Engl. dekkari: nainen kade menestyskirjailijalle

kysymysmerkki.

ja murhaa hänet tukehduttamalla siten, että soittaa vähän pöhkölle miehelle teeskennellen olevansa se kirjailija, on harjoitellut kovasti esim. tv-haastattelujen avulla. Saa miehen menemään kirjailijan tontille (hän työskentelee sodanaikaisessa suojakellarissa). Mies tekee niin kuin luulee kirjailijan haluavan eli sulkee ilmaventtiilit. Kirjailija tukehtuu sinne ilmatiiviiseen kellariin kun kukaan ei häntä löydä ajoissa.

Lopuksi näytetään kun murhaajanainen käy vankilassa katsomassa venttiilit sulkenutta miestä (hänet on tuomittu murhasta vaikka hän on täysin syyllinen).

Tämä on näytetty joskus 1990-luvulla ainakin Ruotsin telkkarissa.

Olen etsinyt läpi kaikki esim. Ruth Rendellin kirjoittamat sarjat mutten ole löytänyt tätä. Mielestäni pääosan esittäjä eli murhattu naiskirjailija oli Janet Suzman mutta häneltäkään en löydä tällaista roolisuoritusta. Ehkä se nainen vain muistutti häntä kovasti.

3

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kymysysmerkki

Voi hitsi, eiks kukaan tiedä mistä sarjasta on kyse?

• Tutulta tuntuu

Taidan tietää mitä sarjaa tarkoitat. Mielestäni siinä oli vielä sellainen taustatarina että tämä nainen vihasi tuota kirjailijanaista (vai oliko hän kirjailija, muistelisin että saattoi olla myös jonkinlainen taiteilija jonka studio oli tuo sodanaikainen suojakellari) koska tämä oli naimisissa hänen ex-miehensä kanssa. Tämä nainen otti ex-miehensä koko perheen maalitaulukseen ja häiriköi heitä kaikin tavoin. Muistaakseni kääntyi omiakin lapsiaan vastaan jossain vaiheessa? Nainen oli ns. umpihullu mutta ovela, ja taitava manipuloimaan ihmisiä.

En nyt millään muista sarjan nimeä tai yhtään näyttelijää, mutta jos löydän niin tulen kertomaan.

• Löysin!

Mietin jonkin aikaa ja sitten välähti että ex-miestä esitti sama mies kuin oli sarjassa Safiiri ja teräs (joka pienenä pelotti minua kovasti!). Ja sitä kautta löytyi.

Sarjan nimi on siis Mothetr Love:
        http://www.imdb.com/title/tt0096656/?ref_=fn_al_tt_1

Esitettiin ensimmäisen kerran 1989.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2158
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      138
      1796
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      744
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      721
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      720
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      619
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      587
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      47
      550
    Aihe