Hyvä naisten satula?

Fillaritarr

Ja taas alkoi sinnittely satulan selässä ! jos lenkki menee yli 15 km niin kyllä on naisen aarre hellänä- AUTS! Reikäsatuloita on aika eri hintaisia, onko teillä pyöräilevillä naisilla noista kokemusta? Voi kun tietäisi että 180 e satulalla olisin autettu niin en miettisi yhtään.

6

381

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vooruministi

Säämiskähousuja kannattaa kokeilla myös.

• jksjjd

Esim. Specialized Riva Women

• Fillaritarr

Tuollahan on loistavia satuloita kohtuuhintaan ! Kiitos vinkistä, täytyypä pistäytyä : )
      Olisiko kenelläkään kokemusta ( naiset ) noista reikäsatuloista? Säämiskähousut on aina pyöräillessä jalassa mutta se ei ole tuonut kummempaa helpotusta.

• retkupyöräilijätär

Satula on itsellenikin ollut ikuinen ongelma. Ja nainen olen myös.
      Olen kovin kupera alapäästäni.
      Jo useampi kevät on mennyt ostellessa satuloita ja testaillessa. Eli sillä
      summalla olisi jo ostanut noin 150 euron satulan...

Satulat,jotka ovat keskeltä kuopalla,eivät ole sitä tarpeeksi.
      Satulat,joissa on aukko. No se aukko ei ole tarpeeksi leveä.....
      Kuitenkin pitäisi saada paino noille istuinluille.
      Hirmuinen on dilemma.

Ajohousuja en voi ostaa,koska niitä ei valmisteta D-mitoituksella.
      Eli mallia lyhyt ja tanakka..... Eivätkä oikeastaan auta juurikaan juuri tähän
      ongelmaan.

• Anonyymi

On se tuo nainen kumma kun aina se perse on mitä on,ei käy mihinkään heh!

• Anonyymi

Luulisi, että satulan aukko aiheuttaisi painetta ympäröivään kudokseen ja ei siten hoitaisi ongelmaa kokonaan pois, joten ratkaisua voisi yrittää hakea laajemminkin, kuin ainostaan satulasta? Sinulla sama ongelma kuin miehillä. Onhan satula oikealla korkeudella? Liika korkeus hinkkaa. Pyöränrunko oikean kokoinen?

Minulla ajoasento on melko pysty ja sellainen, että satula on melko vaakatasossa, etuosa ei dippaa alemmaksi kuin takaosa. Ei hankaa. Itseasiassa ei ota kiinni satulaan herkät paikat, vaikka pullakat ovatkin. Paino on istuinluilla niinkuin pitääkin. Alaselkäni on ns. neutraalissa asennossa eli lannenotko on normaali, ei notko ei pyöristynyt, jo siksikin, että selkä ei kärsi.

Huomasin ajaessa, että itseasiassa otan satunnaisesti yläreisillä kiinni satulasta. Siirrän jaloillani takamusta taaksepäin, jolloin on mahdollista puristaa reisillä satulaa. Suuremmat töyssyt ajan samalla tavalla kuin hevosella ratsastaessa olen tottunut eli ratsastustermein "keventäen" ts painoa satulalta polkimille aina kun voin, mutta ristiselkä on hallittava tasapainon vuoksi ja kauaksi satulasta en irtoa.

En tahdo säämiskää alleni. Pysyn paikoillani ilmankin, kun satula on sopivassa kohti. Aika moni satula on minulle sopiva. Koska tarvittaessa pusken itseäni taaksepäin toiseen asentoon, niin siinä säämiskä haittaisi. Reisilihasten kasvu voisi myös auttaa ongelmaanne?

Ei suoraan auta ehkä, mutta osa ratkaisua on hallita kokonaisuus? Jokaisella on omanlaisensa vartalo.

nainen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe