Enkeleitä, onko

yli 6kymppinen

yli kuusikymppisille?

62

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Angel_

Tottakai on! Miksei olisi?

• yli6kymppinen

Multa ne on kadonneet. Voisitko auttaa löytämään uudelleen?

• Tase pappa

Luulenpa kerran sellaisen tavanneeni. Oikean Enkelin.
      Uskonpa Hänen sellainen olleenkin, mutta maailman tuulet teki sulkasadon ja katkoi siivet.
      Muita kun langenneita Enkeleitä en ole tielläni nähnyt.

• L*

On täällä, Anceli.

Hyväsydäminen, Ihminen.

• yli6kymppinen

Hyväsydäminen, ihminen. Miks sitten meidän vanhukset (meitäkin vanhemmat) jäävät yksin, vaille sitä läheisyyttä, jota meidän pitäisi antaa? Monen monta kertaa olen pyytänyt enkeleitä avuksi, hiljaa itsekseni, että voisin antaa enemmän aikaa. Mutta enkelit eivät vastaa, eivät anna enempää aikaa. Mun tarvii vain mennä eteenpäin, että saan vaan työni tehtyä. Enkelit eivät kai ehtineet antaa mulle aikaa.

• L*
        yli6kymppinen kirjoitti:

Hyväsydäminen, ihminen. Miks sitten meidän vanhukset (meitäkin vanhemmat) jäävät yksin, vaille sitä läheisyyttä, jota meidän pitäisi antaa? Monen monta kertaa olen pyytänyt enkeleitä avuksi, hiljaa itsekseni, että voisin antaa enemmän aikaa. Mutta enkelit eivät vastaa, eivät anna enempää aikaa. Mun tarvii vain mennä eteenpäin, että saan vaan työni tehtyä. Enkelit eivät kai ehtineet antaa mulle aikaa.

Minun elämääni on varmaan tusina enkeleitä suojannut.
        Yksinäisyys on kai tämän näennäisen hyvinvoinnin huono puoli.
        Vaikea kenenkään osaa tietää, mutta onko jokaisella läheisiä, sukulaisia, lapsia?

Nuoret puhaltavat rahan ja maineen perässä, ei ole aikaa vanhuksille, kaipaaville.
        Rahan valta on kaikkea muuta suurempi, monille.
        Ei ole aikaa omille lapsille, ei vanhemmille.
        Sitten kun sen ymmärtää, voi olla liian myöhäistä.
        Minä vakaasti uskon, että enkulien siipien havina on lähellämme, huomaamme sen sitten tai emme.

Suru mielessä olen tätä sävelmää kuunnellut.

Kaisa-Mari Ruokolainen - Suuri päivä

http://www.youtube.com/watch?v=mTFzlhp_N6U&feature=related

• meeriamanda
        L* kirjoitti:

Minun elämääni on varmaan tusina enkeleitä suojannut.
        Yksinäisyys on kai tämän näennäisen hyvinvoinnin huono puoli.
        Vaikea kenenkään osaa tietää, mutta onko jokaisella läheisiä, sukulaisia, lapsia?

Nuoret puhaltavat rahan ja maineen perässä, ei ole aikaa vanhuksille, kaipaaville.
        Rahan valta on kaikkea muuta suurempi, monille.
        Ei ole aikaa omille lapsille, ei vanhemmille.
        Sitten kun sen ymmärtää, voi olla liian myöhäistä.
        Minä vakaasti uskon, että enkulien siipien havina on lähellämme, huomaamme sen sitten tai emme.

Suru mielessä olen tätä sävelmää kuunnellut.

Kaisa-Mari Ruokolainen - Suuri päivä

http://www.youtube.com/watch?v=mTFzlhp_N6U&feature=related

Mistä käänsitte aloituksen vanhuksiin? En suppeasta avauksesta käsitä sitä.

• L*
        meeriamanda kirjoitti:

Mitä sen on väliä, jos avaus saa aikaan keskustelua?
        Mitä väliä, miten tajunnanvirta juoksee?
        Jos joku minulta jotain kysyy, haluan vastata hyvästä sydämestä, jos osaan. :))
        Vanhuksiahan olemme me, yli 6-kymppiset.

• meeriamanda
        L* kirjoitti:

Mitä sen on väliä, jos avaus saa aikaan keskustelua?
        Mitä väliä, miten tajunnanvirta juoksee?
        Jos joku minulta jotain kysyy, haluan vastata hyvästä sydämestä, jos osaan. :))
        Vanhuksiahan olemme me, yli 6-kymppiset.

Niinpä, mutta avaukset sellaisiksi et tiedostaa mikä on asian ydin, mitä halutaan keskustell ja miksi. Nyt ei auennut minulle ja aloitte puhumaan vanhuksista jota aloituksessa ei mainita! Siksi kysyin.

• natnat
        meeriamanda kirjoitti:

Aloittaja itse sen käänsi tuossa hiukan ylempänä.

• L*
        meeriamanda kirjoitti:

Niinpä, mutta avaukset sellaisiksi et tiedostaa mikä on asian ydin, mitä halutaan keskustell ja miksi. Nyt ei auennut minulle ja aloitte puhumaan vanhuksista jota aloituksessa ei mainita! Siksi kysyin.

Minusta ei ole muille opettajaksi, kun itsekin olen vain kokelas elämän esikoulussa. :))
        Jos saan kysyä, mitä neitosellesi kuuluu?
        Hyvää, niin toivon.
        Kovin ikävä on omaa lemmikkiä, ei koskaan unohdu.
        Juuri luin netistä uutisen koiran kiduttamisesta.
        En voi ymmärtää, mikä *aatana saa ihmiset niin toimimaan.

• meeriamanda
        natnat kirjoitti:

Aloittaja itse sen käänsi tuossa hiukan ylempänä.

Okei...empä lueksinut sit etiäppäin kun en tolkkua saanut eikä hän selvittänyt kun kysyin!

• meeriamanda
        L* kirjoitti:

Minusta ei ole muille opettajaksi, kun itsekin olen vain kokelas elämän esikoulussa. :))
        Jos saan kysyä, mitä neitosellesi kuuluu?
        Hyvää, niin toivon.
        Kovin ikävä on omaa lemmikkiä, ei koskaan unohdu.
        Juuri luin netistä uutisen koiran kiduttamisesta.
        En voi ymmärtää, mikä *aatana saa ihmiset niin toimimaan.

Kyl mä sut tunnistin :)) jo aiemmin...mut tinkaan edelleenkin sitä et aloituksissa pitää selvetä ASIA , eikä tarvi arvailla mistähän tässä mennään?

Vielä on liian kylmää turkinpoistoon / ajeluun ja tiäkkö mä en ole uskaltanut ees silittää sieltä missä patteja voisi olla. Olen kuin pässi liekassa... en haluaisi ajatella tulevaa - vaikka onhan se mielessä.

Niin kovin sinun ikäväsi ymmärrän , olenhan jo aiemmin joutunut lemmikeistäni luopumaan.

Joskus aikoinaan jo jonnei kirjoitin et haluisin olla näille eläinrääkkääjille pyöveli.. ihan omilla keinoillaan mitä eläimilleen teki, kärsisivät.

• L*
        meeriamanda kirjoitti:

Kyl mä sut tunnistin :)) jo aiemmin...mut tinkaan edelleenkin sitä et aloituksissa pitää selvetä ASIA , eikä tarvi arvailla mistähän tässä mennään?

Vielä on liian kylmää turkinpoistoon / ajeluun ja tiäkkö mä en ole uskaltanut ees silittää sieltä missä patteja voisi olla. Olen kuin pässi liekassa... en haluaisi ajatella tulevaa - vaikka onhan se mielessä.

Niin kovin sinun ikäväsi ymmärrän , olenhan jo aiemmin joutunut lemmikeistäni luopumaan.

Joskus aikoinaan jo jonnei kirjoitin et haluisin olla näille eläinrääkkääjille pyöveli.. ihan omilla keinoillaan mitä eläimilleen teki, kärsisivät.

Ukko tuossa saneli melkoisia madonlukuja.
        Mutta, kai, nuo rääkkääjät ovat mieleltään hervonneita?
        En voi ymmärtää, miten viaton, puollustuskyvytän luontokappale voi saada moista kohtelua.
        Itkettää ja vihastuttaa. Vihastuttaa äärimmilleen.
        Miksi jollain on lemmikki, jota kidutetaan?

Ei minullekaan aloitus auennut, kunhan itse siitä yritin jotain älyllistä koostaa.

En tiedä, mutta viattoman, silmiinkatsovan, alistuvan, suloisen, sopuisan lemmikin
        kärsimys on todella inhottavaa, alentavaa, vihattavaa.
        Jos tuntisin tekijän, katsoisin jalkojeni välistä.
        .

• L*
        L* kirjoitti:

Ukko tuossa saneli melkoisia madonlukuja.
        Mutta, kai, nuo rääkkääjät ovat mieleltään hervonneita?
        En voi ymmärtää, miten viaton, puollustuskyvytän luontokappale voi saada moista kohtelua.
        Itkettää ja vihastuttaa. Vihastuttaa äärimmilleen.
        Miksi jollain on lemmikki, jota kidutetaan?

Ei minullekaan aloitus auennut, kunhan itse siitä yritin jotain älyllistä koostaa.

En tiedä, mutta viattoman, silmiinkatsovan, alistuvan, suloisen, sopuisan lemmikin
        kärsimys on todella inhottavaa, alentavaa, vihattavaa.
        Jos tuntisin tekijän, katsoisin jalkojeni välistä.
        .

Linkki unohtui.

http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/koiraa-kaltoin-kohdelleelle-naiselle-sakkoja/592704/

• jocus*
        meeriamanda kirjoitti:

Samantyyppiset ihmiset kiduttavat eläimiä kuin ihmisiäkin, niin oletan. Minä en olisi valmis kiduttamaan kumpiakaan.

• viisas taas tuli kaa
        jocus* kirjoitti:

Samantyyppiset ihmiset kiduttavat eläimiä kuin ihmisiäkin, niin oletan. Minä en olisi valmis kiduttamaan kumpiakaan.

Ethän sinä, valioluokkainen yksilö :DDD Minä olisin, samaa keino tepsii mitä toiselle luontokappaleelle tekee. " Silmä silmästä ..jne." Karman laki on oikeudenmukainen.

• L*
        viisas taas tuli kaa kirjoitti:

Ethän sinä, valioluokkainen yksilö :DDD Minä olisin, samaa keino tepsii mitä toiselle luontokappaleelle tekee. " Silmä silmästä ..jne." Karman laki on oikeudenmukainen.

Tollouttani en erota kelle puhut ja mitä haluat sanoa.
        Oli miten ole, kidutusta en hyväksy, nyt enkä huomenna.
        Anteeksi maalaisuuteni, huomenna jne......

• jocus*

Karman oppien mukaan jokaisen elävän olennon nykyinen olotila on suoraa seurausta menneisyydessä tehdyistä teoista, ja ihmisen teot - kosto ja muut pahat teot - vaikuttavat tulevaan elämään. Karma huolehtii kostosta ja palkitsemisesta eikä ihmisen tarvitse siitä huolehtia.

Karman oppi on kieltämättä oikeudenmukaisempi ja siis loogisempi kuin kristinusko, ja siihen uskovia on myös kristityissä.

• bessie*

Sinulle, "viisas taas tuli kaa"

Luulen, että vain hyvin poikkeuksellinen ihminen pystyy tietoisesti ja kirjaimellisesti toteuttamaan tuota "Silmä silmästä... jne., kostoa. Sen oikeudenmukaisuudestakaan en nyt olisi niin varma.

• Täällä taas
        jocus* kirjoitti:

Karman oppien mukaan jokaisen elävän olennon nykyinen olotila on suoraa seurausta menneisyydessä tehdyistä teoista, ja ihmisen teot - kosto ja muut pahat teot - vaikuttavat tulevaan elämään. Karma huolehtii kostosta ja palkitsemisesta eikä ihmisen tarvitse siitä huolehtia.

Karman oppi on kieltämättä oikeudenmukaisempi ja siis loogisempi kuin kristinusko, ja siihen uskovia on myös kristityissä.

Niin saattaa olla ainakin jossakin määrin.
        Minä olen muistavinani millaiset rajat elämälleni asetettiin ja niitten puitteissa on menty halusi tai ei. Kun syy minulle näytettiin ja puitteet oikeiksi ja kohtuullisiksi totesin, otettiin sen syyn muistaminen minulta pois. Ehkä vähän jäi aavistusta, mutta liian vähän.

• L*
        jocus* kirjoitti:

@ jocus

Alan kyllästyä odottamaan, milloin Karma alkaa antamaan, kun aina vain ottaa.

• jocus*
        bessie* kirjoitti:

Sinulle, "viisas taas tuli kaa"

Luulen, että vain hyvin poikkeuksellinen ihminen pystyy tietoisesti ja kirjaimellisesti toteuttamaan tuota "Silmä silmästä... jne., kostoa. Sen oikeudenmukaisuudestakaan en nyt olisi niin varma.

Ihmisen käsitys oikeasta ja väärästä on aina subjektiivinen, ja voi käydä kuten Breivikin tapauksessa. Hänkin teki mielestään hyvän työn.

• yli6kymppinen
        meeriamanda kirjoitti:

Minähän sen käänsin. Olen ikäni tehnyt vanhustyötä, ja mun mielestä ne enkelit on hävinneet sieltä. Mutta oma kokemukseni on, että meidän ikäihmiset jätetään heitteille. Kellään ei ole intressiä auttaa heitä.

• bessie*
        jocus* kirjoitti:

Ihmisen käsitys oikeasta ja väärästä on aina subjektiivinen, ja voi käydä kuten Breivikin tapauksessa. Hänkin teki mielestään hyvän työn.

Miten mielestäsi karman oppi on oikeudenmukaisempi ja loogisempi kuin kristinusko?
        Se, että teoillamme on vaikutuksensa ja seurauksensa on itsestäänselvyys, ja sama ajatus löytynee kristinuskostakin?
        Edes yhden ihmisen elämän aikana eivät hänen tekojensa seuraukset voi aina olla oikeudenmukaiset, puhumattakaan kun oppi ulottuu kauemmaksi tulevaisuuteen.

Hammurabin lakikin on mielestäni oikeudenmukaisempi ja loogisempi kuin tämä karman oppi.

• jocus*
        bessie* kirjoitti:

Miten mielestäsi karman oppi on oikeudenmukaisempi ja loogisempi kuin kristinusko?
        Se, että teoillamme on vaikutuksensa ja seurauksensa on itsestäänselvyys, ja sama ajatus löytynee kristinuskostakin?
        Edes yhden ihmisen elämän aikana eivät hänen tekojensa seuraukset voi aina olla oikeudenmukaiset, puhumattakaan kun oppi ulottuu kauemmaksi tulevaisuuteen.

Hammurabin lakikin on mielestäni oikeudenmukaisempi ja loogisempi kuin tämä karman oppi.

Kristinuskossa ihmisen kohtalo ei riipu hänen teoistaan vaan uskostaan. Ryöväri, joka uskoi Jeesukseen kuoleman hetkellään ristillä riippuessaan, pääsi taivaaseen, mutta pakana, joka on elänyt elämänsä nuhteettomasti, ei pääse. Siinä on kristinuskon suuri epäloogisuus ja epäoikeudenmukaisuus. Karman laki hyvittää vääryydet viimeistään seuraavassa elämässä.

Hammurabin laki ei ole oikeudenmukainen esimerkiksi siksi, että se määrää eri rangaistuksen orjalle kuin herralle. Silmä silmästä -sääntöä voidaan pitää oikeudenmukaisena, mutta inhimillinen se ei ole eikä siis länsimaiseen oikeuskäsitykseen istuva.

Jos joku tappaisi lapseni, ja minä puhkaisisin kostoksi hänen silmänsä, olisiko oikein, että myös minun silmäni puhkaistaisiin? Entä pitäisikö puhkaista myös silmä pyöveliltä, joka minua rankaisi: silmä silmästä?

• L*
        jocus* kirjoitti:

Kristinuskossa ihmisen kohtalo ei riipu hänen teoistaan vaan uskostaan. Ryöväri, joka uskoi Jeesukseen kuoleman hetkellään ristillä riippuessaan, pääsi taivaaseen, mutta pakana, joka on elänyt elämänsä nuhteettomasti, ei pääse. Siinä on kristinuskon suuri epäloogisuus ja epäoikeudenmukaisuus. Karman laki hyvittää vääryydet viimeistään seuraavassa elämässä.

Hammurabin laki ei ole oikeudenmukainen esimerkiksi siksi, että se määrää eri rangaistuksen orjalle kuin herralle. Silmä silmästä -sääntöä voidaan pitää oikeudenmukaisena, mutta inhimillinen se ei ole eikä siis länsimaiseen oikeuskäsitykseen istuva.

Jos joku tappaisi lapseni, ja minä puhkaisisin kostoksi hänen silmänsä, olisiko oikein, että myös minun silmäni puhkaistaisiin? Entä pitäisikö puhkaista myös silmä pyöveliltä, joka minua rankaisi: silmä silmästä?

En usko loputtomaan kostoon. Uskon anteeksiantamiseen, koska siihen tarvitaan sydäntä.
        Yksinkertaista aina vain jatkaa kostamista. Itse kykenen tyytymään osaani, olkoon se sitten mikä tahansa. En vaadi täydellisyyttä, enkä pidä itseäni Jumalana.

• jocus*
        L* kirjoitti:

En usko loputtomaan kostoon. Uskon anteeksiantamiseen, koska siihen tarvitaan sydäntä.
        Yksinkertaista aina vain jatkaa kostamista. Itse kykenen tyytymään osaani, olkoon se sitten mikä tahansa. En vaadi täydellisyyttä, enkä pidä itseäni Jumalana.

Erehtyminen on inhimillistä, anteeksiantaminen jumalallista, sanotaan.

Epäoikeudenmukaisuuksiin on vaikea uskoa, ja kristinusko on niitä täynnä. Yksi sellainen on sijaissovitusoppi, joka ilmenee Jeesuksen kuolemassa "meidän puolestamme". Se on ilmeisesti jäänne mooseksenuskon ja monien pakanauskontojen uhrikultista.

• jocus* kirjoitti:

Erehtyminen on inhimillistä, anteeksiantaminen jumalallista, sanotaan.

Epäoikeudenmukaisuuksiin on vaikea uskoa, ja kristinusko on niitä täynnä. Yksi sellainen on sijaissovitusoppi, joka ilmenee Jeesuksen kuolemassa "meidän puolestamme". Se on ilmeisesti jäänne mooseksenuskon ja monien pakanauskontojen uhrikultista.

"jocus*"

Jesse kertoi kerran, että faijansa laintaulut olivat vähän "juostenkustu" ja että Mooses hukkasi niistä pari.
        Mutta onneksi tärkeimmät jäivät.

Jesse ei muista Hammurabia, hän uskoo sen olleen ihminen.
        Mutta muistelee että laillisesti valitulle annetaan valtuudet haluamiinsa rangaistuksiin, Ihmisten kesken, ja niistä ihminen sitten aikanaan vastaa, rangaistuksiensa mukaisesti.
        Aikasti hassua on heilläkinpäin tuo oikeuskäytäntö.
        Monesti isänsä joutuu jyrähtämään.

H.

• bessie*
        jocus* kirjoitti:

Sehän nyt olisi epäoikeudenmukaisuuden ja miksei epäloogisuudenkin huippu, että nuhteeton pakanaparka joutuisi kristittyjen taivaaseen, Jocus.

Ajattelin kyllä tuon Hammurabin lain vähän puolihuolimattomasti, silmä silmästä jne. periaatteen mukaisena ja meidän aikaamme päivitettynä. Eli ihan yksinkertaisesti ajattelin, että mahdollisimman "oikein mitoitettu" rangaistus vääristä teoista tulisi siinä samassa elämässä jossa ne teot on tehty.
        Saamani rangaistus vaikuttaisi tietenkin myös läheisteni elämään, mutta eivät he sentään minun tekojeni takia joutuisi kaikkien hyljeksimiksi ja elämään alistuneina, osansa muka ansainneina.
        Väärien tekojeni kohteetkin saisivat oikeutta heti, jos siis yleensä saisivat.

Jos nyt orjatkin tähän otettaisiin, niin pitkäksi voisi mennä. Millaisessa tilanteessa orjaksi on jouduttu? Hyökänneestä, julmasti omiani tappaneesta joukosta vangiksi otettuna ja henkiin jätettynä tms.? Noissa silmän puhkomisissa varmaankin oikeamieliset lainoppineet pistäisivät stopin sopivaan kohtaan, ei valitusoikeutta.

Oli minulla oikeastaan jonkinlainen pääajatuskin tässä. Mielestäni Karman lait ja kristin- sun muut uskot alunperin ovat kaikki samaa vallankäyttöä, laskelmointia ja taktikointia, sisältäen mm. hallinnon, eliitin tms. omien etujen ja asioiden ajamista, kapinoiden ja kohtuullistenkin vaatimusten tai jopa kiusallisen epämukavien, suuren hädän sanelemien aneluiden ennalta ehkäisemistä ym. ja tietysti myös koko yhteisön kannalta ihan järkevääkin ohjeistusta ja järjestyssääntöä.

Halpa ja melko helppokin tapa pitää sekalaisemmatkin rahvasmassat suht ruodussa.

• jocus*
        bessie* kirjoitti:

Sehän nyt olisi epäoikeudenmukaisuuden ja miksei epäloogisuudenkin huippu, että nuhteeton pakanaparka joutuisi kristittyjen taivaaseen, Jocus.

Ajattelin kyllä tuon Hammurabin lain vähän puolihuolimattomasti, silmä silmästä jne. periaatteen mukaisena ja meidän aikaamme päivitettynä. Eli ihan yksinkertaisesti ajattelin, että mahdollisimman "oikein mitoitettu" rangaistus vääristä teoista tulisi siinä samassa elämässä jossa ne teot on tehty.
        Saamani rangaistus vaikuttaisi tietenkin myös läheisteni elämään, mutta eivät he sentään minun tekojeni takia joutuisi kaikkien hyljeksimiksi ja elämään alistuneina, osansa muka ansainneina.
        Väärien tekojeni kohteetkin saisivat oikeutta heti, jos siis yleensä saisivat.

Jos nyt orjatkin tähän otettaisiin, niin pitkäksi voisi mennä. Millaisessa tilanteessa orjaksi on jouduttu? Hyökänneestä, julmasti omiani tappaneesta joukosta vangiksi otettuna ja henkiin jätettynä tms.? Noissa silmän puhkomisissa varmaankin oikeamieliset lainoppineet pistäisivät stopin sopivaan kohtaan, ei valitusoikeutta.

Oli minulla oikeastaan jonkinlainen pääajatuskin tässä. Mielestäni Karman lait ja kristin- sun muut uskot alunperin ovat kaikki samaa vallankäyttöä, laskelmointia ja taktikointia, sisältäen mm. hallinnon, eliitin tms. omien etujen ja asioiden ajamista, kapinoiden ja kohtuullistenkin vaatimusten tai jopa kiusallisen epämukavien, suuren hädän sanelemien aneluiden ennalta ehkäisemistä ym. ja tietysti myös koko yhteisön kannalta ihan järkevääkin ohjeistusta ja järjestyssääntöä.

Halpa ja melko helppokin tapa pitää sekalaisemmatkin rahvasmassat suht ruodussa.

Eivät pakanat ehkä viihtyisi kriostittyjen taivaassa, sen verran ilottomalta se kuulostaa. Ei tosin se toinenkaan vaihtoehto ole kaksinen.

Monet noista kristinuskon laeista ovat pelkkiä terveysopin ohjeita. Veren syönti kiellettiin, kun veri oli huonosti säilyvä ruoka-aine, varsinkin erämaaolosuhteissa. Veri pilaa myös lihan, ja siksi teurastuksen pitää tapahtua tainnuttamatta (kosher), jolloin veri juoksee ulos mahdollisimman tarkoin tuskissaan potkivasta eläimestä.

• meeriamanda

Sortsit, vaan en ymmärrä mitä tarkoitat?

• miten meidän käy

nyt on muoti jättää vanhukset oman onnensa nojaan,

• sitroen.

Ei välttämättä muoti vaan yksinkertaisesti pakko.
        Kun olet oman leipäsi hankkimiseksi pakotettu muuttamaan satojen kilometrien päähän vanhuksistasi ja asumaan pienessä betonilaatikossa, niin miten vanhuksistasi huolehdit?

• puut et

Niinpä, ne on nykyään tosi muotitietoisia. Täytyy tyytyä vaan niihin langenneisiin. Niitä tuntuu olevan riittäväst jos ei ihan liikaakin. Voivat olla jopa hyväsydämisiäkin?

• Kompastunut

Toiveajattelua tai dementiaa.

• Enkeleistä en tiedä, taitavat ainoat lentävät olla lepakoita...

• bessie*

Nyt en ymmärrä?
        Lentäväthän linnutkin, ja hyönteiset?

• Heteronainen
        bessie* kirjoitti:

Nyt en ymmärrä?

No se tarkoittaa varmaan lesboja joita sanotaan lepakoiksi.

• jocus*
        bessie* kirjoitti:

Nyt en ymmärrä?

Yohuuhkaja tarkoittanee nisäkkäitä, joihin kai enkelitkin laskettaisiin.

• Epäluuloinen
        bessie* kirjoitti:

Nyt en ymmärrä?

Jaahas, nyt täytyy uskoa jo, että lehmätkin lentävät?

• bessie*
        Heteronainen kirjoitti:

No se tarkoittaa varmaan lesboja joita sanotaan lepakoiksi.

Miksi heitä sanotaan lepakoiksi?

Lepakko tarkoittaa minulle vain ja ainoastaan lentävää nisäkästä.

• bessie* kirjoitti:

Nyt en ymmärrä?

Jaaaaaaa, olen seurannut lintujen elämää puoli vuosisataa mutta yli kuusikymppisiä lintuja en tiedä havaitun lentelemässä, enkä usko niitä löytyvän hyönteisistäkään.

Sen sijaan vampyyrit ovat myyttien mukaan sekä lepakoita että jopa vuosisatoja vanhoja (tosielämässä taitaa kuudenkympin ikä olla lepakollekin, varsinkin vampyyrilepakoille, ylivoimainen haaste). Tosin enkeleidenkään olemassaolosta ei ole todisteita kuin myyteissä, joten kun en ole uskovainen, toin tässä esiin sen toisen mytologisen vaihtoehdon.

Keskustelua, nääs, jne...

;-))

• bessie*
        yohuuhkaja kirjoitti:

Jaaaaaaa, olen seurannut lintujen elämää puoli vuosisataa mutta yli kuusikymppisiä lintuja en tiedä havaitun lentelemässä, enkä usko niitä löytyvän hyönteisistäkään.

Sen sijaan vampyyrit ovat myyttien mukaan sekä lepakoita että jopa vuosisatoja vanhoja (tosielämässä taitaa kuudenkympin ikä olla lepakollekin, varsinkin vampyyrilepakoille, ylivoimainen haaste). Tosin enkeleidenkään olemassaolosta ei ole todisteita kuin myyteissä, joten kun en ole uskovainen, toin tässä esiin sen toisen mytologisen vaihtoehdon.

Keskustelua, nääs, jne...

;-))

Ahaaa

Vaihtoehto minulle, ei-uskovaiselle myöskin, olisi vaikkapa x-kryptoniitti. Ennen minä sen voimalla lentäisin kuin siipien kanssa räpistelisin näillä aerodynaamisilla ominaisuuksilla.

• bessie* kirjoitti:

Ahaaa

Vaihtoehto minulle, ei-uskovaiselle myöskin, olisi vaikkapa x-kryptoniitti. Ennen minä sen voimalla lentäisin kuin siipien kanssa räpistelisin näillä aerodynaamisilla ominaisuuksilla.

Niin, joku voi väittää että onhan se Fenix lintu ja elää viisisataa vuotta ja syntyy vielä uudestaan, mutta nuo kaikki myyttiset linnut ovat lintuja, kun enkeleiden ja vampyyrien erityisominaisuus on että ne muistuttavat ihmisiä.

Joten sillä perusteella pudotin nuo myyttiset linnut pois.

Varmin tapa tavikselle on yrittää lennellä mielikuvituksen siivin, jos ei suostu laskemaan noita peltiputkissa tehtyjä matkoja lentämiseksi.

• &&&&
        yohuuhkaja kirjoitti:

Niin, joku voi väittää että onhan se Fenix lintu ja elää viisisataa vuotta ja syntyy vielä uudestaan, mutta nuo kaikki myyttiset linnut ovat lintuja, kun enkeleiden ja vampyyrien erityisominaisuus on että ne muistuttavat ihmisiä.

Joten sillä perusteella pudotin nuo myyttiset linnut pois.

Varmin tapa tavikselle on yrittää lennellä mielikuvituksen siivin, jos ei suostu laskemaan noita peltiputkissa tehtyjä matkoja lentämiseksi.

Onhan Pegasoskin lentävä nisäkäs, joka oli tekemisissä muusien kanssa, ei pottusellaisten.

• &&&& kirjoitti:

Onhan Pegasoskin lentävä nisäkäs, joka oli tekemisissä muusien kanssa, ei pottusellaisten.

Ihmisellä ei ole neljää jalkaa...

Joten kun pegasokset ja sfinksit yms eivät muistuta missään vaiheessa ihmistä, hylätään, tässä mitään pervoja ajatella....

• Etsin omaani,sitä vaaleanpunasta.

• k/k

Valkoinen ,seolikin valkoinen höyhen.

• sininen enkeli ☺

"Kauniit ajatukset ovat kuin enkeleitä.

♥ ♥ ♥

Huvä tarkoitus luo niille siivet, sanotut sanat parantavan voiman.

♥ ♥ ♥

- Pidä jokaista enkeliäsi suuressa arvossa"

• meeriamanda

Sininen enkeli on tunnettu long drink. Sinisessä enkelissä on Parfait Amour -likööriä, vodkaa ja Spriteä. Juoma valmistetaan rakentamalla. Parfait Amour antaa juomalle violetin värin. Sininen enkeli oli hyvin suosittu muun muassa Suomessa 1980-luvullalähde?.

Toinen versio Sinisestä enkelistä sisältää Parfait Amouria, Bols Blueta, brandyä, kermaa ja sitruunamehua.

• :/
        meeriamanda kirjoitti:

Sininen enkeli on tunnettu long drink. Sinisessä enkelissä on Parfait Amour -likööriä, vodkaa ja Spriteä. Juoma valmistetaan rakentamalla. Parfait Amour antaa juomalle violetin värin. Sininen enkeli oli hyvin suosittu muun muassa Suomessa 1980-luvullalähde?.

Toinen versio Sinisestä enkelistä sisältää Parfait Amouria, Bols Blueta, brandyä, kermaa ja sitruunamehua.

Eipäs tuosta tullut ekana juopottelu mieleen.

• ...

Hei

Tämä on suoli24- tunnettu huuhaaportaali. Jos haluat sekoilla uskonasioista oikea osoite on.

http://www.kotimaa24.fi/

=DW=

• onhan heitä

Karman laki lienee eri juttu kuin Hammurapin laki silmä silmästä..
        Uskomusjuttuja.

Kyllä enkeliversioissakin riittää, Rafaellon erotisoidut pikkuenkelit, raamatun enkeleitä on vaikka kuinka paljon, miesolentoja. Mainitaanko yhtään naisenkeliä siinä kirjassa?

Reikipalstalla on paljon juttua enkeleistä, heiltä voi pyytää apua. Erilaisiin tehtäviin, ongelmiin, sairauksiin, suojeluun yms.

Kun olet mielessäsi pyytänyt enkeliapua, he vierailevat luonasi näkymättöminä, käynnistään he jättävät luoksesi höyhenen, tai perhonen vierailee kotonasi.
        Uskoa saa tai pitää mielikuvitusjuttuna.

Joskus viime kesänä ikkunastani lensi sisään aivan upea ritariperhonen, olin hetkeä aiemmin mielessäni pyytänyt enkeliapua ongelmaani. Tosi mukava ja ihana juttu.

• "näin.tänään" huomasi myös että on löydetty Kleopatran junailema jekku-kivi Mayojen perintökalleuksista. Liekö oli louhittu Pyterlahden louhokselta.

Älkää uskoko siihen kiveen, se on puska.
      Indiana Jonesin tyyppiset kuolonenkelit ovat, edelleenkin, valmistautuneet päivämäärään:
      21.12.2012.

Jesse, peehana, on niiden sulkia sukinut jo pitemmän aikaa.
      H.

• :)

Ettäkö ei ne "Maijat" sitten sinua ajatelleetkaan vai..?

Ja mites nyt sitten aiot elää tän loppuvuoden.!?

• ":)"

Oikeastansa, minun elämäni on Jessen käsissä.
        Eikä häntäkään ole hermostuttanut Mayojen viisaus.
        Itsehän kun antoi mielikuvitukselle vapaat kädet.
        Faijansa sanoi, kun oli tähdet luonut, että alahan poika kehitellä.
        Jesse oli aikasti teini silloin.
        Faijansa ei tajunnut että Astrologia joutuu sit ihmisenkin käsiin.

Muistelen Jessen sanoneen että kohta tulee sullekin aika antaa palaa.
        H.

• hunksz kirjoitti:

":)"

Oikeastansa, minun elämäni on Jessen käsissä.
        Eikä häntäkään ole hermostuttanut Mayojen viisaus.
        Itsehän kun antoi mielikuvitukselle vapaat kädet.
        Faijansa sanoi, kun oli tähdet luonut, että alahan poika kehitellä.
        Jesse oli aikasti teini silloin.
        Faijansa ei tajunnut että Astrologia joutuu sit ihmisenkin käsiin.

Muistelen Jessen sanoneen että kohta tulee sullekin aika antaa palaa.
        H.

Muistaakseni noin sanoi paavi kerettiläiselle...

• ----

enkeleitä ei ole maanpäällä

• enkeleitä onko heitä

No joo,
        Luomakunta on maan päällä koostunut kivi-, kasvi- ja eläinkunnasta, johon viimeksimainittuun nisäkkäitten luokkaan luokkaan ihmisetkin kuuluu.
        Miten ihmiset eroaa muista nisäkkäistä, siitä on historiassa monta kädellisten tarinaa
        ja ajan saatossa monta kehitysvaihetta. Merkittävimpänä ehkä luku- ja kirjoitustaito,
        mielikuvitus ja teknologian saavutukset -- yhteisöjen olemassaolo myös.

Miten sen selittäisit, uskontojen taivaalliset sotajoukot maan päälläkin toimivina,
        itse tunnen kuuluvani arkienkeleihin ( vaikka välillä näkyy toisenlaista naamaakin,
        sitä riihen seinästä revittyä, mutta kumminkin, ..äh tuota no just kumminkin).

Minä kyllä ihan oikeasti uskon enkeleihin, siihenkin että on olemassa Hengen siivet
        - ihan ihmisilläkin. Vaikka välillä tapaa tosi myrtsin näköistä populaa.

• enkeleitä onko heitä kirjoitti:

No joo,
        Luomakunta on maan päällä koostunut kivi-, kasvi- ja eläinkunnasta, johon viimeksimainittuun nisäkkäitten luokkaan luokkaan ihmisetkin kuuluu.
        Miten ihmiset eroaa muista nisäkkäistä, siitä on historiassa monta kädellisten tarinaa
        ja ajan saatossa monta kehitysvaihetta. Merkittävimpänä ehkä luku- ja kirjoitustaito,
        mielikuvitus ja teknologian saavutukset -- yhteisöjen olemassaolo myös.

Miten sen selittäisit, uskontojen taivaalliset sotajoukot maan päälläkin toimivina,
        itse tunnen kuuluvani arkienkeleihin ( vaikka välillä näkyy toisenlaista naamaakin,
        sitä riihen seinästä revittyä, mutta kumminkin, ..äh tuota no just kumminkin).

Minä kyllä ihan oikeasti uskon enkeleihin, siihenkin että on olemassa Hengen siivet
        - ihan ihmisilläkin. Vaikka välillä tapaa tosi myrtsin näköistä populaa.

"enkeleitä onko heitä"

Enkeleitä ei maanpäällä ole, ne tulevat kyllä jos niin määrätään.
        Enkelit määrätään aina, ja aina ottamaan ohjat tai antamaan suojat jos aihetta on, ja aina aiheena ei ole lapsi.

Ihmistä seurataan kyllä, ja maailmansa menoa, kätensä saavat huitoa miten ihminen mielii.
        Jessekään ei pysty asiaan puuttumaan saati selittämään sanaansa, sanoo vain että pirhustako minä aina faijan aivoituksia osaan selittää.

Sanoo vain että talut on annettu ja lapsille oikeus kirjoittaa kirja, niillä saa ihminen pärjätä.
        Ans kattoo sitten kun aika koittaa.

Sotajoukkojakin on, olen kuullut huhuja, aikasti kovaakin porukkaa siellä, vaan het eivät ole ihmistä varten, paljon pahempaa varten vain.
        Talvisodankäyntiä nykyään harjoittelevat.
        Joulupukkiakin on jo varoitettu.

H.

• anarkisti-marttako?
        hunksz kirjoitti:

"enkeleitä onko heitä"

Enkeleitä ei maanpäällä ole, ne tulevat kyllä jos niin määrätään.
        Enkelit määrätään aina, ja aina ottamaan ohjat tai antamaan suojat jos aihetta on, ja aina aiheena ei ole lapsi.

Ihmistä seurataan kyllä, ja maailmansa menoa, kätensä saavat huitoa miten ihminen mielii.
        Jessekään ei pysty asiaan puuttumaan saati selittämään sanaansa, sanoo vain että pirhustako minä aina faijan aivoituksia osaan selittää.

Sanoo vain että talut on annettu ja lapsille oikeus kirjoittaa kirja, niillä saa ihminen pärjätä.
        Ans kattoo sitten kun aika koittaa.

Sotajoukkojakin on, olen kuullut huhuja, aikasti kovaakin porukkaa siellä, vaan het eivät ole ihmistä varten, paljon pahempaa varten vain.
        Talvisodankäyntiä nykyään harjoittelevat.
        Joulupukkiakin on jo varoitettu.

H.

Ihmisten ja enkelienkin toiminnalla on
        aina joku tavoite, siis tavoitteellisuus päämärän saavuttamiseksi.

Sitten kysytään ihmisen tahtoa ja verrataan sitä Luojan tahtoon -- tää on yksi ongelma-alue.
        Seuraavaksi sitoutuminen työhön tavoitteen saavuttamiseksi -- ei sekään oo yksiselitteinen asia.

Sitä demokratian, ihmisoikeuksien, oppien ja ismien varassa saa monta liekaa itseään sitomaan, - jokainen kai kuitenkin haluaisi olla edes jossain määrin vapaa,
        edes joskus eläessäänkin.
        Ja ajatella omilla aivoillaan. Ja oppia käyttämään niitä. Laadukkaasti, kun Marttoja lainatakseni - ihmisen pää on toimiva elin, ei mikään umpilietesäiliö, mihin sopii kaataa mitä tahansa.

Hymyillään :))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2108
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1766
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      241
      784
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      566
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      502
    Aihe