Hei,
Käyn tansseissa sellaiset kymmenisen kertaa vuodessa enkä omista tanssikenkiä. Tanssi korottomissa avokkaissa joissa on liukas pohja. Mitä mieltä olette, että olisiko minun järkevä ostaa itselleni kunnon tanssikengät vai ei? Millään tanssikurseilla en ole ikinä käynyt. Valssin perusaskel onnistuu, "vahvan" viejän kanssa ainakin tango ja aivan vapaamuotoiset askeleet hyvän kappaleen tahtiin kyllä onnistuu, mutta muuten se onkin siinä. Tanssi on lähellä sydäntäni ja haaveilen tanssikursseille/-tunneille menosta kun aikaa siihen(kin) riittäisi. Mutta onko tosissaan tuo tanssikenkien/-lenkkareiden hankinta kannattavaa vai olisiko minun fiksumpi jatkaa noilla nykyisillä korottomilla, liukuvilla avokkaillani? Millaisilla kengillä porukka nykyään tanssahtelee? Eritoten sellaiset "ei-niin-bravuurit"?
Kiitos vinkeistä ja vastauksistanne!
Tanssikengistä
4
393
Vastaukset
Moi!
Itse käyn kerran - pari viikossa tansseissa, ja olen ostanut tansseja varten lenkkarit.
Ensimmäinen sääntöhän on se, että tanssit juuri sellaisissa kengissä kuin sinusta itsestä tuntuu hyvältä! Tärkeintähän on kai se, ettei tanssikengässä olisi paljoa korkoa. Sitten jos tanssit enemmän, voi olla hyvä hankkia erikseen tanssikengät koska voi olla että jalkasi rasittuvat avokkailla tanssittaessa. Rasitusta saattaisi vähentää oikein hyvät, sinulle sopivat pohjalliset (en ole mikään fysioterapeutti).
Jos jalkasi eivät kipeydy, ei sinulla ole mitään syytä hankkia erillisiä tanssikenkiä. Jos innostut käymään enemmänkin kursseilla ja tanssimassa, sitten voit harkita asiaa uudelleen. Ei se sittenkään mikään välttämättömyys ole hankkia tanssikenkiä. Omatkin kenkäni ovat Citymarketista ostetut Puma:n lenkkarit, jotka sopivat omaan tyyliini ja tansseihin joita tykkään tanssia. Olen enemmän noita swing -miehiä niin passaavat mukavasti minulle.- pulunpaskakenkä
Mää tässä lainaan sun ketjua.
Käyn kans kymmenkunta kertaa vuodessa tansseissa...mulla on tollaset "pulunpaskakenkät."
Tätä foorumia kun on tullut luettua, pistää miettiin voiko näitä "tanssikenkiä" enään pistää jalkaan yleisellä paikalla?
Olisko parenpi vaihtoehto laittaa kumisappaat tai turvakenkät, noilla turvakenkillä vaan saataa potkia daamin sääret mustelmille.
On se harmillista kun tanssiin tarkoitetuilla kenkillä ei voi tanssia.
Onko semmosia kenkiä olemassa joilla on hyvä tanssia ja vois jopa käydä noilla lavoilla...Ettei herätä närää. - Paljon kokenut p
Ei kannata ostaa tanssikenkiä pärjäät vallan mainiosti vanhoilla kengilläsi.
Minulla tansseissa on vanhat loppuunkuluneet lenkkarit,luistoa ei ole,
luisto kuuluu tanssien jälkeiseen aikaan. - s-taka*
Jos ja kun joskus menet sinne tanssikurssille niin aika nopeasti huomaat että eri tanssilajit ja -lattiat miltei vaativat erilaiset kengät. Aika ja kokemus opettaa.
Mielikenkäni ovat jo puhkikuluneet matalakorkoiset (~4cm), joissa on nahkapohja. Yksi remmi yli jalan, mikä pitää huolen siitä että vanhoina ja jo virahtaneinakaan kengät eivät lonksu vaan pysyvät hyvin jalassa. Olivat alkuun aivan liian liukkaat joten pistätin suutarilla kumilaput korkoihin. Liukkailla lattioilla tukeudun korkoon, vähemmän liukkailla olen tottunut askeltamaan enemmän päkiällä. Nainen olen.
Aika monet muutkin on, jopa tanssilenkkarit, mutta ne voisin halvalla myydä. Koko about 39 ;-). Lattareita tanssin bleyereillä, mutta esim. tango ja valssi vaativat mielestäni naiselta korkokengän, mutta yli 4,5-senttisiä korkoja en osta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531389- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231198- 1391025
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten336829Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50633Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602