Maijan tarina on ohitettu

MAIJAJOJA ON MONTA

Rauhanyrhdistyksissä yritetään selvitä Maijan tarinan aiheuttamasta häiröstä. Samalla osa saa tukea aj apua, mutta valitettavan suuri osa kokee kirjan häiriönä ja kiusantekona, josta täytyy päästä yli. Tarinaa yritetään selittää pois monin eri keinoin. MM mustamaalaamalla tai vähättelemällä kirjoittajia Maria ja johannaa, että he eivät ole oikein uskomassa.

Mutta Maija on halunnut kertoa tarinansa itse. Tarinassa puhuu Maija ja hän haluaa olla uskomassa.

44

1019

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uhrit ongelmana.

SRK:lle ja vl-yhteisölle uhrit ovat aina olleet pelkkä taakka, joita ilman olisi niiiiin rauhallista ja rakkaudellista. Tämähän on käynyt ilmi esimerkiksi SRK:n puheenjohtajan ja pääsihteerin lausunnoista. Kun lapsenraiskaamissynti on rikolliselle annettu anteeksi, jää ongelmaksi ainoastaan uhri, joka pitäisi saada vaikenemaan loppuiäkseen... näin ajattelee vl-uskonto.

• Rakenteet muututtava

MAIJAN TARINA/otteita
        "Yhteisön hengellistä auktoriteettia edustavat käyttävät hengellistä väkivaltaa kieltämällä Maijaa puhumasta kokemastaan. Samaan aikaan hänen asioitaan puhutaan laajasti yhteisössä. Väkivaltaa eivät toteuta vain yksittäiset henkilöt. Myös yhteisö ja uskontulkinnat rikkovat perusturvaa. Yhteisön edustama opetus näyttäytyy kertomuksessa rakenteellisena väkivaltana."

"Yhteisö ja usko eivät vain kehystä väkivaltaa, vaan uskonnolliset merkitykset ja tulkinnat toimivat myös suoraan väkivallan välineinä."

Tämä sama kaava toistuu monissa muissa yhteisön sisällä tapahtuneissa "rikoksissa". Täysin syytöntä häpäistään juoruamalla ympäri kylää perättömin väittein. Uhri on omassa asiassa ulkopuolinen. Uhri on kuitenkin toisten puheissa "ainoa" syyllinen. Käytänne on itse perkeleestä.

• Pahan puhujat
        Rakenteet muututtava kirjoitti:

MAIJAN TARINA/otteita
        "Yhteisön hengellistä auktoriteettia edustavat käyttävät hengellistä väkivaltaa kieltämällä Maijaa puhumasta kokemastaan. Samaan aikaan hänen asioitaan puhutaan laajasti yhteisössä. Väkivaltaa eivät toteuta vain yksittäiset henkilöt. Myös yhteisö ja uskontulkinnat rikkovat perusturvaa. Yhteisön edustama opetus näyttäytyy kertomuksessa rakenteellisena väkivaltana."

"Yhteisö ja usko eivät vain kehystä väkivaltaa, vaan uskonnolliset merkitykset ja tulkinnat toimivat myös suoraan väkivallan välineinä."

Tämä sama kaava toistuu monissa muissa yhteisön sisällä tapahtuneissa "rikoksissa". Täysin syytöntä häpäistään juoruamalla ympäri kylää perättömin väittein. Uhri on omassa asiassa ulkopuolinen. Uhri on kuitenkin toisten puheissa "ainoa" syyllinen. Käytänne on itse perkeleestä.

Rauhanyhdistykset ovat kuhisevia pesiä joissa jauhetaan paskaa toisista ihmisistä, uskovaiset keskenään kähisee. Käärmeenpesään vois verrata.

• lämmin kiitos
        Pahan puhujat kirjoitti:

Rauhanyhdistykset ovat kuhisevia pesiä joissa jauhetaan paskaa toisista ihmisistä, uskovaiset keskenään kähisee. Käärmeenpesään vois verrata.

päivämies tykkää Maijan tarinasta. Kiitos Maijalle, Marille ja Johannalle!!!!

• Hyvä päikkäri
        lämmin kiitos kirjoitti:

päivämies tykkää Maijan tarinasta. Kiitos Maijalle, Marille ja Johannalle!!!!

Päivämiehessä iso juttu. HYVÄ! Kun vielä olis neuvottu tarkkaan miten rippitapauksissa on toimittava, niin olis ollu täyskymppi juttu.

• Kuin vesi hanhen sel
        Hyvä päikkäri kirjoitti:

Päivämiehessä iso juttu. HYVÄ! Kun vielä olis neuvottu tarkkaan miten rippitapauksissa on toimittava, niin olis ollu täyskymppi juttu.

Etkö huomannut, että SRK vyörytti vastuun JÄLLEEN yksittäisten puhujien ja johtokuntien päälle, vaikka on itse kaiken rikostensalaamisen ja hrien vaientamisen takana?

Samoin se aikanaan vyörytti hoitokokousjulmuuksista syyn yksittäisten hoitomiesten "ylilyöntien" päälle, vaikka nyttemmin on joutunut myöntämään jopa itse järjestäneensä 488 "virallista" hoitokokousta!

• maija siellä, täällä,

Maija. Maija. löysin elämän Maija siellä Maija täällä. Maija eduskuntaan. maijasta uusi voitto ja vara-aimo

• Vastaa henkeen.

Veli todistaa hyvin. Olen veljen kanssa samaa mieltä. Voisivat uhrimme olla hiljaa ja vaieta loppuiäkseen kokemuksistaan niin rauha ja rakkaus palaisi sioniin. Aamen. Totisesti.

• Tämä Maija

pitäisi ehdottomasti valita johtokuntaan, koska hän omaa yksilöllisen moraalin. Maija on oikea uskovainen, muut eivät.

• Pinnallisuus

Maijan kertomus on todella surullinen, mutta sillä on monessa mielessä suuri merkitys yhteisön ongelmien ratkaisussa, jos vain epäkohdat tunnustetaan ja niihin puututaan.

Maijan tarina/ote
      "Jotta yhteisö voi ylläpitää kuvaa itsestään ja rajoistaan, se tarvitsee vihollisia, joita vastaan taistella. Moraalia vinouttavan yhteisöllisen prosessin seurauksena uhrista tulee yhteisölle eräänlainen vihollinen. Ihmisten toisiaan kohtaan osoittama pahuus torjutaan anteeksiantamuksen käytöllä. Yksimielisyyttä ja yhteisöllisyyttä korostavassa uskossa pinnalliseen ja pikaiseen anteeksiantamukseen tyytymätön uhri on ongelmallinen."

"Kaakki on anteeksi" -höpötys on myös väkivallan ase. Tapauksessa, jossa juoruilija on järjestänyt uhrin seläntaakse häpäisevän juorumyllyn, jonka syy myöhemmin osoittutuu täysin perättömäksi ts. arvailu ei ollutkaan totta. On yksi keino ohittaa syvällisempi keskustelu itse asiasta siunaamalla kuin papukaija sanomatta kuitenkaan edelleenkään syytä "siunaamiseen". Voi olla että puhuttelija kokee mielihyvää, että juuri hän on se siunaaja.

• Hoitohelvetti

"Kaakki on anteeksi" -höpötys on myös väkivallan ase.

Yhteisössä em. tarkoittaa, että asiasta puhuminen on kielletty!

Tiedän erään tapauksen, jossa naishoitaja, joka järjesti uhrilleen jatkuvasti hoitotilaisuuksia toimien aktiivisesti siunaajana itse välillä itki välillä nauroi ja lopuksi toi valkoisia kukkia, kun puhuteltava joutui muuttamaan pois hoitohelvetistä/paikkakunnalta. Itse asia on edelleen täysin käsittelemätön.

Taas varmaan joku hörhö kirjoittaa, että näin ihminen/uhri menettelee kun ei näe omaa syntisyyttään ja nöyrry parannukseen. Tämä on pelin henki.

• samperin puupäät

entä kannatko sinä vastuun asioista joita tapahtuu sinun edustamassasi ihmisryhmässä mihin kuulutkin!!! vaikket tiedä asiasta mitään .niin silti sinut leimataan syylliseksi!! miltä tuntuu?? miettisitte pikkasen omilla aivoilla enneku jauhatte asiasta!!!!!!!!

• pylyz

Oletko samperilainen?

• chris_hitchens

SRK:n johto on edelleen täysin sama vaikka on käynyt selvästi ilmi, että asia ei heille ole tullut yllätyksenä. Niin kauan kuin tuo porukka nauttii "riviporukan" luottamusta, on vastuu kaikilla VL-aikuisilla.

Tehkää asialle jotain reippaasti!!

• Brita Kajsa

No, mutta tänään ilmestyi laatikkoon Päivämies ja mm. Maijan asiaa kommentoitiin asiallisesti ja hienosti.

Muutenkin lehden sisältö oli kuin raikas tuulahdus. Oikein minä ilahduin, oli Kristuskeskeinen.

BK

• ... se on alkanut ny

Kaikki tulee paremmaksi....

• Brita Kajsa
        ... se on alkanut ny kirjoitti:

Niinhän se on, tuuli puhaltaa missä tahtoo. Kuulemme sen huminan...

Jospa tämä tuuli puhalteleekin kaikkien parjaamaan vl-liikkeeseen. Tottahan Herramme tahtoo omiansa virvoittaa.

En minä nyt kuitenkaan tätä osaa nätimmin sanoa, niin on kuitenkin syvä se rakkaus langennuttakin kohtaan.

Ja eiköhän tahdota kaikki siunata. Sittenkin.

Maallinen laki ja tuomioistuin tuomitkoon maan lakien mukaan, Kristus tuomitsee meitä kuitenkin armolla.

En minä sano, että haavoilla ja verillä oleva olisi yhdentekevä. Kunpa osaisikin asettua kärsivän asemaan ja auttaa.

Kristuskin kärsi kerran viattomana. Eikähän tämä ihmisen osa ole kuitenkaan kummempi. Miksi järjettömyyttä on ja järjettömiä tekoja tapahtuu. En minä osaa antaa vastausta.

Ihmiset ovat mitä ovat. Ihan jokaikisessä kuppikunnassa. Enkä minäkään yhtään parempi. Aina ei edes itse ymmärrä omaa sydämettömyyttään/rakkaudettomuuttaan...kun pistää oikein vihaksi.

Mutta odottelemme kevätsateita, tuulen jälkeen. Oman sydämen maan multiin ensisijassa.

BK

• Alku oikeaanpäin

Päivämiehessä
        Hyväksikäyttötapaus "Maijan tarina"
        Niin surullinen tarina.

Artikkeli on ainakin saanut palstatilaa juuri oikeassa kohdassa -peilin paikalla! Toivottavasti siinä saa jatkossa palstatilaa myös hengellinen/henkinen väkivalta/hoitoväkivaltaa koskevat tosikertomukset.

• 6794
        ... se on alkanut ny kirjoitti:

HETKEN kestää parempaa ja taas sama marssi palautetaan kun julkisuus on vähän rauhoittunut

• Hemesti
        Brita Kajsa kirjoitti:

Niinhän se on, tuuli puhaltaa missä tahtoo. Kuulemme sen huminan...

Jospa tämä tuuli puhalteleekin kaikkien parjaamaan vl-liikkeeseen. Tottahan Herramme tahtoo omiansa virvoittaa.

En minä nyt kuitenkaan tätä osaa nätimmin sanoa, niin on kuitenkin syvä se rakkaus langennuttakin kohtaan.

Ja eiköhän tahdota kaikki siunata. Sittenkin.

Maallinen laki ja tuomioistuin tuomitkoon maan lakien mukaan, Kristus tuomitsee meitä kuitenkin armolla.

En minä sano, että haavoilla ja verillä oleva olisi yhdentekevä. Kunpa osaisikin asettua kärsivän asemaan ja auttaa.

Kristuskin kärsi kerran viattomana. Eikähän tämä ihmisen osa ole kuitenkaan kummempi. Miksi järjettömyyttä on ja järjettömiä tekoja tapahtuu. En minä osaa antaa vastausta.

Ihmiset ovat mitä ovat. Ihan jokaikisessä kuppikunnassa. Enkä minäkään yhtään parempi. Aina ei edes itse ymmärrä omaa sydämettömyyttään/rakkaudettomuuttaan...kun pistää oikein vihaksi.

Mutta odottelemme kevätsateita, tuulen jälkeen. Oman sydämen maan multiin ensisijassa.

BK

Samoin ajatuksin !

• Ei voi ohittaa!

Nyt kun oikeusministerikin on puuttunut vl-yhteisössä valtoimenaan rehottavaan lasten raiskaamiseen, rikosten salaamiseen, rikollisten suojelemiseen ja uhrien vaientamiseen, on SRK saatava vihdoin vastuuseen tuhansien ihmisten elämän totaalisesta pilaamisestaan!

• lukekaa...

väärä tieto!

Lue Päivämiestä!

nro 18. 2.5.2012

Hyväksikäyttötapaus "Maijan tarina"

Lue se!

Sieltä mm perheiden ja lasten hyvinvoinnin perustaksi perustettu: "Tämän työn tueksi SRK on perustanut perhe- ja diakoniatyön, joka tukee kotien hyvinvointia. Yhteistyötä halutaan jatkaa kaikkien viranomaisten kanssa yhdistystoiminnan kaikilla tasoilla."

"Kirjan kuvaama hyväksikäyttö ja hylkääminen on yksiselitteisesti väärin.!

"Kuten jo aiemmin Päivämiehen pääkirjoituksessa 27.1.2010 on todettu, lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö on yksiselitteisesti synti ja rikos.Yhtä tuomittavaa on rikollinen suojelu."

• Olaa''''

Miksi Voittonen hylkäsi oululaisen pedofiilipapan tyttären, kun tytär haki apua Voittoselta isänsä hoitoon saattamiseksi.

Miksi Voittonen suuttui tyttärelle ja kyseenalaisti tyttären uskonelämän?

"

• Brita Kajsa
        Olaa'''' kirjoitti:

Miksi Voittonen hylkäsi oululaisen pedofiilipapan tyttären, kun tytär haki apua Voittoselta isänsä hoitoon saattamiseksi.

"

Sinun pittää mennä Voittoselle ja kysyä naamatusten.

Mitä aikuinen ihminen täällä meuhkaat ja arvailet?

Kerro sitten meillekin, mitä sait vastaukseksi.

BK

• leimattiin mustamaal
        Brita Kajsa kirjoitti:

BK

Onhan hänen luona käynyt Alaranta ja Pentikäinenkin nokikkain keskustelemassa, mitä siitä seurasi?

• Pojat pihalle!
        leimattiin mustamaal kirjoitti:

Onhan hänen luona käynyt Alaranta ja Pentikäinenkin nokikkain keskustelemassa, mitä siitä seurasi?

Nuoret teologit heitettiin SRK:sta pihalle kuin liian juopunut kapakasta. Evääksi annettiin muistutus, että olkaahan sitten näistä asioista hiljaa!

• eräs vaan...
        Brita Kajsa kirjoitti:

BK

Ihan mielenkiinnosta, mikset sinä itse mene kysymään Voittoselta tästä asiasta? Miksei kukaan teistä, jotka kuulutte hänen johtamaansa herätysliikkeeseen, tee niin? Eikö teitä kiinnosta se, että puheenjohtajanne on salannut virkavallalta lapsen seksuaalisen hyväksikäytön ja vielä jäänyt asiaa selitellessään kiinni myös valheesta? Eikö teitä kiinnosta, että SRK:n johtokunta on niinikään ollut asiasta tietoinen ja antanut siunauksensa moiselle toiminnalle? Tosiaanko te aijotte antaa tällaiselle hiljaisen hyväksyntänne odotellessanne sitä, että me "epäuskoiset" yritämme panna toimeksi puolestanne?

Nauttiiko SRK:n johtokunta sinun täyttä luottamustasi kaiken tämän jälkeenkin?

• Viimeinen TUOMIO!
        eräs vaan... kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, mikset sinä itse mene kysymään Voittoselta tästä asiasta? Miksei kukaan teistä, jotka kuulutte hänen johtamaansa herätysliikkeeseen, tee niin? Eikö teitä kiinnosta se, että puheenjohtajanne on salannut virkavallalta lapsen seksuaalisen hyväksikäytön ja vielä jäänyt asiaa selitellessään kiinni myös valheesta? Eikö teitä kiinnosta, että SRK:n johtokunta on niinikään ollut asiasta tietoinen ja antanut siunauksensa moiselle toiminnalle? Tosiaanko te aijotte antaa tällaiselle hiljaisen hyväksyntänne odotellessanne sitä, että me "epäuskoiset" yritämme panna toimeksi puolestanne?

Nauttiiko SRK:n johtokunta sinun täyttä luottamustasi kaiken tämän jälkeenkin?

OV: "SRK:n johtokunta on apostolinen kokous ja sen jäsenyys on hengen virka, eikä siitä voi erottaa."

Johtokuntaan valittavat vanhat miehet on valittu keskimäärin 24 vuotta ennen kuolemaansa ja sitten luonnollisen poistuman kautta siirtyneet ajasta iäisyyteen. Viime vuosikymmeninä erittäin huonoilla eväillä tosin...

• en tajjuo
        Olaa'''' kirjoitti:

"

Miksikähän apua ei oo haettu oikeasta paikasta. Ei keskusyhistyksiltä haeta muuallakaan.

• apostolinen kokous
        Viimeinen TUOMIO! kirjoitti:

OV: "SRK:n johtokunta on apostolinen kokous ja sen jäsenyys on hengen virka, eikä siitä voi erottaa."

Johtokuntaan valittavat vanhat miehet on valittu keskimäärin 24 vuotta ennen kuolemaansa ja sitten luonnollisen poistuman kautta siirtyneet ajasta iäisyyteen. Viime vuosikymmeninä erittäin huonoilla eväillä tosin...

Gal. 2:11

Kun Keefas sitten tuli Antiokiaan, nousin vastustamaan häntä julkisesti, koska hän oli menetellyt väärin.

• etsivä-xx
        apostolinen kokous kirjoitti:

Kun Keefas sitten tuli Antiokiaan, nousin vastustamaan häntä julkisesti, koska hän oli menetellyt väärin.

Tälle miehelle, Pietarille annettiin taivasten valtakunnan avaimet:
        15 "Entä te?" kysyi Jeesus. "Kuka minä teidän mielestänne olen?"
        16 Simon Pietari vastasi: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika." [Matt. 14:33; Joh. 6:69, Joh. 11:27; Ap. t. 9:20; 1. Joh. 5:5]
        17 Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. [Matt. 11:27; Gal. 1:15,16]
        18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. [Nimi Pietari, kreikaksi Petros, pohjautuu sanaan 'kallio'.][Joh. 1:42; Ef. 2:20; Ilm. 21:14]
        19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." [Jes. 22:22; Matt. 18:18; Joh. 20:23; Ilm. 3:7]

Ja kuolemansa jälkeen antoi ne kaikille opetuslapsilleen:
        Joh. 20
        21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." [Joh. 17:18]
        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." [Matt. 16:19 ]

Pietari oli mies joka kolmasti hänet kielsi:
        33 Pietari keskeytti hänet ja sanoi: "Vaikka kaikki muut luopuisivat sinusta, minä en koskaan luovu."
        34 Jeesus vastasi: "Totisesti: tänä yönä, ennen kuin kukko laulaa, sinä kolmesti kiellät minut." [Matt. 26:69-75]

Tämänkin jälkeen Jeesus sanoi hänelle:
        Joh. 21:16

Sitten hän kysyi toistamiseen: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua?" "Rakastan, Herra", Pietari vastasi, "sinä tiedät, että olet minulle rakas." Jeesus sanoi: "Kaitse minun lampaitani."

Ja sitten senkin jälkeen Paavali sai syyn puhuttella häntä.

Miksi Jeesus asetti seurakuntansa paimeneksi hyvin selvästi erehtyväisen miehen? Koska hän antoi tehtävän ihmiselle.

• SRK salaa rikoksia.
        en tajjuo kirjoitti:

Miksikähän apua ei oo haettu oikeasta paikasta. Ei keskusyhistyksiltä haeta muuallakaan.

SRK lienee Suomen ainoa rikoksia salaava, rikollisia suojeleva, uhreja vaientava ja lastenpuolustajia vainoava keskusyhdistys. Vai tiedätkö muitakin? Luettele, kiitos.

• Jormakainen ja kamu

Mites ne muut rikkomukset, jotka on anteeksi annettu, mutta ei maallisessa tuomioistuimessa käsitelty.
      Käypikö niin että loppuu yhdistyksestä puhuvaisetmiehet, kun hyllytyksiä tuloo?

• SRK häviää tämän

SRK on varonut visusti olemaan neuvomatta uhreja poliisin puheille mm nimittelemällä heitä "isänsä häpäiseviksi tyttäriksi".

Nyt kun on julkisesti tiedossa, että vl-lastenraiskaamisrikokset on "hoidettu" omissa porukoissa, ei SRK:kaan enää uskalla olla mistuttamasta poliisiviranomaisista.

• Hyssykkäät

Nyt keskitytään seksuaalirötöksiin, mutta ilmeisesti siionin piirissä on muitakin rötöksiä hoidettu siunauksella ilman maallista tuomiota.

• 65632

joo. Talousrikoksia ja kaappijouppoja, mm johtokunnassakin on ollut ja .... Mitä muuta?

• vl-perheväkivaltaa!
        65632 kirjoitti:

joo. Talousrikoksia ja kaappijouppoja, mm johtokunnassakin on ollut ja .... Mitä muuta?

VL-perheväkivalta rehottaa yhteisössä aivan valtoimenaan. SRK teetti pari vuotta sitten kotiselvityksen vl-kotien väkivaltatilanteesta ja salasi selvityksensä tuloksen heti kun sai sen käsiinsä!

• kilpa

Maijan tarinaa luetaan ympäri Suomen Siionin ja pian tehdään eolokuva. Sitä sitten me kaikki vl-uskovat kilvan katsomaan.

• Luki Häiriökö

Onks noi elävät kuvat niille,jokka ei ymmärrä lukemaansa?

• Elokuva Synti
        Luki Häiriökö kirjoitti:

Onks noi elävät kuvat niille,jokka ei ymmärrä lukemaansa?

On elo kuva tar koitettu epä uskoisille , jotka eivät osaa luke a.

Meissä usko vaisissa ei ole niitä luku taidottomia.

• Tuumailija54
        Elokuva Synti kirjoitti:

On elo kuva tar koitettu epä uskoisille , jotka eivät osaa luke a.

Meissä usko vaisissa ei ole niitä luku taidottomia.

Näkörario on paha laite! Mutta Internet hyväksytään :D Jännä homma. Kukas kieltää telkkarin mutta ei nettiä?

• Luki Härö
        Tuumailija54 kirjoitti:

Näkörario on paha laite! Mutta Internet hyväksytään :D Jännä homma. Kukas kieltää telkkarin mutta ei nettiä?

Harmittaako? hääh? Mitäs vielä keksittäs?

• petos bill
        Luki Härö kirjoitti:

Harmittaako? hääh? Mitäs vielä keksittäs?

Lestat hämää itseään. Katsovat netistä pornoa ja ovat pyhiä, kun ei ole televisiota.

• ivy.

Up

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1943
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      201
      675
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      192
      556
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe