En isommin ole pitänyt tapana juhlia näitä yleisiä juhlapäiviä. No joo, mämmiä ehkä pääsiäisenä ja kinkkua jouluna. Niitä kun ei oikein muulloin ole tavallisissa kaupoissa tarjolla. Mutta sen kummemmin ei pakkojuhlat kiinosta. Ja sopivasti digipoksikin päästi toimintasavut ulos, että eipä tarvi turhaan katella "iloisia" vappuohjelmia. Niin juu ja mun käsittääkseni vappu on opiskelijoitten ja työläisten juhla, en oikein kuulu kumpaankaan ryhmään.
Vaan kun satuin hokaamaan kattoa kalenteria, alkoi tekeen mieli simaa ja tippaleipiä. On tässä pöndellä kelirikkoaika, ei päse autolla maantielle, paitsi ehkä isolla lavetilla. Eikä viitsi lähteä kävelemäänkään. Pitää siis koittaa värkätä saatavilla olevista aineista vappueväät. Siman laitoin just perinteisellä reseptillä käymään. 24 litraa vettä, litra joulusta jäänyttä glökijuomaa, viis kiloa sokeria, viis pussia sitruunateetä, kaks pussia kuivahiivaa, pussi jostain jäänyttä viinihiiva/ravinne seosta, pussi pektolaasia. Rusinoita ei harmi kyllä löytynyt kaapista.
Eli se osasto ois niinkuin hallinnassa. Mutta mitenkähän niitä tippaleipiä oikein sais tehtyä. Jotain jauhoja ja sen sellaista löytyy, paistinrasvan kanssa ongelmia.Löytyy jotain oliiviöljyä ja oivariinia. Toimiskohan se niillä? Meinaan vaan, tällaisena vanhana kulinaristina olen tarkka noissa makuasioissa :D
=DW=
Vappu meinasi yllättää
...
0
87
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462