Olen pienessä paniikissa ja pulassa, kun pitäisi tehdä haku 3.4 menessä ja ei ole tietoakaan minnepäin sitä suuntautuisi. Ylioppilaskirjoitukset sujuivat ihan hyvin sillä yhteiskuntaoppi E, lyhyt-matematiikka L, äidinkieli C ja englanti C. Lukiokin meni suhteelisen hyvin ja lukion todistuksen keskiarvoksi tuli 8,3. En tiedä vielä, että kumpi on minua varten yliopisto vai ammattikorkeakoulu. Samalla myös aika käy koko ajan vähiin ja olon muuttuu entistä tuskallisemmaksi, mistä voisi löytää apua näin viimeisinä hakupäivinä. Entä mitä aloja suosittelisetti olen aivoin kaikille ehdotuksille.
SEKAISIN JA PULASSA
4
116
Vastaukset
- kylläsustajotaintule
Ihan selkeästi sinulla on vahvuutena yhteiskuntaoppi.
Miten olisi lakimies, asianajaja, syyttäjä, tuomari tai jtn. vastaavaa. Diplomaatiksi ulkomaille?
Entä sitten joku myynti/markkinointi?
Nämä kaikki ovat ihan hyväpalkkaisia töitä eli eiköhän sinusta saa aikaan jotain muuta kuin "perusduunarin".
Sulla on oikeastaan melko samanlainen tilanne kuin minulla.
Mikäli haluat jotain perusduuneista poikkeavaa, niin koita yliopistoon, jos taas haluat jotain "tavallisempaa", niin AMK.
Nämä olivat vain ehdotuksiani ja omia mielipiteitäni, lopullinen päätös on kuitenkin sinun.
Yliopistoihinhan on pääsykokeet.- perusduunari344566655
Mene sellaiseen tutkintoon josta valmistut ammattiin älä mene mitää proffaksi tai mikä lie maisteriksi olet vaan työtön koska kuka mitään maisteria tarvii "vähemmän koulutettu" hoitaa saman asian halvemmalla
- fjfjfjjf
Pidät välivuoden. Niin moni muukin tekee. Tai sitten laitat ihan vaan kokeeksi haut jonnekin, pääset testaamaan pääsykokeita, onko esim. yliopistoon liian vaikeat. Yliopiston sisällä on kyllä suht helppo vaihtaa alaa jos sattuu valitsemaan väärin, aiemmat opinnot voi lukea osaksi uusia sivuaineena (ainakin sellaset alat kun humanistinen, valtiotieteellinen, matemaattis-luonnontieteellinen, käyttäytymistieteellinen. joku lääkis varmaan eri juttu). En tiedä miten AMKissa.
- fjfjfjjf
Edelliseen vielä. Siis jos vaihtaa pääainetta niin joihinkin pitää kyllä tehdä uusi valintakoe. Mutta vanhat opinnot voi sisällyttää uuteen tutkintoon eli ei sinällään mene hukkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882108Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 241784
- 67732
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502