Onkos kellään kokemuksia tästä: http://www.jaasahko.fi/maa-ilmalampopumppu/
Saako vastaavia järjestelmiä muualtakin, pikaisella Googlettelulla en onnistunut löytämään vastaavaa...
Kokemuksia maa-ilmalämpöpumpusta??
6
1702
Vastaukset
Eikö siis tosiaan kellään kokemusta moisesta ratkaisusta, eli kaivosta lämpöä ilmalämpöpumpulle..?
- diiba daaaba
"Toimii päälämmönlähteenä, on siis rakennuksen varsinainen lämmitysjärjestelmä"
"Ei tarvita erillistä lämmönjakojärjestelmää eli esimerkiksi pattereita."
Tuollako lämpö sitten levitetään koko taloon tasaisesti ja lämmitetään myös kosteat tilat? Entä käyttövesi?
Toimiva ratkaisu ehkä jossain hallissa, mutta ok-talossa melko turha, koska n.3500 euron lisähinnalla saat oikean maalämpöpumpun, jolla hoidat myös pesutilojen ja käyttöveden lämmityksen. - realisti.
Onhan tuo toimivampi lämmitykseen kuin esimerkiksi takka. Itke sitä.
- Tai sitten ei
Niin kuin talon lämmitämiseen -30 asteen pakkasella?
Tarkennetaas sen verran että tarkoitus ei ole tehdä tuosta pääasiallista lämmönlähdettä. Pointti oli se että kun talossa on suorasähkölämmitys lattiassa, kiinnostaisi hommata ilmalämpöpumppu kulutusta vähentämään. Mutta koska talon päädyssä on jo valmiina kaivo, saisi sitä hyödyntämällä varmaan huomattavasti paremman hyötysuhteen sekä lämmityksessä että viilennyksessä, silloin kun sitä eniten tarvitaan.
Ja siksi kiinnostaisi kuulla että onko kenelläkään tuosta käytännön kokemusta?Onkos tuosta Naruskasta vielä kellään muulla täkäläisellä kokemusta? Tai onko löytynyt toista vastaavaa ratkaisua, jolla voisi ottaa maasta lämpöä suorasähkötaloon?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k395278- 853772
- 503180
- 113055
- 623045
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562393Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1481892- 411878
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….101835- 181751