Lestadiolaisen ja ns. vääräuskoisen rakkaus hyväksyttävää?

96sadtoosad

Tänne sitten näemmä päädyin kyselemään, hohhoo.
On eräs lestadiolainen poika (15v) ja sitten tyttö (minä 15v) ja olemme olleet toisimmee ihastuneita koko yläasteen.. Minä en ole lestadiolainen nimeksikään ja elämänkatsomukseni on jotain aivan muuta kuin se mitä lestadiolaisille opetetaan.

Tunteet poikaa kohtaan ovat vain syventyneet muutamien vuosien aikana. Kyse on muustakin kuin ihastumisesta.. Silti kaikki on jäänyt haikeisiin pitkiin katseisiin, pikaisiin vilkuiluihin, hymyyn ja sähköön ilmassa.

Eikö meistä koskaan tule mitään uskonnon takia? Eikö poika uskalla tehdä mitään koska luulee etten tiedä hänen uskostaan tms ja pelkää "ei hyväksyvää" suhtautumista? Koulussa poika käyttäytyy (korostetusti silloin kun olen lähellä), kuin kuka tahansa 15vuotias, eli kiroilee jne..

Siis tarvitsen kipeästi lestadiolaisten mielipiteitä! Miten suhtautuisitte lestadiolaisena jos esim. lapsenne rakastuisi ns. "väärä uskoiseen"? Pystyisittekö hyväksymään? Tai lestadiolaisena ylipäätään, mitä ajattelisitte? Ei se voi olla itsestään selvyys että lestadiolainen rakastuu aina lestadiolaiseen..

Itse olen äärimmäisen suvaitsevainen ja kykenisin rakastamaan ketä vain uskonnosta riippumatta, jos näkisin vastapuolessa sisäistä kauneutta.
Eiväthän edes lestadiolaiset voi ajatella niin, että jumala kieltäisi rakkauden. Ei se voi mennä niin..
(anteeksi vielä sekava teksti, itselläni ei ole mitään lestadiolaisia vastaan. tarkoitus ei ole loukata ketään).

7

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autanjospystyn

Ei kai siinä mitään vikaa voisi olla mutta mitä pojan vanhemmat siitä ajattelis (ongelma saattas olla lähinnä siinä) . Se saattas olla sille pojalle paha paikka mut ei sulle. Ja pojalle saattas tulla lisävaikeuksia esim. siitä jos sen vanhemmat tietäs et se kiroilee. P.S. Jos ksysttävää on vielä niin vastaan jos pystyn tai kerkeen ja toivottavasti autto ees jotenki :)

• 96sadtoosad

mäkin ajattelin lähinnä pojan vanhempien suhtautumista.. Selkeästi poika häpeää uskoansa ja vaihtaa aina puheenaihetta jos olen yrittänyt keskustella asiasta.. kiitos oli apua:), ehkä pitäisi suoraan mennä juttelemaan asiasta ja kysyä?

• autanjosvaoin2

Joo kannattaa sekin mutta mieluiten siten että olette kahden. Sen vuoksi jos esim. joku pojan kavereista saisi tietää pojan lestadiolaisuuden niin se voisi jo olla paha hänelle. Ja ymmärrän jos poika häpeää ja on se lestadiolaisuus joskus vaikeaa yrittää peittääkin. (kokemusta on) Mutta on minulla kavereita ja tuttuja jotka tietää minun lestadiolaisuuteni. Sen verran ymmrtävät kuitenkin etteivät sitä kaikelle kansalle huuda. Kysy vaan lisää jos jokin painaa mieltä :)

• 96sadtoosad

kiitos todella paljon:D! jotenkin kiva, että joku ymmärtää asiasta! joo lestadiolaisuudesta ajattelin puhua kahden.. en kyllä usko pojan edes aavistavan, etta voisin tietää/tajuta, toivottavasti ei hämmenny liikaa.. muistan vieläkin kun muutama vuosi sitten kysyin tietämättömänä pojan sisarus määrää, mutta poika sivuutti kysymyksen eikä vastannut. ehkä vaikea paikka:(?
      kuitenkin pystyn välittämään ihmisistä uskontoon katsomatta, kaveripiirissä on ateisteista islamilaisiin jne.
      kiitos vielä!:)

• oliiloauttaa

Ei mitään :) Ainakin sai olla avuksi :) sisarusmäärä joskus saattaa hämmentää kun minullakin on 14 sisarusta :D (yht. 15)

• P.S.

P.S. oon itekki 15v

• 96sadtoosad

:)
      :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      93
      2225
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      156
      1828
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      175
      1370
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      233
      836
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      764
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      759
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      751
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      607
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      591
    Aihe