Arkkipiispa puhuu asiaa !

Aimo Voittonen

39

305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vl

Hienoa arkkipiispa!

• näin oon ymmärtämäss

Katsooko kirkko myös peiliin, sillä kirkon piirissä on ilmitullut satoja hyväksikäyttötapauksia. Kantaako piispa vastuun uhreista, saavatko he parhaan avun. Kirkko käyttää hengellistä väkivaltaa, kun ei anna löytäjälle iloa iloita aarteen , eli oikean uskon löytymisestä. Ei sitä kannata uskoa muuta kuin oikealla tavalla, muu ei pelasta, sanoo Jumalan sana.

• kirkolliskokous
        näin oon ymmärtämäss kirjoitti:

Katsooko kirkko myös peiliin, sillä kirkon piirissä on ilmitullut satoja hyväksikäyttötapauksia. Kantaako piispa vastuun uhreista, saavatko he parhaan avun. Kirkko käyttää hengellistä väkivaltaa, kun ei anna löytäjälle iloa iloita aarteen , eli oikean uskon löytymisestä. Ei sitä kannata uskoa muuta kuin oikealla tavalla, muu ei pelasta, sanoo Jumalan sana.

kyllä varmasti

• 1+10
        näin oon ymmärtämäss kirjoitti:

#sillä kirkon piirissä on ilmitullut satoja hyväksikäyttötapauksia#

Tarkoitako näitä vl-liikeen sisällä pelkästään ilmitullieta satoja tapauksia ...?

• kysyn vain.

Pyytääkö piispa myös kirkon puolesta anteeksi niitä hyväksikäyttötapauksia, joita nyt on paljastunut kirkon nuorisotyössä.

• 17+5

Hoidetaan ensin tämä mammutti alta pois (hirsi ja sitten malka).

• 12+5

Lisää prässiä, että kaikki väärinkäytöt tulee esiin ja uhrit hoidetuksi.

Karilta kristillinen kannanotto pienimpien ja SRK:n opin ruhjomien uhrien puolesta

• edustaja kirk.kok.

Mitähän SRK on mieltä arkkipiispan kannanotosta??

• anteeks vaan

Miten tapahtuu käytännössä peiliin katsominen täällä pohjosen korvessa, kun ei oo osaa eikä arpaa, eikä tiedä edes yhtään tapausta. Pitäiskö minun olla nyt farisealainen ja mennä piispalle ripittäytymään, että kuulun tähän herätysliikkeeseen, että anteeks vaan että oon olemassa.

• etelän uskovainen

Koska olet pohjoisen korvessa voit olla ihan rauhassa. Sinulla on hyvä osa.

Yksi kummallisuushan liikkeessäme on myös se että "etelän uskovaiset" ei ole niin uskovaisia kuin pohjoisessa asuvat.

Maantieteellinen sijainti on tulossa yhdeksi niistä armoneuvoista joita VL liikkeen sisällä ollaan ajamassa autuuden ehdoksi.

• anteeks vaan
        etelän uskovainen kirjoitti:

Koska olet pohjoisen korvessa voit olla ihan rauhassa. Sinulla on hyvä osa.

Yksi kummallisuushan liikkeessäme on myös se että "etelän uskovaiset" ei ole niin uskovaisia kuin pohjoisessa asuvat.

Maantieteellinen sijainti on tulossa yhdeksi niistä armoneuvoista joita VL liikkeen sisällä ollaan ajamassa autuuden ehdoksi.

Oho, tuotapa en oo tullu koskaan ajatelleeksi, että jotkut ei olis niin uskovaisia kuin toiset. Kyllä mun mielestä me ollaan kaikki samalla viivalla. Pitäiskö minun nyt kuitenkin kärvistellä syyllisyydentuskissani?

• Hemesti

Onpa ollut piispalta ajattelematon ja loukkaava puheenvuoro . Onhan kirkolliskokouksessa vl:iäkin, jotka varmaan rukouksen mielellä haluavat Kirkon sisällä tehdä rakentavaa työtä. Todella masentavaa ja lyövää syyllistämistä niitä kohtaan, joilla ei oo mitään osuutta tapahtumiin. Piispa olis voinu antaa toivon näköaloja kaikelle yhteistyölle ja luottamuksen osoituksia SRK:n pyrkimyksille. Tämä oli kyllä lyöntiä. Olen ihmeissäni.

• Itsemeh

Kyllä tuo oli suunnattu srk:n johtoa ja sen harhaopetusta vastaan (rippisalailu ja vain me oppi) ei siinä tavallista vl-tallaajaa syyllistetä.

Sinänsä ihmetyttää, että kaikki nuo srk touhut niin moni hiljaa kuitenkin hyväksyy (olemalla hiljaa).

• tiijätkös
        Itsemeh kirjoitti:

Kyllä tuo oli suunnattu srk:n johtoa ja sen harhaopetusta vastaan (rippisalailu ja vain me oppi) ei siinä tavallista vl-tallaajaa syyllistetä.

Sinänsä ihmetyttää, että kaikki nuo srk touhut niin moni hiljaa kuitenkin hyväksyy (olemalla hiljaa).

Sekö touhuaa ihmeellistä. ootko tutustunut SRK:n touhuun?

• Hemesti
        Itsemeh kirjoitti:

Eihän tämmöstä rippisalailua oo harjoittanut kuin ne tapaukset , joissa insestiä tapahtunut. Ei johto oo ollu näistä tietoinen, nämähän on aina paikallisen poliisin tiedossa vain, eikä poliisi niistä saa eteenpäin kertoa. Ei SRK:n johtoa näistä voi syyttää. Eihän arkkipiispakaan ota vastuuta, vaikka on kaiken kirkon päävastuunkantaja, ei kyllä hän sysää sen paikalliseen. niinkuin ei hänkään voi olla eri puolilla maata tapahtuvista rikoksista ja synneistä tietoinen.

• aaaagrrrrhhhh
        Hemesti kirjoitti:

Eihän tämmöstä rippisalailua oo harjoittanut kuin ne tapaukset , joissa insestiä tapahtunut. Ei johto oo ollu näistä tietoinen, nämähän on aina paikallisen poliisin tiedossa vain, eikä poliisi niistä saa eteenpäin kertoa. Ei SRK:n johtoa näistä voi syyttää. Eihän arkkipiispakaan ota vastuuta, vaikka on kaiken kirkon päävastuunkantaja, ei kyllä hän sysää sen paikalliseen. niinkuin ei hänkään voi olla eri puolilla maata tapahtuvista rikoksista ja synneistä tietoinen.

Miksi valehtelet täällä palstalla koko ajan ? Eikö sinun omatuntosi vaadi pysymään totuudessa.Suuri osa Suomen kansasta kyllä tietää johdon tiedot ja salailut,,,,varsinkin ne jotka ovat pyytäneet apua jouduttuaan isänsä raiskaamaksi tai pappansa tai muitten sukulaistensa.Luuletko jotenkin nostavas meitsien saamaa erikoisarvostusta suoltamalla valheita ja vähättelemällä asioita ja jopa kiistämällä , jotka SRK on myöntänyt todeksi....Ärsyttää viiimesen päälle tämmöset ämmälyyylerit,jotka ovat oikeitten emäsammakoitten pesäpaikkoja.

• chris_hitchens

Voi v***u Hemesti että sinä oot paksukalloinen. Millään muulla yhteisöllä ei ole ollut käytössää uhrienvaientamisoppia - siksi VL on eri asemassa kuin täsmälleen yhtä ikävät hyväksikäyttötapaukset muuallakin.

Niin kauan kuin rikoksista tienneet ja niitä salanneet saavat toimia vastuullisisssa tehtävissä, niin kauan on yleistäminen ihan OK. Tehkää asialle jotain jos haluatte myös maineen muuttuvan.

• Hemesti

No entäs kirkko, vaiennettu on nämäkin nyt uuvet tapaukset. En minä ainakaan oo aiemmin kuullu niistä. Lie monia vuosia ollu pimennossa.

• chris_hitchens
        Hemesti kirjoitti:

No entäs kirkko, vaiennettu on nämäkin nyt uuvet tapaukset. En minä ainakaan oo aiemmin kuullu niistä. Lie monia vuosia ollu pimennossa.

Onko Hemesti muualla kuin VL-yhteisössä noita Hurtigin mainitsemia rakenteita, joita käyttämällä uhrit saadaan vaiennettua? Miksi sinä et tuota kykene näkemään?

Tekeekö yhteisönne ulkopuolella tapahtunut hyväksikäyttö vaikkapa tuon Voittosen salaaman jutun jotenkin vähäisemmäksi? Tyyliin...onhan tuo pedofilia ikävää mutta epäuskoiset kuitenkin meikkaa ja tanssii...

• Hemesti

Poliisi voi, ei minä yksittäinen jäsen. SRK:lla on paljon perheitten hyvinvointiin uusia panostuksia. Arvostaako media niitä ?

• kolkpookmok
        Hemesti kirjoitti:

Poliisi voi, ei minä yksittäinen jäsen. SRK:lla on paljon perheitten hyvinvointiin uusia panostuksia. Arvostaako media niitä ?

pyh...mitä merkitystä niillä on kentällä...muutama puhetilaisuus siellätäällä ,,,,jossa takuulla ei kukaan uskalla puhua "sivusuunsa"

• Olet kammottava.
        Hemesti kirjoitti:

Hemesti. Se, että yrität saada lastenraiskaamisellenne oikeutusta sillä, että sitä on sattunut yhteisönne ulkopuolella, on uhreja loukkaavaa!

• SRK:n salaisuudet...
        Hemesti kirjoitti:

SRK teetti perheselvityksensä vl-perheiden hyvinvoinnista ja pahoinvoinnista, mutta salasi tutkimustulokset täysin. Miten media voi niitä arvioida, kun ne on visusti salattuja?

• Tyhjä mies

Tuon arkkipiispan puhe on aina vaan tyhjempää. Tosin mitä se voisi vaikuttaa, kun ei ole pyhää henkeä.
      Puhuu kyllä tärkeistä asioista, mutta tuntuu,ettei sitten niin millään mene asioiden laidat perille.

• Kannustaja veli

Tsemppiä Kari ja muut piispat. Nyt viekää homma loppuun saakka.

Jospa mätäpaiseet vl-johdossa ja opissa puhkaistaan.

• aplod

Kannatan!!!!

• Hemesti

Entä Kirkon koneiston sisällä? Mites ne mätäpaiseet. Nekö saa kasvaa?

• 2+8
        Hemesti kirjoitti:

Entä Kirkon koneiston sisällä? Mites ne mätäpaiseet. Nekö saa kasvaa?

Listaapa muutama kiskon siäinen mätäpäise. Tarkotatko vl-liikkeen tekemisiä ja vain me oppia vai mitä ?

• Hemesti
        2+8 kirjoitti:

Listaapa muutama kiskon siäinen mätäpäise. Tarkotatko vl-liikkeen tekemisiä ja vain me oppia vai mitä ?

Kirkon piirissä on myös insestiä, valtataistelua, nimittelyä, yleistämistä, Raamatun peruskäsityksiin uskovien vähättelyä ja kiristystä. Ei sieltä hehku uskonvapaus. Anteeksi vain, kunnioitan kuitenkin kirkon toimintaa sinällään, tekee tosi arvokasta työtä, siitä olen ihan kiitollinen, mutta suvaitsevaisuus on tiukilla sieltä päin.Kiristävältä tuntuu kirkon ote tänä päivänä.

• Lopettakaa rikokset!
        Hemesti kirjoitti:

Kirkon piirissä on myös insestiä, valtataistelua, nimittelyä, yleistämistä, Raamatun peruskäsityksiin uskovien vähättelyä ja kiristystä. Ei sieltä hehku uskonvapaus. Anteeksi vain, kunnioitan kuitenkin kirkon toimintaa sinällään, tekee tosi arvokasta työtä, siitä olen ihan kiitollinen, mutta suvaitsevaisuus on tiukilla sieltä päin.Kiristävältä tuntuu kirkon ote tänä päivänä.

Lopettakaa lastenne raiskaaminen, rikosten salaaminen, rikollistenne suojeleminen ja uhrienne vaientaminen, niin Arkkipiispallakin saattaa olla jotain hyvää sanottavaa yhteisöstänne!

• sekeli

Vl-liikkeen mätämunat

• Rukoilevainen sisar

Kannattaisi nyt jokaisessa vl-saarnassa rukoilla, että Kari:n toivomus saisi siunauksen.

• veli vl

Tarkoitatko arkkipiispaa?

• upiT

up hieno juttu, hyvä arkkipiispa!!

• Konttorin väki

Oisko meidän vl:ien aika tehdä se oikea raamatullinen parannus ja lopettaa nämä höpö höpö näennäisparannukset !

Voisi olla sen iäisyyskohtalonkin kanssa kestävämpi linja

• pula-ajan lapsi

Arkkipiispa puhui paljon asiaa, ja kannattaa lukea hänen alkuperäinen puheensa eikä Kalevan väännöstä asiasta, joka on tarkoituksenhakuinen. Arkkipiispa nimenomaan toteaa että on moraalisesti väärin sijoittaa pedofiiliatapaukset vain lestadiolaisuuteen, ja siten ikäänkuin torjua asia. Hieno puhe, hieno mies. Ainut joka on syvältä on Kalevan onneton yritys kääntää asiat mahdollisimman lestadiolaisvastaisiksi. Milloinhan Kaleva tajuaa tilansa?

• Hemesti

Kalevassa väännetään ja täällä palstalla vielä vääntämisetkin väännetään. Alkuperä häipyy. Ihan samoin on käynyt SRK:n tiedotteille.

• Pedojen alkuperä.
        Hemesti kirjoitti:

Kalevassa väännetään ja täällä palstalla vielä vääntämisetkin väännetään. Alkuperä häipyy. Ihan samoin on käynyt SRK:n tiedotteille.

Kyllä Kalevasta käy aivan hyvin ilmi, mihin uskonlahkoon vl-lastenraiskaajat kuuluvat, vai miten huomaat alkuperänne hävinneen?

• Arvaukseni on

No tuskinpa johtaa mihinkää. Ei ylypiät nöyrry parannukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      93
      2225
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      156
      1828
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      175
      1370
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      233
      836
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      764
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      759
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      751
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      607
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      591
    Aihe