Evankeliumin tähden

Eräs vaan vl

Minulle tuli mielee että saisiko täältä vielä kuulla evankeliumia... sellaiseen ahistukseen josta on vaikea puhua ry:llä kellekkään. Olen kyllä joskus vähän puhujan kanssa tästä keskustellut. Rakkaat sisaret ja veljet! Olen nuori vl:nen tyttö, joka on joutunut sellaiseen itsetyydytyksen syntiin. Tunnen itseni todella kurjaksi... Vieläkö minäkin saan uskoa syntini anteeksi?

20

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Usko tulee kuulosta

No tämä on varmaan provo.... mutta jos olet oikeasti asialla, neuvoisin sinua menemään seuroihin. Ei syntejä julisteta anteeksi missään netissä. Tämä on aivan väärä paikka tuollaista pyydellä anteeksi, koska usko tulee kuulosta ja evankeliumin uskovaisen sisaren tai veljen suusta kuultuna varmasti saisit rauhan sydämeesi.

• Liperiläinen

Minun mielestäni se ongelma avaajan asiassa on nimettömänä parannuksen teko.
        Ei anonyyminä voi anteeksi pyydellä eikä syntejä tunnustaa. Sen sijaan en ole sitä mieltä, etteikö voisi muuten kirjoittamallakin saada synnit anteeksi ja julistaa evankeliumia (synniinpäästö). Esim. aiemmin Lasten Siioneissa pyydeltiin paljonkin anteeksi niissä lasten kirjeissä lehteen. Siinä näkyi siis kirjoittajan tiedot, nimi ja kotipaikka jne.

• En ymmärrä!
        Liperiläinen kirjoitti:

Ei anonyyminä voi anteeksi pyydellä eikä syntejä tunnustaa. Sen sijaan en ole sitä mieltä, etteikö voisi muuten kirjoittamallakin saada synnit anteeksi ja julistaa evankeliumia (synniinpäästö). Esim. aiemmin Lasten Siioneissa pyydeltiin paljonkin anteeksi niissä lasten kirjeissä lehteen. Siinä näkyi siis kirjoittajan tiedot, nimi ja kotipaikka jne.

Onko teillä vl liikkeessä sellainen sääntö, että synniinpäästön tilanteessa evankeliumin julistajan täytyy tietää, KUKA on se anteeksi anoja?

Siis evankeliumin julistajanko pitää tietää henkilötiedot? Miksi?

• Ei saa julkaista
        Liperiläinen kirjoitti:

Ei kun sehän on nykyään niin , että anteeksi ei saa antaa kirjallisesti lainkaan.

Nuo Lasten Siioni -jutut on olleet väärin.

Synninpäästön sanoja "Usko jeesuksen nimessä ja veressä anteeksi" ei saa enää nykyisin edes painaa SRK:n julkaisuihin. O. V. on kieltänyt, ja SRK:n johtokunta päättänyt.

http://freepathways.wordpress.com/2009/04/13/srk-kieltanyt-synninpaaston-julistamisen-tekstissa/

• Datan käsittely
        En ymmärrä! kirjoitti:

Onko teillä vl liikkeessä sellainen sääntö, että synniinpäästön tilanteessa evankeliumin julistajan täytyy tietää, KUKA on se anteeksi anoja?

Jumala taivaassa ei pysty laittamaan ihmisen nimeä Elämän kirjaan ilman että tieto käy ensin Oulussa.

• Lukekaa Raamattua
        Ei saa julkaista kirjoitti:

Ei kun sehän on nykyään niin , että anteeksi ei saa antaa kirjallisesti lainkaan.

Nuo Lasten Siioni -jutut on olleet väärin.

Synninpäästön sanoja "Usko jeesuksen nimessä ja veressä anteeksi" ei saa enää nykyisin edes painaa SRK:n julkaisuihin. O. V. on kieltänyt, ja SRK:n johtokunta päättänyt.

http://freepathways.wordpress.com/2009/04/13/srk-kieltanyt-synninpaaston-julistamisen-tekstissa/

Voe mahoton, mitä uteliaisuutta ja urkkimista! Minkä ehdon taakse on laitettu anteeksiantamus!

Mitä Jeesus sanoi lähetyskäskyssä, onko unohtunut teillä se?

• Lut.pappi
        En ymmärrä! kirjoitti:

No jotta ei jäisi kenellekkään epäselväksi, niin ei ole mitään estettä sille että anonyyminäkin vois saada synnyt anteeksi. Totta kait voi. En itse pappina voi mitenkään tietää kaikkien henkilöllisyyttä, joilla synniinpäästön julistan messussa. Eikä minu tarvitse siitä pitää kirjaa kuka on anteeksi pyytänyt.

• Kysywäinen

Sinun mielestäkö ei netissä voi antaa sielunhoitoa eikä julistaa evankeliumia?

• pysy sää kotonas

Höpö höpö. Me Jeesuksen todistajat olemme valtuutetut ja Jeesuksen velvoittamat julistamaan synninpäästön jokaiselle joka sitä meiltä anoo.

• Raamatun mukaan
        En ymmärrä! kirjoitti:

Ei kun se on pääasia, kuka on se joka julistaa synnit anteeksi. Sen ihmisen sieluntila on oltava oikea.

• Puhujaveli

Sormeta kaikessa rauhassa.

• ddddddfsdaf

Itsetyydytys ei ole syntiä. Itse asiassa mitään syntiä ei ole olemassa, koska Jumalaakaan ei ole olemassa.

• mitäs tääl töttöilet

dddddfsdaf Tämän piru valehteli.

• Heikompiveli

Olen itse useasti kipuillut juuri saman synnin takia. Mutta armon voima meitä kantaa ja saamme hukuttaa kaikki synnit pohjattomaan armon mereen jos todellakin kadumme ja tahdomme päästä synnistä eroon. Jeesuksen nimessä ja veressä saat uskoa kaikki synnit anteeksi. Toivon sinulle voimia tästä synnistä eroon pääsyssä.
      Pyydän että minunkin puolestani rukoiltaisiin, olen niin moneen vikaan joutunut.

• Keskiverto olen?

En tiedä oletko provo, mutta kuitenkin vastaan jotain.

Älä ahdistu, on olemassa asioita joihin ei ole suoraa vastausta.

Meissä on tiettyjä luontaisia ominaisuuksia joille emme voi mitään. Siis ei ole syytä kuormittaa itseä tämän tyyppisillä asioilla. Luonto on sitä mitä on, toisilla enemmän toisilla vähemmän, vielä vaihdellen eri aikakausina.

Sielunvihollinen haluaa meidän katsovan omaa epäonnistumista enmmänkuin se olisi tarpeen. Sinulta ei vaadita mitään, mutta jos tunnet tarvetta puhua jollekkin niin voit puhua. Se ei kuitenkaan ole uskon edellytys, ainoastaan se, että pidät sen mikä sinulla on.

• Koomistako?

"Se ei kuitenkaan ole uskon edellytys, ainoastaan se, että pidät sen mikä sinulla on."

Anteeksi että sivullisena kyselen mutta en ymmärtänyt kirjoituksestasi yhtään mitään. Mitä tuo tarkoittaa???
        Pidä se minkä minulla on?

• Keskiverto olen?
        Koomistako? kirjoitti:

"Se ei kuitenkaan ole uskon edellytys, ainoastaan se, että pidät sen mikä sinulla on."

Anteeksi että sivullisena kyselen mutta en ymmärtänyt kirjoituksestasi yhtään mitään. Mitä tuo tarkoittaa???
        Pidä se minkä minulla on?

Joh. 3
        11 "Minä tulen pian. Pidä kiinni siitä mitä sinulla on, ettei kukaan vie voitonseppelettäsi.

APT 15
        28 Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän kannettavaksenne pidä panna mitään taakkaa. Annamme ainoastaan nämä välttämättömät ohjeet:

Esim. referoitu näistä. Voi olla vaikea ymmärtää, mutta avautuu jos avautuu.

• Heino.

Kirjoitat: ”Vieläkö minäkin saan uskoa syntini anteeksi?” Vastaan sinulle rakas nuori sisareni. Varmasti saat uskoa! Usko siis syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Usko nekin, mitkä painavat tuntoasi ja ole vapaa!

Ei ole Jumala rajoittanut syntienanteeksi saantoa minkään säännön alle. Ainoastaan, jos uskot, se on ainoa rajoittava tekijä, sillä Jeesus sanoo:
      Mar. 5:34 ”Jeesus sanoi hänelle: "Tyttäreni, uskosi on parantanut sinut. Mene rauhassa, sinä olet päässyt vaivastasi."
      Eli, vaikka kuka sinulle muuta sanoisi, sinä saat olla vapaa, vaikka minä en sinua tunne, sillä Jeesus tuntee takuuvarmasti sinut ja on jo armahtanut sinut. Usko sinä vain häneen, hän vakuuttaa; ”Tyttäreni, uskosi on parantanut sinut.”

Raamattu ei tunne itsetyydytyksen syntiä, mutta avioliitossa olevia Paavali neuvoo, miten tulee aviopuolisoiden käyttäytyä avioliitossa:
      1 Kor. 7:4 ”Vaimon ruumis ei ole hänen omassa vallassaan vaan miehen, samoin ei miehen ruumis ole hänen omassa vallassaan vaan vaimon.
      5 Älkää keskeyttäkö yhdyselämäänne, paitsi ehkä yhteisestä sopimuksesta joksikin aikaa, jotta voitte keskittyä rukoukseen; palatkaa sitten taas yhteen. Muutenhan Saatana pääsee kiusaamaan teitä, kun ette kuitenkaan pysty hillitsemään itseänne.”

• Jeesuksen nimessä

Rakas nuori ystäväni, usko kaikki synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Olen jo vanhempi mies, monen lapsen isä ja isoisä, näistä ongelmista paljon itsekin aikanani kärsinyt, tiedän siis erittäin hyvin mistä puhun ja mistä sinä puhut.

Häpeä eristää. Vaiva ei tahdo lähteä salaripissä, taustalla on hyljätyksi tulemisen ja häpeän kipuja. Mutta kun asian voi puhua turvallisessa ryhmässä (oma kokemukseni), jossa sitten yhdessä rukoillaan puolestasi, niin se tuo vaivaan todellista helpotusta.

Vihollinen pelottelee nuorta ettei sinua enää pidetä kristittynä jos tuon synnin tunnustat, mutta tiedätkö mitä, todellisuudessa sinua rakastetaan hyvin paljon, kaltaisistasi ihmisistä tulee erittäin rakkaita ja läheisiä ystäviä, - myös ripin vastaanottajille.

Muista kuitenkin tämä, ENNEN kaikkea USKO, USKO silloinkin, kun vihollinen hyökkää ja ottaa sinulta uskoa pois valheillaan. Sinä olet Jumalalle rakas tyttö ja nainen, Jumala ei koskaan hylkää sinua. Minäkin kunnioitan sinua hyvin paljon. Jumalan rauhaa ja siunausta sinun elämääsi. Näen jo nyt, että sinulla tulee olemaan onnellinen elämä.

• justiinsajooo

Aika tyypillinen provo, ei kannata kommentoida.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2138
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1786
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      177
      1329
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      231
      803
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      742
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      721
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      720
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      210
      616
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      577
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      42
      532
    Aihe