Sähköä polkupyörään

IdioottiSäätäjä

Kesä tulossa ja aika tuunata polkupyörää ja olis ideana sähkömoottorin asentaminen. Osina olisi akku, moottori, diodeja ja pari kytkintä. Homma olis sillai et käynistäisin moottorin kun poljen ja sammutan kun olen päässy 25kmh vauhtiin(Tarkka mittari löytyy polkupyörästä). Tehoja sähkömoottorilla on alle 250W.

Se mitä teen diodeilla ja toisella kytkimellä on toinen juttu, mutta muuten:

Onko tämä laillista homma jos tollaisella menee kaupungissa? Täytyykö olla automaattinen sammutus vai riittääkö manuaalinen sammutus?

Lakitekstiä:
19 § Moottorittomat ajoneuvot
"Polkupyörällä tarkoitetaan yhden tai useamman henkilön tai tavaran kuljettamiseen valmistettua, vähintään kaksipyöräistä, polkimin tai käsikammin varustettua moottoritonta ajoneuvoa. Polkupyöräksi katsotaan myös sellainen enintään 250 W:n tehoisella sähkömoottorilla varustettu ajoneuvo, jonka moottori toimii vain poljettaessa ja kytkeytyy toiminnasta viimeistään nopeuden saavuttaessa 25 kilometriä tunnissa."

2

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • h.ä.h

Oli miten oli, luuletko poliisisedän ymmärtävän noiden laitteiden päälle??

• IdioottiSäätäjä

Nippu lakipapereita ja muita papereit mukaan niin saan paikalliset poliisisedät ymmärtämään, jos tämä on laillinen ratkaisu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe