Kouluissa on eroja

yö ja päivä

Lapselleni tapahtui tapaturma vieraalla paikkakunnalla. Sieltä oli lähdettävä ambulanssilla mutkan kautta Helsinkiin.
Kävi niin, että toinen lapseni, kouluikäinen, joutui jäämään tuonne vieraalle paikkakunnalle sukulaisten luokse, kun itse lähdin potilaan mukana yötä vasten sairaalaan.
Ilmoitin kouluun, että tässä nyt tulee yksi - kaksi poissaolopäivää ja selitin syyn. Koulusta tuli vastaukseksi mäkätystä, että kouluun olisi tultava eikä poissaoloja sallita.

Nykyisellä paikkakunnallani monet ovat poissa koulusta ulkomaan lomien vuoksi joka vuosi kaksi viikkoa eikä kukaan valita.

7

308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Atshiipoppaa

??? Kai nyt kuitenkin sinne omaan kouluun (jossa ne poissaolot sallitaan) poissaoloista ilmoitit???

• ap.

Nykyisessä koulussa ei ollut mitään ongelmaa, kun ilmoitin, että olemme pari päivää reissussa, koska auto rikkoontui.

• isoja eroja on

Lähipiirissäni likka joutui pahaan kolariin ja pitkäksi aikaa sairaalaan, ja opettajat olivat alkaneet äidille sairaalassaolon aikana, että voi-voi, kyllä nyt pitäisi kouluun tulla kun jää jälkeen! Ihan kuin sieltä letkuista voisi noin vain tulla! Likalla oli hengen lähtö lähellä - nyt on ihan ok, mutta kuntoutus kesti kauan. Sairaalassa ymmärätääseni kävi sitten koulua kun pystyi.

• niin varmaan joo

Ihme valehtelua. En ikinä usko, että mistään koulusta käskettäisiin lapsen lähteä kouluun sairaalasängystä. Tainneet olla lasten vanhemmat vain pikkuisen vähä-älyisiä, eivätkä ole ymmärtäneet......

• isoja eroja on

No pikkupaikkakunnalla pienissä kouluissa kaikki on mahdollista. Yhden oppilaan pois jäänti luokasta vaikuttaa paljon. Mulla itselläni oli koulussa hirviöopettajapariskunta-aikoinaan, ihan väärällä alalla. Meinasin oksentaa, kun näin naamat jossain opettaja-kirjassa "ansioituineita plaaplaa" ja minä olin se kiltti oppilas, luultavasti luokkani kiltein, silti jouduin inhotuksi monien joukossa kun olin heidän inhokkiopettajnsa luokassa ja en ollut vaikuttajien lapsi.

• ope234

LOL

• isoja eroja on

Kyllä opetkin tietää miten vaihtelevaa sakkia sieltä löytyy..yksi saa heikoimmatkin liikkujat innostumaan liikunnasta ja toinen juoksuttaa 10-vuotailla cooperin testiä, samassa koulussa - ja tää on totisesti totta. Ihan samalla kuin missä tahansa muussakin työpaikassa. Kouluissa on vaan se ero, että ei voi kovin helpolla vaihtaa jos ei ole tyytyväinen, eikä voi valita kenen open luokalle joutuu. Kaikki opet tietävät, että on tiettyjä henkilöitä, joita toivotaan oman luokan opeksi tai luokanvalvojaksi, sekä lapset että vanhemmat. On luokkia, joiden kanssa toinen ope pärjää ja toinen ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      60
      3332
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      3
      1104
    3. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      3
      920
    4. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      21
      917
    5. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      68
      800
    6. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      60
      734
    7. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      44
      704
    8. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      28
      704
    9. Oot kyl rakas

Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      29
      643
    10. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      4
      637
    Aihe