Ketkä ovat Bat ja Ryyd oikeasti?

ryytana

Niin olisi kiva tietää..

132

49325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aaargh

      Muistan nähneeni kyseisen poppoon livenä Evijärven nuorisoseuralla....luoja se muisto saa vieläkin oksennuksen nousemaan kurkkuun. Se on kamalin "musiikki" esitys jonka olen koskaan nähnyt!!
      Keitä he ovat? MITÄ VÄLIÄ SILLÄ ON!!!! Pää asia ettei heitä ole enää vuosiin näkynyt kuvioissa.

      • Anonymous

        Kyllä on näkynyt, mikäli en aivan väärin muista, ko. poppoo oli tässä keväällä Kalajoen Dyynissä..


      • Rallo

        Oli sitten musiikillisesti miten heikkoa tahansa, Kyseessä on suomalaisen musiikin/komiikan klassikko. :--D
        Tässä on tärkeintä lähinnä hyvä meininki, läppänä se pitää ottaa. ^^

        "Peace&love"


    • Tietäjä

      Jäljet johtavat osittain ainakin sylttytehtaalle....siis HYVINKÄÄLLE!!
      Eräs julkisuudenkipeä persoonallisuushäiriöinen ja paikallinen hörhö oli toinen heistä.

      • ryytana

        Pyysin tietoa henkilöistä, ja heti ruvetaan mollaamaan ja haukkumaan kyseisiä henkilöitä, hävetkää!


      • Tietäjä
        ryytana kirjoitti:

        Pyysin tietoa henkilöistä, ja heti ruvetaan mollaamaan ja haukkumaan kyseisiä henkilöitä, hävetkää!

        Mitä v...ua urputtelet täällä moisia?!
        Olen ollut tekemisissä toisen noista idioottien kanssa ja ei voi kuin sanoa että ei siellä päässä paljon hällä ollut/ole.
        Suomen levyteollisuus on suurin syyllinen ko.ilmiöön.
        Sitäpaitsi tällä "toisella" on pieni pippeli. Olen ollut pisulaarilla yht´aikaa...


      • Irja
        ryytana kirjoitti:

        Pyysin tietoa henkilöistä, ja heti ruvetaan mollaamaan ja haukkumaan kyseisiä henkilöitä, hävetkää!

        Luulen ettivät he halua nimiään julkisuuteen, ovat kolossaan häpeämässä. Ei ne aikoinaankaan tulleet julkisuuteen omilla kasvoillaan. He menettivät kasvonsa näyttämättä edes niitä,, haha.


      • m32
        Irja kirjoitti:

        Luulen ettivät he halua nimiään julkisuuteen, ovat kolossaan häpeämässä. Ei ne aikoinaankaan tulleet julkisuuteen omilla kasvoillaan. He menettivät kasvonsa näyttämättä edes niitä,, haha.

        en tiedä keitä on, mutta keikkailee yhä, ja on viralliset kotisivutkin.

        Poptori on julkaissut 2 B&R albumia.

        www.poptori.fi


      • Paavokas
        Irja kirjoitti:

        Luulen ettivät he halua nimiään julkisuuteen, ovat kolossaan häpeämässä. Ei ne aikoinaankaan tulleet julkisuuteen omilla kasvoillaan. He menettivät kasvonsa näyttämättä edes niitä,, haha.

        Haista sinä ämmä pitkä paska kun et asioista mitään tiedä.


      • fhdfgfgf
        Tietäjä kirjoitti:

        Mitä v...ua urputtelet täällä moisia?!
        Olen ollut tekemisissä toisen noista idioottien kanssa ja ei voi kuin sanoa että ei siellä päässä paljon hällä ollut/ole.
        Suomen levyteollisuus on suurin syyllinen ko.ilmiöön.
        Sitäpaitsi tällä "toisella" on pieni pippeli. Olen ollut pisulaarilla yht´aikaa...

        Gay


    • joo

      ainaski yks kemijärveltä ja toinen sallasta mut vaihtunu

      • Jeps

        ...tämä homma joskus 80-luvun lopulla alkoi. Olivat siis radiotoimittajina Lapin Radion Kemijärven koilliskonttorissa, kuten edellinenki viesti kertoo. Nimiäpä en valitettavasti muista, löytyis varmaan jostain Lapin Radion arkistoista...


    • kiketti

      Osittain ainakin täältä Pieksämäeltä lähtöisin. Tai ainakin paikallisia on projektissa mukana.

      • diveboy

        no ei todellakaan ole mistään pieksämäeltä
        tallä toisella eli batillä on noussut kusi hattuun ja sen oikea nimi on Oiva Mursu ja lempinimi jos joku haluaa tietää on tippa ryyd on lähtöisin kemijärveltä ja bat sallasta mutta tätä nykyään asuu lahdessa


      • vuonna 1989 kasetin, "80-luvun tykkejä". Ja 1991 kasetin "Niin kallis on maa". Molemmat edelleen kuuntelukelpoisina, hauskahan noita on joskus kuunnella. Yhtenä tekijänä biiseissä mainitaan J.Huttunen, liekö sitten salanimi. Onhan nuo voineet vuosien varrella vaihtuakin esiintyjät, naamarin allahan nyt voi olla kuka hyvänsä...


      • temmes
        Waltteri34 kirjoitti:

        vuonna 1989 kasetin, "80-luvun tykkejä". Ja 1991 kasetin "Niin kallis on maa". Molemmat edelleen kuuntelukelpoisina, hauskahan noita on joskus kuunnella. Yhtenä tekijänä biiseissä mainitaan J.Huttunen, liekö sitten salanimi. Onhan nuo voineet vuosien varrella vaihtuakin esiintyjät, naamarin allahan nyt voi olla kuka hyvänsä...

        hehe sehän on Pieksämäen oma J.Huttunen! :)) Pitää musiikkipuotia tuossa kaupungin keskustassa! :)) Ei salanimiä..
        Bat ja rydi rulettaaa!!!!! :))
        Toivottavasti jaksaavat tehdä juttuaan vielä PIITKÄÄÄN!! =)


      • temmes kirjoitti:

        hehe sehän on Pieksämäen oma J.Huttunen! :)) Pitää musiikkipuotia tuossa kaupungin keskustassa! :)) Ei salanimiä..
        Bat ja rydi rulettaaa!!!!! :))
        Toivottavasti jaksaavat tehdä juttuaan vielä PIITKÄÄÄN!! =)

        ...elävänä Batia ja Ryydia koskaan nähnyt, pitänee sekin puute korjata kun tilaisuus tulee. Mutta tietääkö kukaan, ovatko edelleen samat henkilöt lavalla kuin vuonna 1989?


      • Omena69
        Waltteri34 kirjoitti:

        ...elävänä Batia ja Ryydia koskaan nähnyt, pitänee sekin puute korjata kun tilaisuus tulee. Mutta tietääkö kukaan, ovatko edelleen samat henkilöt lavalla kuin vuonna 1989?

        Samat naamat on ja tieto tulee iha vaa siitä ku tieto tulee iha siitä että tunnen kyseiset henkilöt


    • Kim

      Moro. Minulla on tarkka tieto ketä Bat ja Ryyd ovat. Itseasiassa kyseessä on yks ja sama henkilö. Eli kyseiset veikot (veikko) ei ole kertaakaan esiintynyt livenä. Puvuissa heiluu aivan eri tyypit. Tiedän että päähenkilön taakse kätkeytyy Lapin-Radion toimittaja, joka on levyillä nimellä J.Ryydas. On kirjoittanut Ehtaa Tavaraa ja laulaa sen itse.

      Kim

      • fgsdfgsdf

      • Tare
        fgsdfgsdf kirjoitti:

        Bat ja ryyd keikkavideo:
        http://www.batjaryyd.com/ryydiwww2.ram

        Täysin varmaa faktaa. Oiva Mursu, alias Tippa tässä valehtelee.Kim on oikeassa tässä asiassa, niin kuin myös minä tiedän asian oikean laidan. Mursu, Älä yritä.


      • Tippavaaran emäntä
        Tare kirjoitti:

        Täysin varmaa faktaa. Oiva Mursu, alias Tippa tässä valehtelee.Kim on oikeassa tässä asiassa, niin kuin myös minä tiedän asian oikean laidan. Mursu, Älä yritä.

        Toinen on Kemijärven Soppelan kylästä ja toinen on (tuottaja) Posion Jumiskolta. Sallasta ei sitten tasan ole yhtään. Paitsi keikoilla joskus oli MC NokkaT, kortiton kuski LOL
        Pääsielu on J.Ryydas, joka tehnyt biisit ja myöskin laulaa niissä, ei koskaan esiintynyt puvun sisällä keikoilla. Pieksämäellä on biisit nauhotettu, paikallisessa studiossa ja myöskin Pieksämäen hemmot on tehneet sävellyksiä pojille ja jos en erehdy, niin myös joihinkin sanoituksia. Joten akselilla Kemijärvi-Posio-Pieksämäki on oikea vastaus. Jos joku muuta väittää, puhuu paskaa ;=)


      • lapio

        oikeest


      • 66666

        Kyllä niitä on 2 ja molemmat tunnen hyvin ni ei kannata väittää vastaa


    • Ryyd

      Bati ja Ryydi voi tilata keikalle niiden omilta kotisivuilta

      • Cajun Moon

        Bat ja Ryydin voi tilata keikalle minne vaan. Vaikka
        navettaan. Oiva Mursu kyllä menee keikalle minne vain, kunhan siitä saa pimeänä liksan. Pitäähän miehen pysyä tupakoissa...hoh...Se joka joskus lauloi levylle ne kappaleet ei ole ikuna ollut lavalla...studiomuusikko tietääkseni. Kuteissa on kuka milloinkin...Tippa yllensä toisena. Kysykää keikoilla mitä mahtaa vastata...ympäripyöreita kuten aina. Huijausta kaikki tyynni.


      • Jag2
        Cajun Moon kirjoitti:

        Bat ja Ryydin voi tilata keikalle minne vaan. Vaikka
        navettaan. Oiva Mursu kyllä menee keikalle minne vain, kunhan siitä saa pimeänä liksan. Pitäähän miehen pysyä tupakoissa...hoh...Se joka joskus lauloi levylle ne kappaleet ei ole ikuna ollut lavalla...studiomuusikko tietääkseni. Kuteissa on kuka milloinkin...Tippa yllensä toisena. Kysykää keikoilla mitä mahtaa vastata...ympäripyöreita kuten aina. Huijausta kaikki tyynni.

        Mistäs olet tällaista tietoa hankkinut?


      • Cajun Moon
        Jag2 kirjoitti:

        Mistäs olet tällaista tietoa hankkinut?

        Ei sitä tarvitse hankkia. Tämä on Tieto. Menkääpä Batin ja Ryydin keikoille ja kysykää DJ.Tippaa, joka on toisissa kuteissa. Kysykää mitä herra mahtaa vastata.


    • samalta kylältä

      kun ollaan =)

      • Zack

        Se Posiolainen on täysi huijari. Heittää keikkaa jossain räkälöissä. Jii-Ässä siellä kuitenkin laulaa.


      • Erkki58
        Zack kirjoitti:

        Se Posiolainen on täysi huijari. Heittää keikkaa jossain räkälöissä. Jii-Ässä siellä kuitenkin laulaa.

        Eikö se mursu tehnyt jossain kemijärvellä pahan hotellikonkan ja kymmenen muuta skeidaa. Haiskahtaa miljoonarikolliselta. Onko kellään tietoa...?


      • osuuskaupan kirjuri jo tapp...
        Erkki58 kirjoitti:

        Eikö se mursu tehnyt jossain kemijärvellä pahan hotellikonkan ja kymmenen muuta skeidaa. Haiskahtaa miljoonarikolliselta. Onko kellään tietoa...?

        Sai Savukoskelaisen appensa avustuksella hotelli Kemijärven hoitoonsa, jätti vuokrat ja alvit sun muut maksamatta ja häippäsi ryydimaahan nauttimaan saaliistaan. On siis oikeastikin bad eikä Bat. Varsinainen kelmien kelmi ja jopa ystäviään jymäytti raskaasti!


      • Anonyymi
        Erkki58 kirjoitti:

        Eikö se mursu tehnyt jossain kemijärvellä pahan hotellikonkan ja kymmenen muuta skeidaa. Haiskahtaa miljoonarikolliselta. Onko kellään tietoa...?

        sehän on vanha konna etsintä kuulutettu petoksista.


      • Anonyymi
        Zack kirjoitti:

        Se Posiolainen on täysi huijari. Heittää keikkaa jossain räkälöissä. Jii-Ässä siellä kuitenkin laulaa.

        J.S lopettanu jo aikaa sitten..ei kannattas kellään hölistä turhia jos ei asiasta tiedä yhtään mitään..


    • meininkiä

      Nyt näkyy alkuperäinen Mr.Ryyd olevan Youtubessa Sixpack-nimisellä uunituoreella biisillä. Aika svengaavaa meininkiä pitkästä aikaa. On kait jutusta päätellen jättänyt batin kuin nallin kalliolle. Hyvä niin.

      • Tupuli

        Niin mikä on Ryydin nimi?


      • theoriginal
        Tupuli kirjoitti:

        Niin mikä on Ryydin nimi?

        Mr.Ryyd kaiketi.


      • Mää Ly
        Tupuli kirjoitti:

        Niin mikä on Ryydin nimi?

        Ostettiin keväällä uusi kämppä, ja tuli osakekirjoja selaillessa juttua aikaisemmista omistajista. Selvisi, että Ryyd omisti talon ennen edellisiä asukkaita! Ei naurettu jutulle kuin viikko tai kaksi :D


      • sivustaseuraaja
        Mää Ly kirjoitti:

        Ostettiin keväällä uusi kämppä, ja tuli osakekirjoja selaillessa juttua aikaisemmista omistajista. Selvisi, että Ryyd omisti talon ennen edellisiä asukkaita! Ei naurettu jutulle kuin viikko tai kaksi :D

        Minun käsittääkseni kummallakaan ei ole ollut omaa taloa/osaketta, eikä ole vieläkään.


      • ggfff
        Mää Ly kirjoitti:

        Ostettiin keväällä uusi kämppä, ja tuli osakekirjoja selaillessa juttua aikaisemmista omistajista. Selvisi, että Ryyd omisti talon ennen edellisiä asukkaita! Ei naurettu jutulle kuin viikko tai kaksi :D

        meilpä asu ennen bätin veli, revi siitä:D


      • llggkk
        ggfff kirjoitti:

        meilpä asu ennen bätin veli, revi siitä:D

        Mursu ei ole bat eikä ryyd. Revis siitä.


    • vastauksia pliis

      Miksi ei bät ja ryyd uutta kamaa??? Aina vaan luvataan ja luvataan muttei koskaan tule...ei edes keikoilla.

    • Entinen Kemppalainen

      Miten sinä jiiässä annat sen posiolaisen heittää keikkaa ympäri suomen, ilman että olet itse mukana?
      Taitaa posion poika vetää nyt linssiin ja pahasti. Kävin äskettäin kahtelemassa ihan vasiten sitä juttua ja tämä posiolainen oli kännissä kuin sika ja heittelee hävyttömyyksiä minkä ehtii. Persettä ja panoa sun muuta paskaa. Kehui vielää että "tässä ovat oikeat Pät ja Ryyt".
      "Paskan puhetta"- huusin mutta ei varman kuullut.
      Kuule jiiässä, Sinähän tämän Ehtan Tavarankin teit ja muut. Saatko penniäkään siltä joka, tai jotka on keikoilla Sinun biiseillä. Epäilempä että et saa.

    • tässä näin

      voisin kertoa että Bat & Ryydin Bat on kaverini äidin pikkuserkku :>

      • lancelot666

        ...olla kaverin äidin pikkuserkku. Varmaan pääsee ilmaisille keikoille ja ilmaisille olusille. Varo vaan ettet tuu huijatuksi.


      • Anonyymi

        ja minun kummin kaiman veljen pojan tytön isän pikkuserkun pojan poika.


    • Seppo Seppo Seppo

      Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Bat ja Ryyd ovat ihmisiä siinä missä muutkin, ei heitä tarvitse solvata täällä internetissä. Oletteko hetkeäkään pysähtyneet miettimään, että olisiko keikkakäyttäytyminen osa esitystä?
      Jos ette tykkää kyseisestä artistista, ei kukaan myöskään pakota kuuntelemaan!!

      • tepon teppo

        "Oletteko hetkeäkään pysähtyneet miettimään, että olisiko keikkakäyttäytyminen osa esitystä?"...Voi Voi. Alkoholistit kun on lavalla on keikkakäyttäytyminen koko elämä. Ala-arvoista ja yleisöä aliarvioivaa hommaa.


      • Että näin
        tepon teppo kirjoitti:

        "Oletteko hetkeäkään pysähtyneet miettimään, että olisiko keikkakäyttäytyminen osa esitystä?"...Voi Voi. Alkoholistit kun on lavalla on keikkakäyttäytyminen koko elämä. Ala-arvoista ja yleisöä aliarvioivaa hommaa.

        Bad ja Ryyd vaihtelivat kumpi on kumpi lavalle mennessä, minä olen tietoinen tästä koska tämä kemijärveltä kotoisin oleva osapuoli, oli entinen opettajani :) ihan mukava mies oli ja paras opettaja jonka nuori voi saada


      • makkelismukkelis=)
        Että näin kirjoitti:

        Bad ja Ryyd vaihtelivat kumpi on kumpi lavalle mennessä, minä olen tietoinen tästä koska tämä kemijärveltä kotoisin oleva osapuoli, oli entinen opettajani :) ihan mukava mies oli ja paras opettaja jonka nuori voi saada

        Tarkoitatko Sepeteusta? =). Mahtis ope...Ja toinen oli ainakin 90-luvun lopulla Elli =)


      • min äcvc
        makkelismukkelis=) kirjoitti:

        Tarkoitatko Sepeteusta? =). Mahtis ope...Ja toinen oli ainakin 90-luvun lopulla Elli =)

        sepeteus? :D


      • lkgiufjhtygdr
        Että näin kirjoitti:

        Bad ja Ryyd vaihtelivat kumpi on kumpi lavalle mennessä, minä olen tietoinen tästä koska tämä kemijärveltä kotoisin oleva osapuoli, oli entinen opettajani :) ihan mukava mies oli ja paras opettaja jonka nuori voi saada

        Kumpikaan ei ole ollut opettajan virassa. Mihin tuo teidän tieto mukamas perustuu ja Elli-niminen on ollut Mursulla vain ryysyt päällä ja lavalla hanttimiehenä.


      • Joo tuota
        lkgiufjhtygdr kirjoitti:

        Kumpikaan ei ole ollut opettajan virassa. Mihin tuo teidän tieto mukamas perustuu ja Elli-niminen on ollut Mursulla vain ryysyt päällä ja lavalla hanttimiehenä.

        opettaja on itse tämän minulle kertonut :) että näin :)


      • lkgiufjhtygdr
        Joo tuota kirjoitti:

        opettaja on itse tämän minulle kertonut :) että näin :)

        ...ole ollut opettajan virassa. Kerropas mistä ja keneltä moisen väitteen kuulit???
        Paskan puhujia kyllä piisaa ja voi vapaasti uskoa mitä haluaa.
        Kyllä olette typeriä ja tietämättömiä. Totuus nähkääs on tarua ihmeellisempi.


      • pikkuserkku tietää
        Että näin kirjoitti:

        Bad ja Ryyd vaihtelivat kumpi on kumpi lavalle mennessä, minä olen tietoinen tästä koska tämä kemijärveltä kotoisin oleva osapuoli, oli entinen opettajani :) ihan mukava mies oli ja paras opettaja jonka nuori voi saada

        HaHaaaa XD Bad on kylläkin kaikkea muuta kuin ope :) dj oli ainaki kempassa hotellilla -90 luvun lopulla! jotta eisoo mikkää ope ikkää ollu :D


      • hakkaanyrkkiin
        lkgiufjhtygdr kirjoitti:

        ...ole ollut opettajan virassa. Kerropas mistä ja keneltä moisen väitteen kuulit???
        Paskan puhujia kyllä piisaa ja voi vapaasti uskoa mitä haluaa.
        Kyllä olette typeriä ja tietämättömiä. Totuus nähkääs on tarua ihmeellisempi.

        Kyllä toinen on opettaja se bat se mursu. Älä sie perkhele ala väittämmää ku etsie mistää mittää tiedä idiootti.


      • Anonyymi
        hakkaanyrkkiin kirjoitti:

        Kyllä toinen on opettaja se bat se mursu. Älä sie perkhele ala väittämmää ku etsie mistää mittää tiedä idiootti.

        haista vittus.


      • Anonyymi
        tepon teppo kirjoitti:

        "Oletteko hetkeäkään pysähtyneet miettimään, että olisiko keikkakäyttäytyminen osa esitystä?"...Voi Voi. Alkoholistit kun on lavalla on keikkakäyttäytyminen koko elämä. Ala-arvoista ja yleisöä aliarvioivaa hommaa.

        umpi humalassa esiintyivät lasten edessä ympäri suomea.hävetkää perkele.


      • Anonyymi

        hävetkää jo.


    • Blues Cafe

      Bat ja Ryyd juttu on Peteliuksen ja Kallialan idea, vaikka Mursu ja Soppela muuta väittävät.
      http://www.youtube.com/watch?v=MHOLe62YmVs
      Tästä oli aikoinaan lehissä juttua ja pokkana väittivät itse keksineensä koko jutun.

    • Läheltä seurannut
      • jaakobinpoika

        "Duo #28: Bat & Ryyd
        Listablogin kesäsarjassa esitellään Suomen listahistorian 30 menestyneintä duoa.
        Timo Mursu ja Juha Soppela, FIN".

        Tarkista hieman tuota "Timo Mursu"-nimeä. Noilla tiedoilla et ole kovinkaan läheltä seurannut.


    • rydi

      Keikkaa heittävät heput on vuosien aikana vaihtunut moneen otteeseen :) Ne puvut ovat oikeita pillumagneetteja xD kyllä on keksi-ikäiset naiset kuumana kun ehtaa tavaraa soi!

      • lkjuhytgfreds

        ...vaan puvun sisällä hyppivä pelle. kysykääs piruuttanne miten se on tehnyt ne laulut. mitä mahtaa vastata...hih


    • ElliVeera

      Voi jessus teijän kans..kai se ny on aivan sama ketä siel puvuissa hyppii.. Mursu on yleensä Ryydin puvussa hyppinyt, mutta alkuperäinen(nimeä en tiedä) Bat on vaihtunut moneen otteeseen.
      Lavalla on ollut myös naisia. Nimiä en tiedä naisille, esiintyjä nimiä kylläkin mm. Lady M(taitaapi olla levyilläkin), Veera, Elli jne. mutta näissäkään ei taida pysyvyyttä olla.

      Mutta oikeesti, mitä väliä? Ne jokka tykkää huumorihumpasta: kuunnelkoot, ne jotka ei tykkää, kuunnelkoo jotai muuta :)

    • Uusi käännös

      Lapissa on jotkut keksineet mikä on mursu englanniksi.
      Vastaus: Rotta...:)

    • kertaaja

      Ne on ne syrjän veljekset ja pate yhessä, siis. ei voi olla muita, kun ne kuulostaa just siltä samalta - suomalaiselta ja huonolta.

    • pät ja ryyt

      Kyrvikäinen ja Joosua. Varma tieto. Kytölänperältä Nujakan kylästä. Osaavat laulaa.

    • Keikka Posiolla 1.7

      Jo on jätkillä menneet ympyrät pieniksi että pitää jonnekin Posiolle ängätä keikalle.
      Ainakin toinen jätkistä oli perseet olalla kun pillu-huumori kukoisti.

    • mmswd

      ha itekki 1.7. keikalla olin

    • kertaaja

      Taisinki vastata tähä jo taannoin, mutt kertaus lienee aina opintoje äet :


      Ne on ne syrjän veljekset ja pate yhessä, siis. ei voi olla muita, kun ne kuulostaa just siltä samalta - suomalaiselta, epäaidolta ja paskalta.

    • Munapulkku
      • Pahasti hukassa

        Kyllä ne hemmot oli Kemijärven omia poikia. Kakkea nuo lehtijutut saavatkaan aikaan.


      • Anonyymi

        ipi ja huttunen ,bad ja ryyd levytettiin pmäellä poikien studiossa


    • completely clear

      Ne oli vaa mara, pate ja pantshe - kolme kovaa kokelast karun kurjalan kannailt...

    • Koskipub

      Juupajoen kunnassa sijaitsevan Korkeakosken kylän baarissa istuu usein ukko, jonka kaikki vakkarit tuntee bat&Ryyd:n isänä... Miten lienee? On ainakin musiikkinsa näköinen hampaaton paranoidi kuikelo. Baari tunnetaan nimellä Puupää..:-)

    • noneneo

      kyl joo, mara, pate ja pantshuha ne...peräkylä poikii, joil maalaiselo ain maistuup!

    • filosofiam maisteri

      olin just keikalla mahtis ssetti

    • baredynamite
    • jooo

      Toinen heistä asuu nykyään pohjoissuomes en tiiä tarkemmin ku faija yhteyksis vielki jonku verran asu meinaa ennen lahes ja oli samal työpaikal faijan muistan ainaku menin sinne sen huonesee ni siel oli kaikkee hienoo ja tälläst ja sen verran voin sanoa et kyse on ryydistä ;)

    • TIETONIEGGA

      Ylöjärve ja manse poikii, ylöjärve ja manse poikii. Martti, Pate & Pantseha ne siell luuraa, ekkös tota tierä???

    • kaipuu

      sanotuksia teki ipi kaipainen p.mäeltä ja keikka kuskina toimi jarkko ylönen samasta kaupungista.pojilla oli siihen aikaan suomen hienoin keikka bussi,tuli itekkin käytyä muutaman kerran kyydissä.välillä tais olla meno niin kovaa että oli sijais laulajat maskien takana,koska edellinen keikka paino vielä päälle.mutta homma toimi ja keikat pyöri,mutta se oli sitä 80 luvun kulta aikaa,sillon teki rahaa vaikka kuperkeikoilla kunhan teki ne vaan oikeassa paikassa ja oikeaan aikaan.parhaillaan pojilla tais olla 25keikkaa kuukaudessa ja muut menot päälle,siinä oli yritystä mutta homma toimi.bäd ja ryyd takasin lavoille......

      • samaa mieltä

        kaipuu puhuu asiaa se oli mahtava meno kun poijat esiinty.


    • sdscdxcfdcx

      Timo Suhonen ja Oiva mursu.

    • Niinpä niin

      Ylönen oli tietojeni mukaa kuskina keikoilla mutta tosipuheessa sanoituksia ei tehnyt joku ipi vaan JS kemijärveltä, joka oli jossain radio-ohjelmassakin. Minusta hän oli koko ruljanssin isä. Näin se vain menee oikeasti.

      • Anonyymi

        Näin oli mutta huttusen studiossa nauhoittivat pmäellä ja Ipi kaipiainen avusti


    • Mursulla taitaa...

      ...leipä oheta kun pitää Ivaloon mennä keikalle. Seuraavaksi on varmaankin vuorossa Kaamasen Kievari. Heitää kuuulemma keikkaa sikana kännissä.

      • On the road..

        Koirat haukkuu ja karavaani kulkee...


    • Pyrstöyskällä

      Ja viina sekä paska haisee. Voi sitä juomisen määrää. Sitä ei voi sanoin kuvailla.

      • On the road..

        Taas jäljet johtavat sylttytehtaalle..Oot sinä yks kade...Heitä pois..


    • Sahti on loppu

      Tunnen muuten tuon bad. Miehen mahtava jätkä..

    • asd

      Sotkamoon kantikseen tulossa perjantaina.! ai että

    • Spekuloidahan voi..

      Onpas käsittämätöntä kakan jauhantaa asiasta :D Monenlaista on spekulaatiota saatu aiheesta, osassa pieni totuuden siemenkin.. Yksi henkilö on ollut jutussa alusta asti, toinen henkilö muutamaan kertaan vaihtunut. Keikkaa tekevät edelleen ympäri suomen muiden töiden ohessa..

      • Anonyymi

        Minäkin tein keikan 1983 mutta jäi lyhyeen kun jäin kiinni.Shekkejä vietiin ja vaihettiin kaupoissa ja viina maistu,


    • ralli kukkuloilla
    • Kuumaa kamaa

      Hot stuff.. oli muistaakseni siis radio ohjelma jota ukot tekivät Lapin radioon ennen Bat&Ryyd aikaa ja myös heittivät disco dj-keikkoja mm. Kemijärvellä tökärillä.
      Bat&Ryyd keikoilla jälleen, mm. lauantaina 6.10 .2012 ollut Rovaniemellä Onnelassa.

    • Oiva Mursu

      Vielä pari vuotta niin on 10 vuotta täynnä spekulointia tästä aiheesta.. jaksaa jaksaa :p

      • On the road again

        Jaksaa jauhaa bull shittiä.Kateellisia riittää,joka niemeen notkelmaan.


      • nahkhiir
        On the road again kirjoitti:

        Jaksaa jauhaa bull shittiä.Kateellisia riittää,joka niemeen notkelmaan.

        Kaikille faneille ja antifaneille tiedoksi. Bat&Ryyd tänään 16.02. Heinolan Jyrängössä ravintola Vapari.


      • Tiedättekö
        nahkhiir kirjoitti:

        Kaikille faneille ja antifaneille tiedoksi. Bat&Ryyd tänään 16.02. Heinolan Jyrängössä ravintola Vapari.

        Eihän näillä nykyään esiintyvillä Bat&Ryyd-nimen alla olevilla hemmoilla ole mitään tekemistä esim. sen höpöhumpan Ehtaa Tavaraa kanssa. Sen ja muutkin kipaleet on kirjoittanut ja laulanut ihan muu tyyppi. Jätkät vain on laulavinaan niitä ja heiluvat niissä hiton sarvipukeissa.


      • On the road again
        Tiedättekö kirjoitti:

        Eihän näillä nykyään esiintyvillä Bat&Ryyd-nimen alla olevilla hemmoilla ole mitään tekemistä esim. sen höpöhumpan Ehtaa Tavaraa kanssa. Sen ja muutkin kipaleet on kirjoittanut ja laulanut ihan muu tyyppi. Jätkät vain on laulavinaan niitä ja heiluvat niissä hiton sarvipukeissa.

        Ettet oo vähän kateellinen nimimrk. Tiedättekö,vai muutenko vaan ihan höpöjä huutelet täälä?
        Muista, että kateus vie kalatki vedestä...


      • rav

        Ihmettelen, kuinka jaksat. Aika p####a tää sivulla näköjään jauheyaan. Tsemppiä.


    • nimiä pöytään

      Niin ketä ne sit niinku on, oikeesti?

      • Tunnen tyypit

        Tippa eli Oiva Mursi ja J.S eli Juha Soppela.


