Turku on ihan p*****tä

tietäjä.

Turku on tunnetusti ”Suomen perse”. Oivaltavia turkulaisvitsejä onkin ympäri maata sorvattu antaumuksellisesti ja ne ovat niin hauskoja ja osuvia, että tähän on koottu niistä parhaimmat:

Miksi turkulaisen hengitys haisee pahalle?
– Koska hän on syönyt kakkaa!

Turkulainen, tamperelainen ja helsinkiläinen lähtivät piknikille. Tamperelaisella oli eväänä voileipiä, helsinkiläisellä oli hedelmiä. Mitä turkulaisella oli eväinä?
– Turkulaisella oli eväänä kakkakikkareita!

Miksi turkulainen kävelee niin hitaasti?
– Koska hänen kengänpohjissaan on kakkaa!

Turkulainen, tamperelainen ja helsinkiläinen lähtivät eläintarhaan. Siellä he pysähtyivät katselemaan apinaa. Apina huusi turkulaiselle: ”Kyl määgii Turuus!”

Minkä takia Turun torilla on niin paljon ihmisiä?
– Koska he ovat tulleet katselemaan puluja.

Minkä takia Turun torilla on niin paljon eläkeläisiä?
– Koska he ovat tulleet syömään puluille heitettäviä leivänmuruja!

Miksi turkulaisella on niin vaivautunut ilme pendolino-junassa?
– Koska hänen istuimellaan oli kakkaa ja hän istui sen päälle!

4

279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viivi.

Sen mäkin tiedän että kyllä oot vitsinkertojana huonoimmasta päästä, vaikka aina mukamas kaiken tiedätkin, mut nää oli kyllä huonoja. Keksitkö ihan itte, vai joku tamperelainen tai helsinkiläinen...

• Åbo.Kickel

Mummo meni Turussa lääkärille ja valitteli epämääräisiä vaivojaan.
      Lääkäri sanoi: Se on kyllä viruus.
      Mummo tokaisi tähän: No hyvä että ei ole kärees.

Turkulaista seksiä, vähän jo vanhempi pariskunta on kai kyseessä.
      Mies halusi suihinottoa.
      Vaimo sanoi: Olen nyt niin väsynyt, mutta tehdäänkö niin, että runkkaat nyt tähän juomalasiin, niin minä ryyppään siitä mällit aamulla.

• FöriPaatti

Turkulaismies oli sahannut Föri-lautalla Aurajoen poikki edestakaisin koko pitkän päivän. Jokilaivan kannella Tamperelaismies hörppi kylmää raikasta pitkää oluttansa ja kummasteli moista outoa touhua. Hommassa ei tuntunut olevan minkäänlaista järkeä. Toki oltiin Turun hölmölässä. Mutta siltikin perin outoa. Lopulta tamperelaismies nousi ylös, rohkaistui ja päätti mennä kysymään turkulaismieheltä mistä oikein on kysymys.

Föri-lautta karahti Aurajoen rantaan kärttyisä turkulaismies kyydissään. Tamperelaismies heilautti kättänsä turkulaiselle: " Anteeksi turkulaisherra. Asia ei tietenkään minulle mitenkään kuulu, mutta miksi ihmeessä te ajelette koko ajan Föri-paatilla edestakaisin joen poikki. Olen katsellut puuhaanne jo monen tuopin ajan tuolta ylhäältä jokilaivan kannelta."

Turkulaismies katsahti tamperelaismiestä tiukasti napittaen silmiin ja äyskäisi:"Olen täsä matkal tois puol jokke. En vaan oikke tierä millä puolel jokke mää ole" .

Tamperelaismies kiitti, morjesti ja kiipesi takaisin jokilaivan terassille juomaan lisää kylmää olutta. Turkulaisherra jatkoi matkaansa Föri-lautalla tois puol jokke.

• huonoasettiä

No eipä naurattanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      82
      1985
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      113
      1708
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1296
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      676
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      610
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe