Ruotsissa kohu poliisin toimista - motoristi halvaantui

200km/h-takaa-ajossa

"Poliisin harjoittamat vauhdikkaat autojahdit ovat joutuneet Ruotsissa arvostelun kohteeksi. Mitättömistäkin syistä käynnistetyt takaa-ajot ovat vaaraksi sekä seurattavalle, ulkopuolisille että poliisille itselleen.

Viime viikolla nelikymppinen moottoripyöräilijä ei noudattanut poliisin pysähtymiskäskyä, vaan lähti pakoon, ja ajojahdin seurauksena hänen pyöränsä syöksyi kallioseinämään Östhammarin lähellä Tukholman pohjoispuolella. Pyöräilijä sai vakavia vammoja.

Esimerkkejä jopa kuolemaan johtaneista onnettomuuksista poliisin takaa-ajojen yhteydessä on Ruotsin liikenteessä viime vuosilta runsaasti.

Ruotsin poliisin kuvaamalla videolla poliisi ryhtyy ajamaan takaa moottoripyöräilijää, jonka ajokista puuttuu rekisterikilpi.

Poliisiauto yrittää useaan otteeseen kiilata pyöräilijän tien laitaan, mutta tämä jatkaa pakoaan. Välillä kapeilla maanteillä ajetaan jo yli kahtasataa, ja hälytyskeskus käskee onnettomuuksien pelossa poliisia lopettamaan takaa-ajon, mutta turhaan. Lopulta jahti päättyy moottoripyöräilijän ulosajoon ja halvaantumiseen.

Poliisi joutui syytteeseen ja hänet tuomittiin virkavirheestä käräjäoikeudessa, mutta vapautettiin hovioikeudessa. Nyt juttu on nyt siirtynyt valtakunnansyyttäjälle."
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2012/04/1533064/ruotsissa-kohu-poliisin-toimista---motoristi-halvaantui-tassa-200-km-h--takaanajossa

Sivulla video. Tuota ne k-sipäät tekee Suomessakin. Pitäisi vaan järjestää kytille onnettomuuksia, helppoa olisi.

21

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helppo nakki

Onneksi tuollaiset loukkaantumiset on helppo välttää. Senkun pisähtyy kun pysäytetään. Niin helppoa se on.

• poliisipaskiaiset

Niin, pysähdyt vapaaehtoisesti poliisirikolliset pahoinpideltäväksi, niin helppoa se on! Poliisi on yhteiskunnan väkivaltakoneisto ja siitä tulee pysyä kaukana!

• oikea suunta

Onneksi näitä poliisirikollisia tuomittaan (myös suomessa) nykyisin helpommin, suunta on hyvä! Saa nähdä miten tässä tapauksessa käy.

• Rfhhjijbv

Ei pidä ajaa jos ei pysy tiellä. Oma syy jos taidot ei riitä ja kusi nousee päähän moottoripyörän sarvissa.

• ura ohi

Poliisia KÄSKETÄÄN lopettamaan takaa-ajo, silti kyseinen poliisi-idiootti vain jatkaa! Valtakunnasyytäjä pitää tapausta törkeänä, kyseisen poliisin ura on ohi:)

• Paitahke

Miten ihmeessä Ruotsin valtakunnansyyttäjä voi puuttua asiaan, jonka hovioikeus on jo ratkaissut ? Suomessa se, joka ei tyydy hovioikeuden päätökseen hakee valituslupaa Korkeimmalta oikeudelta.

• ihme ja kumma
        Paitahke kirjoitti:

Miten ihmeessä Ruotsin valtakunnansyyttäjä voi puuttua asiaan, jonka hovioikeus on jo ratkaissut ? Suomessa se, joka ei tyydy hovioikeuden päätökseen hakee valituslupaa Korkeimmalta oikeudelta.

Niin, maailma on ihmeellinen, muut maat maailmassa eivät jostain "käsittämättömästä" syystä noudata suomen lakia. On se ihmeellistä? Tosin eihän suomenkaan viranomaiset esim.poliisi noudata suomen lakia, niin onko se sittenkään niin ihmeellistä?

• Idiootti. Mie lähden ajamaan jurrissa autolla, poliisi lähtee perään ja ajan siun perheen yli niin syy on varmaan poliisin kun lähti perään. Tuskin syyttäisit poliisia. Mieti nyt vähän!!!

• Miten vaan !!!!!!!!!
        BelieveItOrNot kirjoitti:

Idiootti. Mie lähden ajamaan jurrissa autolla, poliisi lähtee perään ja ajan siun perheen yli niin syy on varmaan poliisin kun lähti perään. Tuskin syyttäisit poliisia. Mieti nyt vähän!!!

Joihinkin tapahtumiin vain voi olla monta tekijää, jotka yhdessä aiheuttavat lopputuloksen. Poliisin takaa-ajo on yksi näistä tekijöistä, joten oma vastuunsa on myös poliisilla. Poliisin takaa-ajo on usein se ratkaiseva tekijä joka lisää vaaratilanteita dramaattisesti. Kyse onkin intressivertailusta, johon poliisit eivät usein pysty.

• kgjxnfkrbx

Kumpikohan se tilanteen paikan päältä paremmin tietää, häkessä istuva päivystäjä vai paikan päällä oleva poliisi? Toisekseen ainakaan Suomessa hätäkeskus ei ole poliisiin nähden käskyvaltainen viranomainen. Tuskin Ruotsissakaan.

• posvokopla

Poliisi ja laki – contradiction in terms.

• Yhteiskunta

Yksi vähemmän.

• 8

****************Yksi vähemmän. *******

Yksi palstalta sentään löytyi, joka ei asetu rosvon puolelle poliisia vastaan. Sitä saa mitä tilaa.

• jipii hurraa
        8 kirjoitti:

****************Yksi vähemmän. *******

Yksi palstalta sentään löytyi, joka ei asetu rosvon puolelle poliisia vastaan. Sitä saa mitä tilaa.

Joo, sinunlaiset poliisinpalvojat ovat aina rosvojen (== poliisien) puolella, ilman minkäänlaista kriittisyyttä.

• Voi v*ttu. Poliisihan se sitä kaasua varmaan käänsi että pyörä kulki 200. Tuo ei ole kenenkään muun kuin motoristin vika. Mitäs lähti karkuun.
      Moottoripyöräilijän toiminnassahan ei ollut mitään vikaa.

Joku vielä arvostelee poliisien toimintaa. Idiootit

Samalla oikeuskäsityksella kun narkkari tulee aseen kanssa ryöstämään sinulta lompakkoa ja sinulla ei ole mukana sellaista kun olet aamulenkillä. Narkkari hermostuu laittaa napin otsaan niin se on sen lenkkeilijän vika kun ei pitänyt lompakkoa mukana. Eli ei muutakuin perikunnalta omaisuus henkisinä karsymyksinä tuolle narkkarille kun hänelle tuli paha mieli kun joutui laittamaan napin otsaan. Eihän siinä narkkarin toiminnassa mitään vikaa ollu. Ruumis olisi jäänyt syntymättä kun olisi antanut lompakon...

Käyttäkää ihmiset aivoja älkääkä mussuttako...

• voivittu

Ei kyllä paljon järki tuon poliisin päätä pakota, poliisia käsketään lopettamaan takaa-ajoa, mutta ei, tämä järjenjättiläinen vain jatkaa!
      No kyseinen poliisi saa onneksi teostaan kunnon rangaistuksen, kiitos ruotsin valtakunnansyyttäjän!

Kyllä poliisit on tyhmiä!

• underbart

En motorist mindre.

• kxlzkxkenx

Epäilen, että Ruotsissakaan ei hätäkeskus ole poliisiin nähden käskyvaltainen viranomainen. Suomessa ei ainakaan ole.

• polrosvokoplaus

Psalmi 23

Herra on minun paimeneni
      1
      Daavidin psalmi.
      Herra on minun paimeneni,
      ei minulta mitään puutu.
      2 Hän vie minut vihreille niityille,
      hän johtaa minut vetten ääreen,
      siellä saan levätä.
      3 Hän virvoittaa minun sieluni,
      hän ohjaa minua oikeaa tietä
      nimensä kunnian tähden.
      4 Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani. Sinä suojelet minua kädelläsi, johdatat paimensauvallasi.

5 Sinä katat minulle pöydän
      vihollisteni silmien eteen.
      Sinä voitelet pääni tuoksuvalla öljyllä,
      ja minun maljani on ylitsevuotavainen.
      6 Sinun hyvyytesi ja rakkautesi ympäröi minut kaikkina elämäni päivinä, ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

• sakokaivo

Poliisi on saastaa.

• p on ystävänne

Mikä teitä juustoja oikein vaivaa? Liikennesääntöjä kun noudattaa ja pyrkii muutenkin varovaisuuteen liikenteessä, niin pärjää hyvin. Turha sitä egoaan on pönkittää täällä huippunopeuksillaan retostelemalla. Paljon on kasvunvaraa...

Niistäkää nenänne ja käyttäytykää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2138
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1786
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      177
      1329
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      231
      803
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      742
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      721
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      720
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      210
      616
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      577
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      42
      532
    Aihe