsitä aloittajan kysymystä, että esikoislestadiolaisen äänioikeus ei olisi hänen itsensä vallassa, vaan jotakin puoluetta ei ehkä olisi sopiva äänestää. Vielä erikoisemmalta tuntuu, että herätysliikkeellä olisi virallinen ohjeistettu puoluekanta. Eikö tämä kuulu keskusteluun lestadiolaisuudesta.?

Jumalan kiitos, kun sain Jumalan armosta tulla uskoon -90 luvun lopulla, niin Jeesus antoi halun tutkia Raamattua. Siitä olen kiitollinen. Ymmärsin myös, että uskoontulo ja pelastus on henkilökohtainen asia, eikä yhteisön suoritus. Syömistäkään ei Jeesus ole kieltänyt, joten muistan kyllä syödä. Leivästä pidän erityisesti. Laumasieluksi en kuitenkaan ryhdy, enkä suostu ulkopuoliseen poliittiseen ohjaukseen. Eiköhän elämän kokemukset pidä huolen puoluekannan muodostumisesta.

Voiko ihminen kysyä toiselta: "Mitä mieltä minä olen?"

• 11x19

"Laumasieluksi en kuitenkaan ryhdy"
        Ovatko Jeesuksen omat (lampaat) mielestäsi laumasieluja?

• b.d.eww-
        11x19 kirjoitti:

"Laumasieluksi en kuitenkaan ryhdy"
        Ovatko Jeesuksen omat (lampaat) mielestäsi laumasieluja?

Jeesuksen "omat lampaat" eivät tapa omia uskovaisia, pikku lapsiakaan... eivätkä reverytä lastensa perseitä pedofiileillään puhumattakaan, että raiskaisivat tappamiaan vainajien ruumiita:
        teuta: Uskosa 11.4.2011 12:15
        TÄSSÄ KERROTTU SYNTIEN ANTEEKSI SAANTI :
        On jokin asteen ero , siitä mitä Jeesus on luvannut ja
        se oli Murhan synninkin anteeksi antamisessa . Varmsti
        voidaan määritellä , niin kuin joku jo sanoitikin , nämä
        raiskaukset oli heti murhan jälkeen , Kuinka nyt sanotaan
        kun murhan synnin saisi myös henkilökohtaisia syntejä
        saada anteeksi . Älkää kinatko epätietoisina asioista jota
        örvelö ja savon ukko ette tiedä ja nyt on tullut(ei tuomari )

Mistään ei ole vielä löytynyt Jeesuksen Oman Sanan tietoa, että Hän olisi luvannut murhat ja murhattujen ruumiiden raiskaamis rikokset anteeksi!
        ILMEISESTI TUO OPPI ON PELKKÄÄ luciferialsuutta jota rikollisessa kristinuskon lahkoissa harrastetaan teutan antaman tiedon mukaan.
        Nekrofilia on sivistyneissä maissa rikos.

• su

No miksi tulit uskoon? Olitko elämämän laitamilla.

Minä nyt omin luvin "voin kysyä" mitä mieltä olet.

Ulkopuoliseen ohjaukseen niin uskosta kuin polittitiikasta ei kannata alistua. Jos elämä on kunnossa ja itsensä kanssa sinut, niin lahkoliikkeiden uhittelut helvetistä on tyhjää . Samoin puolueiden erinomaisuudet vaalimainoksissa on tyhmää..

Elämä opettaa painamaan just sitä nappia, minkä olettaa tuovan itselleen niin henkisen kuin ruumiillisen hyvänolon. Se on pahaksi jos kokin keittoon mausteet tulee ulkoa joku heittämään.

• Holy Bible

Tottakai voit kysyä! Kuuluin kirkkoon ja uskoin Jumalaan, mutten tuntenut Jeesusta henkilökohtaisesti sydämessäni. "Yritin elää kristillisesti". Syntimittarin olin itse rakentanut mielessäni. Olin oikein kunnon fariseus, joka yritti täyttää Jumalan lakia, siinä onnistumatta. Aina jäi yritys vajavaiseksi. Onnekseni en ole koskaan kuulunut mihinkään tiettyyn suuntaan tai lahkoliikkeeseen, vaan ihan kansankirkkoomme. Näin ollen en ole omaksunut minkään suunnan opittuja tapoja ja sääntöjä.

