Kun olin nuori, puhuttiin Aavasaksasta, onko enää toimintaa mitä

marrrkku.-

ään tuossa matkailupaikassa?
Oletteko käyneet siellä? Kerran mentiin ohikulkumatkalla siellpäin, ei löydetty aluetta, eikä enää etsitty.

10

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ´+9486143jkl
    • vain.minä
      • hssh63356262772

ennen puhuttiin tuon nimisestä paikasta, vuosikymmeniin en ole kuullut koko sanaa mainittavan. Mitä lie tapahtunut.

• vain.minä
        hssh63356262772 kirjoitti:

ennen puhuttiin tuon nimisestä paikasta, vuosikymmeniin en ole kuullut koko sanaa mainittavan. Mitä lie tapahtunut.

Netti kertoo, 'Helsingin kaupunginkirjaston Kysy mitä vain', että nimensä paikka on saanut keskiajalla paikalla olleilta saksalaisilta hansakauppiailta.

• luunappi...
        vain.minä kirjoitti:

Netti kertoo, 'Helsingin kaupunginkirjaston Kysy mitä vain', että nimensä paikka on saanut keskiajalla paikalla olleilta saksalaisilta hansakauppiailta.

Onneksi Aavasaksa löytyi, mutta itselleni sattui mielestäni huvittava tapaus kun jouduin soittamaan mahdollisesti lentokentälle kadonnutta tavaraa.

Pyysin saamastani numerosta Seutulan lentokentän löytötavaratoimistoon, jossa ystävällinen (nuori) miesvirkailija sanoi, että tämä on nyt Helsinki-Vantaa lentokentän j.n.e.!!!

Hän ei ollut koskaan kuullutkaan, että sitä on joskus kutsuttu nimenomaan Seutulan lentokentäksi, että silleen.

Toinen kadonnut on luunappi. Katselin eilen nelosen uutisia, jossa haastateltiin pikkupoikaa. Häntä ei mukamas kuriteta ja suuttuessaan vaan vanhemmat huutaa naamapunaisena, jota hän oivallisesti matkikin. Sitten kysyttiin tukistamisesta? Ei koskaan, oli vastaus, mutta kun haastattelija kysyi luunapista, niin pojan ilme oli ihmetyksen kauhistus ja silmät vain pyöri kuvainnollisesti päässä! "Mikä se on?????

• vain.minä
        luunappi... kirjoitti:

Onneksi Aavasaksa löytyi, mutta itselleni sattui mielestäni huvittava tapaus kun jouduin soittamaan mahdollisesti lentokentälle kadonnutta tavaraa.

Pyysin saamastani numerosta Seutulan lentokentän löytötavaratoimistoon, jossa ystävällinen (nuori) miesvirkailija sanoi, että tämä on nyt Helsinki-Vantaa lentokentän j.n.e.!!!

Hän ei ollut koskaan kuullutkaan, että sitä on joskus kutsuttu nimenomaan Seutulan lentokentäksi, että silleen.

Toinen kadonnut on luunappi. Katselin eilen nelosen uutisia, jossa haastateltiin pikkupoikaa. Häntä ei mukamas kuriteta ja suuttuessaan vaan vanhemmat huutaa naamapunaisena, jota hän oivallisesti matkikin. Sitten kysyttiin tukistamisesta? Ei koskaan, oli vastaus, mutta kun haastattelija kysyi luunapista, niin pojan ilme oli ihmetyksen kauhistus ja silmät vain pyöri kuvainnollisesti päässä! "Mikä se on?????

:)) Kaikki muuttuu. Tuttava kertoi joskus, kun heillä oli ollut naapurin poika kylässä, joka halusi soittaa vanhemmilleen. Oli katsonut ihmeissään tarjottua lankapuhelinta, ja kysynyt, mikä tuo on.

Luuvitonen. Muistelen, jos en ihan houraa, että kauan sitten näin Pikku-Fiatin, jonka rekkari oli LUU-5.

Eikös Seutulaa muinoin rakennettu rattijuoppojen lapioilla?

Irwin Goodman - Autolla Kanarian saarille

http://www.youtube.com/watch?v=EPimZWohhf4

• Atolfia

Oikeassa olet. Seutula oli vankityömaana. Siellä he asuivat parakeissa ja tekivät ihan raakaa lapiohommaa.

Mitähän vangit nykyään puuhaa. Sen tiedän, että ainakin autojen rekisterikilvet tehdään vankiloissa. Tuskin heitä nykyään lapiohommiin viedään.

• Yöttömän yön raja etelänmatkalla! Pohjoislapissa aurinko laskee vasta heinäkuussa. Aavasaksan laki niitä eteläisimpiä, missä keskiyön aurinko näkyy maahan.

Ja huikeaa tää vuoden kierto on. Pohjoisnavalla kaamosaika alkaa jo 24.9. Kestänee siinä ½-vuoden verran.

• Laritsa M

Uskoakseni se on yhä Suomen eteläisin paikka, jossa on mahdollista nähdä keskiyöllä auringon.

• Täytyy tosiaan kiivetä sen nyppylän huipulle ennenkuin näkee yöttömän yön, Vuonna 1966 ensikerran huipulla käynyt, kyllä paistoi aurinko, teltassa oltiin yötä. Kivat näkymät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe