Käänteinen asuntolaina

Bad news

Käänteinen asuntolaina tulee olemaan kymmenien tuhansien omistusasujien eläketurva. Tällä palstalla on iloittu, miten omistusasujat voivat jättää kotinsa perillisille. Huonoja uutisia: tulevaisuudessa yhä harvempi siihen pystyy. Suomalainen eläkejärjestelmä on rakennettu tyhjän päälle. Talouskasvu ei pysty läheskään kattamaan tulevien eläkkeiden tarvetta. Eikä valtio voi loputtomiin myöskään velkaantua. Viimeistään kymmenen vuoden päästä eläkkeet tulevat romahtamaan. Jos ei silloin muuta omaisuutta ole kuin asunto, moni meistä myy sen puolipakolla pankille ja elää elämänsä ehtoon pankin hyyryläisenä. Perilliset saavat tienata asuntonsa ihan itse.

10

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • touranimies rautakau

Näin käy, kokoomuksen ja muun eurokiimaisen vasemmiston "takuutukset" putsaavat pölöjen loputkin eläkevarat. Vuokralurkit alkavat dyykaamaan heti duunin mennessä alta, osake-sossut sitten vasta vähän myöhemmin. Näin se vaan menee.

• 55566666666688888888

Tavallisten ihmisten asunnot on syöty vuodessa tai parissa, varsinkin kun esim. hoitolaskut voidaan kirjoittaa vaikka kuinka suurina. Ajattele sitä mitä näistä vanhempien ihmisten asunnoista saa 10-20 vuoden kuluttua kun niitä massoittain markkinoille myyntiin tulee. Nuoret vauraat ei niitä huoli omaksi asunnokseen eikä sijoitusasunnoikseenkaan(pitävät vaan riesana sellaista), ja persauksiet nuoret taasen saavat vastaavia asuntoja kaupungilta asuttavakseen ilmaiseksikin.

• totuus esiin!

"Käänteinen asuntolaina" on tosiasiassa kusettajien PEITETARINA ylivelkaantuneiden ongelmien peittelemiseksi. Kun asuntokauppa on seis ja ylivelkamuulin lainanlyhennyskyky on heikentynyt, turvautuu pankki sosialisointiin eli ottaa asunnon haltuunsa.

Asia on naamioitu "siististi". "Käänteiseksi asuntolainaksi". Ylivelkamuuli on IKI-VELKAMUULI, siis pankin TUHNU lopun ikänsä.

Ajattele, kuinka pankin juoksupojat - asunnonvälittäjät - täälä tuhnuja morkkaavat, mutta tosiasia on, että velkakupla on räjähtänyt käsiin ja kymmenet tuhannet "omistusasujat" ovatkin yllättäen pankin vuokralaisia.

• 77788899999555555555

Tuo näkökulmasi tähän asiaan ja tulkintasi menee selvästi pieleen moniltakin osin, mutta en nyt viitsi lähteä niistä enempää tähän vääntämään.

Tässä on takana ennen muuta se, kun eläkkeet ovat jääneet niin pieniksi. Ja ne määrätyt tahot haluavat vielä luistaa eläkkeiden maksusta(keskeisenä työkaluna tässä inflaatio) ja ahneesti hamuavat ihmisten omistusasuntojen perään. Nämä tahot idioottimaisesti kuvittelevat tavallisten ihmisten asunnoista saatavan merkittävästikkin varoja heidän vanhuuden päiviensä toimeentulon kattamiseksi. He eivät ymmärrä sitä, että ei tavallisten keskivertoeläkeläisten asunnot ole mitään sellaisia, että niistä isoja varoja vanhuuden päivien kustannusten kattamiseksi olisi saatavissa.
        Tavallisten eläkeläisten omistusasunnot ovat tyypillisesti jotain 70/80-luvun kerrostaloasuntoja(vaihtelevassa kunnossa riippuen siitä onko mitäänkään isompia remontteja tehty). Kun näitä sitten tulee massoittain ja vielä suurin piirtein samoihin aikoihinkin myytäväksi(täytyyhän sen pankin saada asuntoa vastaan lasinaksi antamansa rahat palautettua) niin ei niistä todellakaan ihmeitä ole saatavissa. Nuoret vauraammat joilla olis varaa maksaa jo lähtökohtaisesti katsovat kieroon kerrostaloasuntoja ylipäätänsä ja vanhempia sellaisia erityisesti. Vähemmän vauraitakaan ei nämä asunnot innosta jos vaikka heillä vähän varojakin sattuisi olemaan, ei koska he saavat yhteiskunnalta ilmaiseksikin vastaavia asuntoja. Ja vielä siksikään eivät halua tällaisten asuntojen omistajiksi, kun yhä enemmän verotusta ja erilaista kuppausta ja byrokratiaa on kaadettu näiden asuntojen niskaan, joista siis omistajana joutuu vastaamaan.

• "Ajattele, kuinka pankin juoksupojat - asunnonvälittäjät -"

Tällä palstalla ei kylläkään ole koskaan (tietääkseni) edes vieraillut kukaan muu asuntokaupan ammattilainen kun minä, joten mihin perustat näkemyksesi? Huomauttaisin lisäksi, että olen ison välitysliikkeen palveluksessa, mutta se ei ole millään tavalla pankkisidonnainen!

• 77899995555555222222
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

"Ajattele, kuinka pankin juoksupojat - asunnonvälittäjät -"

Tällä palstalla ei kylläkään ole koskaan (tietääkseni) edes vieraillut kukaan muu asuntokaupan ammattilainen kun minä, joten mihin perustat näkemyksesi? Huomauttaisin lisäksi, että olen ison välitysliikkeen palveluksessa, mutta se ei ole millään tavalla pankkisidonnainen!

Voi se pitää paikkansakin se mitä väität olevasi. Ei minun ole mitenkään vaikea keksiä syitä sille miksi siitä väittämästäsi lähtökohdasta haluaisit paasata juuri sellaista propakantaa mitä tällä palstalla paasaat. Kaiken lisäksi voit olla vielä joku vanhoihin kommarijäärätyypeihin lukeutuva ja sitä kauttakin orientoitunut tai motivoitunut(ainakin alitajunnassi niin), vaikka ei suinkaan näinkään tarvitse olla vaan jo pelkästään tuosta kertomastasi asemasta lähtien voin tämän hyvin ymmärtää.

• 77899995555555222222 kirjoitti:

Voi se pitää paikkansakin se mitä väität olevasi. Ei minun ole mitenkään vaikea keksiä syitä sille miksi siitä väittämästäsi lähtökohdasta haluaisit paasata juuri sellaista propakantaa mitä tällä palstalla paasaat. Kaiken lisäksi voit olla vielä joku vanhoihin kommarijäärätyypeihin lukeutuva ja sitä kauttakin orientoitunut tai motivoitunut(ainakin alitajunnassi niin), vaikka ei suinkaan näinkään tarvitse olla vaan jo pelkästään tuosta kertomastasi asemasta lähtien voin tämän hyvin ymmärtää.

Oletko sini/mustavärisokea?

• 44455888899999999999
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

No jos olet joku LKV niin olet sitten asuntokaupan kauhiastas ammattilainen.
        Se vaan että kokemusta sinulla on asuntokaupoista ja asuntojen omistamisesta vain sen mukaan mitä itse näitä kauppoja olet tehnyt ja asuntoja omistanut ja niitä vastuullesi ottanut. Ja tämä taasen on eri asia kuin mitä sinun ammttihenkilöytesi asunnonvälittäjänä ja asuntokaupoista ja asuntojen hinnoista kauhiastas tietävänä ja viisaana patsastelmisesi.

• totuus esiin!
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

Viimeisen vuoden aikana palstan miehitys koostuu päivisin liki sataprosenttisesti luukkujensa ääressä norkoilevista asunnonvälittäjistä. Nämä tekevät toinen toistaan toivottomampia avauksia asuntojen hintojen noususta tai haaveista okt:n ostamiseksi. ostojuna kuitenkin meni jo ja "käänteiset asuntolainat" tulevat, vauhdilla. Velkamuulit pannaan pankin orjiksi. Kylmästi.

Mitä tulee eläkkeisiin, ne on pelattu aikaa sitten jo mutta yksi asia meidän pitää muistaa huolella: ketkä pelasivat eläkkeesi. Luettelen päänokkamiehet, itse voit kaivella niiden kätyreitä:
        - Matti Vanhanen, pääpeluri
        - Eero Heinäluoma, palkkiovirassa rikkaiden varallisuusveron poistamisesta
        - Jyrki Katiainen, poliittinen kokoomuksen broileri. Häikäilemätön eläkkeesi ryöväri.

Näitä teidän on muisteleminen, kun ilmoittavat, että eläkkeenne pelattiin jo. Sen aika tulee kyllä mutta mitään tekemistä sillä ei ole käänteisten lainojen kanssa. Ne ovat arkipäivää jo nyt, velkamuulit on totaalikusessa!!

• 55599999999996666666

Just joo. Kyllä sen arvaan mitä tuossa haet, joskaan en siitäkään asiasta ole samaa mieltä.
      Se on näiden käänteisten asuntolainojen osalta niin, että pankki myöntää niitä vain sen suuruisena mitä se varmasti katsoo asunnosta markkinoilla saavansa. Se on jotain 60% asunnon markkinaarvosta. Ei näitä n.s käänteisiä asuntolainoja paljon ylivelkaantuneisuuden vuoksi tehdä, vaan siksi että tällaisen lainan ottaja saa käyttöönsä varallisuuttaan joka on hänellä hänen asunto-omaisuudessaan kiinni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5070
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1604
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1259
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1189
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1133
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1017
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      979
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      895
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      779
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      753
    Aihe