Lapselleni tapahtui tapaturma vieraalla paikkakunnalla. Sieltä oli lähdettävä ambulanssilla mutkan kautta Helsinkiin.
Kävi niin, että toinen lapseni, kouluikäinen, joutui jäämään tuonne vieraalle paikkakunnalle sukulaisten luokse, kun itse lähdin potilaan mukana yötä vasten sairaalaan.
Ilmoitin kouluun, että tässä nyt tulee yksi - kaksi poissaolopäivää ja selitin syyn. Koulusta tuli vastaukseksi mäkätystä, että kouluun olisi tultava eikä poissaoloja sallita.
Nykyisellä paikkakunnallani monet ovat poissa koulusta ulkomaan lomien vuoksi joka vuosi kaksi viikkoa eikä kukaan valita.
Kouluissa on eroja
7
265
Vastaukset
- Atshiipoppaa
??? Kai nyt kuitenkin sinne omaan kouluun (jossa ne poissaolot sallitaan) poissaoloista ilmoitit???
- ap.
Nykyisessä koulussa ei ollut mitään ongelmaa, kun ilmoitin, että olemme pari päivää reissussa, koska auto rikkoontui.
- isoja eroja on
Lähipiirissäni likka joutui pahaan kolariin ja pitkäksi aikaa sairaalaan, ja opettajat olivat alkaneet äidille sairaalassaolon aikana, että voi-voi, kyllä nyt pitäisi kouluun tulla kun jää jälkeen! Ihan kuin sieltä letkuista voisi noin vain tulla! Likalla oli hengen lähtö lähellä - nyt on ihan ok, mutta kuntoutus kesti kauan. Sairaalassa ymmärätääseni kävi sitten koulua kun pystyi.
- niin varmaan joo
Ihme valehtelua. En ikinä usko, että mistään koulusta käskettäisiin lapsen lähteä kouluun sairaalasängystä. Tainneet olla lasten vanhemmat vain pikkuisen vähä-älyisiä, eivätkä ole ymmärtäneet......
- isoja eroja on
No pikkupaikkakunnalla pienissä kouluissa kaikki on mahdollista. Yhden oppilaan pois jäänti luokasta vaikuttaa paljon. Mulla itselläni oli koulussa hirviöopettajapariskunta-aikoinaan, ihan väärällä alalla. Meinasin oksentaa, kun näin naamat jossain opettaja-kirjassa "ansioituineita plaaplaa" ja minä olin se kiltti oppilas, luultavasti luokkani kiltein, silti jouduin inhotuksi monien joukossa kun olin heidän inhokkiopettajnsa luokassa ja en ollut vaikuttajien lapsi.
- ope234
LOL
- isoja eroja on
Kyllä opetkin tietää miten vaihtelevaa sakkia sieltä löytyy..yksi saa heikoimmatkin liikkujat innostumaan liikunnasta ja toinen juoksuttaa 10-vuotailla cooperin testiä, samassa koulussa - ja tää on totisesti totta. Ihan samalla kuin missä tahansa muussakin työpaikassa. Kouluissa on vaan se ero, että ei voi kovin helpolla vaihtaa jos ei ole tyytyväinen, eikä voi valita kenen open luokalle joutuu. Kaikki opet tietävät, että on tiettyjä henkilöitä, joita toivotaan oman luokan opeksi tai luokanvalvojaksi, sekä lapset että vanhemmat. On luokkia, joiden kanssa toinen ope pärjää ja toinen ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1751550Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.561235puukkotappelu-keskella-tieta
https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo131211- 511101
Missä Martina miehineen?
Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M1931074- 61972
- 51752
Skandaali on persujen vaaliromahdus, ei jonkun metsän kaataminen
Huvittaa kuinka persut yrittävät saada heidän omasta skandaalistaan huomion aivan toisaalle. Persut ovat huonoja häviäm252737Miten pääsisin vielä tutustumaan sinuun?
Tekisi mieli etsiä sinut facebookista ja laittaa viestiä, se vaan olisi vähän noloa mutta silti haluaisin kokeilla. Siel33730- 37712