Kertokaapa te, jotka olette töissä asiakaspalvelussa, miltä teistä tuntuu, jos huomaatte että joku asiakas on ihastunut teihin? Siis niin että ette ole itse sen kummemmin kiinnostuneita, eikä asiakaskaan tee mitään aloitteita, mutta hänestä näkyy se ihastuminen? Tuleeko vaikea olo, tuntuuko hankalalta olla tekemisissä tms? Vai osaatteko suhtautua jotenkin "ammattimaisesti"?
En haluaisi olla mitenkään vaivaksi tälle johon olen ihastunut ja jonka kanssa joudun olemaan tekemisissä, en vain mahda mitään sille, että tunteita on :/.
Kysymys asiakaspalvelussa työskenteleville
16
2718
Vastaukset
- Kisumisu
Ei mua ainakaan häiritse, ihan kivaa se on. Tietysti jos asiakas vaikuttaa jotenkin epävakaalta, niin tulee vähän varovainen olo. Kun ei ihmisistä kuitenkaan aina tiedä. Mutta läpänheitto ja viaton flirtti on vaan päivän piriste. Kyllä sitä osaa suhtautua "ammattimaisesti", kun kaikille kuitenkin täytyy olla ystävällinen ja hyväntuulinen, niin ihastuneetkin saavat saman setin =)
- ap
No vähän noin ajattelinkin =). En ole tosiaan mitenkään epävakaa itse, en kyllä kehtaa myöskään mitään viatontakaan flirttiä heittää, ettei tämä kyseinen henkilö vaan luule mitään, hän kun on varattu.
- hmm..
Kyllähän näitä tilanteita tulee eteen varmaan jokaiselle asiakaspalvelutyössä olevalle ja siihen vaan täytyy osata suhtautua. En ainakaan itse oo koskaan tuntenut oloani vaivautuneeksi vaikka joku asiakas on ihastumisen merkkejä osoittanutkin, lähinnä se imartelee :) Eri asia on sitten suoranainen ahdistelu, esim. kerta toisensa jälkeen pyydellään treffeille jne. vaikka olis jo kieltäytynyt. Tai heitetään jotain yltiöhärskejä juttuja, vaikka toinen ei olisi ollenkaan vastaanottavainen. Mutta ihastumisessa ei oo mitään pahaa, tapahtuu sitä toisinkinpäin ;)
- yksi asiakaspalvelij
Samaa mieltä kuin edelliset vastaajat, "pelkkä" ihastuminen ei häiritse eikä viaton läpänheittokaan tai kevyt flirtti, jos se jää sitten myös siihen. Ja onhan se tavallaan imartelevaa, kun joku selvästi tykkää.
Sen sortin asiakaspalvelua teen, että asiakkailla ei nyt ensimmäisenä varmaankaan ole mitkään ihastumiset mielessä, mutta on sitäkin tapahtunut. Itse en voi pitää sormusta töissä hygieniasyistä, joten joku aina joskus silläkin varmaan sortuu yrittämään. Ja kuten asiakspalveluun kuuluu, olen tietenkin ystävällinen kaikille, ja joku saattaa joskus ottaa sen "henkilökohtaisemmin" kuin on tarkoituskaan. - näinkin päin...
Pirullisempaa on olla 'asiakastyössä' ja huomata itse olevansa vähän liian kiinnostunut asiakkaasta muutenkin kuin ammatillisessa mielessä, vielä kun on aistivinaan toisesta samoja viboja:( No fudut takaraivossa onneksi pitävät pään kylmänä :)
- 1+1
Fudut? Millä perusteella?
- ei edellinen
1+1 kirjoitti:
jos ei viitsi tulla enää töihin kun sen toisen kanssa on niin mukavaa jossain muualla?
- =14
1+1 kirjoitti:
No, toisissa firmoissa suhtaudutaan aika nihkeästi, jos on joku työpaikkaromanssi olkoon se sitten asiakkaan ja työntekijän, työntekijän ja työntekijän tai esimiehen ja työntekijän välistä..Vähän niin kuin sama lääkäreillä ja potilailla tai opettajilla ja oppilailla.
Eräät yritykset ovat erittäin tiukkoja näissä asioissa, joten fudut tulee tai vähintäänkin siirto jonnekin. Jotkut yritykset eivät voi sietää jos alihankijafirman työntekijöillä tai pomoilla on keskenään jotain tai asiakkaiden kanssa, että näin meillä Suomessa.
Toiset yritykset taas vähät välittävät näistä asioista, toiset katsovat läpi sormien ja joissakin työpaikoilla on ihan kirjoittamaton sääntö, että työpaikalla toisensa löytäneitä on enemmänkin ja työkavereita jopa kannustetaan löytämään Se Oikea esim. firman juhlista tms. - .,m.mvj
=14 kirjoitti:
No, toisissa firmoissa suhtaudutaan aika nihkeästi, jos on joku työpaikkaromanssi olkoon se sitten asiakkaan ja työntekijän, työntekijän ja työntekijän tai esimiehen ja työntekijän välistä..Vähän niin kuin sama lääkäreillä ja potilailla tai opettajilla ja oppilailla.
Eräät yritykset ovat erittäin tiukkoja näissä asioissa, joten fudut tulee tai vähintäänkin siirto jonnekin. Jotkut yritykset eivät voi sietää jos alihankijafirman työntekijöillä tai pomoilla on keskenään jotain tai asiakkaiden kanssa, että näin meillä Suomessa.
Toiset yritykset taas vähät välittävät näistä asioista, toiset katsovat läpi sormien ja joissakin työpaikoilla on ihan kirjoittamaton sääntö, että työpaikalla toisensa löytäneitä on enemmänkin ja työkavereita jopa kannustetaan löytämään Se Oikea esim. firman juhlista tms.Ei työnantaja voi antaa fuduja sillä perusteella, että alat tapailla asiakasta. Riippuu työnluonteesta tietysti: opettaja/lääkäri tai niihin rinnastettavat ammatit poikkeuksia totta kai. Nämä ammattietiikkaan liittyviä juttuja.
Muissa tapauksissa kukaan ei voi määrätä kuka tapailee ketä omalla vapaa-ajallaan. - naama ei miellytä
.,m.mvj kirjoitti:
Ei työnantaja voi antaa fuduja sillä perusteella, että alat tapailla asiakasta. Riippuu työnluonteesta tietysti: opettaja/lääkäri tai niihin rinnastettavat ammatit poikkeuksia totta kai. Nämä ammattietiikkaan liittyviä juttuja.
Muissa tapauksissa kukaan ei voi määrätä kuka tapailee ketä omalla vapaa-ajallaan.Näinhän se on tai pitäisi olla. Todellisuudessahan pärstäkertoimella saadaan töitä ja saadaan myös potkuja eli jos naama ei jostain syystä miellytä, niin laitetaan ulos. Suomessahan toimii aika pitkälle tämä hyvä veli-järjestelmä ja piilokorruptio.
- Hoitsu-79
Heh, Todellisuudessa en usko että kukaan on niin tyhmä että vaarantaisi työpaikkansa ja maineensa ihastuksen tähden. (Terveys- /Sosiaaliala) Pahimmassa tapauksessa irtisanominen... menetät työsi ja uutta paikkaa on varmaan vaikea saada. Huhut katsos kiertävät.
- uuuuups!
Heh mikä keskustelu!
"hmm" sanoi, että tapahtuu sitä toisinkinpäin, ja "näinkin päin" oli kokenut samoin.
Tässäpä tulee yksi, joka on itse ollut vuosikausia asiakaspalvelutyössä (on edelleen) ja sitä kautta varsin hyvin tietää nämä kuviot, mutta nyt itse joutuikin asiakkaan (!) ominaisuudessa samaan tilanteeseen. Aika villiä, kun osaa tavallaan nyt olla kummallakin puolella tiskiä... Ja koska itselläni on todella, todella korkea kynnys alkaa kaveeraamaan asikkaiden kanssa, niin vitsit miten vaikeaa onkaan nyt, kun tekisi niin kovasti mieli tutustua tähän tyyppiin kunnolla, mutta minkäs teet... - kiusauksia tulee
Ihan joka työpaikalla ei sentään ole potkuista pelkoa, jos asikkaan kanssa tulee jotain säätöä. Ainakaan silloin, jos on itse itsensä työllistäjä. Mutta aloittajan tapauksessahan oli kyse varatusta kohteesta.
Itselläni oli opiskeluaikana äärimmäisen suuri kiusaus kaivaa opinahjon asiakasrekisteristä erään asikkaani yhteystiedot. Tyyppi teki niin suuren vaikutuksen, kun oli asiakkaanani, että teki mieli ottaa yhteyttä. Ainoa, mikä minua silloin esti, oli se, että jos kyseinen henkilö ei olisikaan tykännyt yhteydenotostani ja olisi ilmoittanut asiasta oppilaitokseen, olisin varmaan saanut väliaikaisen erotuksen opinahjosta tai ainakin vakavan puhuttelun. Koskaan ei ole kyllä ollut niin lähellä asiakasrekisterin "väärinkäyttö" omalla kohdallani. - hankalia ovat
Onneksi asiakaskuntani ei voisi vähempää kiinnostaa :)
- voin kuvitella
Ovatten ~100-vuotiaita? ;)
- kolmetoi
Itse olin nuorempana töissä kaupankassalla ja siellä kävi eräs poika joka oli selkeästi ihastunut muhun. Poika vain tuijotti ja tuli AINA mun kassalle vaikka siinä olisi ollut kuinka pitkä jono ja muut kassat tyhjänä. Ja kyllä mulle tuli siitä just nimenomaan vaikea olo, etenkin juuri sen tuijotuksen takia, kun ei se poika juuri moita enempää koskaan sanonut jos sitäkään vaan kaverit sai hoitaa maksamisen kun tämä yksi tuijotti. Välillä lähdin heti tauolle kun huomasin kyseisen henkilön tulevan jos se vain onnistui.
Mutta se oli silloin nuorena, nyt tuollainen käytös ei ehkä häiritsisi niin paljon, tosin en ole enää asiakaspalvelussa töissä. Mutta toivoisin ehkä mielummin jotain sanallista pikku flirttiä kuin ahdistavaa tuijotusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462