Elämässäni olin tilanteessa, jossa muut tiet oli suljettu, mutta paras eli kaita oli katsomatta. Kuoleman ajatusta joskus mietin, muttei minua oltu helvetillä peloiteltu, joten se ei ollut uskoontuloni vaikutin. Ennemminkin Jumalan rakkaus ja armo veti puoleensa kuin tulikivenkatkun pelko. Sain tunnustaa oman syntisyyteni Jumalan edessä, ja Hän, Jeesus antoi syntini anteeksi. Tuo syntien anteeksiantohan oli toki jo Golgatan ristillä Jeesuksen veren kautta saatu, mutten uskonut, en tiennyt, enkä tuntenut sitä omalla kohdallani ennenkuin opin tuntemaan Jeesuksen. Minun kohdallani tuo uskoontulo ei ollut tietoinen "prosessi", vaan ainutkertainen kokemus, jossa sain varmuuden mihin olen matkalla. Jumalan tuntemisesta olen saanut oppia Raamatun lehdiltä, joka on Jumalan Sana. Jeesus on minulle Vapahtaja, ei vaatija, kuten joissakin omavanhurskaissa piireissä väärin ymmärretään. Lakihenkinen ja syntikeskeinen julistus ei ole evankeliumia, joten niistä pippaloista pysyn mielelläni poissa. Armoa ei tienata vaan se nimensä mukaisesti armo, jonka alla saamme oppia itsestämme ja suhteestamme Jumalaan ja kasvaa Vapahtajamme tuntemisessa.

Eri kristillisten uskonsuuntien painotuksia on tullut kuitenkin seurattua ja monet tilaisuudet ovat tulleet tutuiksi elämän varrella. Ajattelen, että on hyvä olla avoin muttei tarvi silti olla tyhmä. Eri seurakunnat painottavat hieman eri asioita ja erityisesti armolahjojen osalta on eroavaisuuksia. Itse uskon niiden toimintaan ajassamme, mutta niiden terve "käyttö" (vähän huono ilmaisu) vaatii harkintaa ja kypsyyttä. Monesti on mopo karannut ja hedelmät ovat happamia, kun on näitä asioita seurannut. Oikein ja nöyrässä hengessä ne palvelevat Jumalan työtä erinomaisesti, kuten on tarkoitettukin.

Lahkohenkisyys vie todellisuudentajun ja luo ahdasmielistä laumasieluista kristillisyyttä, kun vain samanhenkiset ihmiset pitävät yhtä. Terve usko ei "pöhötä", ei korota ihmisiä uskonsankareiksi, eikä eristä yhteiskunnan ulkopuolelle, vaan pyrkii vaikuttamaan hyvän puolesta lähimmäisen parhaaksi.Tämän toivon olevan kristillisen kirkon missio, jonka puolesta kannattaa rukoilla.

• 1+2

"Ymmärsin myös, että uskoontulo ja pelastus on henkilökohtainen asia, eikä yhteisön suoritus. "

"Sain tunnustaa oman syntisyyteni Jumalan edessä, ja Hän, Jeesus antoi syntini anteeksi."

Sinä Holy Bible sovit siis kahden kesken Jumalan kanssa? Löytyykö siihen raamattu? Jeesushan perusti surakunnan, johon antoi syntien anteeksiantamisen vallan.

Kyllä se one serakunta, joka synnyttää lapsia Jumalalle. Luther sanoi, että jolla ei ole seurakunta äitinä maan päällä, sillä ei ole Jumala Isänä taivaassa. Ja kysyi, missä muualla näet Jumalan kuin veljessäsi, hän pystyy sinua sanoilla lohduttamaan. Hän sanoi myös, että on kultainen aika, kun veli voi sanoa veljelle, että sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi.

Jeesus sanoi vurisaarnassa, että autuaat ovat puhtaat sydämestään, sillä he saavat nähdä Jumalan. Varma on, että silloin kun ihminen saa syntinsä anteeksi, niin hän saa nähdä Jumalan lepytetyt kasvot, mutta myös se joka on todistanut hänelle synnit anteeksi Jeesuksen ansion tähdän, tuntuu Jumalalta. Onhan hän Jeesuksen veli tai sisar.

"Terve usko ei "pöhötä", ei korota ihmisiä uskonsankareiksi,"

Sinulla ei sitten taida olla tätä tervettä usko, koska olet pöhöttynyt ja arvostelet täällä toisia, eli nouset niiden yläpuolelle ja olet olevinasi joku uskonsankari, vaikka et tiedä edes ensimäisiä kirjaimia autuudenopista.

• gb

Älä puhu uskosta vaan puhu lestadiolaisuudesta, jos olet tuota mieltä.
        Seurakunta ei todista kenellekkään syntejä anteeksi, sen tekee aina Pyhä Henki.
        Jumalalan kanssa ei voi sopia syntejä, siinä olet oikeassa. Siihen tarvitaan välimies Jeesus Kristus, ei muuta. Nyt on autuudenoppisi paavilta, jos väität ripin pakolliseksi. Rippi on lahja Jumalalta, sitä ei saa laittaa anteeksisaamisen ehdoksi. Lueppa raamattusi avainten vallasta, siinä sanotaan selkeästi kenelle Jeesus antoi sen vallan; Ottakaa PYHÄ HENKI.

• 1+15
        gb kirjoitti:

Älä puhu uskosta vaan puhu lestadiolaisuudesta, jos olet tuota mieltä.
        Seurakunta ei todista kenellekkään syntejä anteeksi, sen tekee aina Pyhä Henki.
        Jumalalan kanssa ei voi sopia syntejä, siinä olet oikeassa. Siihen tarvitaan välimies Jeesus Kristus, ei muuta. Nyt on autuudenoppisi paavilta, jos väität ripin pakolliseksi. Rippi on lahja Jumalalta, sitä ei saa laittaa anteeksisaamisen ehdoksi. Lueppa raamattusi avainten vallasta, siinä sanotaan selkeästi kenelle Jeesus antoi sen vallan; Ottakaa PYHÄ HENKI.

Aivan oikein. Syntien anteeksiantaminen on Pyhän Hengen virka. Ilman sitä sanat eivät vaikuta mitään.

Jeesus sanoi:

18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.
        19. Taas sanon minä teille: missä ikänä asiassa kaksi teistä sopivat maan päällä; jota he rukoilevat, sen heidän pitää saaman minun Isältäni, joka on taivaissa.
        20. Sillä kussa kaksi taikka kolme tulevat kokoon minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.

Jos olet niin rikas, että imet armon omasta sormestasi, niin jäät ilman armoevankeliumia:

22. Ja Jesus vastasi ja sanoi heille: menkäät ja sanokaat jälleen Johannekselle, mitä te nähneet ja kuulleet olette: sokiat saavat näkönsä, ontuvat käyvät, spitaliset puhdistetaan, kuurot kuulevat, kuolleet herätetään, köyhille saarnataan evankeliumi,
        23. Ja autuas on se, joka ei pahene minusta.

• gb
        1+15 kirjoitti:

Aivan oikein. Syntien anteeksiantaminen on Pyhän Hengen virka. Ilman sitä sanat eivät vaikuta mitään.

Jeesus sanoi:

18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.
        19. Taas sanon minä teille: missä ikänä asiassa kaksi teistä sopivat maan päällä; jota he rukoilevat, sen heidän pitää saaman minun Isältäni, joka on taivaissa.
        20. Sillä kussa kaksi taikka kolme tulevat kokoon minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.

Jos olet niin rikas, että imet armon omasta sormestasi, niin jäät ilman armoevankeliumia:

22. Ja Jesus vastasi ja sanoi heille: menkäät ja sanokaat jälleen Johannekselle, mitä te nähneet ja kuulleet olette: sokiat saavat näkönsä, ontuvat käyvät, spitaliset puhdistetaan, kuurot kuulevat, kuolleet herätetään, köyhille saarnataan evankeliumi,
        23. Ja autuas on se, joka ei pahene minusta.

Usko itsesikin kohdalle, että Jeesuksen sovitustyö on ollut ja on edelleen täydellinen. Otetaan rippiteoriastasi esimerkki; Sinä joudet vihan syntiin vaikka kauppareissulla. Eli olet koko lain rikkonut raamatun mukaan. Kotimatkalla ennen rippiä ajat kolarin ja kuolet. Miten sinun käy? Armo on ansaitsematon ja tulee ehdoitta, sinäkin saat uskoa sen. Rukoillaan että tuo per kele sinusta irrottaisi, sen pilkalliset hedelmät on helppo havaita.

• 1+15
        gb kirjoitti:

Usko itsesikin kohdalle, että Jeesuksen sovitustyö on ollut ja on edelleen täydellinen. Otetaan rippiteoriastasi esimerkki; Sinä joudet vihan syntiin vaikka kauppareissulla. Eli olet koko lain rikkonut raamatun mukaan. Kotimatkalla ennen rippiä ajat kolarin ja kuolet. Miten sinun käy? Armo on ansaitsematon ja tulee ehdoitta, sinäkin saat uskoa sen. Rukoillaan että tuo per kele sinusta irrottaisi, sen pilkalliset hedelmät on helppo havaita.

En ole kirjoittanut ripistä mitään. Olen sitä mieltä, että vaikka ripittäytyisi joka päivä, niin se ei auta mitään, ellei usko.

Oliko se Luther kun sanoi ja jota on muisteltu, että emme voi estää lintua lentämästä päämme yli, mutta voimme estää ettei se tee pesää päämme päälle. Vihankin ajatuksia voi tulla, mutta jos ne hyväksyy, niin silloin lintu tekee pesän.

Apostoli neuvoo kuitenkin panemaan pois vihan, närkästyksen pilkan jne. Kuinka se sitten tapahtuu, anteeksi anomalla sitten kun siihen tulee tilaisuus. Ei niistä varsinaista rippiä tarvitse tehdä, ellei se sitten vaivaa omaatuntoa ja halua valittaa sitä veljelle ja saada neuvoja. Se mieli, se mieli, sanoivat vanhat.

Sotilas on sotilas haavoittuneenakin, hänkin haluaa päästä sidontapaikalle.

"Armo on ansaitsematon ja tulee ehdoitta"

Ei olisi armo, ellei Vapahtaja olisi sitä ansainnut kärsimisellään, kuolemallaan ja voitollisella ylösnousemisellaan.

Olenko laitanut jotakin ehtoja tai töitä? Armoa ei kuitenkaan voi ottaa vastaan ilman uskoa. Voitko saada jotakin jos et ano? Uskosi on väärä, jos se ei ole raamatun mukainen. Siellä opetetaan:

7. Anokaat, niin teille annetaan: etsikäät, niin te löydätte: kolkuttakaat, niin teille avataan.
        8. Sillä jokainen, joka anoo, hän saa, ja joka etsii, hän löytää, ja kolkuttavalle avataan.

Monia on, jotka ovat luulleet saaneensa ja löytäneensä, mutta Matteus jatkaa Jeesuksen puheiden kirjoittamista näin:

13. Menkäät ahtaasta portista sisälle; sillä se portti on lavia ja avara tie, joka vie kadotukseen, ja niitä on monta, jotka siitä sisälle menevät;
        14. Ja se portti on ahdas, ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat, jotka sen löytävät.

21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
        23. Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.

Olen edellisillä kirjoituksillani yrittänyt sanoa, että tarvitaan Pyhän Hengen saanut ihminen, joka voi auttaa herännyttä, syntinsä tuntevaa ihmistä alkuun uskontiellä, mutta täytyy sanoa, että ei se siihen lopu.

Daavid ei huomannut lankeemustaan, tarvittiin Naatan, joka herätti hänet ja lohdutti, että et sinä kuole, vaikka Daavid luki itselleen kuolemantuomion.

Saulus tapasi Jeesuksen tiellä, mutta ei saanut häneltä syntejä anteeksi, tarvittiiin Ananias.

Etiopialainen ei ymmärtänyt itse raamatua, tarvitiin Filippus selittämään.

Herra ilmestyi Korneliukselle, mutta tarvittiin kuitenkin Pietari avuksi.

Samarialainen sitoi ryöväreiltä haavoitetun, mutta pistä hänet aasin selkään, jolla vei hänet majataloon (seurakuntaan) hoidettavaksi ja maksoi hoidosta.

Isä armahti tuhlaajapoikaa, mutta antoi palvelijoilleen muut tehtävät.

• #

1 2 taisi saada jotain nilkoilleen, kun noin otti itseensä.

"Terve usko ei "pöhötä", ei korota ihmisiä uskonsankareiksi, eikä eristä yhteiskunnan ulkopuolelle, vaan pyrkii vaikuttamaan hyvän puolesta lähimmäisen parhaaksi"

Siinä on ohjetta kaikille, millään tavalla erittelemättä mitään joukkoa.

• gb: "Jumalalan kanssa ei voi sopia syntejä, siinä olet oikeassa. Siihen tarvitaan välimies Jeesus Kristus, ei muuta."

Mistäs sinä Jeesuksen löydät?

Eikös Hän sanonut opetuslapsilleen: "Minä olen teidän kanssanne maailman loppuun asti" Matt.28:20

ja

"Ottakaa Pyhä Henki.
      Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt." Joh 20:23.

ja

"Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt." Luuk.10:16

Jeesus ei ylösnousemisensa jälkeen kenellekään antanut syntiä anteeksi, vaan

"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
      20. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa".2.Kor.5:19.

Ja Saulukselle: "Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän." Apt.9:6.

Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun. Joh. 17:20.

• gb

"Mistäs sinä Jeesuksen löydät?"

Sydämestäni, Jeesus Kristus on minunkin syntini sovittanut ja elää tänäkin päivänä. Rukoilen puolestasi, että sinäkin avaat, kun hän kolkuttaa sinun sydämesi ovella.

• 8+10
        gb kirjoitti:

"Mistäs sinä Jeesuksen löydät?"

Sydämestäni, Jeesus Kristus on minunkin syntini sovittanut ja elää tänäkin päivänä. Rukoilen puolestasi, että sinäkin avaat, kun hän kolkuttaa sinun sydämesi ovella.

15. Minä tiedän sinun tekos, ettet sinä kylmä etkä palava ole: oi jospa kylmä taikka palava olisit!
        16. Sentähden ettäs pensiä olet, ja et kylmä etkä palava, rupean minä sinua minun suustani oksentamaan ulos.
        17. Ettäs sanot: minä olen rikas, minä olen rikastunut ja en minä mitään tarvitse; ja et tiedä, ettäs viheliäinen ja raadollinen olet, köyhä, sokia ja alastoin.
        18. Minä neuvon sinua minulta ostamaan kultaa tulella selitettyä, ettäs rikastuisit, ja valkiat vaatteet, joillas sinus pukisit, ettei sinun alastomuutes häpy näkyisi, ja voitele silmäs silmäin voiteella, ettäs näkisit.
        19. Joita minä rakastan, niitä minä myös nuhtelen ja kuritan; niin ole siis ahkera ja tee parannus.
        20. Katso, minä seison ovessa ja kolkutan: jos joku minun ääneni kuulee ja avaa oven, sen tykö minä tahdon mennä sisälle, ja pitää ehtoollista hänen kanssansa ja hän minun kanssani.
        21. Joka voittaa, sen minä annan istua minun kanssani minun istuimellani, niinkuin minäkin voitin ja olen minun isäni kanssa hänen istuimellansa istunut.

Sinulla on varmaan kokemusta tästä paikasta? Kerro meille niistä!

• c.d-.e-3

kirjoitit:
        Eikös Hän sanonut opetuslapsilleen: "Minä olen teidän kanssanne maailman loppuun asti" Matt.28:20

OTITKO HUOMIOON, ETTÄ JEESUS ASETTI EHDON TUOLLE LUPAUKSELLE???
        onko se kohta/sivu poistettu raamatustasi vai luetkohan kuin piru raamattua!

Matt. 28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

"PITÄMÄÄ KAIKKI" TARKOITTAA MYÖS LAIN PITÄMISTÄ!
        ESIM:
        Matteuksen evankeliumi:
        5:21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion.'
        19:18 Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',
        Markuksen evankeliumi:
        10:19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
        Luukkaan evankeliumi:
        18:20 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
        Roomalaiskirje:
        13:9 Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."
        Jaakobin kirje:
        2:11 Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja.
        1Joh. 2:4
        Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
        JNE..................

Raamatusta: 2.Mooseksen kirja:
        1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
        2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
        7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
        8 Muista pyhittää lepopäivä.
        9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
        10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
        11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
        12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
        13 Älä tapa.
        14 Älä tee huorin.
        15 Älä varasta.
        16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."
        18 Ja kaikki kansa havaitsi jylinän, tulen leimaukset, pasunan äänen ja vuoren suitsuamisen; ja kun he sen havaitsivat, vapisivat he ja pysyivät taampana.
        19 Ja he sanoivat Moosekselle: "Puhu sinä meidän kanssamme, niin me kuulemme. Älköön Jumala puhuko meidän kanssamme, ettemme kuolisi."
        20 Mutta Mooses vastasi kansalle: "Älkää peljätkö, sillä Jumala on tullut koettelemaan teitä, että Herran pelko olisi teidän silmäinne edessä ja ettette syntiä tekisi".