      • Anonyymi
        Tunnen tyypit kirjoitti:

        Tippa eli Oiva Mursi ja J.S eli Juha Soppela.

        TIPPA JA TIPPA elä jauha koko ajan samaa.


    • ent.kemppalainen

      Tarkennettakoon vielä että keikoilla on tietääkseni vain tuo edellinen nimi. Biisit on kirjoittanut ja laulanut jälkimmäinen, joka ei ole ollut mukana enää yli pariinkymmeneen vuoteen. Siitä johtunee ettei nimen "Bat ja Ryyd" alla ole syntynyt enää yhtään kappaletta. Meinaan että tiedän tapauksen ja tyypit.

    • toinen2

      Ettekö te nyt tollot tiedä ketä myö ollaan.

      • Anonyymi

        Tiijetään maailman juopoin ja konnin kaksikko


    • TomHill
    • Margidge64
    • bäätmän

      EIhän JS ole tiettävästi ollut mukana enää ainakaan 10 vuoteen. OM siellä vielä pyörii mutta kuka mahtaakaan olla uutena kaverina mukana? No, oikeastaanhan se on samantekevää kuka siellä pyörii kun musa ja laulu tulee kuitenkin playbackina.

    • Ryd&Bäät

      Tänä vuonna Bat & Ryyd:lle näköjään kesällä ihan festivaalikeikkoja pukkaa. Ainakin Lahden Yöt, KuopioRock, RakuunaRock, Jysäri Himoksella, Pioneerifestivaali.

    • Örtsyki

      Tekeekö B&R comebackin?

      • Semmonenjokatietää

        Mitä nää itket ?Mee äitis helemoihin itkemään..Ai niin hää kuoliki jo ammo iesuksen aikoja sitte..Ja suret edelleen..Kasva aikuseks...


      • ent.kemijärveläinen

        Tuskin tekee mitään comebackia tämä duo. Se aikoinaan tuntemani J.S. on jättänyt nuo hommat jo aikoja sitten. Siksipä uusia biisejä ei tule kun ne oli jiiässän kynästä ja tietääkseni lauloi ekat hittipiisit ihan ite.


    • saatan tietää jotain

      Oivoi teitä, eikö teillä ole muuta tekemistä?
      Mitä helvetin väliä sillä on ketä on ja kuka on? Ette te niitä kadulla tunnista,jos ette tunne! Ja kyseinen kaksikko(oli,ketä oli) keikkailee kesällä! Jännä vaan nähdä vieläkö mennään sillä 80luvun kumipuvulla vai onko sitä jo alettu laittaa uutta päälle!

    • Hymyhuulista
      • Tietojyllää

        Hymyhuulista:
        Viesti oli???


    • Kopio mikä kopio

      P-P Peteliuksen ja Aake Kallialan Ryydman-sketsit esitettiin Hymyhuulet-sketsisarjassa, joka oli tv:ssä 1987-1988. Siinä tukevat huumorihahmot Ryydman ja Chydenius seikkailivat nopeutetuin äänin Batman ja Robin-tyylisessä parodiahengessä. Tämän sketsikeksinnön surutta kopioinut Bat & Ryyd -duo levytti ensimmäisen kerran vasta vuonna 1989.

      • laakeri20

        Tuon asian mieki tiesin jo entuudestaan. Siinähän se asian oikee laita selvisikin häpeilemättä.


    • Anonyymi

      Pieksämäkeläinen ismo kaipiainen eli ipi oli sa noituksien takana ja koko porukan pomo.

      • Anonyymi

        Jut niin.


    • Anonyymi

      Jez ja eliebel valeasuissa vielä aamunsakehdossa.

    • Anonyymi

      Onpa muuten todella erikoinen keissi. Alkuperäinen, vuonna 2016 julkaistu Maikkarin uutinen henkilöllisyydestä on muuttunut kuudessa vuodessa melkoisesti. Siitä on poistettu koko osio Mursun ja Soppelan riidasta ja siitä, että Mursu on jatkanut bändillä ja biiseillä rahastusta näihin päiviin saakka. Silloin luki, että Mursu ei kommentoi asiaa mitenkään, mutta milläköhän on uhkaillut toimittajaa muuttamaan tekstin. Todella hämärää. Nyt lukee, että Soppela ei tiedä nykymenosta mitään ja Mursu mainitaan yhdessä lauseessa. Tässä nykyinen versio https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/missa-he-ovat-nyt-legendaarisen-huumoribandin-vuosikymmenia-vanha-salaisuus-paljastui-tassa-on-oikea-bat-ja-ryyd/5702052#gs.v7bucu

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1495
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe