Samoja asioita "ihmetellään" jatkuvasti

tozi on

Jop hieman huvittuneisuuteen asti olen huomannut VHH:laisissa erään yhteisne piirteen: he marmattavat samoista asioista kerta toisensa jälkeen vaikka ne asiat on kerrottu monasti sekä yleisesti että täsmäkohdistettuna. Mutta ei mene perille, samat asiat toistuvat kerta toisensa jälkeen vaikka niitä kuin kertoisi, kerta toisensa jälkeen.
Näitä asioita on mm. se miten rasva on insuliiniresistenssin syy, toinen on ihmisen aineenvaihdunta ja myös liikuntaan liittyviä VHH-myyttejä on murrettu niin ikään. Molemmista on palstalla melkoisen laajojakin esityksiä mutta niitä eivät VHH:laiset huomaa tai eivät piittaa niistä, jälkimmäinen vaihtoehto on ilmeisempi. Asiat löytyvät uhraamalla muutaman minuutin niiden hakuun, siis vähemmän kuin yhden purnausviestin kirjoittamiseen menee aikaa.
VHH:laiset eivät vaan halua hakea eivätkä suin surminkaan lukea niitä, aika käytetään mielummin joutavaan prunaamiseen ja ruikutukseen.

27

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jubilee Hnman

Tämä on aivan totta. Juuri äsken eräs VHH:lainen luuli että margariini kulkee suonissakin margariinina vaikka on miten monta kertaa selitetty että kaikki rasva elimistössä muutetaan triglyseridistä. Elimistössä ei ole mitään erittelyä mistä rasva on peräisin mutta silti joku kuvittelee niin.

Antti Heikkilä on todella iskenyt kultasuoneen koska on tajunnut että mitä tahansa peetä voi syöttää tyhmille ja etenkin kun sen tekee mainostamalla lääkäriyttään.

• on kummaaaaaa

Kumma juttu on se että totuuden ja johdonmukaisuuden karppaajat kyseenalaistavat yhtenään mutta valheet uppoavat heihin kuin häkä ja ne muistetaan ja tiedetään kaikki.
      Tai ehkä palstalla ei ole kuin yksi karppaaja joka trollaa tolkuttomasti ja siksi kaikki palstan näkemyksetkin ovat samanlaisia.
      tiedä sitten.

• burma

Lutuunen käyttää aina samoja sanoja kuten "suin surminkaan", mitä normaali asiakirjoittaja ei käytä, joten on helppo tunnistaa Lutuusen kirjoitukset.

Miksi turhaan viahteleet nimimerkkiäsi, eihän täällä kukaan muu varastele nimimerkkejä kuin sinä?

Itse avaat jatkuvasti samat kirjoitukset ja koipoit itseäsi. En oel tavannut pahempaa trollia ikinä, jos siihen pyrit, niin onneksi olkoon! Mutta samalla osoittaudut säälittävimmäksi ihmiseksi ikinä. Hakeudu jonkun harrastuksen pariin, jookos! Vihasi ja katkeruutesi yhtä ihmistä kohtaan on jo sairasta, ei tee sinulle hyvää.

• tozi on

Enpä nyt juuri muista käyttäneen muiden nimimerkkejä ainakaan vähään aikaan. Enkä edes käsitä miten se voisi olla rikos, sillä rikoshan varkaus on. Onko joku VHH-guru senkin määritellyt rikokseksi, rikoslaista piittaamatta, määritteleväthän nämä gurut outoja aineenvaihdunnankin muotoja, lääketieteestä ja ihmisen fysiologiasta piittaamatta.

Enkä ymmärrä muutenkaan tuomitsevaa asennettasi nimimerkkien lainailuun. Sitä tekee täällä myös VHH:laiset ja kun kerran olemme VHH-palstalla niin tokihan asia on käsitettävä niin että se kuuluu VHH:oon.

Mitä tulee nimimerkkien vaihtamiseen, niin sitä tekevät myös VHH:laiset, jopa ne joilla on rekattu nimimerkki.

"Itse avaat jatkuvasti samat kirjoitukset ja koipoit itseäsi. "

Niinpä, eikä silti vaan mene asiat perille VHH:laisille. Tätäkin kopiointi-varasteluasiaa olen käsitellyt jo lukemattomat kerrat mutta aina vaan löytyy joku ruikuttaja joka aloittaa ruikutuksen uudestaan, paitsi silloin kun kopioija-varastelija on VHH:lainen. Silloin kaikki hyväksytään kättentaputusten kera.

Toistan tähän lopuksi vielä erään toisenkin asian joka on sekin ollut palstaila useasti: tällä paltstalla ei ole pakko käydä jos se tuottaa noin suurta tuskaa. Vaihtoehtoja löytyy kyllä. Mene vaikka dojolaisiin, siellä sinun ei tarvi kuulla ainuttakaan poikittaista sanaa VHH:sta, sieltä bannataan heti kun sellainen tulee, teksti ei aina ehdi edes julkitulemaan kun jo astuu banni voimaan.

Minulla on jo harrastus: liikunta.Tästä nyt lähdenkin salille. Jalkapäivä tänään, tiedossa todella rankaa työtä.

• Balleriina Lutuunen

"Samoja sanoja kuten suin surminkaa"?

Sinä, burman trolli- kirjoittaja, tuhansien nimimerkkien trollaaja, ei sinulla ole elämää? Kirjoittelet palstalla yötä päivää. Haloo!

Tapanani ei ole varastella nimimerkkiä, mutta jostain kumman syystä ainakin Mattila niitä varastelee, ainakin minun nimimerkkiäni.

Jos päivät olet työttömänä ja päivät roikut palstalla, olet vammaisuuden huippu :D

• älijäke

Rasva on insuliiniresistenssin syy.
      - On yksi syy kyllä. Syöty rasva on vain aivan eri asia kuin elimistöön kertyvät triglyt. Tämän otsikon alle olen kirjoittanut paljon asiaa ja vielä olen linkkejäkin laittanut, vaan ei tunnu menevän perille. Siellä vain louskutetaan omia ja ei laiteta linkkejä yhteenkään artikkeliin/juttuun jossa olisi edes jotain heidän omien mielipiteiden lisäksi. Toivotonta.

Toinen on ihmisen aineenvaihdunta.
      - Tästä olen kirjoittanut monet kerrat ja ei tunnu menevän perille millään. Esimerkiksi tuokin ihmisen rasva-aineenvaihdunta on täysin hukassa 99,999% täällä kirjoittelevista VHH:n vastustajista ja toki myös osalla VHH:n kannattajia.

Liikuntaan liittyviä VHH-myyttejä on murrettu niin ikään.
      - Näistä myyteistä en tiedä mitään. Itse olen VHH:lla ja liikun yli 15h/viikko. Viime viikolla pyöräilin 150km, kävin kahdet kickboxing reenit, pelasin kaksi harrastekiekon finaalia ja tuomaroin pelin. Hyvin jaksoin, ei mitään ongelmia. Tänä aamuna pyöräilin töihin 50km matkan ja helposti olisin jaksanut vaikka vielä saman verran.

• tozi on

Eläinrasva jota syöt on tismalleen sitä samaa triglyä joka vyötäröllesi on kerääntynyt. Ihan täysin samaa.

Jos viittaat aineenvaihduntajutuillasi noihin triglyihin niin olet tähän asti ollut aivan pihalla. Sopisi lukea oikeaa tiedekirjalisuutta VHH-propagandatuotosten sijaan.

Palstalla liikkuu kummia myyttejä liikunnasta ja ihmekös se, kun pääpappi Heikkiläkin kertoo fyysisen rasituksen olevan pelkästään haitallista. Siis rasituksen, joku hidastempoinen keppijumppa lienee raskainta mitä Heikkilä suosittelee.

• älijäke

"Eläinrasva jota syöt on tismalleen sitä samaa triglyä joka vyötäröllesi on kerääntynyt. Ihan täysin samaa." - Juu entä sitten? Ainakin minun ruuansulatuselimistöni käsittelee tämän syödyn rasvan ja se ei mene elimistöön sellaisenaan! Tämä on minun pointtini! Rasvoja käytetään energiantuotantoon sekä solukalvojen ja steroidien rakentamiseen. Rasvat hajoavat pohjukaissuolessa glyseroliksi ja rasvahapoiksi. Niitä pilkkovat mm. lipaasit. Niin mikä tässä on väärin??? Kysyn vain???

"Jos viittaat aineenvaihduntajutuillasi noihin triglyihin niin olet tähän asti ollut aivan pihalla. Sopisi lukea oikeaa tiedekirjalisuutta VHH-propagandatuotosten sijaan." Olen viitannut esimerkiksi tähän: http://www.tohtori.fi/?page=4031888&id=0262437 Voisitko selventää minulle mikä tuossa artikkelissa on pielessä? Tai laittaisitko ystävällisesti jotain referenssiä tutkimukseen joka kumoaa tämän Teksasilaisen tutkimuksen tuloksen?

Minä olen kuulunut 5-vuotiaasta lähtien joka vuosi johonkin urheiluseuraan ja kuulun edelleen jopa useampaan. Minua ei ainakaan kiinnosta jos joku tulee autuaaksi sohvalla lojumalla. Vaikka olen VHH:lla niin pystyn liikkumaan todella paljon.

• tozi on
        älijäke kirjoitti:

"Eläinrasva jota syöt on tismalleen sitä samaa triglyä joka vyötäröllesi on kerääntynyt. Ihan täysin samaa." - Juu entä sitten? Ainakin minun ruuansulatuselimistöni käsittelee tämän syödyn rasvan ja se ei mene elimistöön sellaisenaan! Tämä on minun pointtini! Rasvoja käytetään energiantuotantoon sekä solukalvojen ja steroidien rakentamiseen. Rasvat hajoavat pohjukaissuolessa glyseroliksi ja rasvahapoiksi. Niitä pilkkovat mm. lipaasit. Niin mikä tässä on väärin??? Kysyn vain???

"Jos viittaat aineenvaihduntajutuillasi noihin triglyihin niin olet tähän asti ollut aivan pihalla. Sopisi lukea oikeaa tiedekirjalisuutta VHH-propagandatuotosten sijaan." Olen viitannut esimerkiksi tähän: http://www.tohtori.fi/?page=4031888&id=0262437 Voisitko selventää minulle mikä tuossa artikkelissa on pielessä? Tai laittaisitko ystävällisesti jotain referenssiä tutkimukseen joka kumoaa tämän Teksasilaisen tutkimuksen tuloksen?

Minä olen kuulunut 5-vuotiaasta lähtien joka vuosi johonkin urheiluseuraan ja kuulun edelleen jopa useampaan. Minua ei ainakaan kiinnosta jos joku tulee autuaaksi sohvalla lojumalla. Vaikka olen VHH:lla niin pystyn liikkumaan todella paljon.

Eläinrasva jota syöt on tismalleen sitä samaa triglyä joka vyötäröllesi on kerääntynyt. Ihan täysin samaa. Edelleenkin.

Tämä siis on näin. Jos luetun ymmärryksessäsi ei olisi jotain perusteellisesti pielessä, niin olisit huomannut että mainitsin vain vyötärölle kertyneestä rasvasta, ei mistään solukalvoista, lipaasin tuloksesta tai muusta. Pelkästään ja vain siitä missä muodossa rasva on varastoitunut.

En ota tuohon tutkimuksen kantaa mutta sen sijaan pysyn edelleen siinä kannassa että olet pihalla aineenvaihduntateorioinesi. En usko että olet linkkisi jutusta ymmärtänyt tuon taivaallista. Jutussa ei puhuttu aineenvaihdunnasta mitään.

• näin on
        älijäke kirjoitti:

Propakandasta puhutaan. Mitä se oikein tarkoittaa?
        Luin näitäkin kirjoituksia, niin kyllä antiVHH laiset ovat sitten täysin pihalla.
        Selitetään ja selitetään, vaikka asiasta ei ole tietoutta ei sitten höykäsen pöläystä.
        Vain VHH:la oleva voi tietää mistä on kysymys. Koska hän on yleensä tutustunut huollelisesti KO. ruokavalioon ennenkuin heitää esim. ns. terveelliset margariinit pois käytöstä. Anti VHH laiset sitävastoin eivät ole tutustunut juurikaan asiaan. Eli liikutaan tunnepohjalla ja kuulopuheiden mukaan. Yleensä, kun ei muutakaan keksitä, niin aletaan haukkumaan meitä hihhuleiksi. Sehän on viimeinen konsti selviytyä voittajana, tai ainakin luulaan.
        Kukaan ei selitä miksi sitten Suomessa sairaudet vain lisääntyy?
        Hesarissakin oli taas juttu kuinka nuorten terveys erot ovat maaliman laajuudella mitattuna hyvin huoletuttavia.
        Tässä olisi video lihomisen syystä.

• heh heh heh-he
        näin on kirjoitti:

Propakandasta puhutaan. Mitä se oikein tarkoittaa?
        Luin näitäkin kirjoituksia, niin kyllä antiVHH laiset ovat sitten täysin pihalla.
        Selitetään ja selitetään, vaikka asiasta ei ole tietoutta ei sitten höykäsen pöläystä.
        Vain VHH:la oleva voi tietää mistä on kysymys. Koska hän on yleensä tutustunut huollelisesti KO. ruokavalioon ennenkuin heitää esim. ns. terveelliset margariinit pois käytöstä. Anti VHH laiset sitävastoin eivät ole tutustunut juurikaan asiaan. Eli liikutaan tunnepohjalla ja kuulopuheiden mukaan. Yleensä, kun ei muutakaan keksitä, niin aletaan haukkumaan meitä hihhuleiksi. Sehän on viimeinen konsti selviytyä voittajana, tai ainakin luulaan.
        Kukaan ei selitä miksi sitten Suomessa sairaudet vain lisääntyy?
        Hesarissakin oli taas juttu kuinka nuorten terveys erot ovat maaliman laajuudella mitattuna hyvin huoletuttavia.
        Tässä olisi video lihomisen syystä.

Siinä oli hihhulin palopuhe.

• näin on
        heh heh heh-he kirjoitti:

Siinä oli hihhulin palopuhe.

• älijäke
        tozi on kirjoitti:

Eläinrasva jota syöt on tismalleen sitä samaa triglyä joka vyötäröllesi on kerääntynyt. Ihan täysin samaa. Edelleenkin.

Tämä siis on näin. Jos luetun ymmärryksessäsi ei olisi jotain perusteellisesti pielessä, niin olisit huomannut että mainitsin vain vyötärölle kertyneestä rasvasta, ei mistään solukalvoista, lipaasin tuloksesta tai muusta. Pelkästään ja vain siitä missä muodossa rasva on varastoitunut.

En ota tuohon tutkimuksen kantaa mutta sen sijaan pysyn edelleen siinä kannassa että olet pihalla aineenvaihduntateorioinesi. En usko että olet linkkisi jutusta ymmärtänyt tuon taivaallista. Jutussa ei puhuttu aineenvaihdunnasta mitään.

Juuri tämän takia täällä on tuskaista kommentoida mitään. Älyllinen toiminta on tasan nolla luokkaa. Ei mene mitkään asiat perille! Jos tuo ihmisen ruuansulatus on sinulla näin hukassa niin tutustu vaikka tähän linkkiin: http://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmisen_ruoansulatus

Jos vielä tämänkin jälkeen olet siinä vankassa uskossa, että vain syöty rasva kertyy sinne vyötärölle niin tutustu tähän linkkiin: http://fi.wikipedia.org/wiki/Lipogeneesi

Minä edelleen väitän tuon ihmisen syödyn rasvan käyvän läpi ihmisen ruoasulatuksen. Siellä nämä ravinteet pilkotaan ja käytetään sitten hyväksi elimistölle. Ihmisen elimistö osaa käyttää eläinrasvan oikein mainiosti hyväkseen toisin kuin teollisen margariinin, josta tulee vain ongelmia. Nämä ovat vain semmoisia asioita joista ei teille kannata alkaa mitään selittämään kun te tipahdatte heti kättelystä rattailta, kun näin kauniisti asia ilmaistaan.

• reenailijamimmi

Syököön jokainen niinkuin itsestä parhaalta tuntuu. Minä havaitsin parhaaksi nauttia hiilarit lähinnä aamupäivällä ja treenin (sali) jälkeen ja ihan tein sen omien kokemusteni perusteella.

Olin vaihdossa Australiassa ja lihoin siellä kilon kuussa. Ateriani olivat seuraavanlaisia: aamiaiseksi muroja, hedelmiä ja kaksi valkoista paahtoleipää päälle marmeladia tai maapähkinävoita ja juomana appelsiinimehu. Lounaaksi koulussa kerrosleipä, jossa välissä oli aina jotain lihaa ja salaattia, lisäksi host-äiti pakkasi mukaan aina jonkun hedelmän ja pikkuisen snack-pussin (suolakeksejä tai jotain 50-100g) Iltapäivällä olin pitkään syömättä ja päivällinen oli viiden ja seitsemän välillä ja se oli todella kaikenkattava ja maittava ja jälkkäriksi hedelmäsalaattia. Liikuntaa harrastin kuin hullu: lenkillä ja salilla kävin lähes päivittäin ja kävelin todella paljon, usein 5-10km päivässä plus koululiikunta jota oli kolmena päivänä viikossa.

Takaisin tultuani aloin noudattamaan ateriarytmiä, jossa söin 5-6 kertaa päivässä ja proteiinipainotteisesti, hiilareita ei illalla ollenkaan ja kaikilla aterioilla runsaasti kasviksia ja liikuntaa en ehtinyt harrastaa puoltakaan siitä mitä ausseissa. Kas kummaa kehon rasvat tippui todella alas, mikä motivoikin sitten aloittamaan kunnollisemman kuntosaliharjoittelun. Ongelmani kuitenkin oli että vatsapalat kyllä näkyi mutta jalat ja kädet oli kuin narut kunnes sitten lisäsin ruokavaliooni täysrasvaiset tuotteet kuten rahkan, kerman ja rehellisen voin ja aloin syömään enemmän pähkinöitä sekä kalanmaksaöljykapseleita. Nyt lihasmassaa kehittyy aivan erilailla ja jaksan reenata todella lujaa; viidestä kuuteen kertaa viikossa salilla ja pari aerobista/sykkeennostotreeniä päälle.

En enää ikinä tule palaamaan mihinkään pullamössöruokavalioon. Satunnaisen herkuttelun sallin itselleni tottakai :) Kuunnelkaa hyvät ihmiset enemmän itseänne kuin muita! Mainittakoon vielä että veriarvoni ovat erinomaiset.

• asdf-kommentti

"Mainittakoon vielä että veriarvoni ovat erinomaiset. "

Senhän se liikunta tekee.

• reenailijamimmi

Liikunta & ruokavalio molemmat yhtä tärkeitä. VHH ei minulle merkitse mitään sohvaperunan ruokavaliota. Sitä vaan että syön myös paljon eläinrasvoja ja kyllä se jo jossain näkyisi jos niistä haittaa olisi, toki käytän myös pehmeitä rasvoja, mutta margariinia vältän kuin ruttoa. Verisuonten vaurioittajat TOP3: insuliinipiikit (pullamössöruokavalio), lisäaineet (mm. einesruuat E-koodeineen) ja omega3 ja -6 -rasvojen väärä suhde (usein paholaisen maineen saanut voi korvataan rypsiöljyllä joka sisältää ihan liikaa omega6).

Kolesteroliarvot kohoaa kun suonissa on vaurioita vaatimassa korjaamista.

• ?kysyn vaan?

En nyt viitsi sen kummemmin kertoa mitä kaikkea luulet mutta kerropa nyt mitä ne E-lisäaineet ovat. Ihan omin sanoin.

• minä vastaan
        ?kysyn vaan? kirjoitti:

En nyt viitsi sen kummemmin kertoa mitä kaikkea luulet mutta kerropa nyt mitä ne E-lisäaineet ovat. Ihan omin sanoin.

Katso tältä sivuilta lisäaineista tietoa.

http://ekoodit.fi/

• ?kysyn vaan?
        minä vastaan kirjoitti:

Katso tältä sivuilta lisäaineista tietoa.

http://ekoodit.fi/

Toisin sanoen et tiedä asiasta mitään muuta kuin sen propagandaosion jota olet karppipalstoilta imenyt.
        Et viitsinyt edes nyt lukea ja ottaa selvää mitä ne oikeasti ovat.
        Minulle tuollaista sivua on turha näyttää koska tiedän mistä on kysymys. Ja sinä et edes halua tietää.

• minä vastaan
        ?kysyn vaan? kirjoitti:

Toisin sanoen et tiedä asiasta mitään muuta kuin sen propagandaosion jota olet karppipalstoilta imenyt.
        Et viitsinyt edes nyt lukea ja ottaa selvää mitä ne oikeasti ovat.
        Minulle tuollaista sivua on turha näyttää koska tiedän mistä on kysymys. Ja sinä et edes halua tietää.

Enhän minä syötä mitään propakandaa sulle, vaan annoin netti osoitten jossa ontalukoita E_koodeista taulukoita tai lisäaineista. Oli kaiketi liian paljon.

• ?kysyn vaan?
        minä vastaan kirjoitti:

Enhän minä syötä mitään propakandaa sulle, vaan annoin netti osoitten jossa ontalukoita E_koodeista taulukoita tai lisäaineista. Oli kaiketi liian paljon.

Luetun ymmärtäminen hukassa?
        Sanoin että sinä et tiedä asiasta muuta kuin sen mitä VHH-propaganda on sinulle syöttänyt. Etkä nytkään käyttänyt tilaisuutta tutkia asiaa sen vertaa että voisit omin sanoin kertoa mitä E-koodit pitävät sisällään. Oli kaiketi liian paljon.
        Kuten jo sanoin, minä en tuon linkin tietoja tarvitse, lukisit sen vaan itse niin pääsisit eroon hysteerisestä E-lisäainefobiastasi. Vai onko jutun lukeminen luokiteltu kerettiläisyydeksi VHH-piireissä?

• minä vastaan

Jokainen saa vapaasti pitää oman mielipiteensä.

• kun ei itse pysty

Ja Mattila toistelee samoja asioita papukaijan lailla tai sitten kopioi muiden juttuja.

• 77uu66yy

Mattilallekin löytyy kopioitavaa. Kun ei itse kykene tuottamaan mitään.

• Miksi?

Miksi?

• 8uir7uiri8er89

Edelleen vaan karppari turvautuvat VHH-aupallisten tahojen ilmoitustenlukemiseen koska mistään muualta he eivät löydä aineistoa joka tukee heidän mielikuvitusmaailmaansa.

• niin se vaan on

Tutkimukset ovat tutkimuksia. Uskonto on uskontoa. Ei karppaajien pitäisi perustella uskontoaan tieteeellä kun se ei sitä tue.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5335
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      57
      1981
    3. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      138
      1713
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      17
      1689
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1435
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      27
      1305
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1290
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1087
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1048
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      887
    Aihe