Tuli nyt kuitenkin ilmeisesti opiskelupaikka ja armeijaan olis tarkoitus mennä tammikuussa. Eli miten olisi hyvä menetellä, puoleksi vuodeksi kouluun ja sit vuodeksi armeijaan vai saako opiskelupaikkaa heti lykättyä vaikka armeija alkaakin vasta tammikuussa ja mikä mahtaisi olla järkevintä?
amk ja armeija
10
6057
Vastaukset
- Toke
Lykkää armeijaa neljällä vuodella, niin minäkin tein. Nyt olen suorittanut sekä koulun että armeijan kunnialla läpi ja olen ollut työelämässä viitisen vuotta. Ainakin omalla kohdallani armeijan lykääminen oli hyvä valinta.
//Toke - kone
Mee armeijan jälkeen. Kaikinpuolin parempi, mikäli olet armeijassa vain puoli vuottaa sillä opiskelu kannattaa aina aloittaa syksyllä. Muuten ei tutustu niin helposti muihin!!!!
- pystis
ilmoittautua poissaolevaksi menettämättä opiskelupaikkaasi. ilman muuta käy intti pois alta. onko sielläkään pakko nyt vuotta olla? itellä kävi just samalla tavalla että opiskelupaikka varmistu vasta just ennen inttiin menoa, sain varapaikan. meinasivat alkaa mukisemaan että ei varapaikalla opiskelemaan pääsevät voi ilmoittautua poissaolevaksi heti eka vuonnaan. juotuivat kumminkin tarkistamaan kantaansa, armeijan takiahan ei voi opiskelupaikkaansa menettää. taitaapa olla joku lakikin sitä vastaan.
- Hanski
Otsikossa tuli jo kaikki olennainen.
Meikäläiselle aikoinaan neuvottiin, että tuota puolta vuotta ei kannata heittää hukkaan, eli olet joko koko lukuvuoden poissaolevana (et menetä opiskelupaikkaasi) tai sitten suoritat puoli vuotta kursseja.- sekaisin
Harrastaako monikin tuota puoli vuotta koulussa ja sitten armeijaan vai onko porukka sitten yleensä koko vuoden pois?
- näin
sekaisin kirjoitti:
Harrastaako monikin tuota puoli vuotta koulussa ja sitten armeijaan vai onko porukka sitten yleensä koko vuoden pois?
Itse tein näin: sain opiskelupaikan 2002 kesällä. En mennyt kouluun vaan ilmoitin itseni poissaolevaksi ja menin inttiin tammikuussa 2003. Olin siellä vuoden(oma valinta) ja pääsin tammikuussa 2004 pois. Olin ilmoittanut viime vuoden keväällä taas kouluun että en pääse aloittamaan vielä syksyllä 2003. Niinpä nyt on tullut kaksi vuotta täyteen poissaoloja joten elokuussa kouluun. Tämän vuoden olen yrittänyt tehdä töitä. Olen ihan tyytyväinen valintaani vaikka koulun aloittaminen lykkääntyi parilla vuodella. Mieluummin menen pari vuotta vanhempana kouluun kuin 4-5 vuotta myöhemmin armeijaan.
- Hanski
sekaisin kirjoitti:
Mitä ikinä teetkin, suosittelen käymään intin pois ennen koulua. Intti ei ole mitään herkkua missään iässä, mutta varsinkaan muita selvästi vanhempana se ei ole kivaa.
Itse aikoinaan tulin hyväksytyksi amk:uun, jolloin lukukausi olisi alkanut syksyllä 2003. Ilmoittauduin poissaolevaksi koko lukuvuodeksi, ja menin inttiin kesällä 2003.
Nyt intin jälkeen syksyllä 2004 aloitan opinnot, ja on ihan kiva, kun ei tarvitse käydä pääsykokeissa uudestaan. - sekaisin
Hanski kirjoitti:
Mitä ikinä teetkin, suosittelen käymään intin pois ennen koulua. Intti ei ole mitään herkkua missään iässä, mutta varsinkaan muita selvästi vanhempana se ei ole kivaa.
Itse aikoinaan tulin hyväksytyksi amk:uun, jolloin lukukausi olisi alkanut syksyllä 2003. Ilmoittauduin poissaolevaksi koko lukuvuodeksi, ja menin inttiin kesällä 2003.
Nyt intin jälkeen syksyllä 2004 aloitan opinnot, ja on ihan kiva, kun ei tarvitse käydä pääsykokeissa uudestaan.Taidan mennä puoleksi vuodeksi kouluun ja lähteä armeijaan tammikuussa ja jatkaa vuoden päästä koulua, saas nyt nähdä.
- Hanski
sekaisin kirjoitti:
Taidan mennä puoleksi vuodeksi kouluun ja lähteä armeijaan tammikuussa ja jatkaa vuoden päästä koulua, saas nyt nähdä.
Mitä ikinä teetkin, älä heitä sitä puolta vuotta "hukkaan". Mene kouluun (niin kuin muistaakseni kämppikseni teki), tai ole töissä.
- asd
Asd
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1471217
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636- 54557
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462