Latasinpa parit ubuntut!

No, onneksi se on! W

Jätin tuonne ubuntu-palstalle kyselynkin, että oliko varmasti oikea sivu, mistä latasin? Käykääpä vaikka vilkaisemassa.

Mulla kun ei ole trigonometrisiä funktiokaavoja eikä muitakaan mahdollisuuksia laskea niitä äärimmäisen monimutkaisia laskutoimituksia tarkistaakseni vain sen aitouden.

Minä olen vain ostanut Windows asennuslevyn ja asentanut sen ilman sen kummempia "tarkistussummien" laskemisia!

Ja hyvin on toiminut Windows minun koneellani, jo 7 vuotta ilman ainuttakaan haittaohjelman asentumista!

Kiitos tästä kuuluu ehdottomasti Microsoftin ansioituneille tietokone insinööreille, jotka vaivojaan säästelemättä ovat tehneet tästä käyttöjärjestelmästä huipputurvallisen! Ilman tarkistussummien laskemisia!

13

132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja mikä estää ostamasta Ubuntun asennuslevyä?

• esteenä ehkä

se että siitä upuntun levystäkin pitäisi kai jotakin maksaa, asiakas siiloin alkaa kukaties miettimään millaista vastinetta rahalleen saapi, jospa olisi järkevämpää sittenkin se widows ostaa eikä sitä tuputusta jonka ilmaiseksikin ehkä jostain löytää ..

• esteenä ehkä kirjoitti:

se että siitä upuntun levystäkin pitäisi kai jotakin maksaa, asiakas siiloin alkaa kukaties miettimään millaista vastinetta rahalleen saapi, jospa olisi järkevämpää sittenkin se widows ostaa eikä sitä tuputusta jonka ilmaiseksikin ehkä jostain löytää ..

Paremman käyttöjärjestelmän saa joka tapauksesa halvemmalla, joten?

• Wintoy-luuserille

"Mulla kun ei ole trigonometrisiä funktiokaavoja eikä muitakaan mahdollisuuksia laskea niitä äärimmäisen monimutkaisia laskutoimituksia tarkistaakseni vain sen aitouden."

Et siis osaa ladata netistä ohjelmaa joka laskee tuon tarkistussumman ? Osaatko ylipäätään tehdä tietokoneella yhtään mitään ?

Uusimmasta Ubuntusta en tiedä kun en ole vielä kokeillut mutta ainakin vanhemmat sisälsivät tuon tarkistussumman laskennan eli CD:ltä käynnistettäessä oli vaihtoehtona myös sen CD:n tarkistus (eli tarkistussumman laskenta).

Aika usein varsinkin tekniikkasta mitään ymmärtämättömät Wintoy-luuserit sähläävät levyn polton kanssa, surkeat aihiot liian suuri polttonopeus yms. ja lopputulos on viallinen levy. Pienet virheet levyssä eivät haittaa jos kyseessä on jotain piirrettyjä lastenohjelmia (Wintoy-luusereille sopivaa ohjelmaa) mutta tietokoneohjelmistojen kohdalla pienetkin virheet aiheuttavat häiriöitä toimintaan.

• A-haa.

Vai on ubutubujen latauksen tarkistus noin monimutkaista. Täytyy muistaa varoittaa aloittelijoita tuosta lähes ylitsepääsemättömästä ongelmasta!

Etteivät vain ala suotta sähläämään noiden vaikeasti hallittavien ubutubujen kanssa, vaan pitäytyisivät näissä helpoissa Windowseissa, joissa toimiikin kaikki - ihan kaikki!

• A-haa. kirjoitti:

Vai on ubutubujen latauksen tarkistus noin monimutkaista. Täytyy muistaa varoittaa aloittelijoita tuosta lähes ylitsepääsemättömästä ongelmasta!

Etteivät vain ala suotta sähläämään noiden vaikeasti hallittavien ubutubujen kanssa, vaan pitäytyisivät näissä helpoissa Windowseissa, joissa toimiikin kaikki - ihan kaikki!

Kyllä se tarkistussummien laskemisen vaikeus on Windowsin ongelma. Ei toimi sekään Windowsissa.

• vain upuntu-luuserit
        M-Kar kirjoitti:

Kyllä se tarkistussummien laskemisen vaikeus on Windowsin ongelma. Ei toimi sekään Windowsissa.

tarvii tuollaisia tarkistussummia, eihän koskaan tiedä miten on levyt niiden järjestelmissä tunnistettu ja alustettu joten ei tiedostojen siirtokaan tietenkään voi toimia oikein ja luotettavasti, normaalisti tuollaisia virheitä tiedostojen siirrossa ei voi tapahtua, järjestelmässä täytyy olla jotakin pahasti vialla jos tuollaisia virheitä havaitsee tapahtuvan, lähdetiedoston eheyden voi ehkä tuolla tekniikalla varmistaa mutta ei sitä muuhun tarvii urpot !

• vain upuntu-luuserit kirjoitti:

tarvii tuollaisia tarkistussummia, eihän koskaan tiedä miten on levyt niiden järjestelmissä tunnistettu ja alustettu joten ei tiedostojen siirtokaan tietenkään voi toimia oikein ja luotettavasti, normaalisti tuollaisia virheitä tiedostojen siirrossa ei voi tapahtua, järjestelmässä täytyy olla jotakin pahasti vialla jos tuollaisia virheitä havaitsee tapahtuvan, lähdetiedoston eheyden voi ehkä tuolla tekniikalla varmistaa mutta ei sitä muuhun tarvii urpot !

Samaa järjestelmää käytetään joka paikassa. Siis sitä Internettiä.

• ??? ?? ? ?

Eikö wintous osaa tarkastaa md5sum? Ainahan md5sum tarkastetaan jotta ei ole tullut ladattaessa virheitä.

• miten niin aina

katteleppa vähän nettiä niin eipä niitä lopulta paljon ole toimijoita jotka tuollaista huuhaajuttua käyttävät, kyllä se on pääasiassa näiden linkku-uunojen juttu koko tarkistelu, kumma kun niille ei se zipattu tekniikka kelpaa, voihan siinäkin sen tiedoston aitouden varmistaa ja virhetilanteessa on vielä virheenkorjaustoiminto tarjolla, mutta kun ei linkku-uunot näitä tajuu kaikki pitäis rautalangasta vääntää viitenä kappaleena !

• kkweflkw

"Minä olen vain ostanut Windows asennuslevyn ja asentanut sen ilman sen kummempia "tarkistussummien" laskemisia!2

Niin, windowshan ei osaa laskea.

• Onneksi on WIndows!

Kyllä Windows osaa, mutta minä en ole kovin hyvä siinä. Onneksi Windowsin voi asentaa ilman sitäkin! Ja hyvin onkin onnistunut!

• 55555555555555555555

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2088
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1756
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      237
      766
    5. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      699
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      556
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      492
    Aihe