HP Pavilion DV7 ei käynnisty...

Sisäfilmi

Hei! Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä viasta, kun tuo kyseinen kone ei käynnisty? Koneen malli on DV7 2123eo. Eilen kone toimi vielä hyvin, mutta tänään aamulla huomasin kun laitan virran päälle niin tuuletin lähtee pyörimään sekä DVD-asemaan tulee virta koska sieltä kuuluu raksutusta, kosketusnäppäimiin (äänenvoimakkuus, WLAN yms.) tulee valot. Näyttöön ei tule virtaa, pysyy mineänä ja olen tässä monta kertaa yrittänyt saada konetta käyntiin. Kone on ostettu NetAnttilasta joulukuussa 2009 joten takuuta ei ole enää. Itse en ole kuitenkaan mikään sellanen että alkaisin avaamaan konetta... Onkohan emolevy tai näytönohjain mennyt rikki? Jos muistan oikein niin tuo vika on ilmennyt joskus aiemmin, mutta vain kerran... Olen kuullut myös jotain sellasta että HP:ta ei kannata ostaa, koska ovat laadultaan niin huonoja. Toinen, paljon vanhempi läppäri, vuonna 2008 keväällä ostettu niin toimii yhä vaikka onkin HP, mutta erilaiset komponentit kuitenkin.

48

10800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taitaa olla

      sama vika kuin tuolla kaapissa olevassa dv2140eu:ssakin. Sen verran halpiskamaa ettei näytönohjain piirin juotokset pysy kunnolla kiinni. Taitaa olla hp:n ominaisvika noissa amd ati vehkeissä.

      Korjausohjeet löytyy

      http://www.youtube.com/watch?v=bnkQNmKauEc&feature=relmfu

      JA TEET TASAN OMALLA VASTUULLASI!!!

      • Videossa ei mainittu DV7 2123eo mallia ja kuten sanoin, en ala availemaan konetta ainakaan itte. Seuraavassa viestissä on ehkä vähän enemmän järkeä.


      • taitaa olla
        Sisäfilmi kirjoitti:

        Videossa ei mainittu DV7 2123eo mallia ja kuten sanoin, en ala availemaan konetta ainakaan itte. Seuraavassa viestissä on ehkä vähän enemmän järkeä.

        ei voi mitään jos todellisuus kirpaisee.


    • kauan se kestikin

      kiintolevy(t) pois ja huutonettiin vikakuvauksen kera. ei kannata vaivata päätään ja lompakkoaan.

    • jassssskapassssska
      • En ajatellut myydä konetta. Löysin HP:n sivuilta FAQ:sta juuri tuohon ongelmaan jotain mahdollista apua. Pitää ehkä kokeilla joitakin toimenpiteitä ennen kuin luovutan.


      • digi-info
        Sisäfilmi kirjoitti:

        En ajatellut myydä konetta. Löysin HP:n sivuilta FAQ:sta juuri tuohon ongelmaan jotain mahdollista apua. Pitää ehkä kokeilla joitakin toimenpiteitä ennen kuin luovutan.

        Heh heh. Luin tänään just HP tukiselityksiä noitten valmistusvikasten sarjojen testaamiseen "mahdollisen" vian löytämiseksi. Usko pois, se on piirisarjassa vika, lämmenny irti kuten sadoissa muissa HP läppäreissä, ne on pintajuotoksella kiinni niin lämmönvaihtelu tekee ajan myötä tehtävänsä. Ainoo toivos on saada se kuumailmajuottimella uusine hopeatinakuulineen takas paikalle, laite maksaa alkaen 400 euroo. Plus mittarit. Onnea. Näitä on jätesäkillinnen mullakin kellaris varaosina, olen joutunut antaa siunauksen maallisen taipaleen päättymisestä jo niin monet kerrat näille hp kuluttajaläppäreille, eritoten kaikille nvidia chipsetillä valmistettuihin 100% tapauksissa tää iskee 2 vuoden käyttöiän aikana. Nvidia lopetti ja HP manipuloi ja eksyttelee asiakkaitaan "tarkista että tepseli on seinässä" ohjeillaan.
        ÄLKÄÄ jaksako enää katsella HP koneitanne vaaleanpunaisten lasien läpi, eli lopettakaa noitten postimyynti ja tavaratalomallien ostaminen niin laatu paranee ku pas-- ei enää myy. Yritysmalleissa on vuoden kuluttajamallien takuun sijaan 3 vuoden takuu. Noilla pavillioneilla ei ole mitään tekoo. Yritysmalleissa tulee riisumaton windowskin mukana.


    • 3G

      Tilapäisapu:

      Laitoin viimeksi erään DV7:n käyntiin hiustenkuivaajalla lämmittämällä.

      Lämmitetään pohjasta tuulettimen seutuvilta tehokkaalla tukankuivaajalla (2000W) 2-3 minuuttia ja kone lähti normaalisti käyntiin...pienemmällä puhaltimella pitää hehkuttaa tietysti vähän pidenpään.

      • Okei, kävikö sulla sama juttu ennen kuumentamista et syttyy vain ohjauspaneelin valot ja tuuletin pyörii eikä tapahdu mitään? Miten joku kuumentaminen voi vaikuttaa koneen käynnistykseen?


      • taitaa olla
        Sisäfilmi kirjoitti:

        Okei, kävikö sulla sama juttu ennen kuumentamista et syttyy vain ohjauspaneelin valot ja tuuletin pyörii eikä tapahdu mitään? Miten joku kuumentaminen voi vaikuttaa koneen käynnistykseen?

        kirjoittelin eilen

        "näytönohjain piirin juotokset pysy kunnolla kiinni"

        mitä luulet sen lämmittämisen tekevän juotoksille. Hiustenkuivaaja on kuitenkin aika heikko sulattamaan juotokset uudelleen kiinni.


      • 3G
        taitaa olla kirjoitti:

        kirjoittelin eilen

        "näytönohjain piirin juotokset pysy kunnolla kiinni"

        mitä luulet sen lämmittämisen tekevän juotoksille. Hiustenkuivaaja on kuitenkin aika heikko sulattamaan juotokset uudelleen kiinni.

        "Hiustenkuivaaja on kuitenkin aika _heikko_ sulattamaan juotokset uudelleen kiinni."

        Tottakai se on heikko, mutta saattaa nippanappa juurijajuuri riittää, että saa koneen tulille. Toimii luultavasti tuntikausia siihen asti kunnes kone sammutetaan...

        Tässä välissä ehtii varmaan jo saamaan kaiken oleellisen talteen?

        HP ei ole noita DV-sarjalaisia suunnitellut alunperinkään purettaviksi ja fixattaviksi, senhän näkee jo rakenteesta. Youtube-heput on harrastelijoita, joilla on aikaa ihmetellä ja purkaa ja dokumentoida videolle.


      • mjoo
        3G kirjoitti:

        "Hiustenkuivaaja on kuitenkin aika _heikko_ sulattamaan juotokset uudelleen kiinni."

        Tottakai se on heikko, mutta saattaa nippanappa juurijajuuri riittää, että saa koneen tulille. Toimii luultavasti tuntikausia siihen asti kunnes kone sammutetaan...

        Tässä välissä ehtii varmaan jo saamaan kaiken oleellisen talteen?

        HP ei ole noita DV-sarjalaisia suunnitellut alunperinkään purettaviksi ja fixattaviksi, senhän näkee jo rakenteesta. Youtube-heput on harrastelijoita, joilla on aikaa ihmetellä ja purkaa ja dokumentoida videolle.

        ja paskat. koneen purkuun ja kasauksen menee reilu tunti!


      • mjoo kirjoitti:

        ja paskat. koneen purkuun ja kasauksen menee reilu tunti!

        Tämä keskustelu on jo vanha juttu, koneeni toimii lähes aina ja hyvin harvoin ilmenee sitä ettei käynnisty.


      • Niinistö
        mjoo kirjoitti:

        ja paskat. koneen purkuun ja kasauksen menee reilu tunti!

        Mitä iloa on purkaa ja kasata, jos komponentit (emolevy) on viallinen?

        Ei sitä millään paistamalla uutta saa. Voi toimia hetken aikaa, mutta tuskin pidempään...


    • klmnhyt

      Älä käy itse värkkäilemääm jos et osaa, pilaat sen lopunkin siitä masiinasta; se ei käynnisty enää ikinä,)

      Jos aiot purkaa niin kannattaa videoida, muuten et osaa kasata ja ruuveja häviää yms,

      Laita vaan myyntiin ja kerrot mikä on vikana niin ostaja tietää haluaako alkaa yrittää korjailla

    • Ei tarvi enää apua :) Toimii taas, piti antaa kuumentua kone mustalla näytöllä ja nyt toimii taas, ainakin toistaseks :D

    • kokemukseni koneesta

      Mulla oli sama HP:n malli ja vastaavanlaisia ongelmia oli n. 4kk. Eli kone käynnistyi, mutta näyttö pysyi pimeänä milloin kauemmin, milloin vähemmän aikaa kunnes "meni päälle". Lopulta näyttöön ei tullut elonmerkkiä ja kiikutin koneen huoltoon. Siellä kerrottiin, että heille tuodaan samoja koneita samasta syystä joka viikko eli tässä HP:n mallissa on tyyppivikana ylikuumeneminen, joka rikkoo emolevyn. Takuu oli ummessa ja korjaaminen olisi tullut maksamaan uuden koneen verran. Kyllä ketutti kun mokoma vaan kaksi vuotta kesti!

      • Mun nimimerkki

        Mä voisin sanoa sulle jotain mistä tulee vielä kovempi vitutus.


    • kakkeliäijä

      mulla on samat ongelmat. Voisko se johtua CMOS-patterista (patteri joka ylläpitää käynnistysmuistia)

      • Mulla toimii nykyään aika hyvinkin, mutta joskus vika ilmenee. Itse tein niin, että annoin koneen olla päällä mustalla ruudulla sen verran että tuuletin kohta oli lämmin/kuuma. Sitten sammutin koneen painamalla virtanappia pohjaan. Seuraavaksi annoin koneen olla jonkun aikaan sammuksissa, sen jälkeen alkoi toimii ku kokeilin. Kesällä, jos on kuuma, kone toimii varmasti heti ekalla yrityksel ainaki mulla.


    • Mustekala

      Mulla toi bugi korjaantui heti kun irrotin kaikki usb-laitteet. Heti lähti taas käyntiin.

    • iloveHP

      juuh minulla nyt tuota ylikuumenemis ongelmaa on ollut...kerran joutunut takuukorjaukseen sen takia. Ei oikein tässä vaiheessa auta kun takuu mennyt jo umpeen...Ihanaa kun tuuletusaukko on koneen pohjassa eli ei saa kunnolla ilmaa...toimii ihan kunnolla jos pitää sylissä. Pitäis varmaan myydä tuokin pois... En usko että kukaan nyt sitä kuitenkaan ostaa ilman käyttöjärjestelmää.

    • wqrtrtqrt

      Voin ostaa koneesi. Maksan 50 euroa.

    • dv7-4021so

      Taitaa halvemmat dv-mallit olla huonompia kestämään kun dv7-4021so menee 2 vuotta ilman isompia ongelmia. Uutena maksoi 800e. Jotain pieniä, näyttö vilkkuu joskus ja jää mustaks kun vaihtaa virransäästö/korkean suorituskyvyn välillä tai irrottaa virtajohdon. Kuumenee jonkinverran rasituksessa, sit varsinkin kun kerää pölyä. Putsaus paineilmalla auttoi..

    • DV7 2123eo vm-09?

      Juuri sama mulle tapahtuu välillä. Tuuletin kerää pölyä sisään ja lopulta se kärähtää. Imuroin tuuletusrei'istä ja tuli tupsuttain pölykoiria ulos =/...
      Kun ruutu on jäänyt pimeeksi, olen ottanut kaikki sähköt pois - piuha JA akku, ja antanut olla jonkin aikaa. Kun uudelleen käynnistyn, se on toiminut. En sitten tiedä milloin loppu tulee vastaan mutta tähän asti...

    • HP-kastike

      Löysitkö se virtakytkin-tempun? Itselläni vanhempi Pavilion nikotteli käynnistyksessä, mutta se auttoi.

    • dfgbhnj

      sognbwiserhbpdgjkl,nmesdu8ir vh,asz

    • DV-7 2123

      Minulla kyrvähti emolevy kokonaan aikoinaan. Kävin korjaus hintaa kysymässä niin 900€. Päätin eBaysta tilata halvalla (100€) uuden emolevyn ja vaihtaa itse. Kokeilin uutta emolevyä odotellessa uunitustakin vanhalla.. Ei toiminut :'D Vaihdon emolevyn ja toimii tänä päivänäkin. Rupeaa näytönohjain vaan jäämään jälkeen.

    • Kone hajalla

      Minun dv7 sammui yhtäkkiä ja ei käynnistynyt sen jälkeen ollenkaan ja mikään valo ei pala eikä mitään tapahdu . Mikä on kenties vikana ?

      • koputan puupäätä

        Jaa-a. Itsellä sama malli ja vielä pelaa. Tosin huomasin itse jo aikaa sitten että kone ylikuumenee, ja ostin läppärin viilentäjä alustan, jonka päällä on toiminut.
        Joskus on tehnyt sen että näyttää vain valkoista lyhyttä vaakaviivaa kun koittaa käynnistää. Silloin sammutan ja otan kaikki usb johdot irti, ja uudelleen käyntiin, silloin lähtee.


      • Kone hajalla

        Vika löytyi . Emolevy hajalla ... Kannattaisko ostaa uus kone kun saisin 100e hyvitystä jos ostan sieltä samaisesta liikkeestä johon vein koneen arvioitavaksi . Korjaus tulisi maksamaan yli 800e


      • HooPee voihan pee
        Kone hajalla kirjoitti:

        Vika löytyi . Emolevy hajalla ... Kannattaisko ostaa uus kone kun saisin 100e hyvitystä jos ostan sieltä samaisesta liikkeestä johon vein koneen arvioitavaksi . Korjaus tulisi maksamaan yli 800e

        Mun DV7 1060eo:sta hajosi just eilen emolevy. Oli jo kerran vaihdettu takuuseen. Sen jälkeen kesti 3,5 vuotta. Nyt korjaaja sanoi että hp-huollossa ottaisivat 500 e. Suositteli ostamaan uuden koneen. Ostinkin - se auttoi muuten tosi hyvin ketutukseen! Romu on vielä kotona, ja täytyykin kokeilla huvikseen, jos noilla kirjoituksissa mainituilla kikoilla sais jotain eloa.


    • kokeilija

      tietääkö joku kuinka kauan pitää emolevyä paistaa uunissa ja missä lämpötilassa
      että juotokset sulaa taas kiinni

    • en tiedä

      Parempi laita mikroon, varmasti sulaa kaikki. Paras vaihtoehto saada ammattilaisten apua. Korjasin oma läppäri tossa http://www.inforing.com/ sen jalkeen kun kaksi kertaa oli merkki korjaamolla kokeiltu kunnosta.

    • kissalla pöytääpyyhk

      Minulla on sama kone hp pavillion dv-7 2123 ja ole saanut omani pelaamaan jo 4 vuotta läppärin alle tulevalla viilentävällä alustalla! Hyvin pelaa, ilman sitä kuumenee jo tunnissa niin että sammuu.

    • Näin täällä

      Keksi-Suomessa on huoltofirma joka sai omani DV6000 mallin näyttisvian kuntoon. Joku omanlainen menetelmä josta en enempää ruennut kysymään. Pääasia oli että kone pelaa taas, eikä hintakaan ollut huima. Löysin linkin Tori.fi sivuston kautta. Olikohan icanfiks vai fix... no anyway :)

      • Kiinnostuja

        Infoa sitten, kun hajoaa uudestaan.


    • Jalaa1
    • Dv7=shaibaa

      Joo, hp:n koneet on ihan susipaskoja. Mulle myytiin hp pavilion dv7 ryöstöhintaan ja väitettiin että se olisi hyvä pelikone. Näin heti alussa että kone on pelkkää shaibaa koska kun menin pelaamaan world of warfcaftia niin se bugitti heti ja sammui.Nyt kun olisin alkamassa tekemään pelivideoita capturecardilla niin capturecardit tarvii 1,8ghz prossun ja paskavilionissa on vaa 1,4. No tämän jälkeen viskoin konetta kaikkialle ja en enää ole käyttänyt sitä moneen vuoteen. Jos joku haluu 100€ nii kysykää niin voin kattoa jos myyn.

      • Sama käyttis

        Ok en myy sitä mutta jos joku haluaisi vaihtaa parempaan niin ilman muuta


      • Sama heppu

        En myykkää. Mutta parempaan vaihan


      • Herbderbn

        En viskonu...


    • otso8

      Tlasin korjatun emolevyn eBay:n kautta Singaporesta ja kone on toiminut moitteetta.
      Maksoi 75€ 15€ rahti SUOSITTELEN!

    • otso9
    • Auttakaa w.vistaa.

      Minulla on hp pavillon m9062 ja se ei käynnisty.
      Olen kokeillut 5s. panallustakin käynnitys katkasijasta eikä auta.
      Vihreä valo vain vilkkuu koneen takana.
      Töpselin irrottelu juttujakin olen kokeillut, mutta ei auta.
      Mikä tätä konetta vaivaa? kone on vuoden 2007 mallia.

    • juk
    • Vasku43

      Kyllä on!! näytönohjain piiri ylikuumentunut. Varmaan jäähdytys siili tukkeutunut .
      Oletko käyttänyt konetta sylissä tai sängyssa peiton päällä?
      Koneen pohjassa olevat ilmanotto aukot tukkeutuvat ja kone ylikuumenee

    • 7dveeen

      Mulla auttoi , käytin akun pois kun sammui viimeeksi !!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1874
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 103
      1676
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1487
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe