Löysin rahaa piha-alueelta

ruoka ja vaaterahaa

aika paljon. Olen köyhä ja rukoillut että saisin talouden kuntoon. Tämä oli varmaan Jumalan vastaus ja apu! :) Uskon niin, ei kai minun tarvitse viedä tuota rahaa poliisille.

22

86

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • just ja joo

No mitenköhän nyt tänne keksit kirjoittaa. Ettet olisi semmonen mitä peikoksi sanotaan.
      Niin eikös alle 20 euroo saa löytäjä pitää, muuten poliisilaitoksele vaan.

• verther

Saat pitää, jumala vastasi rukoukseesi.

• Omatunto puhtaaksi

Ne rahat ovat pudonneet eläkeläiseltä, joka menettää todennäköisesti asuntonsa, eikä pysty maksamaan laskujaan. Kannattaisi kysyä pihapiirissä elävältä vanhukselta onko hänen rahansa kadonneet.

Sinun onnesi on toisen lähimmäisen tuho.

Jumala koettelee sinun rehellisyyttäsi tässä asiassa, joten mieti mikä on oikein.

• pelkkää ripulia

Jälleen tuoreelta paskalta haiskahtava Mirkan aloitus.

• Murto-osakristitty

Minua huvittaa kun kerran olin aito kristitty vähän aikaa, hetkellisesti, kuten minulle silloin tällöin saattaa käydä. Kävin kaupassa ja kärryyn oli jäänyt 2 euroa. Jätin sen siihen, kun ajattelin että sieltä tulee joku köyhä eläkeläismummo ehkä hakemaan sen muistettuaan että unohti sen siihen. Ja sitten jännästi tuli mieleen lause: joka on vähässä uskollinen, on paljossa uskollinen. Mutta kuten sanottu, tuo oli siis ison pahan suden heikko hetki.

Useimmiten olen ihan tavallinen raadollinen pulliainen kuten kaikki muutkin.

• Murto-osakristitty

Kaiken kukkuraksi en edes oikeastaan hetkeksikään aprikoinut sitä, vaan en VOINUT ottaa sitä. Mielenkiintoinen kokemus. Ilmeisesti tätä tarkoitetaan siis sillä, että Jumala vapauttaa ihmisen tekemään oikein.

Itse asiassa mielenkiintoista onkin, että joskus käyttäytyy paremmin kuin muina aikoina ja saa näitä hetkellisiä Kristuksessa olemisen hetkiä. Tuo oli vain yksi esimerkki. Toisena päivänä olisin ollut täysin ulkona Hänestä ja ottanut rahan ilman mitään omantunnonpistoksia. Ja PALJON suuremman rahan. Olin muuten silloin työtön ja 2 e oli itsellekin omaisuus.

• Murto-osakristitty
        Murto-osakristitty kirjoitti:

Kaiken kukkuraksi en edes oikeastaan hetkeksikään aprikoinut sitä, vaan en VOINUT ottaa sitä. Mielenkiintoinen kokemus. Ilmeisesti tätä tarkoitetaan siis sillä, että Jumala vapauttaa ihmisen tekemään oikein.

Itse asiassa mielenkiintoista onkin, että joskus käyttäytyy paremmin kuin muina aikoina ja saa näitä hetkellisiä Kristuksessa olemisen hetkiä. Tuo oli vain yksi esimerkki. Toisena päivänä olisin ollut täysin ulkona Hänestä ja ottanut rahan ilman mitään omantunnonpistoksia. Ja PALJON suuremman rahan. Olin muuten silloin työtön ja 2 e oli itsellekin omaisuus.

Haluaisinkin kysyä teiltä tavallisilta pulliaisilta, onko teilläkin joskus tällaisia hetkiä, ikään kuin Kristus yrittäisi ottaa teidät valtaansa? tai olisitte antanut vallan hänelle? En myöhemminkään katunut ollenkaan, ETTEN ottanut rahaa. Rakastin sillä hetkellä kaikkia lähimmäisiäni ja olin täynnä hyvän tekemisen tahtoa.

Olkaa täydellisiä, niin kuin taivaallinen Isänne on täydellinen. En siis yrittänyt mitään, vaan se annettiin minulle, se hyvän tekemisen tahto ja kyky siihen. Samoin saattaa tulla ruokaa syödessä, muistaa yhtäkkiä kiittää ruoasta ja rukoilla Jumalalta sydämestään, että ne saisivat ruokaa joilla ei ole tai tapahtuisi jotain jolla itse voisi antaa sitä ruokaa. Näyttä siltä, että olisi samalla hienoa vaeltaa Hänessä kuten siellä sanotaan, vaikkei minusta siihen olekaan.

Haluaisinkin kysyä teiltä tavallisilta pulliaisilta, onko teilläkin joskus tällaisia hetkiä, ikään kuin Kristus yrittäisi ottaa teidät valtaansa? tai olisitte antanut vallan hänelle? En myöhemminkään katunut ollenkaan, ETTEN ottanut rahaa. Rakastin sillä hetkellä kaikkia lähimmäisiäni ja olin täynnä hyvän tekemisen tahtoa.

Olkaa täydellisiä, niin kuin taivaallinen Isänne on täydellinen. En siis yrittänyt mitään, vaan se annettiin minulle, se hyvän tekemisen tahto ja kyky siihen. Samoin saattaa tulla ruokaa syödessä, muistaa yhtäkkiä kiittää ruoasta ja rukoilla Jumalalta sydämestään, että ne saisivat ruokaa joilla ei ole tai tapahtuisi jotain jolla itse voisi antaa sitä ruokaa. Näyttä siltä, että olisi samalla hienoa vaeltaa Hänessä kuten siellä sanotaan, vaikkei minusta siihen olekaan.

Meillä opetettiin kotona rehellisyyttä. Sanottiin, että kaiken sellaisen ottaminen luvatta mikä ei ole omaa, on väärin. Ei siihen yhdistetty kristillisyyttä eikä moraaliakaan, vaikka kotini oli kristillinen. Se nyt vain oli asia, joka oli niin, itsestäänselvyys.
        Itsestäänselvyytenä sen myös opin ja usein olen vielä aikuisenakin hämmästynyt, kun olen nähnyt, etteivät kaikki sitä noudata, siis nimenomaan tavalliset pulliaiset.

• Murto-osakristitty
        ****** kirjoitti:

Meillä opetettiin kotona rehellisyyttä. Sanottiin, että kaiken sellaisen ottaminen luvatta mikä ei ole omaa, on väärin. Ei siihen yhdistetty kristillisyyttä eikä moraaliakaan, vaikka kotini oli kristillinen. Se nyt vain oli asia, joka oli niin, itsestäänselvyys.
        Itsestäänselvyytenä sen myös opin ja usein olen vielä aikuisenakin hämmästynyt, kun olen nähnyt, etteivät kaikki sitä noudata, siis nimenomaan tavalliset pulliaiset.

Niin ainahan on näitä piilokamerajuttujakin, joissa hyvin harva palauttaa ison setelin. Näyttäisi siltä, että tilaisuus tekee varkaan monesta.

Toki sitä on niin paljon sitä epärehellisyyttä, ei pelkästään tällaista yksinkertaista varastamista. Jo pelkästään varastamista on montaa laatua. Toivottavasti täällä ei nyt kuitenkaan oteta taas pyramidihuijaajia ja muita puheeksi, koska asiasta on puhuttu jo niin paljon, ja sen lisäksi on paljon muutakin varastamista yhäti ihan tavallisissakin ihmisissä, lieneekö oikein kenenkään omatunto puhdas, vai onko niin ettei edes itse aina tiedä varastavansa?

Sitten on sitä varastamista mikä tulee äärettömästä köyhyydestä ja jota varmaan Jeesus tarkoitti kun sanoi: Jos joku vie vaippasi, anna hänelle toinenkin.

• Murto-osakristitty

Niin ainahan on näitä piilokamerajuttujakin, joissa hyvin harva palauttaa ison setelin. Näyttäisi siltä, että tilaisuus tekee varkaan monesta.

Toki sitä on niin paljon sitä epärehellisyyttä, ei pelkästään tällaista yksinkertaista varastamista. Jo pelkästään varastamista on montaa laatua. Toivottavasti täällä ei nyt kuitenkaan oteta taas pyramidihuijaajia ja muita puheeksi, koska asiasta on puhuttu jo niin paljon, ja sen lisäksi on paljon muutakin varastamista yhäti ihan tavallisissakin ihmisissä, lieneekö oikein kenenkään omatunto puhdas, vai onko niin ettei edes itse aina tiedä varastavansa?

Sitten on sitä varastamista mikä tulee äärettömästä köyhyydestä ja jota varmaan Jeesus tarkoitti kun sanoi: Jos joku vie vaippasi, anna hänelle toinenkin.

Tästä aiheesta saisi vaikka mitä. Muistan joskun lukeneeni Marlon Brandon elämäkerran, jossa hän sanoi, että 1940-luvulla hän saattoi moottoripyöränsä lukitsematta New Yorkissa, ja sitä ei varastettu yön aikan. Intressanttia, liekö totta. Panee ajattelemaan. Sellaisen suuren syntisen kuin Brando, suusta. Hänkin oli sitten ainakin pannut merkille tällaisen asian. Sikäli ymmärrän mitä tarkoitat itsestäänselvyydellä.

Nykyäänhän Suomessa ei voi jättä enää edes pienellä maalaispaikkakunnalla vanhaa rämää mummopyörääkään lukitsematta, jos ei halua, että se on aamulla viety.

• Murto-osakristitty

Tästä aiheesta saisi vaikka mitä. Muistan joskun lukeneeni Marlon Brandon elämäkerran, jossa hän sanoi, että 1940-luvulla hän saattoi moottoripyöränsä lukitsematta New Yorkissa, ja sitä ei varastettu yön aikan. Intressanttia, liekö totta. Panee ajattelemaan. Sellaisen suuren syntisen kuin Brando, suusta. Hänkin oli sitten ainakin pannut merkille tällaisen asian. Sikäli ymmärrän mitä tarkoitat itsestäänselvyydellä.

Nykyäänhän Suomessa ei voi jättä enää edes pienellä maalaispaikkakunnalla vanhaa rämää mummopyörääkään lukitsematta, jos ei halua, että se on aamulla viety.

Ottaen huomioon, että olemme sentään kaikki paljon rikkaampia kuin 1940-luvun ihmiset. Panee ajattelemaan.

• Murto-osakristitty kirjoitti:

Ottaen huomioon, että olemme sentään kaikki paljon rikkaampia kuin 1940-luvun ihmiset. Panee ajattelemaan.

Kyllä se varmaan pitää paikkaansa. Aikoinaan laitettiin luuta oven eteen merkitsi, että takossa ei oltu kotona, nykyään tarvitsee jos minkälaiset varmistuslukot ja hälyttimet mökeillekin, ettei varkaat pääse sisään.

• Murto-osakristitty
        uskotar kirjoitti:

Kyllä se varmaan pitää paikkaansa. Aikoinaan laitettiin luuta oven eteen merkitsi, että takossa ei oltu kotona, nykyään tarvitsee jos minkälaiset varmistuslukot ja hälyttimet mökeillekin, ettei varkaat pääse sisään.

Ja nimenomaan melkein kaikilla on mökit ja sitten he kehtaavat valittaa köyhyyttään.

• No, trolli tämä on.

Varastaminen on sitä toisen omaisuuden himoitsemista. Kun ei edes tiedä, keneltä varastaa, voi tuo himo käydä suureksi. Ei joudu vastaamaan siihen, jos tuon rahan kadottaminen onkin tuonut surua ja suurta murhetta kadottajalleen.

Kaikkien helpointa lienee varastaa, kun varastaa kasvottomalta ja sellaiselta, jolla muutenkin on jo paljon (ainakin varkaan mielestä)? Tuli vain mieleen kuinka paljon varastetaan ”pientä” niin julkisista tiloista kuin kaupoistakin.

• Murto-osakristitty

Trollihan tämä on, mutta trollit ottavat joskus ihan mielenkiintoisia asioita puheeksi ja silloin kannattaa teeskennellä, ettei tiedän aloittajan olevan trolli.

• Murto-osakristitty

Trollihan tämä on, mutta trollit ottavat joskus ihan mielenkiintoisia asioita puheeksi ja silloin kannattaa teeskennellä, ettei tiedän aloittajan olevan trolli.

Tästähän hyvän aiheen jota voisi laajentaa nykyihmisen ahneuteen, ja mikä tämän ahneuden aiheuttaa, miksi kaikki ahnetivat rahaa ja tavaraa valtavasti, eivätkä millään luopuisi pienestäkään. Jotenkin tuntuu, että raha ja tavara on jokin korvike jostakin ja sitten tietysti nuoremmalle sukupolvelle rakkauden merkki, koska 1-vuotiashan jostain syystä hukutetaan lahjoihin, joiden seasta häntä itseään ei enää näy ja siis totutetaan tavaraan ja senkin eräänlaiseen arvottomomuuteen samalla. Ja kun on kertakäyttökulttuuri ja kerskakulttuuri, mikä ympäröi kaikkia, myös ihmisistä yritetään tehdä jonkinlaisia kertakäyttöesineitä.

• Murto-osakristitty kirjoitti:

Tästähän hyvän aiheen jota voisi laajentaa nykyihmisen ahneuteen, ja mikä tämän ahneuden aiheuttaa, miksi kaikki ahnetivat rahaa ja tavaraa valtavasti, eivätkä millään luopuisi pienestäkään. Jotenkin tuntuu, että raha ja tavara on jokin korvike jostakin ja sitten tietysti nuoremmalle sukupolvelle rakkauden merkki, koska 1-vuotiashan jostain syystä hukutetaan lahjoihin, joiden seasta häntä itseään ei enää näy ja siis totutetaan tavaraan ja senkin eräänlaiseen arvottomomuuteen samalla. Ja kun on kertakäyttökulttuuri ja kerskakulttuuri, mikä ympäröi kaikkia, myös ihmisistä yritetään tehdä jonkinlaisia kertakäyttöesineitä.

Tässä sitä olisikin pohdittavaa;

”…mikä tämän ahneuden aiheuttaa…”

Sain aikoinaan melkoisen purkauksen aikaan kun väitin, ettei esim. lapsi tarvitse ensimmäistäkään ostettua lelua ensimmäisen elinvuotenaan. Jostain syystä ihmisille on näemmä luotu ”tarpeita”, joita he eivät oikein osaa itsekään ymmärtää?

• Murto-osakristitty
        mummomuori kirjoitti:

Tässä sitä olisikin pohdittavaa;

”…mikä tämän ahneuden aiheuttaa…”

Sain aikoinaan melkoisen purkauksen aikaan kun väitin, ettei esim. lapsi tarvitse ensimmäistäkään ostettua lelua ensimmäisen elinvuotenaan. Jostain syystä ihmisille on näemmä luotu ”tarpeita”, joita he eivät oikein osaa itsekään ymmärtää?

Aivan. Ja mitä tarvetta sillä rahan ja tavaran ahnehtimisella pyritään tyydyttämään, kun kuitenkaan se ei sitä pysty tyydyttämään, jotakin jää tyhjäksi, ja siksi luullaan, että sitä lisää hankkimalla asia korjaantuu.

• wrgywr

Niin, mutta koirat varmasti tarttee kaikenlaista lelua, koska niitä on elukkaosastot täynnä.

• Juu, vai tarvitsevatko omistajat?

Vähän hämmentävää on kyllä katsella tavarataloissa lemmikkiosastoa. On muotikuteet ja huonekaluja, ties mitä. Mitenkä eläimet ovat tulleetkaan toimeen tähän saakka ihmisen hoivissa, kun ei ollut noita ”tarpeellisia”… :(

• Hyvällä trolli on jotain ideaa siinä jutussansa tai edes juttu on hauska, mutta tuo ei täytä kumpaakaan kriteeriä.

• Yksi tapaus

Tiedän yhden tapauksen missä alaikäinen lapsi voitti lotossa. Vanhemmat rakensivat rahoilla talon itselleen. Tämä lapsi oli aikuisena kuitenkin katkera tapauksesta, koska koki tuleensa kohdelluksi väärin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      277
      6114
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      64
      3138
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      200
      2961
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      23
      2322
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      73
      1797
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      146
      1572
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      191
      1513
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      162
      1468
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      112
      1428
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      88
      1343
    Aihe