Nyt on alla kesärenkaat 14" ja talvirenkaat olivat 15". Paljonkos se vaikuttaa nopeusmittarin näyttöön ja kuinka päin, eli voikos nyt ajaa hiukan yli vai miten se nyt oli...Eihän se mittari kai sitä osaa tulkita, minkäkokoiset pyörät alla pyörivät?
Renkaiden koko
2
94
Vastaukset
- Hyyhyy
Ei osaa tulkita, vähän vähemmän näyttää nopeusmittari.
Jossain rengassivuilla on laskuri että paljonko muutos vaikuttaa.
Samoin myös kilometrimittariin kertyy vähemmän kilometrejä mitä
suurempi vierintäkehä on.
Vierintäkehä ei välttämättä muutu vaikka laitat tuumaa isommat renkaat
koska jos niiden isompien renkaiden korkeusprofiili taas onkin
pienempi niin vierintäkehä voi olla edelleen sama kuin
niissä tuumaa pienemmissä renkaissa.
Eli jos sulla nyt on 14/175/65 ja sitten vaihdat 15/185/55 niin
eroa ei kyllä juuri ole vierintäkehässä. - Mish Elin
Kesärenkaat ovat usein matalampiprofiilisia kuin talvirenkaat joten sinun tapauksessasi renkaiden ympärysmitta on saattanut muuttua pienemmäksi joten joten mittarisi todennäköisesti valehtelee entistä enemmän ja vieläpä ylöspäin. Kun renkaan ympärysmitta kasvaa pienenee alkaa mittari valehtelemaan vähemmän ja jopa näyttämään oikein. Tämä tietysti vain tiettyyn pisteeseen saakka jolloin mittari alkaa valehtelemaan taas mutta toiseen suuntaan eli valehtelemaan alaspäin. Mulla on autossa 15" renkaat vakiona ja silloin mittari näytti n.8% liian suurta nopeutta mutta kun nyt on alla 18" joskin matalaprofiiliset niin tällä hetkellä mittarivirhe on luokkaa 1-2 % ja sekin ylöspäin.
Kärjistettynä voi olla tilanne niin että 15" mittari näyttää liikaa, 16" ehkä ihan oikein mutta 17" saattaa näyttö olla taas väärin mutta nyt mittari voi näyttää liian vähän. Kaikki riippuu renkaan ympärysmitasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381401
- 104901
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15553ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40494Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..36441- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402