Windows yhteensopivuuskeskus

Kylläpä on tarjontaa

Windows 8 on vasta varhaisessa kehitysvaiheessa mutta jo nyt Consumer Previewiin on saatavilla kattavampi ohjelma- ja ajuritarjonta kuin linuxjakeluihin. Isän kanssa laskettiin että noin 95% näistä ohjelmista ja ajureista ei ole saatavilla linuxiin lainkaan:
http://www.microsoft.com/en-us/windows/compatibility/en-US/CompatCenter/Home
Meidän perheeseen ei muita käyttiksiä huolita kuin Windowsi, isä sanoo että hermot vain menisi yhteensopivuusongelmien kanssa linuxien ja mäkkien kanssa.

15

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • q

      Harrastusmieltä Linuxien kanssa pulaaminen vaatii, kyllä niillä voi hyvin silloin pärjätä.

    • Ehdottomasti.

      Kylläpä on varsinkin haittaohjelmatarjontaa. ;)


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Hah. Miksi upuntuohjelmien pitäisi toimia Windowsissa.

        Kyllä se on niin että upuntulla menee hermot yhteensopivuusongelmien kanssa. Laske monta näistä tuhansista on yhteensopiva upuntun kanssa:

        http://download.cnet.com/windows/?tag=hdr;brandnav

        "Miksi upuntuohjelmien pitäisi toimia Windowsissa."

        Samalla tavalla kuin Windowsille tehtyjen ohjelmien pitäisi toimia Ubuntussa.


      • ei tarvii winkun
        M-Kar kirjoitti:

        "Miksi upuntuohjelmien pitäisi toimia Windowsissa."

        Samalla tavalla kuin Windowsille tehtyjen ohjelmien pitäisi toimia Ubuntussa.

        ohjelmien toimia uputtimissa, tehkööt vaan itte niille softansa jos pystyvät !


      • onneksi on windows.
        ei tarvii winkun kirjoitti:

        ohjelmien toimia uputtimissa, tehkööt vaan itte niille softansa jos pystyvät !

        Kyllähän niiden pitäisi toimia, kun on muutenkin niin rajoittunut se ubutnu. Sehän on ainoa keino saada siitä edes välttävän k-järjestelmän!


      • onneksi on windows. kirjoitti:

        Kyllähän niiden pitäisi toimia, kun on muutenkin niin rajoittunut se ubutnu. Sehän on ainoa keino saada siitä edes välttävän k-järjestelmän!

        Eihän Windowsissa toimi ne Ubuntulle tehdyt ohjelmat, eli pakko käyttää Ubuntua.


      • upuntille ei
        M-Kar kirjoitti:

        Eihän Windowsissa toimi ne Ubuntulle tehdyt ohjelmat, eli pakko käyttää Ubuntua.

        ole tehty mitään ohjelmia joita mihinkään tarttis !


      • M-Kar
        upuntille ei kirjoitti:

        ole tehty mitään ohjelmia joita mihinkään tarttis !

        Ubuntu taitaa olla suosituin käyttis ohjelmistojen teossa ja sille tehdään valtavasti ohjelmia.


      • M-Kar kirjoitti:

        Ubuntu taitaa olla suosituin käyttis ohjelmistojen teossa ja sille tehdään valtavasti ohjelmia.

        Ubuntuun ei saa taas jotain itkupotkupaukuttelua joka maksaa 50€ pelikaupassa ja jota viitsii pelata viikon tai joskus jopa kaksi :P


      • et sää potsu
        exergy kirjoitti:

        Ubuntuun ei saa taas jotain itkupotkupaukuttelua joka maksaa 50€ pelikaupassa ja jota viitsii pelata viikon tai joskus jopa kaksi :P

        peleistä tiedä, palaappa pelaileen vaan sitä peruna-poika peliä mutta muista enste sulkee kaikki muut ohjelmat ettei linkkura kompastu ylettömään kuormitukseen !


      • Windows 8
        exergy kirjoitti:

        Ubuntuun ei saa taas jotain itkupotkupaukuttelua joka maksaa 50€ pelikaupassa ja jota viitsii pelata viikon tai joskus jopa kaksi :P

        "Ubuntuun ei saa taas jotain itkupotkupaukuttelua joka maksaa 50€ pelikaupassa ja jota viitsii pelata viikon tai joskus jopa kaksi :P"

        Eli et tiedä PC-peleistä mitään. Onnea. Voi sen noinkin kertoa ohimennen fiksuille lukijoille. Humoristista että aina kun avaatte suunne, niin se on jollain lailla väärin.


      • Windows 8
        M-Kar kirjoitti:

        Ubuntu taitaa olla suosituin käyttis ohjelmistojen teossa ja sille tehdään valtavasti ohjelmia.

        "Ubuntu taitaa olla suosituin käyttis ohjelmistojen teossa ja sille tehdään valtavasti ohjelmia."

        Faktat? Onko ne jotain syötävää?


      • Windows 8 kirjoitti:

        "Ubuntu taitaa olla suosituin käyttis ohjelmistojen teossa ja sille tehdään valtavasti ohjelmia."

        Faktat? Onko ne jotain syötävää?

        Etkö tunne ohjelmoijia? No ei ole minun vika jos et ymmärrä alan trendejä. Kyllähän ohjelmoijilla useimmiten on Ubuntu, siinä kun on valmiina kattavasti välineet ja kirjastot ja saa halutessaan puolen vuoden välein uusittua koko työkalupaletin kätevästi, ja on LSB standardin mukainen. Perinteisesti Google on myös tuonut välineensä ensiksi Ubuntulle ja Android SDK on sillä ollut vaivaton. Nykyisin Google kyllä on vähentänyt tätä Ubuntun suosimista.

        Osa porukasta sitten suosii Fedoraa koska siinä tuntuu se puolen vuoden sykleillä tapahtuva uusiminen toimivan paremmin on omiaan Red Hat ympäristöissä ja .NET tyypit sitten käyttää Windowsia.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe