Hei, olen 18 vuotias tyttö joka on ollut kolme kuukautta työkkärin kautta työkokeilussa tavaratalossa..nyt olen täyttänyt kaikki paperit ja vien ne Kelalle että saisin rahat...luulin että saisin kolmesta kuukaudesta sen 2070 euroa, eli 34 euron päivärahan...mutta nyt mietin että saako työkokeilusta sittenkin vain 9euron päiväpalkkaa?
Pyydän asiallisia vastauksia, vaikka itsehän virheen tein, etten ottanut itse selvää mistään..eikä sitä lukenut missään niissä papereissanikaan...
Työkokeilun palkka?
3
1960
Vastaukset
- luepas tuolta
Jos työkokeilija ei saa tai ei ole oikeutettu saamaan täyttä työttömyyspäivärahaa tai työmarkkinatukea, voidaan hänelle maksaa harkinnanvaraista, veronalaista päivärahaa (33,30 €/pv vuonna 2008)
Työvoimatoimisto voi lisäksi maksaa työkokeilijalle verotonta ylläpitokorvausta 9 €/päivä matka- ja muiden ylläpitokustannusten korvaamiseksi.
http://www.mol.fi/toimistot/savonlinna/Verkkosivut/tyokokeilu.htm
- Ei ole kokemusta työkokeilusta, mutta yleensähän on niin, että Kela ei maksa yli 3 kk:n takaisia (paitsi ulkomaalaisille) työttömyyspäivärahoja, joten sinulla on nyt kiire toimittaa hakemukset. Miksi odotit kolme kuukautta, kun yleensä päivärahoja haetaan kuukauden välein?- luepas tuolta
Eli saisit tuon 34 € päivässä, josta kai menee 20% veroa, kuten kaikista työttömyyspäivärahoista 9 € ylläpitokorvauksen.
- ---------
Kiitos todella paljon vastauksestasi!
Olen viemässä paperit heti huomenna aamulla kelaan (:
Ja sen takia odotin, koska en tiennyt että ne pitäis kuukauden välein, mutta kelalta ei ainakaan sanottu että haittais jos nyt vasta vien :o
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701