"Ensimmäiset tulevat viimeisiksi...

Kateus jyllää

Tapahtui pienellä paikkakunnalla, jossa häitä vietettiin yhteen aikaan aina tuon tuostakin. Siiri (nimet muutettu) ja hänen ystävänsä olivat hyvin kysyttyjä puheen ollessa tilaisuuksien tarjoilusta. Tämän huomanneena Lyyli esitti Siirille, että kun häntä pyydetään niin paljon töihin erilaisiin tilaisuuksiin, hän on ajatellut rueta perimään korvausta. Siirillä ei sellainen käynyt edes mielessä, eikä Siirillä myöskään ollut selvää kuvaa kuinka paljon Lyyliä pyydettiin tilaisuuksiin tarjoilemaan. Tuli suuret kaksoishäät, joihin jälleen Siiriä ja hänen ystäväänsä pyydettiin töihin. Eipä aikaakaan, kun Lyyli esitti Siirille, että hänkin tulee, ei kuitenkaan valmistelutöihin, vaan vasta tarjoilemaan suoraan kirkosta. Siiri ei miettinyt kuulemaansa sen enempää, sillä kokemuksesta tiesi, että tilaisuudet olivat täyttä työtä. Kun sitten hääaamu valkeni, Siiri teki ystävänsä kanssa rauhanyhdistyksellä häävalmisteluja aamuvarhaisesta alkaen eikä ollut ystävänsä kanssa tietoinen, mikä heidän roolinsa itse tilaisuudessa oli, vaan he tekivät kaikki ne työt, mitkä meille annettiin. Saatuaan tunteja kestäneet valmistelut tehtyä sopivaan pisteeseen, Siiri ja hänen ystävänsä kiisivät Siirin ystävän asunnolle vaatteiden vaihtoon ja taas ”tukka putkella” takaisin rauhanyhdistykselle töihin. Kun sitten tuli aika, jolloin hääväki alkoi saapua kirkosta, kaikki oli valmista ja pöydät notkuivat valmiiksi tarjolle asetetuista tarjottavista. Lyyli tuli siskonsa ja erään ystävänsä kanssa rauhanyhdistykselle ensimmäisten joukossa suoraan keittiölle takaovesta. Tilaisuuden pääemäntä alkoi kiireellä tehdä työnjakoa sanoen, että Siiri ja hänen ystävänsä menevät salin puolelle ja hoitavat tilaisuuden tarjoilun. Siiri ja hänen ystävänsä olivat hiljaa, mutta täysin ymmällään. Lyyli sai työnjaossa tehtäväkseen kerätä likaisia astioita, joita hänen ystävänsä sai tehtäväksi pestä. Lyylin sisar piti huolta, että Siirillä ja hänen ystävällään riitti tarjoiltavaa. Siirillä ja hänen ystävällään oli hauskaa ja ihana päivä satojen häävieraiden keskellä tarjoilijoina. Siirin ja hänen ystävänsä hämmästys selvisi, kun sitten myöhemmin Siiri kuuli, että Lyyli oli itse tarjoutunut töihin. Apu oli todella tervetullut ja välttämätön, sillä kaikille riitti töitä."

3

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siiri-Hiiri

Tämä oli varmaan kirjasta Kaislikossa suhisee aina välillä

• salattuWisdom

Raamatussa "ensimmäiset tulevat viimeiseksi ja viimeiset ensimmäiseksi" ilmaisee erää luonnonlain.

Esim. naisen sukuelin kehittyi ensimmäisenä. Siksipä miehen sukuelin alkaa jakaantumaan pois ensin ihmiskunnasta.

• hyväksikäyttöä

Kyllä minä lähden häitä järjestään, kun kunnon palkka maksetaan, kun hullu tekee ilmaseksi tuollaista työtä.
      Sen ymmärrän, jos tekee lähisuvulle, mutta muille, ihan tuntemattomillekin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe