Käärmeen pää ja myrkky on tuhottu

1 Moos 3:15 sisältää substantiivin ROSH.
Se ilmaisee korkeinta asemaa, ensimmäistä sijaa,
siis aina jonkin asian hallitsevaa elementtiä, valtiasta/ruhtinasta.
Ja niin sillä ilmaistaan myös ruumiin hallitseva elin eli PÄÄ.

Mutta tuo sana tarkoittaa myös MYRKKYÄ.
Käärme voittaa vihollisensa myrkyllään.
Myrkky on käärmeen vahvuus.
Jos myrkkykäärme menettää myrkkynsä tehon,
sillä ei enää ole mitään valtaa viholliseensa nähden.
Sen kaikki valta ja voima on mennyttä.

Golgatalla käärme murskasi Jeesuksen kantapään.
Mutta samalla murskattiin käärmeen valta.
Käärmeen PÄÄ ja MYRKKY on eliminoitu.

Golgatalla käärme iski myrkkynsä Jeesukseen. Jeesus tehtiin synniksi.
Koko maailman synti tiivistyi Häneen. Ja Hän kuoli tuon synnin kera.
Ja niin Raamattu sanoo: "Sillä minkä Hän kuoli,
sen Hän kertakaikkiaan kuoli pois synnistä."

Tuo totuus, että Jeesus yhdellä kertaa kertakaikkiaan kuoli pois synnistä,
oli Paavalin vastaus siihen, pitäisikö meidän tehdä syntiä,
että armo suureksi tulisi. Pois se.
Kuinka me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, vielä eläisimme siinä.

Milloin me kuolimme pois synnistä.
Yksi on kuollut kaikkien puolesta, siispä kaikki ovat kuolleet.
Eli kun Jeesus kuoli, niin mekin kuolimme synnille.
Pitäkää siis totena, että olette synnille kuolleita,
mutta Jumalalle eläviä Kristuksessa Jeesuksessa.

Kun me nostamme katseemme puuhun ripustettuun vaskikäärmeeseen,
siis synnittömään, joka meidän tähtemme tehtiin synniksi, niin tapahtuu ihme.
Meidät siirretään kuolemasta Elämään.
Synnin myrkky menettää otteensa meistä.

Jeesus oli ottanut päälleen kaikki meidän pahat tekomme.
Ja Hän vei ne ristille. Ja kärsi niistä aiheutuvat tuomion.
Meidän velkamme on maksettu. Tuomiomme on kärsitty.
Mutta ei siinä kaikki. Myös isäntämme on vaihtunut.
Emme ole enää synnin orjia. Me olemme kuolleita synnille.
Käärmeellä ei ole enää valtaa meihin.
Ja sen myrkkyase, synti, on tehty tehottomaksi.
Synnin ei enää pidä meitä vallitseman.

62

201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus otti päälleen meidän syntimme.
      Hän oli Jumalan Karitsa, mutta Hän otti vuohipukin osan,
      jonka päälle asetettiin koko maailman synti.
      Sitä taakkaa Hän kantoi maan päällä päätyen lopuksi
      leirin ulkopuolelle Golgatalle, jonne myös syntitaakkamme päätyi.

      Mutta myös itse synti tehtiin tehottomaksi siellä.
      Golgatalla Jeesus tehtiin synniksi.
      Vaikka Hän oli viaton, Hänet otti käärmeen osan.
      Hän on vaskikäärme. Synnitön, mutta synniksi tehty.
      ja Hänet ripustettiin puuhun. Ja Hän kuoli tuon synnin kera.
      Näin Hän kertakaikkiaan kuoli pois synnistä.
      Ja tämän tähden me Hänen ruumiinsa eri jäsenet
      myös olemme kuolleet synnille.

      • Usko toivonen

        Aamen!

        Kiitos sinulle "kalamos" hyvästä avauksesta.

        Ihmeellinen ja suuri on Jumalan armo.

        9. Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte.
        2. Kor. 8.

        >> Hän on vaskikäärme. Synnitön, mutta synniksi tehty.
        ja Hänet ripustettiin puuhun. Ja Hän kuoli tuon synnin kera.
        Näin Hän kertakaikkiaan kuoli pois synnistä.
        Ja tämän tähden me Hänen ruumiinsa eri jäsenet
        myös olemme kuolleet synnille. >>

        32. Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni."
        33. Mutta sen hän sanoi antaen tietää, minkäkaltaisella kuolemalla hän oli kuoleva.
        Joh. 12.

        Maksettu on velkani mun ...

        http://www.youtube.com/watch?v=rfYqRTdooXc

        Kiitos Jeesus!


    • "Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa,
      niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän"

      "'Ja kun Minut ylennetään maasta, niin Minä vedän kaikki tyköni.'
      Mutta sen Hän sanoi antaen tietää, minkäkaltaisella kuolemalla Hän oli kuoleva."

      Ylentäminen oli roomalaisten sotilaiden käyttämä
      ivallinen ilmaisu ristiinnaulisemisesta.

      • Tämä oli kiitollinen kuittaus Usko Toivosen kommenttiin.
        Ei osunut ihan oikeaan ruutuun.


    • Jeesus Ystävä parhai

      Yhdenkään ihmisen liha ei ole valitettavasti tehnyt parannusta eikä tee.
      Pirukaan ei ole tehnyt parannusta eikä tee.

      Tästä syntyy ristiriita ja sota käärmeen siemenen ja vaimon siemenen välille.

      Uskonnollinen ihminen, joka ei ole Jeesuksen veristen vaivojen katselussa särkynyt sydämeltään, ei ymmärrettävistä syistä ymmärrä tästä ristiriidasta mitään, hän uskoo valheen omasta pyhyydestään. Mutta hän ei usko totuutta omasta pahuudestaan.

      Niinpä saamme täältäkin lukea ikäviä viestejä kuinka "pyhäksi tulleella" isällä ja äidillä ei ollut tarvetta pyytää lapsiltaan syntejään ja väärintekojaan anteeksi. Hengellinen narsisti ei tunne omia syntejään, eikä hän tee niistä parannusta, hänen aikansa kuluu toisten syntien kyttäämisessä ja toisten sormella osoitteluun. Jeesuksen seuraaminen on itsensä kieltämistä, ristin kantamista ja omastaan luopumista toisten hyväksi. Jokainen joka tuntee pirun kiusaukset ja houkutukset, tietää ettei Jeesuksen seuraaminen ei ole meille syntisille helppo tie.

      Oikea itsensä tunteminen pitää jalat maassa. Sellaisen ihmisen lähellä on tilaa heikoillekin.

      Matt. 9:11 Ja kun fariseukset sen näkivät, sanoivat he hänen opetuslapsilleen: "Miksi teidän opettajanne syö publikaanien ja syntisten kanssa?"

      Matt. 9:12 Mutta kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.
      Matt. 9:13 Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: ...

      ... 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria.' Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

    • Kalamoksen kirjoitus on teoriassa aivan totta; >>Jeesus oli ottanut päälleen kaikki meidän pahat tekomme. Ja Hän vei ne ristille. Ja kärsi niistä aiheutuvat tuomion. Meidän velkamme on maksettu. Tuomiomme on kärsitty.

      • Niko.

        Ei se teorian tasolle jäänyt, vaan Jeesus todella kantoi kaiken ristille.
        Synti on ja oli ristillä voitettu ja ainoastaan siinä voitossa jokaisen joka uskoo hyväksi luetaan Jumalan vanhurskaus, lahjavanhurskaus.
        Tämä tapahtuu uskon kautta siinä hetkessä kun ihminen luo katseensa Häneen joka on seipääseen ripustettu jokaisen edestä.

        Tämä luetaan yksin uskon kautta Kristukseen.
        Ihminen joka uskoo Häneen on "pelastusveneessä" pelastuksen alla ja häntä pelastetaan.
        Joka kestää loppuun asti, pitää uskonsa, pelastuu, ja kerran kirkkaudessa saamme olla täydellisen pelastetut ja liittyä Karitsan hääaterialle yhdessä kaikkien pyhien kanssa ja saada voiton seppeleemme.

        Ei niin, että "joka uskoi" pelastuu, vaan "joka uskoo" ( jatkuva preesens ).

        Synnit siis totaalisesti on maksettu ja jokainen synti on kirjoitettu Karistan kalliilla verellä. Hänen maksettujen syntien vuoksi jokainen joka uskossa luo katseensa Häneen saa osakseen sen armon, lahjavanhurskauden, uskon kautta yksin Hänen vuoksensa.

        Nyt armahdettuina, JOS PYSYMME Hänessä, pidämme uskomme loppuun asti, pelastumme ja saamme liittyä Hänen kanssaan hääaterialle.

        Pyhitystä ja Kristuksessa kasvamista ei tule sotkea siihen, että jokainen joka uskoo on vanhurskautettu yksin armosta, yksin uskon kautta Häneen!

        Sillä vanhurskas on elävä uskosta, tarkoittaen sitä, että he jotka ovat Jumalan silmissä vanhurskaita, elävät JOS he pysyvät uskollisinä Hänelle ja pitävät uskonsa.


      • Niko. kirjoitti:

        Ei se teorian tasolle jäänyt, vaan Jeesus todella kantoi kaiken ristille.
        Synti on ja oli ristillä voitettu ja ainoastaan siinä voitossa jokaisen joka uskoo hyväksi luetaan Jumalan vanhurskaus, lahjavanhurskaus.
        Tämä tapahtuu uskon kautta siinä hetkessä kun ihminen luo katseensa Häneen joka on seipääseen ripustettu jokaisen edestä.

        Tämä luetaan yksin uskon kautta Kristukseen.
        Ihminen joka uskoo Häneen on "pelastusveneessä" pelastuksen alla ja häntä pelastetaan.
        Joka kestää loppuun asti, pitää uskonsa, pelastuu, ja kerran kirkkaudessa saamme olla täydellisen pelastetut ja liittyä Karitsan hääaterialle yhdessä kaikkien pyhien kanssa ja saada voiton seppeleemme.

        Ei niin, että "joka uskoi" pelastuu, vaan "joka uskoo" ( jatkuva preesens ).

        Synnit siis totaalisesti on maksettu ja jokainen synti on kirjoitettu Karistan kalliilla verellä. Hänen maksettujen syntien vuoksi jokainen joka uskossa luo katseensa Häneen saa osakseen sen armon, lahjavanhurskauden, uskon kautta yksin Hänen vuoksensa.

        Nyt armahdettuina, JOS PYSYMME Hänessä, pidämme uskomme loppuun asti, pelastumme ja saamme liittyä Hänen kanssaan hääaterialle.

        Pyhitystä ja Kristuksessa kasvamista ei tule sotkea siihen, että jokainen joka uskoo on vanhurskautettu yksin armosta, yksin uskon kautta Häneen!

        Sillä vanhurskas on elävä uskosta, tarkoittaen sitä, että he jotka ovat Jumalan silmissä vanhurskaita, elävät JOS he pysyvät uskollisinä Hänelle ja pitävät uskonsa.

        Jeesuksen työ on täytetty. Se on faktaa, tapahtunutta tosiasiaa.

        Nyt onkin kysymys MEIDÄN osuudestamme. Siitä osuudesta Jeesus kertoo kirkkaasti ja yksiselitteisesti evankeliumissa:

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon." Matt.7:21

        Huomaatko Niko Jeesuksen asettaman ehdon? Ellet ylläolevan jakeen merkitystä täysin oivalla, niin lue kaksi seuraavaa jaetta. Niistä voit huomata, että Jeesus ei tunnusta omikseen edes niitä, jotka Hänen nimessään ovat tehneet voimallisia tekoja, MUTTA eivät ole tehneet omassa elämässään Taivaallisen Isän tahtoa.

        Teoriassa uskonasioita voi esittää vaikka kuinka "oikein", mutta jos jätetään pois Jumalan tahdon noudattaminen ja tekeminen, silloin ollaan tekemisissä harhaopin kanssa. Sellaisen opin syöttäjiä ei Jeesus tunnusta omikseen. He ovat laittomuuden tekijöitä.


      • Semper.Fidelis kirjoitti:

        Jeesuksen työ on täytetty. Se on faktaa, tapahtunutta tosiasiaa.

        Nyt onkin kysymys MEIDÄN osuudestamme. Siitä osuudesta Jeesus kertoo kirkkaasti ja yksiselitteisesti evankeliumissa:

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon." Matt.7:21

        Huomaatko Niko Jeesuksen asettaman ehdon? Ellet ylläolevan jakeen merkitystä täysin oivalla, niin lue kaksi seuraavaa jaetta. Niistä voit huomata, että Jeesus ei tunnusta omikseen edes niitä, jotka Hänen nimessään ovat tehneet voimallisia tekoja, MUTTA eivät ole tehneet omassa elämässään Taivaallisen Isän tahtoa.

        Teoriassa uskonasioita voi esittää vaikka kuinka "oikein", mutta jos jätetään pois Jumalan tahdon noudattaminen ja tekeminen, silloin ollaan tekemisissä harhaopin kanssa. Sellaisen opin syöttäjiä ei Jeesus tunnusta omikseen. He ovat laittomuuden tekijöitä.

        Aivan Rakas Semper ole täysin sama mieltä sun kanssa !! : ) Ole oikein siunattu !!!! Koko Ihanan Kesän ja toivon että kesä jatkuu sulle myös talvella !!!


      • Kiitos semper kommentista ja vääristä syytöksistäsi jälleen kerran.
        Sinä syytit minua hoitovirheestä, mutta katsotaanpa nyt,
        mitä tuon lääkkeen etiketissä lukee. Ensinnäkin tuo lääke eli
        Golgatan Elämän puuhun ripustettu Vapahtajamme,
        tulee todellakin ottaa sisäisesti. Jeesus sanoi:
        "Joka syö Minun lihani ja juo Minun vereni, sillä on Iankaikkinen Elämä".

        Vanhan liiton aikana tämä ei vielä ollut mahdollista.
        Vaan silloin oli vain lupaukset ja esikuva puuhun ripustetusta.
        Ja jokainen myrkkykäärmeen pureman saanut,
        joka uskoi ilosanoman vaskikäärmeestä nostaen katseensa siihen, jäi eloon.

        Mutta nyt Uuden ja paremman liiton ollessa voimassa,
        tuossa katsekontaktissa tapahtuu enemmän.
        Me synnymme uudesti ylhäältä Hengestä.

        Silloin meillä on Jeesuksen kanssa tämä suhde, josta Jeesus sanoo:
        "Minun lampaani kuulevat Minun ääntäni,
        ja Minä tunnen ne, ja ne seuraavat Minua.
        Ja Minä annan heille Iankaikkisen Elämän,
        ja HE EIVÄT IKINÄ HUKU,
        eikä kukaan ryöstä heitä Minun kädestäni."

        Se, että sinä et ikinä huku, ei johdu siitä,
        että sinä olet sinnikäs soutaja tai aivan uskomaton uimari,
        vaan siitä, että Jeesus on sinun Pelastajasi.


      • kalamos kirjoitti:

        Kiitos semper kommentista ja vääristä syytöksistäsi jälleen kerran.
        Sinä syytit minua hoitovirheestä, mutta katsotaanpa nyt,
        mitä tuon lääkkeen etiketissä lukee. Ensinnäkin tuo lääke eli
        Golgatan Elämän puuhun ripustettu Vapahtajamme,
        tulee todellakin ottaa sisäisesti. Jeesus sanoi:
        "Joka syö Minun lihani ja juo Minun vereni, sillä on Iankaikkinen Elämä".

        Vanhan liiton aikana tämä ei vielä ollut mahdollista.
        Vaan silloin oli vain lupaukset ja esikuva puuhun ripustetusta.
        Ja jokainen myrkkykäärmeen pureman saanut,
        joka uskoi ilosanoman vaskikäärmeestä nostaen katseensa siihen, jäi eloon.

        Mutta nyt Uuden ja paremman liiton ollessa voimassa,
        tuossa katsekontaktissa tapahtuu enemmän.
        Me synnymme uudesti ylhäältä Hengestä.

        Silloin meillä on Jeesuksen kanssa tämä suhde, josta Jeesus sanoo:
        "Minun lampaani kuulevat Minun ääntäni,
        ja Minä tunnen ne, ja ne seuraavat Minua.
        Ja Minä annan heille Iankaikkisen Elämän,
        ja HE EIVÄT IKINÄ HUKU,
        eikä kukaan ryöstä heitä Minun kädestäni."

        Se, että sinä et ikinä huku, ei johdu siitä,
        että sinä olet sinnikäs soutaja tai aivan uskomaton uimari,
        vaan siitä, että Jeesus on sinun Pelastajasi.

        Sinun "evankeliumisi" kalamos on pelkkää sanahelinää, ihmisoppia. Siitä voidaan erittäin perustellusti sanoa, että se on 'toista evankeliumia'.
        Paavali varoittaa sinua galatalaiskirjeessä jyrkin sanoin:

        1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu."

        Kirottuna en sinua pidä, älä pelästy, mutta vakavuutta haluan sinussa herättää siihen, että lopettaisit korvasyyhyisen ja imelän näennäisevankeliumisi esilletuomisen.

        Syytit kalamos minua vääristä syytöksistä. Tosiasiassa syytit Jumalan Sanaa, Jeesusta, jonka sanoista emme voi erehtyä:

        "Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?" Luuk.6:46


      • Semper.Fidelis kirjoitti:

        Sinun "evankeliumisi" kalamos on pelkkää sanahelinää, ihmisoppia. Siitä voidaan erittäin perustellusti sanoa, että se on 'toista evankeliumia'.
        Paavali varoittaa sinua galatalaiskirjeessä jyrkin sanoin:

        1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu."

        Kirottuna en sinua pidä, älä pelästy, mutta vakavuutta haluan sinussa herättää siihen, että lopettaisit korvasyyhyisen ja imelän näennäisevankeliumisi esilletuomisen.

        Syytit kalamos minua vääristä syytöksistä. Tosiasiassa syytit Jumalan Sanaa, Jeesusta, jonka sanoista emme voi erehtyä:

        "Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?" Luuk.6:46

        No. Missä kohden olen kirjoittanut vastoin Kirjoituksissa julistettua evankeliumia.
        Anna suora lainaus, eikä epämääräisiä valheellisia vihjailuja.


      • yksin armosta
        kalamos kirjoitti:

        No. Missä kohden olen kirjoittanut vastoin Kirjoituksissa julistettua evankeliumia.
        Anna suora lainaus, eikä epämääräisiä valheellisia vihjailuja.

        Ylitse kaikkien tarpeitteni
        Jeesus kuulee mun huokaukseni
        Häntä rakastan
        Häntä korotan

        Ylitse päivien tarpeiden Hän
        Antaa leipää, tuo tomulle Hän
        elämän
        Häntä rakastan

        Täyttää Hän tarpeeni voi
        Täyden ilon Hän soi
        Edellänsä kulkee valo taivaan
        Sielussain soi

        Päivittäin kuormani jaksaa Hän kantaa
        Levon ja uuden voiman antaa
        Sielussain Hän on
        Elämä Hän on

        Kalamokselle Siunattua päivää
        ja Siunattuja päiviä toivottaen


      • yksin armosta kirjoitti:

        Ylitse kaikkien tarpeitteni
        Jeesus kuulee mun huokaukseni
        Häntä rakastan
        Häntä korotan

        Ylitse päivien tarpeiden Hän
        Antaa leipää, tuo tomulle Hän
        elämän
        Häntä rakastan

        Täyttää Hän tarpeeni voi
        Täyden ilon Hän soi
        Edellänsä kulkee valo taivaan
        Sielussain soi

        Päivittäin kuormani jaksaa Hän kantaa
        Levon ja uuden voiman antaa
        Sielussain Hän on
        Elämä Hän on

        Kalamokselle Siunattua päivää
        ja Siunattuja päiviä toivottaen

        Siunausta myös sinulle ... yksin armosta!


    • Hyvin Ratkaiseva Kalamoxille myös kirjoittaa Semper ---> Niistä voit huomata, että Jeesus ei tunnusta omikseen edes niitä, jotka Hänen nimessään ovat tehneet voimallisia tekoja, MUTTA eivät ole tehneet omassa elämässään Taivaallisen Isän tahtoa.

      Elikä .,,,,,,,,,,
      Usko niin tai kuole niitten parantumisilmiöitten ja kaatumiskarismaattisten voimien alla ikuisesti kadotettuna,, jossa on tekoja,,,, mutta ei Jumallallisia tekoja,,,,,, joista Jeesus puhuu !! ---> "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon." Matt.7:21

      Elikä Rakkaus Lähimmäistä kohtaan ja ennen kaikkea Jumala !!!

      • Mieluummin kirjoita ihan suoraan minulle, eikä semperin kautta.

        Jumalan tahto, jonka mainitsit, nimenomaan on juuri se,
        että me NÄEMME POJAN.
        Ja jotta tämä Jumalan tahto voisi tapahtua,
        niin sitä varten me julistamme ristiinnaulittua Kristusta.

        Tuo vuorisaarnan kohta ei ollenkaan tarkoita sitä, mitä luulet.
        Jeesus julistaa tuossa Valtakunnan evankeliumia Israelille.
        Ahdistuksen aikana tulee vääriä kristuksia, joiden nimissä tapahtuu ihmeitä.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10655280/#comment-55193214


      • kalamos kirjoitti:

        Mieluummin kirjoita ihan suoraan minulle, eikä semperin kautta.

        Jumalan tahto, jonka mainitsit, nimenomaan on juuri se,
        että me NÄEMME POJAN.
        Ja jotta tämä Jumalan tahto voisi tapahtua,
        niin sitä varten me julistamme ristiinnaulittua Kristusta.

        Tuo vuorisaarnan kohta ei ollenkaan tarkoita sitä, mitä luulet.
        Jeesus julistaa tuossa Valtakunnan evankeliumia Israelille.
        Ahdistuksen aikana tulee vääriä kristuksia, joiden nimissä tapahtuu ihmeitä.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10655280/#comment-55193214

        Monet ottavat pois kirjasta lukuja ja antavat ne Juutalaisille päästäxeen karkuun Jumalan kauhia VIHAA. ---> Ilm. 22:19

        ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.


    • Minä uskon, että Ilmestyskirjakin on kirjain kirjaimelta Jumalan Sanaa.
      Esimerkiksi, kun se sanoo Israel, niin se myös tarkoittaa sitä.

      Mutta katsotaanpa nyt jotakin tuosta esille ottamastasi luvusta avaukseni
      aiheeseen liittyen.

      "Ja joka janoaa, tulkoon,
      ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi."

      Et voi ottaa tätä Sanaa pois, etkä vesittää sitä mitenkään.

      Kun ihminen tulee Jeesuksen tykö,
      niin Pyhä Henki tulee asumaan meihin,
      ja meihin puhkeaa Elämän veden lähde,
      joka kumpuaa Iankaikkisen Elämän vettä.

      • Ja tämä oli vastaus savonarolalle.


      • kalamos kirjoitti:

        Ja tämä oli vastaus savonarolalle.

        USKOT ETTÄ RAAMATTU ON JUMALAN SANA JOKA SAA TULKITA OMIEN TARPEITTEN MUKAAN? KÄÄRMEKIN USKOTTELI ADAMILLE JA EEVALLE NIIN.


      • savonarola kirjoitti:

        USKOT ETTÄ RAAMATTU ON JUMALAN SANA JOKA SAA TULKITA OMIEN TARPEITTEN MUKAAN? KÄÄRMEKIN USKOTTELI ADAMILLE JA EEVALLE NIIN.

        Juurihan kirjoitin:
        "Esimerkiksi, kun se sanoo Israel, niin se myös tarkoittaa sitä."


    • Jegiel

      Aloitus tekstissä mainittiin:
      "...Golgatalla käärme murskasi Jeesuksen kantapään.
      Mutta samalla murskattiin käärmeen valta.
      Käärmeen PÄÄ ja MYRKKY on eliminoitu.

      Mitenkähän asia on? Kuka "murskasi " minkä?
      "Mooseksen laissa " sanottiin 2.Moos.12:43." Ja Herra sanoi Moosekselle ja Aaronille: "Tämä on säädös pääsiäislampaasta: Kukaan muukalainen älköön siitä syökö; 44. mutta jokainen rahalla ostettu orja syököön siitä, kunhan olet ympärileikannut hänet. 45. Loinen ja päiväpalkkalainen älkööt siitä syökö. 46. Samassa talossa se syötäköön; älköön mitään siitä lihasta vietäkö talosta ulos, älkääkä siitä luuta rikkoko...."

      Ps.34:20.".. Monta on vanhurskaalla kärsimystä, mutta Herra vapahtaa hänet niistä kaikista. 21. Hän varjelee kaikki hänen luunsa: ei yksikään niistä murru...."

      Apostoli Johannes kirjoittaa Joh."..Niin sotamiehet tulivat ja rikkoivat sääriluut ensin toiselta ja sitten toiselta hänen kanssaan ristiinnaulitulta. Mutta kun he tulivat Jeesuksen luo ja näkivät hänet jo kuolleeksi, eivät he rikkoneet hänen luitaan, vaan yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä, ja heti vuoti siitä verta ja vettä. Ja joka sen näki, on sen todistanut, ja hänen todistuksensa on tosi, ja hän tietää totta puhuvansa, että tekin uskoisitte. Sillä tämä tapahtui, että kirjoitus kävisi toteen: "Älköön häneltä luuta rikottako."
      Ja vielä sanoo toinen kirjoitus: "He luovat katseensa häneen, jonka he ovat lävistäneet.".."

      1.Moos.3:15. "..Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän.".."
      JKR- Ps.22:17.".. Koirat piirittävät minua, pahojen sarvi saartaa minua. Käteni ja jalkani he lävistivät..."
      (Naulat luitten välistä , luita ei rikottu niinkuin oli ennustettu)

      • Käärme murskasi Jeesuksen kantapään hirvittävällä naulalla,
        jotka murskasi kantapään ihan kirjaimellisesti.



      • Niko.
        kalamos kirjoitti:

        Käärme murskasi Jeesuksen kantapään hirvittävällä naulalla,
        jotka murskasi kantapään ihan kirjaimellisesti.

        Kyllä!

        Uskon henkilökohtaisesti itse, että kuvaukset ja veistokset ristiinnaulitusta ovat siinä väärässä, että niissä kuvataan Jeesus niin, että naulat olisi naulattu joko nilkkojen tahi jalkapöytin läpi ristin puun päälle.

        Huomoiden Genesiksen ilmoitus, olen vakuuttunut, että Jeesus naulittiin ristiin niin, että kumpikin jalka naulattiin erikseen kantapäästä ristin pystypuun sivulle kiinni, kuten juuri viimeaikaisissa argeologisissa löydöksissäkin on todettu ( kantapään lävistänyt naula ristiinnalitulla )


      • kalamos kirjoitti:

        Käärme murskasi Jeesuksen kantapään hirvittävällä naulalla,
        jotka murskasi kantapään ihan kirjaimellisesti.

        Yhdellä lauseella Kalamos omassa viisaudessaan kumoaa nm. Jegielin kirjoittamat Raamatun sanat ja pysyy omassa väärinkäsityksessään, että kantapään luut murskattiin naulalla.

        Ja lisänä rikka rokassa, Kalamos:
        ”Golgatalla käärme iski myrkkynsä Jeesukseen.”

        Käärme iski myrkkynsä Jeesukseen? Mitä oikein selität?
        Perke-leellä ei ole mitään valtaa Jeesukseen.

        Keneenkähän se käärme on myrkkynsä iskenyt.


      • Jonah kirjoitti:

        Yhdellä lauseella Kalamos omassa viisaudessaan kumoaa nm. Jegielin kirjoittamat Raamatun sanat ja pysyy omassa väärinkäsityksessään, että kantapään luut murskattiin naulalla.

        Ja lisänä rikka rokassa, Kalamos:
        ”Golgatalla käärme iski myrkkynsä Jeesukseen.”

        Käärme iski myrkkynsä Jeesukseen? Mitä oikein selität?
        Perke-leellä ei ole mitään valtaa Jeesukseen.

        Keneenkähän se käärme on myrkkynsä iskenyt.

        Jeesus tehtiin synniksi. Muistatko tällaisen asian Raamatusta.
        Hän ei pelkästään kantanut meidän syntejämme ristille.
        Hän hoiti koko syntikysymyksen loppuun.
        Murskasi käärmeen pään eli vallan.
        Se minkä Jumala lupasi Aadamille ja Eevalle, toteutui Golgatalla.

        Ja Jumala nimenomaan sanoi,
        että käärme on "MURSKAAVA" hänen kantapäänsä.
        Siis Raamattu nimenomaan sanoo, että MURSKAAVA.
        Ja tämä toteutui. Samoin ennustus siitä, että Hänen sääriluitaan ei rikottu.

        Katso kuva, miten tuon kantapää murskattiin tästä.
        http://mikkol-miettii.blogspot.com/2009/09/risti-teloitusvalineena.html


      • kalamos kirjoitti:

        Jeesus tehtiin synniksi. Muistatko tällaisen asian Raamatusta.
        Hän ei pelkästään kantanut meidän syntejämme ristille.
        Hän hoiti koko syntikysymyksen loppuun.
        Murskasi käärmeen pään eli vallan.
        Se minkä Jumala lupasi Aadamille ja Eevalle, toteutui Golgatalla.

        Ja Jumala nimenomaan sanoi,
        että käärme on "MURSKAAVA" hänen kantapäänsä.
        Siis Raamattu nimenomaan sanoo, että MURSKAAVA.
        Ja tämä toteutui. Samoin ennustus siitä, että Hänen sääriluitaan ei rikottu.

        Katso kuva, miten tuon kantapää murskattiin tästä.
        http://mikkol-miettii.blogspot.com/2009/09/risti-teloitusvalineena.html

        Jumala heitti Jeesuksen päälle meidän syntimme, sanoo sana.

        Isa 53:6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra (JHWH) heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.

        Sinä, Kalamos yrität väittää, että käärme, siis perke-le myrkytti Jeesuksen synnillä.
        Vai mitä ihmettä tuolla käärmeen tekemällä myrkyttämisellä tarkoitat?

        Vastaa tuohon, äläkä jaarittele ohi asian.
        Kaikki ymmärtävät, että Jeesus on sovittanut syntimme, mutta myrkkytarinaasi (käärme iski myrkkynsä Jeesukseen) en ainakaan minä ymmärrä. Selitä niin ehkä asia valkenee.


      • Jonah kirjoitti:

        Jumala heitti Jeesuksen päälle meidän syntimme, sanoo sana.

        Isa 53:6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra (JHWH) heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.

        Sinä, Kalamos yrität väittää, että käärme, siis perke-le myrkytti Jeesuksen synnillä.
        Vai mitä ihmettä tuolla käärmeen tekemällä myrkyttämisellä tarkoitat?

        Vastaa tuohon, äläkä jaarittele ohi asian.
        Kaikki ymmärtävät, että Jeesus on sovittanut syntimme, mutta myrkkytarinaasi (käärme iski myrkkynsä Jeesukseen) en ainakaan minä ymmärrä. Selitä niin ehkä asia valkenee.

        Siis et muista Raamatusta kohtaa,
        jossa sanotaan, että Hänet tehtiin synniksi.
        Tuo kohta on 2 Kor 5:21.

        Tämä ei ole ollenkaan sama asia kuin se,
        että Hänen päälleen heitettiin meidänsyntivelkamme.

        Avaukseni ja avaukseni jatko kertovat näistä molemmista asioista.
        1) Meidän velkamme on maksettu
        2) Synnin valta on voitettu


      • kalamos kirjoitti:

        Siis et muista Raamatusta kohtaa,
        jossa sanotaan, että Hänet tehtiin synniksi.
        Tuo kohta on 2 Kor 5:21.

        Tämä ei ole ollenkaan sama asia kuin se,
        että Hänen päälleen heitettiin meidänsyntivelkamme.

        Avaukseni ja avaukseni jatko kertovat näistä molemmista asioista.
        1) Meidän velkamme on maksettu
        2) Synnin valta on voitettu

        Et selittänyt sitä, mitä pyysin. Miten käärme iski myrkkynsä Jeesukseen?

        Jeesus itse sälytti päällensä meidän syntimme:
        Isa 53:11 …. minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.

        Jeesus OTTI meidän syntimme päällensä. Saa-tana, käärme, ei häntä myrkyttänyt, eikä iskenyt myrkkyänsä Jeesukseen. Saata-nalla ei ollut osaa eikä arpaa Jeesuksen sovitustyöhön.

        Keskustelu kanssasi on samanlaista kuin ennenkin. Keksit omia tarinoitasi, jotka eivät perustu Raamattuun. Ja sitten kivenkovaan selität ja selität. Ja väännät asioita ohittaen sen mitä sinulta kysytään.
        Tottakai meidän syntivelkamme on maksettu ja synnin valta voitettu (Jeesuksen toimesta), niinkuin sanoit.

        Selitä nyt jo vihdoin, miten käärme iski myrkkynsä Jeesukseen, niinkuin aloituksessasi esitit.

        2Co 5:21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän [Jumala] meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

        Selityksesi oli, että käärme iski myrkkynsä Jeesuksen ja teki hänet synniksi. Raamattu taas sanoo, että Jumala teki hänet synniksi, jotta me pelastuisimme Jeesuksen kautta..

        Olet täydellisesti harhautunut totuudesta.


      • Jonah kirjoitti:

        Et selittänyt sitä, mitä pyysin. Miten käärme iski myrkkynsä Jeesukseen?

        Jeesus itse sälytti päällensä meidän syntimme:
        Isa 53:11 …. minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.

        Jeesus OTTI meidän syntimme päällensä. Saa-tana, käärme, ei häntä myrkyttänyt, eikä iskenyt myrkkyänsä Jeesukseen. Saata-nalla ei ollut osaa eikä arpaa Jeesuksen sovitustyöhön.

        Keskustelu kanssasi on samanlaista kuin ennenkin. Keksit omia tarinoitasi, jotka eivät perustu Raamattuun. Ja sitten kivenkovaan selität ja selität. Ja väännät asioita ohittaen sen mitä sinulta kysytään.
        Tottakai meidän syntivelkamme on maksettu ja synnin valta voitettu (Jeesuksen toimesta), niinkuin sanoit.

        Selitä nyt jo vihdoin, miten käärme iski myrkkynsä Jeesukseen, niinkuin aloituksessasi esitit.

        2Co 5:21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän [Jumala] meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

        Selityksesi oli, että käärme iski myrkkynsä Jeesuksen ja teki hänet synniksi. Raamattu taas sanoo, että Jumala teki hänet synniksi, jotta me pelastuisimme Jeesuksen kautta..

        Olet täydellisesti harhautunut totuudesta.

        1 Moos 3:15 toteutui Golgatalla.
        Silloin käärmeen pää/myrkky (rosh) sekä Jeesuksen kantapää kohtasivat,
        niin että ne tuhosivat toinen toisensa.


      • kalamos kirjoitti:

        1 Moos 3:15 toteutui Golgatalla.
        Silloin käärmeen pää/myrkky (rosh) sekä Jeesuksen kantapää kohtasivat,
        niin että ne tuhosivat toinen toisensa.

        Kalamoksen teesit Jeesuksen kantapään murskaamisesta tai tuhoamisesta tuovat väistämättä mieleen gnostilaisuuteen ja nykyajan New Age -oppiin/mystiikkaan viittaavia piirteitä.

        Kalamoksen ei kannattaisi antautua tuollaisen fiilistelyn valtaan, vaan keskittyä Jeesuksen sanojen noudattamiseen omassa arkielämässään.

        1.Mooseksen kirja:
        3:15 Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet PISTÄVÄ sitä kantapäähän."

        Joh.19:36
        Sillä tämä tapahtui, että kirjoitus kävisi toteen: "Älköön Häneltä luuta rikottako."


      • Semper.Fidelis kirjoitti:

        Kalamoksen teesit Jeesuksen kantapään murskaamisesta tai tuhoamisesta tuovat väistämättä mieleen gnostilaisuuteen ja nykyajan New Age -oppiin/mystiikkaan viittaavia piirteitä.

        Kalamoksen ei kannattaisi antautua tuollaisen fiilistelyn valtaan, vaan keskittyä Jeesuksen sanojen noudattamiseen omassa arkielämässään.

        1.Mooseksen kirja:
        3:15 Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet PISTÄVÄ sitä kantapäähän."

        Joh.19:36
        Sillä tämä tapahtui, että kirjoitus kävisi toteen: "Älköön Häneltä luuta rikottako."

        Tuo pistäminen suomennoksessamme johtunee siitä,
        että meillä on tapana sanoa: käärme pisti.
        Musertaa / murskata on alkutekstin mukainen ilmaisu.
        " ..on murskaava sinun pääsi, ja sinä olet murskaava hänen kantapäänsä"
        Joh 19:36 puhuu sääriluiden rikkomisesta.

        Minun Iankaikkinen Elämäni on kokonaan sen varassa,
        että 1 Moos 3:15 on totta ja toteutunut.
        Jos se ei ole toteutunut, me kumpikin olemme kadotetut.


    • Kalamos kysyy: >>No. Missä kohden olen kirjoittanut vastoin Kirjoituksissa julistettua evankeliumia.

      • Kyllä hyvin kirjoitit !!!
        Kyllä kalamos ylläpitää se toista evankeliumi joka on niin yleinen nykyään ja on juuri niinkuin sanoit runollista löpertelyä.

        Mutta siinä minä olen eri mieltä että vain meidän tahtomme tulis kuolla,,, kyllä koko Aadam meissä pitää kuolla muuten ei tu mittään...


      • EvankeliuminPuolesta

        Heti kun joku kirjoittaa evankeliumin sanomaa, Semper hyökkää kimppuun ja pyrkii mitätöimään sanoman. Kalamoksen kirjoitus/kirjoitukset on/ovat puhdasta evankeliumia. Että sinä uskallat aina vastustaa evankeliumia???
        Jätä hänen kirjoituksensa arvosteleminen ja nöyrry parannukseen.


      • Semper hoi!

        Pyysin suoraa lainausta epämääräisten valheellisten vihjailujen sijaan.


      • savonarola kirjoitti:

        Kyllä hyvin kirjoitit !!!
        Kyllä kalamos ylläpitää se toista evankeliumi joka on niin yleinen nykyään ja on juuri niinkuin sanoit runollista löpertelyä.

        Mutta siinä minä olen eri mieltä että vain meidän tahtomme tulis kuolla,,, kyllä koko Aadam meissä pitää kuolla muuten ei tu mittään...

        Saisinko lainauksen tekstikohdastani,
        jossa olen julistanut jotain muuta
        kuin Raamatun ilmoittamaa Evankeliumia!


      • EvankeliuminPuolesta kirjoitti:

        Heti kun joku kirjoittaa evankeliumin sanomaa, Semper hyökkää kimppuun ja pyrkii mitätöimään sanoman. Kalamoksen kirjoitus/kirjoitukset on/ovat puhdasta evankeliumia. Että sinä uskallat aina vastustaa evankeliumia???
        Jätä hänen kirjoituksensa arvosteleminen ja nöyrry parannukseen.

        Minä en vastusta puhdasta evakeliumia, en todellakaan!

        Etkö itse ole huomannut, että evankeliumin nimissä tarjotaan enimmäkseen petosta. Kirkot ja seurakunnat on kyllästetty tyhjillä tarinoilla ja hymistelyillä, joita siellä nimitetään "evankeliumiksi".

        Tosiasiassa nuo tyhjät ja harhaanjohtavat tarinat peittävät sen evankeliumin, jota Jeesus julisti - ja Paavali ja kaikki apostolit.

        Puhtaan evankeliumin sanomaan kuuluu ristin ottaminen, itsensä kieltäminen, kuuliaisuus kaikessa Jumalan tahdolle, uusi elämä. Oletko lukenut niistä? Oletko pysähtynyt Jeesuksen sanojen edessä? Voisitko nöyrtyä tutkimaan Hänen sanojaan?

        "Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?" Room.6:16


      • Semper.Fidelis kirjoitti:

        Minä en vastusta puhdasta evakeliumia, en todellakaan!

        Etkö itse ole huomannut, että evankeliumin nimissä tarjotaan enimmäkseen petosta. Kirkot ja seurakunnat on kyllästetty tyhjillä tarinoilla ja hymistelyillä, joita siellä nimitetään "evankeliumiksi".

        Tosiasiassa nuo tyhjät ja harhaanjohtavat tarinat peittävät sen evankeliumin, jota Jeesus julisti - ja Paavali ja kaikki apostolit.

        Puhtaan evankeliumin sanomaan kuuluu ristin ottaminen, itsensä kieltäminen, kuuliaisuus kaikessa Jumalan tahdolle, uusi elämä. Oletko lukenut niistä? Oletko pysähtynyt Jeesuksen sanojen edessä? Voisitko nöyrtyä tutkimaan Hänen sanojaan?

        "Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?" Room.6:16

        No. Saitko sinä Uuden Elämän
        ristisi kantamisen, itsesi kieltämisen ja kuuliaisuutesi seurauksena.

        Vai oliko ehkä niin,
        että nuo asiat olivatkin seurausta siitä,
        kun olit saanut Uuden Elämän.


      • kalamos kirjoitti:

        No. Saitko sinä Uuden Elämän
        ristisi kantamisen, itsesi kieltämisen ja kuuliaisuutesi seurauksena.

        Vai oliko ehkä niin,
        että nuo asiat olivatkin seurausta siitä,
        kun olit saanut Uuden Elämän.

        Teit hyvän huomautuksen, kalamos. Uuden elämän sain, kun tulin uskoon ja lähdin seuraamaan Jeesusta.

        Mutta tässä onkin asian ydin: meidän jo pitempään uskossa olleiden todistajien EI pidä tyytyä opin alkeisiin.

        "Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa." Heb.5:12

        Sinun pitäisi tuntea Jeesuksen opetus ristin ottamisesta päivittäin ja Jumalan tahdon tekemisestä.
        Paavali puhuu uskon kuuliaisuudesta ja vanhan ihmisen ristiinnaulitsemisesta yhdessä Jeesuksen kanssa.

        Missä on sinun muistutuksesi Jeesuksen seuraamisesta uskon kuuliaisuudessa? Entä missä painotat vanhan ihmisen hautaamista ja lihan ristiinnaulitsemista himoineen ja haluineen?

        Etkö ole löytänyt kaikkein keskeisimpiä opin kohtia Jeesuksen ja apostolien opetuksessa? Sinun viestisi keskittyy vain vaskikäärmeeseen 'toljottamiseen' ja sen ihasteluun, miten käärmeen myrkystä on voima hävinnyt. Game over, niinkö?

        Tässä sinulle Pietarin näkemys siitä, onko käärmeen ja p'erkeleen voima mennyttä vai ei:
        "Teidän vastustajanne, per'kele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä."

        Ja tässä Hebrealaiskirjeen kirjoittajan tervehdys sinulle synnin vastustamisesta:
        "Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,"


      • kalamos kirjoitti:

        Semper hoi!

        Pyysin suoraa lainausta epämääräisten valheellisten vihjailujen sijaan.

        Syytökset valheellisista vihjailuista jätän omaan arvoonsa.

        Olen tehnyt täysin selväksi sen, että sinun 'evankeliumisi' on pelkkää pintakiiltoa, kalpeaa osatotuutta, luulottelua käärmeen kuolemasta tai sen voimattomuudesta.

        Sinun missiosi tähtää uskon kuuliaisuuden tyhjäksi tekemiseen.

        Tässä Jeesuksen sanat, joilla sinun kevytkenkäinen 'evankeliumisi' punnitaan tyhjän veroiseksi:

        "Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?"

        Ja vielä: "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'"


      • EvankeliuminPuolesta
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Teit hyvän huomautuksen, kalamos. Uuden elämän sain, kun tulin uskoon ja lähdin seuraamaan Jeesusta.

        Mutta tässä onkin asian ydin: meidän jo pitempään uskossa olleiden todistajien EI pidä tyytyä opin alkeisiin.

        "Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa." Heb.5:12

        Sinun pitäisi tuntea Jeesuksen opetus ristin ottamisesta päivittäin ja Jumalan tahdon tekemisestä.
        Paavali puhuu uskon kuuliaisuudesta ja vanhan ihmisen ristiinnaulitsemisesta yhdessä Jeesuksen kanssa.

        Missä on sinun muistutuksesi Jeesuksen seuraamisesta uskon kuuliaisuudessa? Entä missä painotat vanhan ihmisen hautaamista ja lihan ristiinnaulitsemista himoineen ja haluineen?

        Etkö ole löytänyt kaikkein keskeisimpiä opin kohtia Jeesuksen ja apostolien opetuksessa? Sinun viestisi keskittyy vain vaskikäärmeeseen 'toljottamiseen' ja sen ihasteluun, miten käärmeen myrkystä on voima hävinnyt. Game over, niinkö?

        Tässä sinulle Pietarin näkemys siitä, onko käärmeen ja p'erkeleen voima mennyttä vai ei:
        "Teidän vastustajanne, per'kele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä."

        Ja tässä Hebrealaiskirjeen kirjoittajan tervehdys sinulle synnin vastustamisesta:
        "Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,"

        Sinä julistat ihmistekoja, et Jumalan tekoja.
        Kalamos julistaa Jumalan takoja. Ja sinä vastustat kalamoksen julistamaa evankeliumia tuomalla aina ihmisen tekoja Jumalan tekojen sijaan. Jumalan teko Kristuksessa Jeesuksessa on evankeliumi jota tulee julistaa


      • kalamos kirjoitti:

        Saisinko lainauksen tekstikohdastani,
        jossa olen julistanut jotain muuta
        kuin Raamatun ilmoittamaa Evankeliumia!

        Sait Semperiltä oikean evankeliumin perussanoman !! Siellä löydät textikohdan johon sun pitää sanoa AAMEN !!! Sanotko Semperin kirjoituxeen AAMEEN . Jos et,,,, niin kerro missä textikohdan hän tai minä emme kulje Raamatun mukaisesti ?????


      • EvankeliuminPuolesta kirjoitti:

        Sinä julistat ihmistekoja, et Jumalan tekoja.
        Kalamos julistaa Jumalan takoja. Ja sinä vastustat kalamoksen julistamaa evankeliumia tuomalla aina ihmisen tekoja Jumalan tekojen sijaan. Jumalan teko Kristuksessa Jeesuksessa on evankeliumi jota tulee julistaa

        Kun me olemme taistelleet Jeesuxen Verelle asti niin saamme Voima percele vastaan se löytyy Hänen Verestä ja niin me olemme suojassa percele vastaan. Kehotan sinuakin taistelemaan eikä jäädä makamaan haavoitettuna luotisateissa mitä percele ampuu sinuun kun olet väärän evankeliumin orjana. Miltä maistu olla masentuneen a ja kurjana ???


      • Semper.Fidelis kirjoitti:

        Syytökset valheellisista vihjailuista jätän omaan arvoonsa.

        Olen tehnyt täysin selväksi sen, että sinun 'evankeliumisi' on pelkkää pintakiiltoa, kalpeaa osatotuutta, luulottelua käärmeen kuolemasta tai sen voimattomuudesta.

        Sinun missiosi tähtää uskon kuuliaisuuden tyhjäksi tekemiseen.

        Tässä Jeesuksen sanat, joilla sinun kevytkenkäinen 'evankeliumisi' punnitaan tyhjän veroiseksi:

        "Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?"

        Ja vielä: "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'"

        Aivan Rakas Semper .. Ja varoitan suuresti niinkuin sinäkin,, jokaisen seuramaan kalamoxin väärän evenkeliumin hapatusta joka on vain sananhelinä...


      • Semper.Fidelis kirjoitti:

        Teit hyvän huomautuksen, kalamos. Uuden elämän sain, kun tulin uskoon ja lähdin seuraamaan Jeesusta.

        Mutta tässä onkin asian ydin: meidän jo pitempään uskossa olleiden todistajien EI pidä tyytyä opin alkeisiin.

        "Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa." Heb.5:12

        Sinun pitäisi tuntea Jeesuksen opetus ristin ottamisesta päivittäin ja Jumalan tahdon tekemisestä.
        Paavali puhuu uskon kuuliaisuudesta ja vanhan ihmisen ristiinnaulitsemisesta yhdessä Jeesuksen kanssa.

        Missä on sinun muistutuksesi Jeesuksen seuraamisesta uskon kuuliaisuudessa? Entä missä painotat vanhan ihmisen hautaamista ja lihan ristiinnaulitsemista himoineen ja haluineen?

        Etkö ole löytänyt kaikkein keskeisimpiä opin kohtia Jeesuksen ja apostolien opetuksessa? Sinun viestisi keskittyy vain vaskikäärmeeseen 'toljottamiseen' ja sen ihasteluun, miten käärmeen myrkystä on voima hävinnyt. Game over, niinkö?

        Tässä sinulle Pietarin näkemys siitä, onko käärmeen ja p'erkeleen voima mennyttä vai ei:
        "Teidän vastustajanne, per'kele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä."

        Ja tässä Hebrealaiskirjeen kirjoittajan tervehdys sinulle synnin vastustamisesta:
        "Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,"

        Minun vanha ihmiseni on kuollut ja haudattu jo vuosikymmeniä sitten. Minulla ei ole tapana viedä kukkia sen haudalle. En halua muistella sitä, vaan kiinnitän katseeni Kristukseen. Minähän olen nyt uusi luomus Kristuksessa. Miksi minä menisin tuota vanhaa aatua herättelemään ja sen kanssa taistelemaan. Ei, en minä niin uskalla tehdä. Minä teen niinkuin Paavali kehotti: "Niin tekin pitäkää totena, että olette synnille kuolleet, mutta elätte Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa." Aivan kuten kirjoititkin, me olemme Kristuksen kanssa ristiinnaulitut. Ja myös Hänen kanssaan herätetyt uuteen elämään.

        Ja nyt kun olen tarttunut auraan, on entistäkin tärkeämpää, etten katso taakseni. Ei sellaisesta kynnöstä mitään tule, jos koko ajan katselen taakseni, että minkälaista vakoa syntyy. Suora vako syntyy vain katselemalla eteenpään kohti määränpäätä.

        Tosin tulee tuota häiriötä sivusuunnastakin. Mainitsitkin tuon kähisevän jellonan. Ei normaali jalopeura kilju. Se ärjyy. Mutta p..leen pää on murskattu, siksi se ei voi enää ärjyä. Se ei myöskään voi saalistaa normaalisti. Se ei voi hyökätä kimppuusi ja teurastaa sinua. Sen täytyy vain odottaa, että jos löytyisi joku, jonka se saisi niellä.
        Se on siis täysin hampaaton. Ja nyt puhuin tietenkin hengellisestä todellisuudesta. Kristittyjä on toki vainottu joskus verille asti, ja heitetty areenalle leijonien kanssa ja muiden petojen kanssa.


      • savonarola kirjoitti:

        Sait Semperiltä oikean evankeliumin perussanoman !! Siellä löydät textikohdan johon sun pitää sanoa AAMEN !!! Sanotko Semperin kirjoituxeen AAMEEN . Jos et,,,, niin kerro missä textikohdan hän tai minä emme kulje Raamatun mukaisesti ?????

        Tunnetteko te EVANKELIUMIN,
        joka on Jumalan VOIMA?


      • savonarola kirjoitti:

        Kun me olemme taistelleet Jeesuxen Verelle asti niin saamme Voima percele vastaan se löytyy Hänen Verestä ja niin me olemme suojassa percele vastaan. Kehotan sinuakin taistelemaan eikä jäädä makamaan haavoitettuna luotisateissa mitä percele ampuu sinuun kun olet väärän evankeliumin orjana. Miltä maistu olla masentuneen a ja kurjana ???

        "Kun me olemme taistelleet ... niin saamme Voima"

        Jeesushan kielsi lähtemästä liikkeelle,
        ennenkuin olemme saaneet Voiman.


      • Semper.Fidelis kirjoitti:

        Syytökset valheellisista vihjailuista jätän omaan arvoonsa.

        Olen tehnyt täysin selväksi sen, että sinun 'evankeliumisi' on pelkkää pintakiiltoa, kalpeaa osatotuutta, luulottelua käärmeen kuolemasta tai sen voimattomuudesta.

        Sinun missiosi tähtää uskon kuuliaisuuden tyhjäksi tekemiseen.

        Tässä Jeesuksen sanat, joilla sinun kevytkenkäinen 'evankeliumisi' punnitaan tyhjän veroiseksi:

        "Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?"

        Ja vielä: "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'"

        Ja taas sarja epämääräisiä vihjailuja,
        joiden mukaan kalamos
        on laittomuuden tekijä,
        eikä tee Jumalan tahtoa,
        ei elä uskon kuuliaisuudesa jne.

        Ajattelepa semper tällaista tosiasiaa.
        Me molemmat olemme kerran Kristuksen palkintotuomioistuimen edessä.
        Ja silloin me joudumme tekemään tiliä jokaisesta turhasta sanasta.


      • kalamos kirjoitti:

        Ja taas sarja epämääräisiä vihjailuja,
        joiden mukaan kalamos
        on laittomuuden tekijä,
        eikä tee Jumalan tahtoa,
        ei elä uskon kuuliaisuudesa jne.

        Ajattelepa semper tällaista tosiasiaa.
        Me molemmat olemme kerran Kristuksen palkintotuomioistuimen edessä.
        Ja silloin me joudumme tekemään tiliä jokaisesta turhasta sanasta.

        Siitä, että olen sinun kirjoituksissasi olevia Sanan vastaisia painotuksia ottanut esille, vastaan oman Herrani edessä.

        Ihminen, joka haluaa antaa kuvan uskossaan pitkälle edistyneestä kilvoittelijasta, kuten sinä teet, EI saa jättää evankeliumin totuutta puolitiehen. Teetkö sen harkitusti vai hengellisessä sokeudessasi, sitä en tiedä. Totuuden sana sinun tulisi joka tapauksessa kestää.

        Jeesus toi armon, mutta Hän toi myös totuuden. Ei ole toista ilman toista:

        Joh.1:17 "Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta."


      • kalamos kirjoitti:

        Minun vanha ihmiseni on kuollut ja haudattu jo vuosikymmeniä sitten. Minulla ei ole tapana viedä kukkia sen haudalle. En halua muistella sitä, vaan kiinnitän katseeni Kristukseen. Minähän olen nyt uusi luomus Kristuksessa. Miksi minä menisin tuota vanhaa aatua herättelemään ja sen kanssa taistelemaan. Ei, en minä niin uskalla tehdä. Minä teen niinkuin Paavali kehotti: "Niin tekin pitäkää totena, että olette synnille kuolleet, mutta elätte Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa." Aivan kuten kirjoititkin, me olemme Kristuksen kanssa ristiinnaulitut. Ja myös Hänen kanssaan herätetyt uuteen elämään.

        Ja nyt kun olen tarttunut auraan, on entistäkin tärkeämpää, etten katso taakseni. Ei sellaisesta kynnöstä mitään tule, jos koko ajan katselen taakseni, että minkälaista vakoa syntyy. Suora vako syntyy vain katselemalla eteenpään kohti määränpäätä.

        Tosin tulee tuota häiriötä sivusuunnastakin. Mainitsitkin tuon kähisevän jellonan. Ei normaali jalopeura kilju. Se ärjyy. Mutta p..leen pää on murskattu, siksi se ei voi enää ärjyä. Se ei myöskään voi saalistaa normaalisti. Se ei voi hyökätä kimppuusi ja teurastaa sinua. Sen täytyy vain odottaa, että jos löytyisi joku, jonka se saisi niellä.
        Se on siis täysin hampaaton. Ja nyt puhuin tietenkin hengellisestä todellisuudesta. Kristittyjä on toki vainottu joskus verille asti, ja heitetty areenalle leijonien kanssa ja muiden petojen kanssa.

        Sinun hellyttävät kuvauksesi saa-tanan, se on tämän maailman ruhtinaan, hampaattomista resursseista muistuttavat iltasatujen auvoista maailmaa.

        Olen pannut merkille, ettei sinulla kirjoitustesi perusteella näyttäisi olevan minkäänlaista elettyä todellisuuspohjaa 'uskonnollisille kertomuksillesi'. Herttaisen satutädin arvossa minä sinua pidän.

        Ja nyt huomaa, perustan arvioni sinun kirjoittamiisi opillisiin näkemyksiin. Tiedostan hyvin, että kirjallinen ilmaisu ja sen ymmärretyksi tuleminen on rajallista. Ennen kaikkea tiedostan sen, että sinä olet Jumalan edessä kallisarvoinen ihminen, Jeesuksen verellään lunastama kuten minäkin ja me kaikki.

        Jumala sinua siunatkoon ja Henkensä kautta yhä suurempaan Totuuden tuntoon johtakoon!


      • Semper.Fidelis kirjoitti:

        Siitä, että olen sinun kirjoituksissasi olevia Sanan vastaisia painotuksia ottanut esille, vastaan oman Herrani edessä.

        Ihminen, joka haluaa antaa kuvan uskossaan pitkälle edistyneestä kilvoittelijasta, kuten sinä teet, EI saa jättää evankeliumin totuutta puolitiehen. Teetkö sen harkitusti vai hengellisessä sokeudessasi, sitä en tiedä. Totuuden sana sinun tulisi joka tapauksessa kestää.

        Jeesus toi armon, mutta Hän toi myös totuuden. Ei ole toista ilman toista:

        Joh.1:17 "Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta."

        Saisinko yhden suoran lainauksen tekstistäni,
        josta löytyy "Sanan vastaisia painotuksia".


      • Semper.Fidelis kirjoitti:

        Sinun hellyttävät kuvauksesi saa-tanan, se on tämän maailman ruhtinaan, hampaattomista resursseista muistuttavat iltasatujen auvoista maailmaa.

        Olen pannut merkille, ettei sinulla kirjoitustesi perusteella näyttäisi olevan minkäänlaista elettyä todellisuuspohjaa 'uskonnollisille kertomuksillesi'. Herttaisen satutädin arvossa minä sinua pidän.

        Ja nyt huomaa, perustan arvioni sinun kirjoittamiisi opillisiin näkemyksiin. Tiedostan hyvin, että kirjallinen ilmaisu ja sen ymmärretyksi tuleminen on rajallista. Ennen kaikkea tiedostan sen, että sinä olet Jumalan edessä kallisarvoinen ihminen, Jeesuksen verellään lunastama kuten minäkin ja me kaikki.

        Jumala sinua siunatkoon ja Henkensä kautta yhä suurempaan Totuuden tuntoon johtakoon!

        Niin. S..tana on tämän maailman ruhtinas. Ei minun.


    • Kalamos: >>Käärmeen PÄÄ ja MYRKKY on eliminoitu.

      • Jos Jumalan Valtakunta on sinussa
        eli jos Jumalan hallitusvalta ulottuu sinun sisimpääsi,
        niin ei siellä siellä silloin pitäisi p..keleen enää häärätä.
        Ei p..kele ole sinun ruhtinaasi, jos Jeesus on sinun Herrasi.
        Etkä sinä myöskään enää ole lihasi vallassa,
        vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki asuu sinussa.
        Mutta jos sinulla ei ole Kristuksen Henkeä,
        niin sitten sinä et ole Hänen omansa.


      • kalamos kirjoitti:

        Jos Jumalan Valtakunta on sinussa
        eli jos Jumalan hallitusvalta ulottuu sinun sisimpääsi,
        niin ei siellä siellä silloin pitäisi p..keleen enää häärätä.
        Ei p..kele ole sinun ruhtinaasi, jos Jeesus on sinun Herrasi.
        Etkä sinä myöskään enää ole lihasi vallassa,
        vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki asuu sinussa.
        Mutta jos sinulla ei ole Kristuksen Henkeä,
        niin sitten sinä et ole Hänen omansa.

        Yritähän pysyä aloituksesi aiheessa. Minun uskoni on minun asiani ja sinun uskosi on sinun asiasi. Tässä emme keskustele toistemme sisimmän sielun tilasta. Nyt on kysymys siitä opinmuodosta, jota esittelet aloituksessasi.

        Eli palataan siihen, että ylistelet käärmeen vallan loppumista: >>Käärmeen PÄÄ ja MYRKKY on eliminoitu


      • Semper.Fidelis kirjoitti:

        Yritähän pysyä aloituksesi aiheessa. Minun uskoni on minun asiani ja sinun uskosi on sinun asiasi. Tässä emme keskustele toistemme sisimmän sielun tilasta. Nyt on kysymys siitä opinmuodosta, jota esittelet aloituksessasi.

        Eli palataan siihen, että ylistelet käärmeen vallan loppumista: >>Käärmeen PÄÄ ja MYRKKY on eliminoitu

        "ME tiedämme, että olemme JUMALASTA
        ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja
        MAAILMA on PAHAN VALLASSA".

        Siis ME emme ole PAHAN VALLASSA.
        Meissä on JUMALAN VALTAKUNTA.
        Meidän hallitsijamme on vaihtunut.
        Meissä asuu Pyhä Henki.

        Se, että Jumalan Valtakunta on ihmisessä,
        on helppo tunnistaa. Sillä
        Jumalan Valtakunta = Vanhurskautta, Rauhaa ja Iloa Pyhässä Hengessä.


      • kalamos kirjoitti:

        "ME tiedämme, että olemme JUMALASTA
        ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja
        MAAILMA on PAHAN VALLASSA".

        Siis ME emme ole PAHAN VALLASSA.
        Meissä on JUMALAN VALTAKUNTA.
        Meidän hallitsijamme on vaihtunut.
        Meissä asuu Pyhä Henki.

        Se, että Jumalan Valtakunta on ihmisessä,
        on helppo tunnistaa. Sillä
        Jumalan Valtakunta = Vanhurskautta, Rauhaa ja Iloa Pyhässä Hengessä.

        Et vieläkään löytänyt takaisin avaukseesi, jonka kiteytit näin: >>Käärmeen PÄÄ ja MYRKKY on eliminoitu


      • Semper.Fidelis kirjoitti:

        Et vieläkään löytänyt takaisin avaukseesi, jonka kiteytit näin: >>Käärmeen PÄÄ ja MYRKKY on eliminoitu

        Etkö sinä todellakaan ymmärrä tätä, että 1 Moos 3:15,
        joka puhuu käärmeen päästä/myrkystä, toteutui Golgatalla?

        Muistanet Jeesuksen sanat:
        "Nyt käy tuomio tämän maailman ylitse;
        nyt tämän maailman ruhtinas pitää heitettämän ulos.
        Ja kun minut ylennetään maasta,
        niin minä vedän kaikki tyköni."
        Mutta sen hän sanoi antaen tietää,
        minkäkaltaisella kuolemalla hän oli kuoleva. (Joh 12:31-33)

        Pietari kirjoittaa:
        "Yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
        ja hän on kuollut kaikkien edestä,
        että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen,
        vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut."

        Eli. Me, jotka uskomme Jeesukseen,
        olemme jo kuolleet ja nousseet kuolleista uuteen elämään.
        Ja niin saatana on heitetty ulos.
        Sillä ei ole enää mitään valtaa meihin,
        jotka olemme siirretyt kuolemasta elämään,
        s..tanan vallasta Jumalan Rakkaan Pojan valtakuntaan.

        Ihan oma lukunsa on sitten se,
        että "Maailmassa teillä on ahdistus".
        Jeesus kuitenkin jatkaa:
        "Mutta olkaa turvallisella mielellä. Minä olen voittanut maailman."

        Jotkut Jeesuksen omat ovat todellakin joutuneet kärsimään vastustusta
        syntisiltä aina verille asti.
        "'Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää;
        meitä pidetään teuraslampaina." Paavali jatkaa:
        Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa,
        joka meitä on rakastanut.
        Sillä minä olen varma siitä,
        ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat,
        ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
        ei korkeus eikä syvyys,
        eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta,
        joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1560
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1277
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      117
      1261
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1186
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1054
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      86
      862
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      792
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      785
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      383
      769
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      127
      728
    Aihe