Modeemi ei hakenut toimivia nettiyhteyksiä/kanavia

blondixääretön

Asensin uuden ADSL-modeemin käyttäen pika-asennusta. Kaikki merkkivalot palaa kuten pitääkin, mutta nettiyhteys ei toimi. Eli se on hakenut jotku virtuaalikanavat. Resetointi ei auttanut. Aiemmin netti toimi normaalisti, vain modeemi meni pimeeksi, siksi uusi modeemi. Voisiko joku neuvoa, miten saan sen hakemaan todelliset, toimivat nettikanavat? Kiitos jo etukäteen avusta!

17

443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kertoisitko ensin modeemisi mallin niin voimme ehkä neuvoa tarkemmin?

      • blondixxääretön

        Malli on D-Link ADSL2 Ethernet Modem DSL-320B. Nämä tiedot löytyi ohjekirjasta. Ja muille epäilijöille, että kyllä on toimiva nettiyhteys voimassa ja piuhoja pitkin kulkevasta systeemistä on kyse, jossa laitetaan cd-sisään ja sillä tavalla asennetaan se. Olen asentanut sen edellisenkin ja kaikki meni kuin tanssi. Ja mitä tarkoittaa yhdessä ohjeessa oleva "buutata usb-tikulla ubuntuu"? Ei tarvii selostaa, jos se on turha ohje, mutta jos se oikeasti auttais, niin voisiko sen sanoa niinkin, että blondimamma ymmärtää. Kiitos!


      • blondixxääretön kirjoitti:

        Malli on D-Link ADSL2 Ethernet Modem DSL-320B. Nämä tiedot löytyi ohjekirjasta. Ja muille epäilijöille, että kyllä on toimiva nettiyhteys voimassa ja piuhoja pitkin kulkevasta systeemistä on kyse, jossa laitetaan cd-sisään ja sillä tavalla asennetaan se. Olen asentanut sen edellisenkin ja kaikki meni kuin tanssi. Ja mitä tarkoittaa yhdessä ohjeessa oleva "buutata usb-tikulla ubuntuu"? Ei tarvii selostaa, jos se on turha ohje, mutta jos se oikeasti auttais, niin voisiko sen sanoa niinkin, että blondimamma ymmärtää. Kiitos!

        Toi Ubuntu systeemi tuskin auttaa asiaan ( Ubuntu on yksi ilmaisista käyttöjärjestelmistä).

        Kertoisitko että mikä käyttöjärjestelmä sinulla on? Jos Windows niin mitä se ilmoittaa nettiyhteyden kohdalla?


      • blondixxääretön kirjoitti:

        Malli on D-Link ADSL2 Ethernet Modem DSL-320B. Nämä tiedot löytyi ohjekirjasta. Ja muille epäilijöille, että kyllä on toimiva nettiyhteys voimassa ja piuhoja pitkin kulkevasta systeemistä on kyse, jossa laitetaan cd-sisään ja sillä tavalla asennetaan se. Olen asentanut sen edellisenkin ja kaikki meni kuin tanssi. Ja mitä tarkoittaa yhdessä ohjeessa oleva "buutata usb-tikulla ubuntuu"? Ei tarvii selostaa, jos se on turha ohje, mutta jos se oikeasti auttais, niin voisiko sen sanoa niinkin, että blondimamma ymmärtää. Kiitos!

        Täydelliset ohjeet:
        ftp://ftp.dlink.se/Products/dsl-products/dsl-320b/Documentation/dsl-320b_manual.pdf

        Tosin tuollaisen modemin pitäisi toimia niin että johdot kiinni, virta päälle ja suoraan nettailemaan ilman mitään säätöjä ja CD levyjä. Näin ainakin jos modemi tuli netti palveluntarjoajan mukana.


      • blondixxääretön
        vapunen kirjoitti:

        Toi Ubuntu systeemi tuskin auttaa asiaan ( Ubuntu on yksi ilmaisista käyttöjärjestelmistä).

        Kertoisitko että mikä käyttöjärjestelmä sinulla on? Jos Windows niin mitä se ilmoittaa nettiyhteyden kohdalla?

        Pyydän jälleen anteeksi, että täältä saattaa tulla tosi tyhmiä kysymyksiä, koska perehdyn näihin asioihin aina vasta kun on pakko. Käyttöjärjestelmä on Windows Vista. Ja käytän selaimena firefoxia, ja se nyt vaan kertoo ne tavalliset herjat, että palvelimeen ei saada yhteyttä. Ja kun olen ikäänkuin hakuammuntana vilkuillut sellaisia kohtia kuin verkko ym., niin siellähän on kaunis kuva tietokoneesta ja maapallosta ja yhteyden päällä punainen kruksi. Ja nyt pelkään, että en vastannut lainkaan siihen mitä kysyit eli en ymmärtänyt kysymystäsi oikein. Lisäksi olen töissä. Joten jos tarvitaan tarkempia tietoja, niin pääsen ne katsomaan vasta kotona ja sitten netin ääreen taas huomenna töissä. Mutta edelleen olisin äärettömän kiitollinen, jos jaksat jatkaa kyselyä ja vastaamista.


      • blondixxääretön kirjoitti:

        Pyydän jälleen anteeksi, että täältä saattaa tulla tosi tyhmiä kysymyksiä, koska perehdyn näihin asioihin aina vasta kun on pakko. Käyttöjärjestelmä on Windows Vista. Ja käytän selaimena firefoxia, ja se nyt vaan kertoo ne tavalliset herjat, että palvelimeen ei saada yhteyttä. Ja kun olen ikäänkuin hakuammuntana vilkuillut sellaisia kohtia kuin verkko ym., niin siellähän on kaunis kuva tietokoneesta ja maapallosta ja yhteyden päällä punainen kruksi. Ja nyt pelkään, että en vastannut lainkaan siihen mitä kysyit eli en ymmärtänyt kysymystäsi oikein. Lisäksi olen töissä. Joten jos tarvitaan tarkempia tietoja, niin pääsen ne katsomaan vasta kotona ja sitten netin ääreen taas huomenna töissä. Mutta edelleen olisin äärettömän kiitollinen, jos jaksat jatkaa kyselyä ja vastaamista.

        Kannattaa tutkailla f.e.dzerzhinsky linkittämiä ohjeita. Poistitko muuten edellisen modeemin asennuksen koneelta? Jos siis asensit siihen ajurit aikoineen CD levyltä? Jos et niin ne voi häiritä yhteyttä.

        Kannattaa myös kokeilla tätä: http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows-vista/Troubleshoot-network-connection-problems


      • blondixxääretön
        vapunen kirjoitti:

        Kannattaa tutkailla f.e.dzerzhinsky linkittämiä ohjeita. Poistitko muuten edellisen modeemin asennuksen koneelta? Jos siis asensit siihen ajurit aikoineen CD levyltä? Jos et niin ne voi häiritä yhteyttä.

        Kannattaa myös kokeilla tätä: http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows-vista/Troubleshoot-network-connection-problems

        Joo olen asentanut sen edellisenkin silloin palveluntarjoajan toimittamalta cd:ltä, mutta en ole poistanut sitä, koska en ollut varma, mistä löydän sen. Siis tutkailin ohjelmistojen ja laitteiden kohdalta. Uskallanko poistaa jos siellä puhutaan jotain ethernet ajureista?

        Ja tämän uuden modeemin päällä oli punaiset teipit, että sitä ei saa asentaa ennen kuin on laittanut cd:n koneeseen, joten laitoin cd:n koneeseen ja noudatin annettuja neuvoja - ja olen neuvoton. Mutta otan neuvonne talteen ja vietän mielenkiintoisen illan.


      • blondixxääretön kirjoitti:

        Joo olen asentanut sen edellisenkin silloin palveluntarjoajan toimittamalta cd:ltä, mutta en ole poistanut sitä, koska en ollut varma, mistä löydän sen. Siis tutkailin ohjelmistojen ja laitteiden kohdalta. Uskallanko poistaa jos siellä puhutaan jotain ethernet ajureista?

        Ja tämän uuden modeemin päällä oli punaiset teipit, että sitä ei saa asentaa ennen kuin on laittanut cd:n koneeseen, joten laitoin cd:n koneeseen ja noudatin annettuja neuvoja - ja olen neuvoton. Mutta otan neuvonne talteen ja vietän mielenkiintoisen illan.

        Ethenet ajurit ovat Windowsissa ja tuota DSL-320B modemia configuroidaan portin 192.168.1.1 kautta.

        Jos modemi on tullut liittymän mukana niin ehkä vain kannattaisi käydä liikkeessä kysymässä miten edetään.


      • blondixxääretön kirjoitti:

        Joo olen asentanut sen edellisenkin silloin palveluntarjoajan toimittamalta cd:ltä, mutta en ole poistanut sitä, koska en ollut varma, mistä löydän sen. Siis tutkailin ohjelmistojen ja laitteiden kohdalta. Uskallanko poistaa jos siellä puhutaan jotain ethernet ajureista?

        Ja tämän uuden modeemin päällä oli punaiset teipit, että sitä ei saa asentaa ennen kuin on laittanut cd:n koneeseen, joten laitoin cd:n koneeseen ja noudatin annettuja neuvoja - ja olen neuvoton. Mutta otan neuvonne talteen ja vietän mielenkiintoisen illan.

        Entisen modeemin asennetut ajurit löytyvät yleensä Windowsin lisää ja poista ohjelmasta Ohjauspaneelista. Mutta älä poista jos kyseessä on verkkokortin ajurit. Ne tunnistaa yleensä Broadcom tai Intel nimestä.


      • blondixxääretön
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Ethenet ajurit ovat Windowsissa ja tuota DSL-320B modemia configuroidaan portin 192.168.1.1 kautta.

        Jos modemi on tullut liittymän mukana niin ehkä vain kannattaisi käydä liikkeessä kysymässä miten edetään.

        Se tässä ongelmana onkin, kun ei tullut liittymän mukana, edellinen temppuilemaan ruvennut modeemi tuli liittymän tarjoajalta, ja silloin kaikki meni helposti, joten ostin tämän Verkkokauppa.comista (Ruoholahdesta). Ja ennen kuin ostin uutta, niin liittymässä ei ollut vikaa, tarkistin liittymän tarjoajalta modeemissa sammui vain act-valo. Vielä kysyisin, että mitä tuo configuroiminen tarkoittaa? Mitä mun pitäis ihan käytännössä tehdä? Kiitos, jos jaksat vielä vääntää.


      • blondixxääretön kirjoitti:

        Se tässä ongelmana onkin, kun ei tullut liittymän mukana, edellinen temppuilemaan ruvennut modeemi tuli liittymän tarjoajalta, ja silloin kaikki meni helposti, joten ostin tämän Verkkokauppa.comista (Ruoholahdesta). Ja ennen kuin ostin uutta, niin liittymässä ei ollut vikaa, tarkistin liittymän tarjoajalta modeemissa sammui vain act-valo. Vielä kysyisin, että mitä tuo configuroiminen tarkoittaa? Mitä mun pitäis ihan käytännössä tehdä? Kiitos, jos jaksat vielä vääntää.

        Käynnistä joku weppiselain, esim IE ja kirjoita osoiteriville http://192.168.1.1 niin esiin tulee modemin sisäänkirjautumisruutu.
        Kirjoita molempiin kenttiin admin ja klikkaa login niin pääset säätämään modemin asetuksia.

        Se mitä sinne pitää säätää riippuu nettipalvelun tarjoajastasi, ne tiedot joutuu hakemaan soneralta, saunalahdelta, elisalta.... tms..


      • blondixxääretön
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Käynnistä joku weppiselain, esim IE ja kirjoita osoiteriville http://192.168.1.1 niin esiin tulee modemin sisäänkirjautumisruutu.
        Kirjoita molempiin kenttiin admin ja klikkaa login niin pääset säätämään modemin asetuksia.

        Se mitä sinne pitää säätää riippuu nettipalvelun tarjoajastasi, ne tiedot joutuu hakemaan soneralta, saunalahdelta, elisalta.... tms..

        Okei, kiitos! Käyn tutustumassa... Ja toki yritän kysellä myös palveluntarjoajalta. Ja saatan vielä palata tännekin. Ja jos vielä tulee neuvoja mieleen, niin laittakaa tänne vaan, kyllä mä ne luen ja otan talteen, ja kokeilen, ja toivon saavani aikaan toimivan nettiyhteyden. Kiitos jo nyt kaikille!


      • blondixxääretön
        vapunen kirjoitti:

        Entisen modeemin asennetut ajurit löytyvät yleensä Windowsin lisää ja poista ohjelmasta Ohjauspaneelista. Mutta älä poista jos kyseessä on verkkokortin ajurit. Ne tunnistaa yleensä Broadcom tai Intel nimestä.

        Vapunen ja f.e.dzerzhinsky kiitos tuhannesti avustanne! Tein vähän kaikkea suosittelemaanne ja nyt netti toimiiii! :)


      • blondixxääretön kirjoitti:

        Vapunen ja f.e.dzerzhinsky kiitos tuhannesti avustanne! Tein vähän kaikkea suosittelemaanne ja nyt netti toimiiii! :)

        Ole hyvä:)


    • artgar

      ADSL modeemi toimii sellaisenaan, ei sille tarvitse tehdä mitään erikoisia säätöjä.
      Edellytyksenä toki on että sulla on kytketty nettiyhteys palveluntarjoajan toimesta.

      Laitat kaapelin kiinni koneesta modeemiin ja siinä se ;)

      • artgar

        Taidatkin kirjoittaa langattoman verkon asentamisesta, no siinä on hiukan enemmän puuhaa, mutta onnistuu kyllä kun seuraat ohjeita jotka sait modeemin mukana.


    • Varma keino

      kokeile buutata usb-tikulla ubuntuu ja suorita levyn eheytys.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe