sinne kokouksiinne, niin katsekaapa toisianne silmiin, ja sanokaa olen pelastettu. Luulen, että te häpeätte uskoanne ja itseänne niin paljon, että päänne painuu alas.Se olisi jokin merkki häpeästä, jonka Jumala näkisi katumukseksi ja parannukseksi.
Rukoilaan rikosten uhrien puolesta, edes vähä...vaikka edes vähän. Sinä saarnamies. pese kätesi, ennen kuin menet syntisimpänä joukostanne alistettujen ja harhauttettujen kuulijoitesi eteen. Voit vaikka aloittaa sanalla HÄVETTÄÄ..
Nyt kun te lestadiolaiset menette
14
183
Vastaukset
- Lestain kauhu
Lestaatiolaisuus on häpeä uskonto tänäpäivänä,vaikka sen pitäs olla aivan muuta,esimerkiksi otan muutaman asian otsikkona, Rahanahneus,toisien tuomitseminen,pahaa toisista puhuminen,teeskentely,ei rakasteta aidosti,seksielämä,esim herättäjäjuhlilla,lapsiinsekaantuminen,ei olla uskossa aidosti,vain suvun painostuksen johdosta,pilkataan ei uskovia,että ovat helvettiin menijöitä,lapset haukkuu ei uskovien lapsia sellaisella.
Minä tiedän paljon nuista asioista ja raamattu on tuttu,tiedän myös sen mitä jumala haluaa uskovilta,ilman kirkkoja ja seurakuntarajoja,niiden pitää olla yhtä,kun olemme jumalan lapsia,kukin tietää onko ja onko sydän oikeasti mukana jumalan tahdossa. Olisi paljon kirjotettavaa aiheesta,mutta onhan tuossakin vähäksi aikaa purtavaa.- teuta
Kannattaa , ensin selittää mitä Lestaadioita tarkoittaa ,
sillä jos puhuu viela ilman etumerkkiä , asia ei voi olla ,
edes lähelläkään sitä pistettä , mitä puhutaan ,ja mistä
ja kuinka ,ja milloin Puhutaan ,, minä olen Es /Lesta niin
kuin useampi uskova tällä palstalla sitten meillä on 1 Rukoilevainen , ja 1 örvelö .ö
Jostakin sain päähäni että sinä olet VL:n Tai Rs :pikku-
esikoinen , mutta ajattelen , että VL:n kaveri lähin .
Olen myös tutkinut teidän pedofiili pulmaanne , siksi saimme
laskelmilla ja terävillä mietteillä totuuden esiin , Ja varoitimme
teitä n. 2,5v. sitten . otettiinko onkeen ei ehkä , tai ehkä
emme osanneet kyllin kauniisti esittää ..
Raamattua mekin luemme, ja tulkitsimme kirjoituksia ja
niitä ennustuksia joita siellä on , ne ovat Jumalan sanaa
Ja paljon niitä asioita Luthr valaissut monia kohtia ei kui-
tenkaan kaikkia , minulla on selitys Raamattu 33/38 KR.
ja Kirkolliskokouksessa huväksytty VT:33/UT:38 vuosina
Meillä olisi paljon kirjoitettavaa niin minäkin uskon .
Jos kuitenkin selvitettäisiin ensin alku, mikä maa .
Mikä valuutta , en muuten pidä yhtään eorosta en
rahana, enkä littona (unionina). Jos vielä on asian
tuntemus hyvä , voisi alkaa keskustelun , vaikka
pienemmin askelin . - v,.w3-,
teuta kirjoitti:
Kannattaa , ensin selittää mitä Lestaadioita tarkoittaa ,
sillä jos puhuu viela ilman etumerkkiä , asia ei voi olla ,
edes lähelläkään sitä pistettä , mitä puhutaan ,ja mistä
ja kuinka ,ja milloin Puhutaan ,, minä olen Es /Lesta niin
kuin useampi uskova tällä palstalla sitten meillä on 1 Rukoilevainen , ja 1 örvelö .ö
Jostakin sain päähäni että sinä olet VL:n Tai Rs :pikku-
esikoinen , mutta ajattelen , että VL:n kaveri lähin .
Olen myös tutkinut teidän pedofiili pulmaanne , siksi saimme
laskelmilla ja terävillä mietteillä totuuden esiin , Ja varoitimme
teitä n. 2,5v. sitten . otettiinko onkeen ei ehkä , tai ehkä
emme osanneet kyllin kauniisti esittää ..
Raamattua mekin luemme, ja tulkitsimme kirjoituksia ja
niitä ennustuksia joita siellä on , ne ovat Jumalan sanaa
Ja paljon niitä asioita Luthr valaissut monia kohtia ei kui-
tenkaan kaikkia , minulla on selitys Raamattu 33/38 KR.
ja Kirkolliskokouksessa huväksytty VT:33/UT:38 vuosina
Meillä olisi paljon kirjoitettavaa niin minäkin uskon .
Jos kuitenkin selvitettäisiin ensin alku, mikä maa .
Mikä valuutta , en muuten pidä yhtään eorosta en
rahana, enkä littona (unionina). Jos vielä on asian
tuntemus hyvä , voisi alkaa keskustelun , vaikka
pienemmin askelin .teuta: "Kannattaa , ensin selittää mitä Lestaadioita tarkoittaa ,..."
vastaus:
"Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)
- su
Eihän siinä uskossa mitää erikoita ja pahaa ole, mutta siinä, että sitä harjoitetaan valitussa piirissä. Mikä on niin suljettu ulospäin omista vaikeuksistaan. Pidetään itseään oikea uskoisena Jumalan mieliksi.
Lakaistaan synnit maton alle, ja uskotellaan ne tekijälle anteeksi saaduiksi
Tämän suljetun yhteisön väärinkäytökset ovat vain tiukasti oman piirinsä sisällä. Kun tällaiset insesti tapaukset ovat suljettuna vaitioloon, joskus se sitten puhkeaa, kuten tämän "Maijankin" tapauksessa. Tullessa sitten julkisuuteen, alkaa älämölö ja jälkikäteen syyttelyt ulkopuolelta.
Jos heti kun rikkeet huomattaisi, potkastaisi ulos yhteisöstä sen maineen vuoksi. Ei siinä enää puhuttelut auttaisi. Nyt vain rikoksen puolustajat ja salaajat ovat sitten melkein yhtä syyllisiä kuin itse rikosten tekijät. Kun mitään ei tehdä rikoksen teko jatkuu. Tekijäkin luulee sen Jumalankin hyväksyvän, kun saarnamiehet antaa anteeksi. Mutta antaako uhri? Uhri on hiljaa kun yhteisö näin käskee.- teu,
Sinä kiusaaja , et haluakkaan koettaa mietti miksi ,
minä kirjoitan , Maija ei ole Es/Lseta , ymmärrätkö
ja niin ei hänen keekottajatkaan ole ES/Lestoja .
eikö tämä nyt jo mene perille .
vaikka sukunimi on sana lseta , meillä ei toistaiseksi
ole ollut 111 vuoteen mitään tekemistä heidän kanssa
noista asioista on aivan oikein kirjoittaa VL_pastalla . - v.,d.eww-
teu, kirjoitti:
Sinä kiusaaja , et haluakkaan koettaa mietti miksi ,
minä kirjoitan , Maija ei ole Es/Lseta , ymmärrätkö
ja niin ei hänen keekottajatkaan ole ES/Lestoja .
eikö tämä nyt jo mene perille .
vaikka sukunimi on sana lseta , meillä ei toistaiseksi
ole ollut 111 vuoteen mitään tekemistä heidän kanssa
noista asioista on aivan oikein kirjoittaa VL_pastalla .Mutta teillä on "Maijan" tapauksen kaltaisia tapauksia joten "älä lakasi niitä rikoksia maton alle!"
- #
Kyllä nyt pitäisi Teutan olla hiljaa. Jos et sinä tiedä mitään tapausta, niin ei se todista sitä, ettei niitä ole. Tästähän saa sellaisen käsityksen, että lestat tosiaan luulevat olevansa joku niin viaton joukko, ettei sieltä jotain nimenomaista syntiä löydy. Kaikkea löytyy varmasti.
- teu.
# pidä itse pienempää suuta Tuossa juuri vastattiin , että LLL;n oli ruotsin kirkon
lähettämä , ei pidä paikkansa LLL:n ei tehnyt yhtään lähetys matkaa SUOMEEN
LLL:n on sairastanut jo syyskuulla 1860 ,ja kuoli helmikuussa 1861 , siksi
toiseksi en ole kuullut että kuollut käy puhumassa saarnaamalla .
Nimittäin kaikki lähetys matkat on tehty 1860 jälkeen ja toisten toinesta
Kyllä hän sitennen on paljonkin puhunut muttei sumessa ..Minä olen
sitten hiljaa kun päälläni on 2m multaa .
Käydäänpä muutama totuus jälleen läpi . Me teimme muutaman pedofiili
laskelman n.2,5 sitten Ja ne on näyttäytyneet hyvin paikkansa pitäviksi ,
Es/Lestoilla on edelleen se 1 linnassa , vapautuu kohta , piiloisia pedof.
4-7 kpl. jotka ei ole tulleet sen enempää näkösälle eikä ilmi ..
VL;n listilla 143,pedofiilia josta Voittonen hävitti 100 , , mutta jätti loput
n.43 kpl jotka läes kaikki lusimassa , tai sinnepäin , mutta Voittonen ei
osannut käsitellä näitä piiloisia kaverita joita tilastomatematiikalla n.360
että vieläkin siellä taistellaan ja rajuja asioita tulee esiin joka viijkko.
Nyt kysunkin teilta mistä lakasusta oli kyse ? - su
kuule teuta, miksi sitten teidänkin mielestä insestintekijä saa syntinsä anteeksi HETI kun saarnamieheltä sitä pyytää. Te puolustatte rikosta.
Annetaan anteeksi ja ollaan valmiina taas uusiin rikoksiin.
Te olette samaa porukkaa. Teillä on vain luulette olevanne heistä "parempia" Miksi olette lestadiolaisenten nimellä. Muuttakaa yhteisönne nimi, esimerkiksi. Peruskristityt. - #
Lestain kauhu luettelee osuvasti vikoja, joita esiintyy kaikissa ryhmissä ja samalla osuu kipeästi omaankin nilkkaan. Missä voi olla sellainen seurakunta, mistä ei näitä vikoja löydy?
"tiedän myös sen mitä jumala haluaa uskovilta,ilman kirkkoja ja seurakuntarajoja,niiden pitää olla yhtä,kun olemme jumalan lapsia,kukin tietää onko ja onko sydän oikeasti mukana jumalan tahdossa." Näin minäkin ajattelen.
Teuta, jostain luin pedofiilian esiintymiseksi noin kolme prosenttia väestöstä. Kukaan ei tiedä oikeata lukua, mutta tuollakin arviolla ongelma on todennäköisyyden mukaan meidän piirissä tarpeeksi suuri, ettei sitä tarvitse lähteä kieltämään. Saa sellaisen kuvan, ettei me ihan niin pahoja olla, kuin nuo toiset.
SU
Vaikka olen kasvanut eslessujen kanssa, niin peruskristitty on ihan hyvä nimi. Sitä minä voin kannattaa. Mikä on su:n selitys anteeksi saamisesta ja antamisesta, jos sen joutuisit jollekin selittämään? - su
Jahah! No setä velittää. Anteeksipyyntö, jos on kohellut kaltoin lähimmäistään, tuo tietysti vapauttavan tunteen. Mutta jos se menee rikoksen puolelle silloin ei enää anteeksipyyntö riitä. Vaan siinä on sovituksen paikka. Ja silloin ollaan jo rikollisuuden asteella. Anteeksipyyntö on silloin vain sipaisu teon sovituksesta.
Anteeksianto, on verrrrattavissa samaan tasoon anteeksipyynnön kanssa. Loukauksen anteeksiantaminen on jos se on ainutkertainen, ja loukkaaja on todella pahoillaan. Silloin on sovinnon paikka. Mitta jos kohteeksi on joutunut rikokseen, pahoinpitelyyn, insestiin tai vastaaviin,
Anteeksi antoa voi ottaa vastaa, mutta se ei anna rikoksentekijää vastaan
korvaamattomuutta. Se vammana ruumiillisena tai henkisenä tulee aina muistuttamaan rikoksen tekijästä.
Mutta jos nyt tarkoitatkin Jomalalta anteeksi pyytämistä ja Hänen anteeksi antamistaan. Jos pyydämme Häneltä anteeksia rikoksistamme, niin se on vain tunne jos tunnemme sen saaneeksi anteeksi. Sitä emme tiedä antaako Hän anteeksi. Mutta Hän on suuri armossaan, että jos kadumme tekosiamme tosissamme, niin kaikki saavat armon.
Unohtamalla Jumala, ja tehdessämme rikoksia ilman katumusta. Ovat vitsimme vähissä. Se minkä teet lähimmäistasi kohtaan pahaa se kiertää sinulle takaisin sellaisenaan jopa kaksinkertaisena. Olen nyt selittänyt sinulle"jollekkin"
ps. Mutta tulijärveen ei joudu kukaan. Vaan rauhattomaan viimeuneen. Jossa ei valkoisuutta ja kirkkautta näy. Joku mielikuvitus rikas uskoo niinkin, että huonon katumattoman elämänsä jälkee joutuu korppikotkaksi raatoja syömään. - su
...jatkan. Tuli tuossa tosi-asia mieleen.
Mutta vuorovaikutus ihmisten välillä on kuin kaiku. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaa. Annan vielä esimerkin:
Nimim. Jeesuspelastaa, huutaa. Tee parannus joudut helvettiin! Katso kaiku vastaa TEE PARANNUS JOUDUT HELVETTIIN!
Linnanrouva, huutaa! Herran siunausta sinulle . Katso kaiku vastaa, HERRAN SIUNAUSTA SINULLE!
Sen minkä teen näille piememmille, sen tyeette myös minulle,
sanooHerra.
Eikö tämä Jumalan luoma maailma ole ihmeellinen? - olenollut
Entä totuus
- Leiff
On , Tämäö jumalan LUOMA maailma on ihmeellinen , Puhunko nyt
SU, n kanssa Vai kenen .. mikä totuus ja missä olet ollut ..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh932225Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1561828- 1751370
- 233836
- 65764
- 62759
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10751Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49607
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349591