JNE...............

• leiff.
        8+10 kirjoitti:

15. Minä tiedän sinun tekos, ettet sinä kylmä etkä palava ole: oi jospa kylmä taikka palava olisit!
        16. Sentähden ettäs pensiä olet, ja et kylmä etkä palava, rupean minä sinua minun suustani oksentamaan ulos.
        17. Ettäs sanot: minä olen rikas, minä olen rikastunut ja en minä mitään tarvitse; ja et tiedä, ettäs viheliäinen ja raadollinen olet, köyhä, sokia ja alastoin.
        18. Minä neuvon sinua minulta ostamaan kultaa tulella selitettyä, ettäs rikastuisit, ja valkiat vaatteet, joillas sinus pukisit, ettei sinun alastomuutes häpy näkyisi, ja voitele silmäs silmäin voiteella, ettäs näkisit.
        19. Joita minä rakastan, niitä minä myös nuhtelen ja kuritan; niin ole siis ahkera ja tee parannus.
        20. Katso, minä seison ovessa ja kolkutan: jos joku minun ääneni kuulee ja avaa oven, sen tykö minä tahdon mennä sisälle, ja pitää ehtoollista hänen kanssansa ja hän minun kanssani.
        21. Joka voittaa, sen minä annan istua minun kanssani minun istuimellani, niinkuin minäkin voitin ja olen minun isäni kanssa hänen istuimellansa istunut.

Sinulla on varmaan kokemusta tästä paikasta? Kerro meille niistä!

Olen hakenut manuaalisesti puoli Raamattua , ei tietoa
        mikä kirja , ?

• 10+2
        leiff. kirjoitti:

Olen hakenut manuaalisesti puoli Raamattua , ei tietoa
        mikä kirja , ?

Se onkin loppuosassa. Ilm.3.

• esles

19. Mutta sen me tiedämme, että kaikki, mitä laki sanoo, sen hän sanoo niille, jotka lain alla ovat: että jokainen suu pitää tukittaman ja kaiken maailman pitää Jumalan edessä vikapää oleman,
      20. Sentähden ettei yksikään liha taida lain töiden kautta hänen edessänsä vanhurskautetuksi tulla; sillä lain kautta synnin tunto tulee.
      21. Mutta nyt on se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilman lakia julistettu, lain ja prophetain kautta todistettu;
      22. Se Jumalan vanhurskaus, (sanon minä), joka tulee Jesuksen Kristuksen uskon kautta, kaikkein tykö ja kaikkein päälle, jotka uskovat: sillä ei ole yhtään eroitusta.
      23. Sillä kaikki ovat he syntiä tehneet ja ei heillä ole mitään kerskattavaa Jumalan edessä.
      24. He tulevat ilman ansiotansa vanhurskaaksi, hänen armostansa, sen lunastuksen kautta, joka on Jesuksessa Kristuksessa,
      25. Jonka Jumala on armonistuimeksi asettanut, uskon kautta hänen veressänsä, osoittaaksensa sitä vanhurskautta, joka hänen edessänsä kelpaa, edelläkäyväisten syntein anteeksi antamisen kautta,
      26. Joita Jumala kärsinyt on, osoittaaksensa vanhurskauttansa tällä ajalla: että hän itse vanhurskas olis ja sen vanhurskaaksi tekis, joka Jesuksen uskosta on.
      27. Kussa siis on kerskaus? Se on suljettu ulos. Minkä lain kautta? Töidenkö lain kautta? Ei, vaan uskon lain kautta.
      28. Niin me siis sen siksi pidämme, että ihminen tulee vanhurskaaksi uskon kautta, ilman lain töitä.
      29. Eli onko Jumala ainoastaan Juudalaisten Jumala? eikö hän ole myös pakanain Jumala? Tosin pakanainkin Jumala,
      30. Että yksi on Jumala, joka ympärileikkauksen tekee vanhurskaaksi uskosta, ja esinahan uskon kautta.
      31. Teemmekö me lain tyhjäksi uskon kautta? Pois se; vaan me vahvistamme lain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2158
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      139
      1797
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      744
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      731
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      730
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      619
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      587
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      47
      550
    Aihe